Gå til innhold
Bjelge

Ettermontere isofix foran?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte en brukt superb 2016 L&K hvor det var annonsert på finn.no med isofix foran. Dette var en liten, men ikke ubetydelig, årsak til at vi gikk for akkurat den bilen. Nå viser det seg at bilen ikke har isofix foran. Har fått annonsen fra finn.no og bekreftet at jeg ikke husker ffeil. Kontaktet selger som det virker som ikke har gjort dette med overlegg, men er ikke heller veldig imøtekommende når det gjelder løsning. Ingen beklagelse osv. Jeg ser av nettavissaker at feilinfo i finnannonser er relativt strenge greier og at man har ganske sterke rettigheter som kjøper i slike saker. Det virker litt fjernt å skulle heve kjøpet på grunn av noe sånt, men det ser nesten ut som at det kunne vært gjort med støtte av forbrukermyndighetene. Før jeg tar en skikkelig diskusjon med selger tenker jeg å sjekke om det i det hele tatt er mulig å ettermontere slikt og i tilfelle hva det koster. Isofix foran koster jo ikke stort når man spekker en ny bil, men dersom det ikke er mulig å ettermontere er jeg likevel litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Det er jo ikke noe vi kommer til å bruke hver dag, men det blir sannsynligvis i blant et behov for å flytte ett av to barn frem og sette en voksen i baksetet ifm bilsyke hos den andre. Selv om superben faktisk er stor nok til at det går an å sitte relativt komfortabelt MELLOM to barneseter ;)

Hvordan ville dere gått frem i denne saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en veldig kjedelig sak for begge parter. 

Har selger skrivd manuelt inn i annonsen at det er ISOFIX i passasjersete forran ? Eller er det Finn.no huke av valg?

Jeg skjønner det har stort betydning for deg, men.. Om det er grunn nok til å heve kjøpet er jeg i tvil om, jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en Skoda forhandler snarest, høre med dem om det er mulig å ettermontere, om det er mulig, få en prislapp på dette, så kan du presentere selger for summen det koster, om han velger å avslå deg helt, kan du jo prøve saken videre med forbrukerrådet om du føler prisen er avskrekkende.

Om dette var viktig for deg, så burde du kanskje også observert at dette manglet under besiktelse av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det går å montere barnesete uten Isofix. Da mine unger var små var det for meg aldri noe tema med Isofix.

Personlig tror jeg mangelen er for liten til at du har noen "sak".

Lykke til!

Endret av PaulusA
Skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er helt enig i at dette er en liten sak i den store sammenheng og at det nok er søkt å skulle forsøke å heve kjøpet på grunn av noe sånt. Ikke at jeg er interessert i det uansett. Men det er litt irriterende at bilen ikke er som annonsen opplyste om og at selger overhodet ikke virker å synes dette er noe å bry seg om å finne en løsning på. Jeg sendte en mail til skoda.no og får høre hva de sier. 

@Marius Sannsynligvis var det avkryssing. Pdf-filen jeg har fått oversendt er litt annerledes enn annonsen  på nett, men det ser slik ut. Det har nok gått litt fort i svingene for selger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...