Gå til innhold
Tor2r

Skoda Superb Sportline


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er denne herligheten tilgjengelig..

http://www.skoda-auto.no/models/superb-sportline-stv/overview/

14079493_10157269711980285_4467921373156784130_n.jpg

Her er hva Broom har å si om Sportline

http://www.tv2.no/a/8529046/

Man snakker om en startpris på 448.000 - reelt sett hvor mye må man opp i når man er ferdig plukket? 650-700 ?

Mange som angrer på at de var tidlig ute med å kjøpe en standard superb?

Skrevet (endret)

Jeg bestilte Superb 150 hk L&K DSG med alt tilleggsutstyr med en gang den nye kom, og fikk den i oktober 2015! Da Sportline kom nå så begynte jeg og se på denne, men prismessig så ble den alt for dyr med tanke på hvor små forskjeller det er på den og vanlig.... Spesielt ettersom jeg har hatt alt tilleggsutstyr så var det ikke så lett å bare velge bort en hel del av dette for å få disse små forskjellene

Dette gjorde forøvrig at jeg nå bestilte en ny 190hk 4x4 DSG L&K som forhåpentligvis kommer før jul :-) Så da kommer vel den "gamle" snart for salg :-)

Men for all del! Superb Sportline ser utrolig bra ut :-) sikker på jeg hadde valgt denne dersom jeg ikke måtte hatt alt utstyr! Men den kom vel på tilnærmet 600 000kr, og det er noe i overkant!

Endret av Salcin
Skrevet
6 timer siden, Tor2r skrev:

Da er denne herligheten tilgjengelig.

14079493_10157269711980285_4467921373156784130_n.jpg

Mange som angrer på at de var tidlig ute med å kjøpe en standard superb?

Nei.

Om så denne utgaven hadde vært tilgjengelig når jeg bestilte min i slutten av Januar dette året, så hadde jeg fremdeles ikke valgt denne.

Den ser meget flott ut, det er det ingen tvil om, men det er ikke modellen for meg.

 

Det jeg derimot synes er litt trist, er at det ikke var tilgjengelig med sort skinninteriør på L&K utgaven når jeg bestilte for da hadde jeg valgt den versjonen, nå har jeg en meget godt oppgradert Style utgave som kostet mer enn L&K og likevel så har jeg ikke alt som er std på L&K......... 
Men men, sånn kan det gå når en ikke ville ha det brune skinninteriøret.

 

Så mitt valg i dag, hadde vært L&K med sort perforert og ventilert skinninteriør, 19" hjul og 2,0/220hk, for å få et litt høyere dreimoment enn hva 1,8/180hk motoren har med 7 tr. DSG kassa. Hestekrefter er det egentlig mer enn nok av på 180hk utgaven (til mitt behov), det er kun dreimomentet jeg kunne tenkt meg å få øket i enkelte situasjoner når bilen det er 5 personer og fullastet lasterom. I det daglige så har jeg ingenting å utsette på motor og krefter i det hele tatt, kun med fullastet bil, og det er ikke så ofte skjer........

 

Uansett så er uten tvil Skoda Superb lll den flotteste og beste bilen jeg noen gang har hatt, jeg er kjempefornøyd :) 

17 minutter siden, Salcin skrev:

Jeg bestilte Superb 150 hk L&K DSG med alt tilleggsutstyr med en gang den nye kom, og fikk den i oktober 2015! Da Sportline kom nå så begynte jeg og se på denne, men prismessig så ble den alt for dyr med tanke på hvor små forskjeller det er på den og vanlig.... Spesielt ettersom jeg har hatt alt tilleggsutstyr så var det ikke så lett å bare velge bort en hel del av dette for å få disse små forskjellene

Dette gjorde forøvrig at jeg nå bestilte en ny 190hk 4x4 DSG L&K som forhåpentligvis kommer før jul :-) Så da kommer vel den "gamle" snart for salg :-)

Men for all del! Superb Sportline ser utrolig bra ut :-) sikker på jeg hadde valgt denne dersom jeg ikke måtte hatt alt utstyr! Men den kom vel på tilnærmet 600 000kr, og det er noe i overkant!

Høres spennende ut :)

 

Hvilken farge er det du har, og hvilken har du valgt denne gangen da?

