Gå til innhold
SUPERB16

Ad blue feil


Anbefalte innlegg

1 time siden, SUPERB16 skrev:

Hei.

Noen som har hatt problemer med sprukne rør på ad blue?  Nu står den hos forhandler for 3 gang med samme feil.

Har 190 hk 4x4 16mod.

Nå er det jo slik at adblue fryser når det er kaldt nok.. Har ikke noe erfaring med adblue på personbiler..  Men, vet lastebil bransjen sliter stort med adblue system som fryser og ødelegger ting.. Hvor i landet bor du? Generelt kaldt sted? Og hvor sprekker rørene? Ved påfylling eller på tilførsel til eksosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SUPERB16 skrev:

Bor i karasjok i finnmark,  men det som er merkelig er at dette har skjedd  ved rundt 10minus og ikke når det er 20-40 minus. Har ikke sett hvor det sprekker.  Men har vistnok vært på forskjellige måter hver gang.

Dette høres jo litt spesielt ut.. Jeg er fra Sør/Østlandet, og i områdene her, så er det ekstremt sjeldent vi opplever 2-siffer minus grader (Takk gud for det:) Men, det er igjen i disse områdene som man sliter med adblue systemet, som jeg har hørt, på lastebiler ligger det varmekabler i tankene osv.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Min arb.bil VW Caddy har også en egen tank med AdBlue, og den har vært igjennom sin andre vinter nå, men den har i hvert fall gått klar av problemer med slanger som ikke holder. Nå er tanken (og påfyllingen) plassert i motorrommet på denne bilen, mulig det har noe å si for hvordan det går med slangene i kulda.......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...