Gå til innhold
Hosse

Hjelp til spec av Kodiaq


Anbefalte innlegg

Skrevet

Første post!:-)

Vi har fått beskjed om at firmabilen må byttes ut. Dvs en trøtt BMW 316D manuell 2wd stv. Kommer til å savne BMW, men for de 500-550.000 vi kan handle for så får jeg ikke mye BMW. Trenger en stor bil med mye lasteplass, automat, 4x4, navi etc. Da faller valget naturlig på en Kodiaq.

Nå som vi må begynne å se på specen, så har jeg masse spørsmål.

1. Vi trenger maksimal bagasjeplass. Da er det vel lurt å gå for 5 seteren? Andrehåndsverdien har ikke noe å si for vår del, da den leases av en bedrift.

2. Hvilken utstyrsnivå bør man gå for? Style, Ambition eller Active? Ønsker selvsagt mest mulig utsyr.

3. Skal prøve å skvise inn sånn at vi kan få 190 hk bensin. Noen innvendinger mot det motorvalget? Ser at jeg da må velge "style" og da er plutselig alle pengene brukt opp..

4. Annet utstyr man "må" ha? Ser at det allerede er kommet oppgraderinger på skjermer og lignende. Vet dere om noen kommende oppgraderinger som jeg eventuelt bør vente på?

5. Leste en plass at det kommer en "black edition" veldig snart, hvis den ikke kommet allerede. Noen som kjenner til dette?

6. Noen som vet hva leveringstiden på en Kodiaq er idag? Har hørt 9 måneder, og det går dårlig da vi må bytte bil i år..

 

På forhånd takk!

Mvh
Hosse

Skrevet

Dette er det jo ikke så enkelt å kunne gi deg en fasit på, men et lite forsøk skal jeg gjøre :) 

1. Det er vel mest romlig lasterom i 5 seter utgaven siden en da slipper de 2 ekstra setene, litt vektreduksjon vil det også bli.

2. Om du ønsker mest mulig komfort og utstyr så er jo Style veien å gå, men det er klart at det gjør jo også noe med prisen.

3. Nå er det sikkert 2,0/180hk TSi du mener, for 190hk får en bare i diesel. Jeg hadde også valgt 2,0/180hk TSi om jeg skulle ha bestilt meg en Kodiaq, fordi diesel ikke er det rette for meg og mitt behov/kjøremønster. Ulempen med denne er at den koster mye om en i tillegg vil ha både utstyr og vinterhjul i tillegg, slik jeg satt opp en Kodiaq for min egen del så nådde jeg nesten 700'k, og det ligger et godt stykke over mitt bilbudsjett. Mulig en pent kjørt dem.vogn kunne ha hjulpet deg litt nærmere en løsning her, eller kreves det at du skal ha en helt ny fra fabrikk?

4. Nå inneholder vel 2018 modellen de største oppdateringene allerede, slik som muligheten for app-styrt webasto bl.a.

5. Tja, det vil vel nesten alltid være muligheter for andre versjoner, men skal en være helt dekket opp her, så får en vel nesten aldri valgt seg en bil ;) Jeg har hørt om Sportline utgave til Kodiaq, men jeg vet ikke når den evt vil dukke opp, har hørt om enda en utgave, men den har det vært ganske stille om den siste tiden, så den er nok ikke så nære, uten at jeg sitter med fasiten på akkurat det.

6. Dette er vel det mest vanskelige punktet å mene noe om, for dette er avhengig av motor, utstyrsversjon og evt. valgt tilleggsutstyr. Så det kan nok være alt fra 2 - 9 mnd som du skriver, det må du forhøre deg om med en forhandler, bare valg av el.seter og sovepakke kan bety mye ekstra venting, bare spør @Kengen om akkurat det.......... Han bestilte vel i midten i Desember 2016 og fikk bilen sin nå i (slutten av) August.

Lykke til :) 

  • Lik 1
Skrevet

@Superb lll Tusen takk!

1. Jepp. Nesten 100 liter mer med 5 seter ja, så det blir nok det. 

2. Ser de ulike ut innvendig og utvendig på de 3 pakkene også, eller er det kun utstyr som skiller? Dvs kunne jeg tatt den rimeligste pakken og plukket det utstyret fra de andre pakkene jeg har lyst på eller er ting forbeholdt de pakkene?

3. Ja, mener 180 hk bensin. Vi kjører mye. Fruen bruker den mye i jobb og så har vi 50 mil til hytta. Sikkert 35-40.000 km i året. Nå er dette firmabil som blir tatt ut som leasing, så forbruk har ikke noe å si for vår del (men for miljøet selvsagt). Kan ikke kjøpe brukt nei. Muligens en demobil hvis leasingselskapet tillater det. 

5. L&K finnes ikke til Kodiaq, ikkesant? Mente jeg leste at det skulle komme en blackline utgave i år til Kodiaq, men finner ikke info om det idag. 

6. OK! Får svinge innom Møller til uken. Bør nok bestille bil til uken og håpe den kommer i år..

Skrevet

Bare hyggelig @Hosse :) 

1. Ja de ekstra literne er merkbare om en virkelig har behov for dem, derfor valgte vi Superb, fremfor Golf st.vogna vi bytte inn til fordel for Superb, der snakker vi lasterom og bakseteplass. Joda jeg vet at på papiret så har Kodiaq større lasterom i ltr, men det er på bekostning av baksete plassen når baksetene blir skjøvet helt frem, slik jeg har forstått dette.........?