 

Selv har jeg Moon White metallic på min Superb st.vogn

Skrevet
13 minutter siden, Superb lll skrev:

Nei.

Om så denne utgaven hadde vært tilgjengelig når jeg bestilte min i slutten av Januar dette året, så hadde jeg fremdeles ikke valgt denne.

Den ser meget flott ut, det er det ingen tvil om, men det er ikke modellen for meg.

 

Det jeg derimot synes er litt trist, er at det ikke var tilgjengelig med sort skinninteriør på L&K utgaven når jeg bestilte for da hadde jeg valgt den versjonen, nå har jeg en meget godt oppgradert Style utgave som kostet mer enn L&K og likevel så har jeg ikke alt som er std på L&K......... 
Men men, sånn kan det gå når en ikke ville ha det brune skinninteriøret.

 

Så mitt valg i dag, hadde vært L&K med sort perforert og ventilert skinninteriør, 19" hjul og 2,0/220hk, for å få et litt høyere dreimoment enn hva 1,8/180hk motoren har med 7 tr. DSG kassa. Hestekrefter er det egentlig mer enn nok av på 180hk utgaven (til mitt behov), det er kun dreimomentet jeg kunne tenkt meg å få øket i enkelte situasjoner når bilen det er 5 personer og fullastet lasterom. I det daglige så har jeg ingenting å utsette på motor og krefter i det hele tatt, kun med fullastet bil, og det er ikke så ofte skjer........

 

Uansett så er uten tvil Skoda Superb lll den flotteste og beste bilen jeg noen gang har hatt, jeg er kjempefornøyd :) 

Høres spennende ut :)

 

Hvilken farge er det du har, og hvilken har du valgt denne gangen da?

 

Selv har jeg Moon White metallic på min Superb st.vogn

Har nå Moon White med lyst skinn, har nå bestilt Business Grey med svart skinn... Liker nok kanskje best Moon White, men synes ikke jeg kunne kjøpe igjen samme fargen :-)

Skrevet
9 minutter siden, Salcin skrev:

Har nå Moon White med lyst skinn, har nå bestilt Business Grey med svart skinn... Liker nok kanskje best Moon White, men synes ikke jeg kunne kjøpe igjen samme fargen :-)

Det hadde vært det samme valget som jeg hadde tatt :)

 

Jeg liker også veldig godt denne i hvit, men en kunne jo ikke ha valgt den samme fargen 2 ganger på rad synes jeg heller. Litt forskjell på bilene må det jo være, selv om det nå blir store forskjeller for din del da, det er meget sterk motor du har valgt deg her og med 4x4 i tillegg så får du en meget flott ‹‹vinterbil›› også :)

 

Litt usikker på hvordan min er på vinterføre, for jeg fikk den etter at snø, slaps og is var borte, så jeg har kun kjørt den på bar asfalt. Har satset på 18" vinterhjul (alt for utseendet sin skyld, hehe), og vet ikke helt om det heller er det smarteste valget jeg har gjort....... :) 

Skrevet
11 minutter siden, Superb lll skrev:

 

 

Litt usikker på hvordan min er på vinterføre, for jeg fikk den etter at snø, slaps og is var borte, så jeg har kun kjørt den på bar asfalt. Har satset på 18" vinterhjul (alt for utseendet sin skyld, hehe), og vet ikke helt om det heller er det smarteste valget jeg har gjort....... :) 

Har jo fwd og kjørte den i vinter og var en knallbil! Så det blir helt sikkert ikke noe problem! Kjørte også 18" Nokia Hakka R2, så det er bare å glede seg :-)

Skrevet
3 minutter siden, Salcin skrev:

Har jo fwd og kjørte den i vinter og var en knallbil! Så det blir helt sikkert ikke noe problem! Kjørte også 18" Nokia Hakka R2, så det er bare å glede seg :-)

Høres bra ut det, for det er de samme dekka som jeg har også, så da er det jo bare å se hvordan det oppfører seg.

Kanskje det kvalifiserer til en oppgradering til 2,0/280hk 4x4 om den jeg har nå ikke skulle fungere optimalt på vinterføre, hehe ;)  Men det støtter ikke økonomien (eller fruen for den delen), så det blir det ikke noe av uansett dessverre........

