Gå til innhold
Mats

Škoda Octavia RS 2.0 TDI


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Sitter nå og vurderer mitt første bilkjøp, og har fattet enorm interesse for den nye faceliften til Octavia. Har enda ikke fått surret meg til en forhandler og sitter kun og leker meg med konfiguratoren på nett, og har i den forbindelse noen spørsmål.

Bilen vil bli brukt som pendlerbil, og valget har derfor falt på sedan 2.0 TDI med DSG-kassen, av utstyr har jeg valgt følgende:

  • Alcantara-interiør
  • Elektrisk førersete med minne 
  • Elektriske utvendig speil med minne (Egentlig er disse to helt ubrukelige, da jeg er den eneste som eventuelt kommer til å kjøre bilen...)
  • DCC Adaptivt understell inkl. DMS
  • KESSY - Nøkkelfi adgang og start/stopp knapp
  • Vinterpakke (Kan eventuelt fjernes, kommer tilbake til dette)

Bilen vil bli være i Black Magic Pearl og 19" Xtreme Antrasitt.

Når jeg leser i prislisten er "Traveller Navipakke" et alternativ. Får da 9,2" Colombus (mot Amundsen 8"), ryggekamera, lane assist og trafikkskiltgjenkjenning (for å nevne det viktigste) mot å gi slipp på parkeringsvarmer med fjernbetjening og setevarme bak. Differansen er på 900kr fordel vinterpakken. 

Mulig det kommer mer på listen etter hvert som behovene melder seg, først i rekken står isåfall kupevarmer. Og om du har holdt med meg så lenge, kanskje du orker spørsmålet óg? 

Hvordan er motoren med tanke på holdbarhet og forbruk? Hva tenker Škoda om chipping ved service? Det vil eventuelt primært være for å oppnå lavere forbruk (høyere effekt er jo en hyggelig bieffekt, mens høyere budsjetterte bøter vil nok trekke totalkostnaden over spart forbruk). Og til dere erfarne, hva har jeg glemt? Bilen vil gå omtrent 200km hver dag t/r jobb, om jeg får den.

Takk for hjelpen folkens!

(Legger også ved et par bilder, bare fordi jeg synes bilen er hissig)

SkodaFront.PNG.aa1601ed3bccd35155d2f1b7b3b35683.PNGSkodaBak.PNG.1307d81adf2069adc580972cb272212c.PNG

Skrevet

Heisan, ja du er i en morsom og billig fase.

El-sete er ikke ubrukelig hvis du er lang, da du får tilt.

Jeg har selv prioritert varme i forhold til stor skjerm, kommer ikke til å angre på det. Med 8" skjerm beholder man i tillegg volumknappen.

Du har glemt Canton stereo, verdt hver krone.

Tips å gå for 18" istedenfor 

Glem chipping hvis du vil beholde garantier

Du pendler ikke, kjører kun litt lenger til jobb ??

Det er det jeg forteller mine venner

Ut og prøv bil!

Skrevet

Takk for tilbakemelding, @PaulusA, trenger man virkelig volumknappen på spilleren når man allerede har den på rattet? Canton stereo er standard i RS, så det er allerede med. Om man oppdaterer software i bilen vil vel dette kunne tilbakestilles ved service? Hvem vil vel ikke ha det litt mer gøy når man har litt lenger til jobb? :D

Skrevet

Hm, meg bekjent.. Kan du legge til både vinterpakke og Travel Assist pakke, d.v.s webasto og oppgradering av NAVI.
Jeg gikk for begge deler. Liker utseende på 9.2" skjermen :)
2.0TDI, blir vel levert i 150hk og 190hk ?
Med, 190hk har du vel nok guff, hvis ikke burde du over på bensin, og gå for 230hk utgaven :)

Skrevet (endret)

Hei og velkommen til forumet @Mats :)

