Gå til innhold
Knut Berg

Superb 2011 4x4 dsg, 2.0 140hk


Anbefalte innlegg

Hei. Bakdør reagerer ikke på hverken opplåsing eller lukking. Påvirker heller ingenting da jeg kan låse opp bilen og lukke opp høyre bakdør og bilen låser seg igjen. 

Følgende feilkode: 

01334. Right rear door control/module - J389 - No signal/connections

To muligheter etter mine kunnskaper: Brudd i kabel en plass eller Defekt låskasse 

Hva er den mest sannsynlige årsaken? Hvis det ikke finnes flere muligheter da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du i det hele tatt åpnet bakdøren @Knut Berg?

Om bakdøren kan åpnes så er jeg helt enig med dere at det mest sannsynlig kan være et ledningsbrudd, men kjenner jeg er litt mer skeptisk om døren er låst/ikke mulig å åpne.

Har lest en god del om at låsekassen(e) på enkelte Skoda modeller har en svakhet med en liten «plastdings» som enten ryker eller løsner, og legger seg slik til at den blokkerer hele låsemekanismen. Her ser det ut til at de fleste som ordner dette må benytte seg av hammer og meisel for å få åpnet døren, men akkurat hva det er det meisler av er jeg ikke helt sikker på. Her kan det være mer info om dette i Skodagruppa på FB om du er der.

Håper for din del at det kun er et ledningsbrudd, for det er nok den enkleste feilen å rette på.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...