Gå til innhold

Velkommen gjest!

Hvis du register deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Pondus

Noen som har vært borti endret produksjonsbekreftelse?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en Octavia som ble produksjonsbekreftet i uke 7. Nå i uke 8 er dette plutselig endret til produksjon i uke 11. Fikk ingen god forklaring fra forhandler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var samme med meg angående bestilling av Kodiaq. Var planlagt produksjon uke 52 2017, men endte opp med uke 6 2018. Selger hadde ingen god  forklaring på dette. Er bare å smøre seg med tålmodighet, har fortsatt ikke fått bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hørt noe mer ang. produksjonen nå da @Pondus ?

Nå er vi jo i uke 12, så da burde jo bilen din være ferdig produsert og flyttet over til transportetappen(e)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble tydeligvis produsert i uke 11, og sendt fra fabrikken 19. Mars. Nå snakker de om levering i uke 16.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er snart uke 17 slutt @Pondus, har du fått bilen din enda eller, har levering blitt utsatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja :) 

Gratulerer så mye med ny bil @Pondus, jeg regner med at smilet stråler om kapp med skinnet i lakken nå, den ser veldig flott ut :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, er rimelig fornøyd nå ja :-) Bor nærmest i bilen ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar i emnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Nyeste emner

• Siste Innlegg

• Jeg er superfornøyd med looken, de passer veldig bra inn slik jeg forestilte meg de ville være. Jeg har ikke kjørt med dem enda, de står og klemmer/former gummilistene, etter en generell anbefaling. Vinduene skal ikke brukes første 24 timer, så jeg venter med å kjøre med bilen til i morgen. Det ble også anbefalt å bruke silikonstift på gummilisten, for at vinduet skulle gli lett. Så det hadde jeg på før monteringen. Det ble endel trangere for vinduet å stenge helt. Jeg antar at det går seg til..... Det var forhåndsmontert tape på dem for å holde dem på plass i listene. I tillegg fulgte det med klips som KAN monteres hvis de er noe ustabile. Jeg har ikke montert dem, mulig de kommer på etter noe utprøving. Det blir en lengre biltur neste helg, så det kommer nok oppdatering etter det (om ikke før).  
    • Der tenker vi helt likt @Greco  
    • De var merkbart smalere og mer diskré enn hva de tidligere vindavviserne var ja @Sjåføren   Gjorde du noe mer med listene enn å dra de ned, og så «presse» de på plass igjen etter at vindavviserne ble montert? Har du prøvet de under kjøring? Da tenker jeg på hvordan det er med evt. økt vindsus, men en må muligens over 70-80 km/t før det blir hørbart........? De ser jeg kanskje for meg at jeg kan tenke meg også, vil nok passe greit på en Scout med  alle de sorte plastikkdetaljene den har, men det får en se på etterhvert, først må jeg faktisk få bilen..........
    • Ulyd kun når jeg bruker reversen. Har fått tips om at det er i girkasse, noen som har noen forslag? Skoda octavia 2004 mod (manuell)
    • ENDELIG! Nå har jeg fått montert vindavviserne! Synes de så utrolig bra ut, diskre og elegante. Slett ikke i nærheten av de svulstige 80-tallsgreiene. Og svært lettmonterte, brukte kanskje 15 minutter på hele settet. De sitter klemt inni gummi-listen for vinduet, ikke limt på utsiden. Det ble litt ekstra tykkelse, men gummilisten vil nok tilpasse seg, og forhåpentligvis ikke ramle ut nå vinduet åpnes..... Tror nok det går bra, for de er tapet fast mot listen, og det fulgte med klips som kan brukes.
    • Helt enig, bilen er mer enn sprek nok som den er. Den går jo som en kule og er den sprekeste bilen jeg noensinne har eid 😊 Når det gjelder chiptuning så styrer jeg glatt unna. Har lite lyst til å ende opp i en endeløs diskusjon om garanti med Møller dersom det viser seg at de ekstra kreftene jeg tok ut skadet motor eller drivverk, for så å måtte betale hele greia selv. Tør ikke å tenke på hva ny motor eller DSG vil koste meg om noe skjer.
    • Har lyst på zennen zp6 felger 19 tommers     Sånn som felgene på bilde under 
    • Skal ikke være for påståelig her, men er ikke dette en som kan passe da? http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-RS-front-bumper-DTM-spoiler-V2   Når det gjelder felger, hvilken dimensjon på felg og dekk er det du tenker på da? Finnes jo noen alternativer i 19" originalt og fra SuperSkoda, ellers så har vel de fleste dekkforhandlere mange forskjellige alternativer. Farge på bil kan jo også ha litt å si for hvilke felger som kan være aktuelle.......... Personlig så foretrekker jeg helst originale felger, eller i det minste felger som passer skikkelig på bilen uten behov for løse senterringer, andre hjulbolter og evt. spacere, men det er selvfølgelig opp til enhver  
    • Er ein stasjonsvogn  2017 model Har ikkje henta bilen ennå so kjem bilder då  Leiter etter ein leppe å ha under front fangeren men har ikkje funnet noko enno 
    • Hei og velkommen til forumet @Jesper1995   Tror det kan være enklere å få noen mer konkrete tips om du kommer med noen opplysninger om bilen din, at du har en vRS ser jeg jo, men er det en st.vogn eller sedan, hvilket type/årsmodell, etc. Nå skal jeg være helt ærlig og si at jeg er nok ikke den rette til å komme med forslag og tips her, men noen små forsøk kan jeg jo forsøke på   Noen legger bare på en DTM leppe under eksisterende fanger og er fornøyd der, mens andre går for et bytte av hele fangeren. Budsjett er jo et viktig stikkord her, for ikke bare koster en fanger en del kroner, men det går også en del kroner til lakkering. Andre/større felger og dekk Større bremseskiver og bremsecalipere, for at det skal stå mer i stil med større felger er det jo flere som bytter til. Kan se litt merkelig ut med 19" - 20" felger og bremseskiver som passer i 15" felger, det kan se ganske underdimensjonert ut Senking er det flere som gjør Evt. soting av ruter om du ikke har det fra før av, eller en ekstra soting for å gjøre vinduer enda litt mørkere. Sidevinduene foran er det jo ikke lov å gjøre noe med, men ser jo at mange legger en forsiktig toning på dem likevel, og det gjør seg veldig (selv om det av sikkerhetsmessige årsaker ikke er tillatt, så mange må også fjerne det igjen om de blir stoppet i kontroll). Annen bakfanger Spoiler på bakluka (om det ikke allerede er på plass) For de litt «eldre» vRS utgavene, så kan jo en ombygging av eksos være et tema for å ha et synlig løp på hver side bak SuperSkoda er i hvert fall en side mange finner mye fint på, men den siden kjenner du kanskje til allerede? Legg gjerne til noen bilder av bilen din, så kan det være enklere å komme med flere konkrete tips og forslag   Lykke til     Et siste tips om du ikke allerede er medlem der og kjenner til gruppa, Dette er nok et emne/tema som det finnes betydelig flere medlemmer som har gjort og har kunnskaper om i Skoda gruppa på FaceBook, uten at jeg skal si at det ikke finnes kunnskap om dette her også, men det er et lite diskutert tema her inne, i hvert fall frem til nå  
  • Andre nye emner

• Andre nye innlegg

Om Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Populær kategori: