Gå til innhold
Geir

Diesel i motorolje


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får inn diesel i motorolje, og virker som en betydelig lekkasje. Men har ikke funnet noe verksted som kan fortelle meg hvorfor dette skjer. Partikkelfilter er ikke tett, ingen lampe lyser om dette filter. Kan ikke være fra dysene, sier de, fordi det er en comon rail motor. Noen som har vært borti, eller hørt noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Toyota Landcruiser hadde dette på noen motorer som hadde feil på dysepakning mot toppen. Det endte dårlig med de motorene som ikke ble fiksa asap. Dette er ting jeg leste om for leeenge siden, så ta det med en klype salt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg ville sjekket Drivstoff/-Vakumpumpa som sitter rett på blokka, om den pakningen er gåen, vil du oppleve å få diesel inn i motor og igjennom oljefilter. Jeg ville IKKE kjørt med bilen før man finner problemet, for dieselen "vanner ut" Oljen, og motoren får ikke den smøringen den skal ha. Legger ved bildet av denne delen og pakningen. Kan ikke skjønne at du skal få diesel i oljen fra noe annet sted.

10139242-1.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Scout skrev:

Mener å huske at Toyota Landcruiser hadde dette på noen motorer som hadde feil på dysepakning mot toppen. Det endte dårlig med de motorene som ikke ble fiksa asap. Dette er ting jeg leste om for leeenge siden, så ta det med en klype salt

Verkstedet sier det ikke kan komme fra dysene, men vil likevel ta kompresjonstest av motoren.

10 timer siden, Marius skrev:

Hei, Jeg ville sjekket Drivstoff/-Vakumpumpa som sitter rett på blokka, om den pakningen er gåen, vil du oppleve å få diesel inn i motor og igjennom oljefilter. Jeg ville IKKE kjørt med bilen før man finner problemet, for dieselen "vanner ut" Oljen, og motoren får ikke den smøringen den skal ha. Legger ved bildet av denne delen og pakningen. Kan ikke skjønne at du skal få diesel i oljen fra noe annet sted.

10139242-1.jpg

 

 

De sier, det er ikke en slik pumpe på denne bilen, gamlere modell hadde det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Geir skrev:

Verkstedet sier det ikke kan komme fra dysene, men vil likevel ta kompresjonstest av motoren.

De sier, det er ikke en slik pumpe på denne bilen, gamlere modell hadde det ja.

Hm merkelig.. dette er bildet av en slik del på en 2012 Superb 2.0tdi. Men, kan være forskjellige motorer kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Geir skrev:

Verkstedet sier det ikke kan komme fra dysene, men vil likevel ta kompresjonstest av motoren.

De sier, det er ikke en slik pumpe på denne bilen, gamlere modell hadde det ja.

Hei. Jeg skal dobbelsjekke dette med pumpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Geir skrev:

Hei. Jeg skal dobbelsjekke dette med pumpa

Det er helt sikkert en overgang fra pumpedyse motor til commonrail motor rundt 2012 :) Så, om dem sier det ikke er det en slik en der. Så er det nok ikke det :) Da er jo alternativet sannsynligvis å kompresjonsteste den, for å se om det lekker noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...