Spenstig bil du vurderer her synes jeg, den ser meget bra ut :) Jeg er veldig enig med @PaulusA her, vinterpakken er nesten en nødvendighet her i Norge, og enda mer merkbart blir det med diesel. Behagelig varm bil å sette seg inn i, og i tillegg kunne bruke den som kjørevarmer for å opprettholde varmen i motoren og gjør den enda raskere varm, det er comfort ;)

Ellers så kunne nok jeg ha tenkt meg Traveller Navi for å få den store flotte skjermen, men det hadde ikke vært på bekostning av vinterpakken. El.sete er meget behagelig, og får også en tilt funksjon som @PaulusA nevnte, det er også gull verdt for økt comfort og det burde jo kanskje du tenke litt på som skal kjøre 200km hver dag du skal t/r jobb.:D 

Ellers så hadde jeg tatt med skvettlapper foran og bak, ellers så ender du opp med en «sandblåst» kanal og underkant av bakrestøtfanger, og ikke minst Canton lydanlegget, det er verdt hver eneste krone. Ellers så kan kanskje girhendler på rattet være litt artig, men selvfølgelig ikke noe en må ha, det samme med knapp for nedfelling av baksete, det er også meget praktisk.

Morsomt og inspirerende med mer «power» i motoren men det går utover garantien, og ville for meg ikke være verdt det, men det er jo selvfølgelig bare min mening. ;) 

 

Endret av Superb lll
Skrevet
17 minutter siden, Marius skrev:

Hm, meg bekjent.. Kan du legge til både vinterpakke og Travel Assist pakke, d.v.s webasto og oppgradering av NAVI.
Jeg gikk for begge deler. Liker utseende på 9.2" skjermen :)
2.0TDI, blir vel levert i 150hk og 190hk ?
Med, 190hk har du vel nok guff, hvis ikke burde du over på bensin, og gå for 230hk utgaven :)

Det er forskjell på 2,0TDi motorene til Skoda, avhengig av hvilken bil de er montert i. Octavia har 2,0/184hk - 380nm, mens Kodiaq og Superb har 2,0/190hk - 400nm.

Ellers så er jeg helt enig med deg i at en vRS 2,0/230hk TSi er en frisk sak, fra Mai mnd så kommer 2,0/245hk TSi som et alternativ også :D 

Skrevet
Akkurat nå, Superb lll skrev:

Det er forskjell på 2,0TDi motorene til Skoda, avhengig av hvilken bil de er montert i. Octavia har 2,0/184hk - 380nm, mens Kodiaq og Superb har 2,0/190hk - 400nm.

Ellers så er jeg helt enig med deg i at en vRS 2,0/230hk TSi er en frisk sak, fra Mai mnd så kommer 2,0/245hk TSi som et alternativ også :D 

Vel, både 230hk og 245hk frister både både hodet og hjertet, men lommeboken må av og til si nei til en gutt som bare har hatt lappen i 5 år.. Når det gjelder vinterpakken er jeg litt i tvil, vil mest sannsynlig stå varmt og godt i garasje når den ikke blir brukt (Gitt at det faktisk blir noe kjøp). Skvettlapper blir det (Har egentlig ikke sett nytten før jeg begynte å loke rundt her inne...). Canton-anlegget er som sagt standard på RS, samme med girhendlene, som egentlig mest blir til pynt har jeg merket..

Angående chipping (Eller, tuning vil vel være mer korrekt å kalle det) er jeg fortsatt veldig i tvil. Det er jo særdeles dumt å risikere garantien lenge før bilen er bestilt :D

Skrevet
4 minutter siden, Superb lll skrev:

Det er forskjell på 2,0TDi motorene til Skoda, avhengig av hvilken bil de er montert i. Octavia har 2,0/184hk - 380nm, mens Kodiaq og Superb har 2,0/190hk - 400nm.

Ellers så er jeg helt enig med deg i at en vRS 2,0/230hk TSi er en frisk sak, fra Mai mnd så kommer 2,0/245hk TSi som et alternativ også :D 

Ser nå også at RS blir levert med bare 184hk utgaven av 2.0TDI, ikke 150hk selvfølgelig. viste det nok. 
Men, massevis av futt i 184hk utgaven.
Og kan si meg delvis enig at chip/programmering gir totalt endret følelse av motor på disse dieseldyrene.
Har programmert nåværende Audi, fikk 70-80nm og 30hk ca ekstra, og det ble en helt ny motor. 