Skrevet

Det sto 19" på demo L&K Superben jeg testet, jeg synes det var i overkant stumpete, selv i komformodus. Hærlig bil på alle mulige måter ellers, men synes det blir en heftig pris å betale 550-600k for en bra utstyrt bil. 

Skrevet

Var det da et senket sportsunderstell på den bilen du prøvde, for da kan den nok oppleves som litt ‹‹stumpete››.

 

For jeg lar stort sett min Superb stå i sportmodus, for ellers så minner den mest om en duvende amerikaner på veiene jeg som oftest kjører her på Østlandet.

På E6 går det derimot fint i komformodus som du skriver, men velger stort sett å ha den i sport, bl.a. for å ha en litt mer ‹‹direkte›› styring, girkassa derimot lar jeg være i Drive posisjon (selv om dette her kan velges i individuelt oppsett også).

 

19" synes jeg fungerer meget bra på Superb lll, men som sagt, på et senket sportsunderstell så vil det oppleves annerledes.

Superb lll har jo relativt brede dekk og ikke så lav profil i 19", så det er ikke så store forskjellen fra 18" til 19" her etter min mening. Det er mest utseende, men at det er forskjell på 45 og 40 profil  er jeg selvfølgelig enig i.

På f.eks. en Octavia med 19" så vil det jo oppleves helt annerledes, for den har jo både smalere dekk og lavere profil enn Superb.

 

Men noe som er enda viktigere er jo selvfølgelig at vi alle har forskjellige preferanser og synspunkter, så det finnes jo ingen fasit her som er optimal for alle.........

 

Skrevet

Jeg spurte ikke om det var sportsunderstell på bilen, men i og med at det var en demo vil jeg anta at den hadde standard understell. Iallefall oppfattet jeg den som markant mye stivere over fartshumper enn min Octavia. I comfortmodus vugget bilen etter fartshumpen men kjentes allikevel stiv. Nå har jeg bare standard oppsett på min Octavia så kan være at det er vanlig med justerbart oppsett at det er slik, men jeg tolket det slik som at det var dekka som gjorde at det ble såpass stump. 

Skrevet

Høres mest sannsynlig ut at det er DCC på en dem.bil, men som sagt så har vi jo alle forskjellige meninger om hvordan dempingen bør være på en bil.

 

Jeg kommer fra en VW Golf 2014 st.vogn med sportsunderstell og 225/45-17" dekk, og selv i sportsmode så oppleves min Superb som ganske myk i forhold til Golfen jeg hadde, og da har jeg nå std dekk på min Superb 235/45-18" og det hadde vært helt uproblematisk og knapt merkbart etter min mening å ha 235/40-19" på den i stedet. Men det er muligens pga hva jeg er vant til fra før av, og da liker å kjøre med.

Har 235/45-18" piggfrie vinterdekk på Superben, og det lille jeg kjørte på dem i våres gjorde også at de opplevdes relativt myke, i forhold til hvordan oppsettet på Golfen var.

 

Men når det er sagt så kommer jeg ikke til å velge sportsunderstell på en bil igjen, for det blir for lavt og stumpete for meg, mens derimot sportsmode på DCC oppleves helt annerledes og gir jo ikke mer enn 10mm senk heller i forhold til utgavene uten DCC understellet på Superb.

Skrevet

Kjører du bilen i sportmodus til vanlig "Superb III"? Synes dunkle giring etc bli i overkant aggressivt/ høyt turtall etc?

Kjørier på individuell og har valgt sport på understell, adaptiv cruice og styring... Resten står på normal, siden jeg synes giring og sånn blir masete på landeveiskjøring etc med sportmodus...

Skrevet

Jeg kjører min Superb i Sport modus hele tiden, men jeg har giring i normal Drive funksjon, den blir i overkant ‹‹masete›› som du sier i Sport. Drar kun girspaken ned i Sport om jeg skal foreta en forbikjøring eller skal akselerere ut i en luke på en trafikkert vei, når det er gjort så drar jeg på nytt i girspaken og den går over til Drive igjen, ellers så står den konstant i Drive.

Styring har jeg også i Sport, da jeg synes den blir i overkant lett på rattet ellers, liker litt mer motstand og ‹‹kontakt med veien›› og det synes jeg at jeg har best mulighet og følelse med når den er i Sport.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...