2. Nei, det er forskjeller på interiør, dashbord og std utstyr. Jo høyere utstyrsgrad du velger, jo mer utstyr vil være std. Det er heller aldri lønnsomt å oppgradere en lavere utstyrsgrad med max utstyr, for når en skal selge/bytte den inn, så er det likevel stort sett bare utstyrsgraden de ser på. Jeg kjøpte Style versjonen av Superb, fordi jeg ikke ville ha det brune skinninteriøret som var det eneste alternativet i L&K når vi bestilte vår Superb i fjor vinter. Der fylte jeg på fra utstyrslista, slik at bilen ble mer kostbar enn en L&K, og likevel mindre utstyrt fordi en ikke kan velge alt en L&K inneholder som std. Men når tiden kommer og jeg evt. skal bytte inn denne bilen, så er det likevel «bare» en Style..........

3. En dem.vogn kan jo spare deg for en god del penger (med tanke på at det er en viss sum du skal holde deg under), og der er gjerne vinterhjul også inkludert, noe som fort beløper seg til et sted i mellom 20 og 30.000,- alt avhengig av felgvalg og dimensjoner........

5. Nei, L&K finnes ikke til Kodiaq (foreløpig), vet at det er snakk om en Sportline (hvor det er mange sorte detaljer, så det er kanskje den du sikter til når du nevner Blackline?), og det har vært snakk om en Scout versjon (med flere «røffere» plastikkdetaljer).

6. Ja det bør du gjøre, de fleste ser jo ut til å velge 2,0/190hk TDi, så muligens ventetiden kan være lengre der enn hva den vil være på 2,0/180hk TSi, men det er bare spekulasjoner fra min side. Alt i alt, så er det nok utstyrsgrad og valgt ekstra utstyr som vil avgjøre den reelle ventetiden vil jeg tro........

Skrevet

Med et slikt pristak ville jeg vurdert 150 TSI DSG. Den er overraskende spenstig og stillegående.

Også bør du se over utstyret du ikke kan leve uten. Avhengig av hvor mye utstyr du "må" ha, så må du nesten se an om du bør ha Style eller Ambition. Hvis mye av utstyret du skal ha med er standard i Style, kan det plutselig nesten lønne seg å gå for nettopp Style. 

Active utgår ettersom at man kun får 125 TSI manuell med forhjulsdrift.

Jeg er blitt forespeilet leveringstid på nærmere 7 måneder. Andre har fått på bare 4 måneder.

 

20 timer siden, Superb lll skrev:

Joda jeg vet at på papiret så har Kodiaq større lasterom i ltr, men det er på bekostning av baksete plassen når baksetene blir skjøvet helt frem, slik jeg har forstått dette.........?

Slik jeg har forstått det(husker ikke helt hvor jeg leste det, men skal prøve å finne kilde), så varierer bagasjeplassen fra 650 til 835 liter avhengig av hvor langt fram eller bak du drar setene.

Skrevet

1. Jeg har også måttet maksimere bagasjesromsplassen, og  valgte derfor 5-seter uten variabelt bagasjeromsgulv og uten reservehjul. Grunnflaten i bagasjerommet med baksetene i bakre stilling er hele 1x1m. Vi har satt av halvparten av dette til et spesiallaget hundebur, men fortsatt er det masse plass på den andre siden, samt i hele bredden over buret (som bare går opp til bagasjeromsskjuleren). Delingsnett er da et must...

2. Du får helt klart mest utstyr ved å velge style, uten at det koster så veldig mye mer enn active. Det er mulig Møller uansett krever style og noe annet "obligatorisk" utstyr for å inngå en leasing-avtale.

3. 190 TDI tror jeg er den idéelle motoren til denne bilen, men må man spare for å holde seg innenfor budsjett, så går 150 helt greit. Kjører man daglig i Oslo bør man kanskje velge bensin.

4. Det er lenge til neste modell kommer, så det er ingen grunn til å vente i og med at det er 2018-modellen som selges nå.

6. For å unngå leveringstid kan du være heldig å finne en utstillingsbil som matcher dine behov. Leveringstiden varierer veldig avhengig hvordan du spekker bilen. Møller Norge reserverte produksjon av et antall bilen for 2017, og denne kvoten ble nådd i sommer. Jeg antar at det beste du kan håpe på er levering i januar 2018, men det får du jo svar på av selger.

Skrevet

Takk for alle tips så langt!

Jeg fikk akkurat vite at vi har 600.000 kr å bruke hvis vi ønsker. Det var jo greit da. Da er det faktisk mulig å få litt motor også.

Skrevet
10 timer siden, tronna skrev:

Slik jeg har forstått det(husker ikke helt hvor jeg leste det, men skal prøve å finne kilde), så varierer bagasjeplassen fra 650 til 835 liter avhengig av hvor langt fram eller bak du drar setene.

Altså i brosjyra til Kodiaq så er det oppgitt 720 ltr for 5 seter utgaven (og 2.065 ltr med nedfelte seter), det vil være uten variabelt gulv, men om det også inkluderer plassen der reservehjulet kan være vet jeg ikke. Ikke vet jeg om dette er med baksetene skøvet helt frem heller, eller om en kan skyve dem frem og øke lasteromskapasiteten ytterligere, dette står det jo ingenting om brosjyren etter hva jeg kan se, men mulig en eller annen test/omtale tar for seg akkurat det. Mulig de sier noe om dette i den meget omfattende testen av Kodiaq på youtube fra Autogefühl, men akkurat den orker jeg ikke ås e igjennom for å finne utav det. Hadde jeg skulle ha kjøpt en Kodiaq selv, så hadde jeg nok lett der jeg kunne etter den infoen, men litt må vi jo la @Hosse få muligheten til å søke opp også ;) 

Kapasiteten i ltr for 7 seter utgaven er forøvrig 630 ltr (og 2.005 ltr med nedfelte seter)

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...