Gå til innhold
Kodiaqstyle

Innbytte pris Superb 2010 170hk 4×4 manuell gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er ny på forumet.  

Venter i disse dager på å få levert vår nye Kodiaq Style1.4 bensin?

Lurer på innbytte av vår superb 2010 mod. 170hk 4×4 manuell gir. Alt av utstyr og lyst skinn. Bilen har gått  ca 125.000km alt av serviser er holdt.  Bilen har en normalstandar vil jeg si mtp på at bilen er 7 år. 

Noen som har noe fornuftig å si om hva pris som  kan forventes ?

Skrevet

Hei og velkommen til forumet @Kodiaqstyle :) 

Når det gjelder innbytte så er nok forhandleren det enkleste stedet og spørre om det., men du kan jo se noe omtrentlig på Finn.no. Prisene på Finn.no (de private annonsene tenker jeg på nå) er gjerne litt lavere enn hva en forhandler priser sine biler til, og så er innbytte litt lavere enn de private prisene igjen, for at forhandlerne skal tjene penger på dette.

Men alle prisene er jo hva de håper å få, ikke nødvendigvis hva de ender opp med tilslutt. 

Du spurte aldri om innbyttepris før du bestilte din Kodiaq altså?

Fint om du lager en liten tråd om din nye bil @Kodiaqstyle, gjerne med valgt utstyr, ekstrautstyr, farge, etc, og gjerne noen bilder av bilen din når den kommer. Det er gjerne litt «frivillig» bildetvang her på forumet av nye biler, hehe :D 

Tråden kan du (evt.) lage her,

https://skodaforum.no/forum/20-min-bil-mitt-prosjekt/

Lykke til med salg/innbytte, og gratulerer din nye bil :) 

Skrevet

Nei. Var litt rask vedrørende bestilling.  Har vel passert 6 mnd nå.....

Skal få opprettet en tråd på den nye. 

Har fått antydet en inbyttepris på 145.000.etter fratrekk for utbedringer. 

Men føler det litt som ett ran på åpen gate?

Da antar de reparasjon/utbedringer på rundt 25.000 kr. 

Salgspris ut fra dem er 210.000kr synes jo det også virker litt lavt. 

Er ikke mange å sammenligne med på finn dessverre 

Skrevet

Hvis du ikke er langt unna Drammen har jeg kanskje et tips angående bruktbil forhandler, det er ofte mulig å få både 10 og 20 tusen mer hos de

Kontakt meg på direkte forum post hvis interessant 

Skrevet

Det beste er nok og selge selv, som du sier, så får dem muligens 210 for din, og hvis dem betaler 145 pluss reg for din, må koste på den 25 som du sier, så er vi oppe i nesten 175, da tjener dem til nå 35 000, og det er absolutt ikke sikkert dem får igjen den prisen du sier ved salg heller...  også skal en ha arbeid med bilder, annonse og klargjøring PLUSS att dem må gi garanti på bilen etter dem selger den! Det kan også koste dem en hel del! Så derfor kan desverre ikle forhandlere betale stort for en innbyttebil.... 

Som sagt, vask og poler den, ta BRA og riktige bilder, og selg den selv :) Dette har du sikkertgodt betalt for å gjøre, i forhold til innbytte

Skrevet

10 timer siden, Kodiaqstyle skrev:

blir litt langt vekke det. 

Forstår det, men finnes mange slike som tilbyr bedre vilkår enn innbytte.

Salg privat er selvfølgelig mer lønnsomt for deg

Skrevet

Ja innbytte er noe herk rent økonomisk.. MEN...den gangen du kjører dit på nesten tom tank, slenger den gamle og litt slitte nøkkelen fra deg...det litt krøllete vognkortet.... i bytte mot to flotte blanke nye nøkler, en fin perm med ymse info om en helt ny bil og full tank. Da gir man litt f*^#¤ i pengene og dundrer av gårde :)

Skrevet
1 time siden, Tor2r skrev:

Ja innbytte er noe herk rent økonomisk.. MEN...den gangen du kjører dit på nesten tom tank, slenger den gamle og litt slitte nøkkelen fra deg...det litt krøllete vognkortet.... i bytte mot to flotte blanke nye nøkler, en fin perm med ymse info om en helt ny bil og full tank. Da gir man litt f*^#¤ i pengene og dundrer av gårde :)

Og det er der vi havnet:) Orker ikke jobben med å selge privat selv og jeg  skjønner selvsagt det ville vært mer lønnsomt for oss, men som Tor2r skrev, så er det enkelt å kjøre en bil opp å bytte inn en blank fin nybil:)

Skrevet
1 time siden, Håvard skrev:

Ser den! Leverte selv bare inn til "gi bort" pris hos forhandler. For min del var det ikke jobben med å selge privat som var årsaken, men frykten av å treffe på en vrang kjøper :P I så måte blir det en dyr forsikring mot alt heft som fort kan oppstå :) 

Ja, absolutt, det er også en ting! 

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

• Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
  • Opprett ny...