Men, jeg er også veldig skeptisk til DSG kasse og chip. Så om du virkelig trenger det, så ville jeg gjort det hos en proff, som gir deg noe garanti på motor/drivverk...

  • 4 uker senere...
Skrevet

Vet ikke om du har kjøpt bil enda, men vil absolutt anbefale webasto (park. varmer) uansett om du har varm garasje eller ei. Personlig så kommer alle mine fremtidige biler til å ha det, når det gjelder chip (software endring) så leveres det vel sjeldent garanti på motor og drivverk utifra min erfaring, eneste garanti som gis er på selve softwaren, at den ikke krøller til noe, og iforhold til DSG kassa så mener jeg å ha lest at den er satt en grense på 500nm, men uansett når du tuner biler som dette så bør en holde seg unna launch control, og ikke gi full pinne ut fra hvert kryss, da går det hardt utover drivverk, men til vanlig (litt gøy) kjøring er det ingen problem å justere opp effekt. Bilen kan resettes til orginal før service, og det skal noe til at forhandler finner ut at bilen har vært tunet, da må de grave dypt i softwaren, ifølge min lokale tuner..

Men hvis det er lavere forbruk du er ute etter pga økonomi, så kan du ikke forvente å spare så innmari mye på å tune bilen, har selv VRS 2.0 TDI 4x4 og den ligger på ca 0.6, og du kommer vel KANSKJE ned på 0.5 ved tuning, men så må du huske på at det blir enda morsommere å dra på litt med 220-230 hk, og da går vinninga bokstavelig talt opp i spinninga:-)

Skrevet
1 time siden, ÅgeS skrev:

Vet ikke om du har kjøpt bil enda, men vil absolutt anbefale webasto (park. varmer) uansett om du har varm garasje eller ei. Personlig så kommer alle mine fremtidige biler til å ha det, når det gjelder chip (software endring) så leveres det vel sjeldent garanti på motor og drivverk utifra min erfaring, eneste garanti som gis er på selve softwaren, at den ikke krøller til noe, og iforhold til DSG kassa så mener jeg å ha lest at den er satt en grense på 500nm, men uansett når du tuner biler som dette så bør en holde seg unna launch control, og ikke gi full pinne ut fra hvert kryss, da går det hardt utover drivverk, men til vanlig (litt gøy) kjøring er det ingen problem å justere opp effekt. Bilen kan resettes til orginal før service, og det skal noe til at forhandler finner ut at bilen har vært tunet, da må de grave dypt i softwaren, ifølge min lokale tuner..

Men hvis det er lavere forbruk du er ute etter pga økonomi, så kan du ikke forvente å spare så innmari mye på å tune bilen, har selv VRS 2.0 TDI 4x4 og den ligger på ca 0.6, og du kommer vel KANSKJE ned på 0.5 ved tuning, men så må du huske på at det blir enda morsommere å dra på litt med 220-230 hk, og da går vinninga bokstavelig talt opp i spinninga:-)

Veldig enig i det du skriver her @ÅgeS :) Og det er fullt mulig at du har helt rett når det gjelder DSG kassa tåler 500nm også, men den DSG 6 kassa som sitter i Superb har en begrensning på 400nm.

Akkurat når det gjelder DSG kasser så finnes det veldig mange forskjellige av dem, så en må nesten ha typebetegnelsen på den aktuelle for å kunne si nærmere hva de tåler. Vet ikke om Skoda har noen DSG kasser som tåler mer enn 400nm enda, men om Kodiaq skulle komme med den varslede 2,0/240hk TDi motoren så har jo den et dreiemoment 500nm. Jeg vet jo at VW har DSG kasser som tåler mer, så de finnes jo innen VAG konsernet, men vet ikke om Skoda har fått noen restriksjoner på hva de får benytte av DSG kasser. Det er mange som sier og påstår mye, men hva som stemmer og kommer offentlig fra Skoda er gjerne noe helt annet.

