Gå til innhold
Pettask

Trenger litt hjelp ang senking


Anbefalte innlegg

Hei, jeg ser på et senkesett (coilovers) til Skoda Octavia 2011, men jeg ser at det står "WARNING: Must be installed with shortened coupling rods"
etter flere forsøk på google, har jeg enda ikke blitt noe klokere.. HVA er "shortened coupling rods"?? Google translate hjalp meg heller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et stykke utenfor hva jeg har kunnskaper om nå, men jeg gjorde noen Google (for)søk jeg også, først og fremst så Googlet jeg Shortened Coupling Rods, og da fant jeg denne siden her og tok et skjermbilde av det første og beste jeg fant.

Skjermbilde 2017-04-11 kl. 23.29.14.png

Så kopierte jeg det som stod helt nederst i teksten her, og Googlet det, og da kom jeg til en ny side som inneholdt litt mer info, denne siden her 

58ed4c0e7ac71_Skjermbilde2017-04-11kl_23_26_25.thumb.png.16c50a131d6bc315d4d07170a83c54a7.png

Så Googlet jeg det delenummeret som jeg har streket ut i teksten på det bildet, og da kom jeg til denne siden her

58ed4c7d42c8f_Skjermbilde2017-04-11kl_23_27_18.thumb.png.fe7410dde6950476f8c5154b4506c5c8.png

Og slik jeg forstår dette, så betyr Shortened Couplings Rods, rett og slett Forkortede Lenkearmer. Men igjen, dette er ikke noe jeg kan noen ting om, jeg har kun Googlet dette, så ikke ta dette som en løsning på ditt spørsmål. Det er kun ment som et forslag til løsning på ditt spørsmål.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen senkeguru, så betyr det kanskje at det kan senkes så mye med dette settet at det ikke er nok justeringsmonn på de originale lenkearmene for å få riktig camber når bilen senkes mot maks. Men jeg vet ikke sikkert.

Kanskje spørsmålet kan stilles i Skodagruppen på Facebook? Der er det mange som kan senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...