Mulig den nye oljefylte DSG 7 kassa som bl.a. sitter i Kodiaq tåler mer enn 400nm, men det vet jeg ikke.......

 

Skrevet

Ble veldig nysjerrig nå, så jeg gjorde litt nettsøk på DSG max torque, fant dette på en seat side, men det er samme motor (2.0 tdi 184hk 380nm 6dsg):


"The upgraded DQ250 6 speed DSG fitted in the Cupra, Golf 7R and Audi S3 is the latest spec of this box with max torque limit of 450 Nm.
This means also when the torque exceeds 450 Nm the engine torque will be limited by the software.
Tuners like APR can put it up to 500Nm by raising the hydraulic oil pressure for the clutches and change the software setting the allowed torque limit higher.
All websites and Wiki's are still not updated with the new version info for this upgraded version.
Also the 184Hp TDI with DSG uses this spec version."

Og fra vacn.no:

DQ200 - Polo/golf Fabia/Octavia og A3 med maks motorstørrelse 1.2tfsi (muligens også 1.4tfsi 122hk) og 1.6TDI kommer med denne girkassen
-Dette er en 7trins DSG med tør clutch for lav effekt motorer opp til 250Nm (tror jeg)

DQ250 - Polo/Golf/R32 Fabia/Octavia A3/S3/TT/TTS med motorstørrelse 1.4tfsi (160hk) 1.8/2.0TFSI/TSI samt 1.9TDI/2.0TDI kommer med denne girkassen
- Dette er den originale DSG'n som kom først (finnes i 2 revisjonen) maks software dreimoment grense er satt til 350Nm. (Tåler over 500Nm med riktig sw) Her er det 6 trins gir og våtclutch.

DQ350 - Samme som over men installert i Passat og muligens Skoda Superb. En kraftigere utgave av DQ250 med muligheter til kraftigere gear og clutch pakker.
- denne infoen er ikke komplett da jeg ikke kan mere.

DQ500 "tverrstilte motorer" TT-RS og RS3
- 7trins DSG med våtclutch. Tåler langt over 500Nm ved riktig sw. (Tror den er begrenset til 450Nm fra fabrikk (sw sperre)

DL501 "rettstilte motorer" Transporter/Carravelle A4/A6
- 7trins DSG med våtclutch.
 

 

Skrevet

Fant noe mer bl.a. på denne siden her,

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Transmissions

591b4672be4ac_Skjermbilde2017-05-16kl_20_31_51.thumb.png.7878cd842dccf6d56a71111bc2ba36f4.png

 

Ellers så har jo Wikipedia også en tabelloversikt,

https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

591b4667b9142_Skjermbilde2017-05-16kl_20_11_10.png.81b74826f0b750dbccb923c5c9b38be1.png

Men hvor oppdaterte disse listene er vet jeg ikke, ei heller om det har kommet noen oppgraderinger fra VW på dem etter at listene ble publisert. 

Om alle DSG kassene er med på disse listene er jeg heller ikke sikker på, tenker da på den nye oljefylte DSG 7 kassa som sitter i Kodiaq bl.a.

Skrevet

Ja som jeg skrev, hvor oppdatert de listene er vet jeg ikke.

Poenget var at det er mange forskjellige DSG kasser, og en DSG 6 er ikke bare en DSG 6, og det samme med DSG 7. Det er flere versjoner av dem også, både tørre og oljefylte.

Og DSG kassa som heter DQ381 er jo ikke nevnt med et ord i disse tabellene, så det er åpenbart mangler ved de listene........

Skrevet

Ja, de er ikke oppdaterte

Et interessant geek fact: Octavia med 4x4 2.0 TDi 150 og 7 trinn DSG kan trekke 2 tonn mot 1,8 for 184 TDi og 6 trinn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...