Gå til innhold
SeanAngus

Sean Angus´ 2020 Kodiaq L&K


Anbefalte innlegg

Etter mye lesing på dette forumet og mangfoldige turer innom flere forhandlere endte jeg også selv opp med å bestille Kodiaq.

Etter vurderinger frem og tilbake falt jeg ned på en svart Kodiaq L&K 190TSi  med 7 seter og svart skinn med følgende ekstrautstyr.

ISOFIX FORAN

OPPVARMET FRONTRUTE

TRAFIKKSKILTGJENKJENNING

DELINGSNETT

PARKASSIST-PAKKE

PERSONALISERING 3 NØKLER FOR DMS

TRANSPORTPAKKE

VINTERPAKKE

DIGITALT INSTRUMENTPANEL

SKVETTLAPPER FORAN

SKVETTLAPPER BAK

BAGASJEROMSMATTE

 

Jeg liker utseendet på Sportline, og har derfor plan om å foliere mye av krommet svart, og bytte frontemblemet til svart.  Planlegger også å fjerne "4x4" og kodiaq bakpå, og kun la "Skoda" bli stående.

Bilen er allerede i produksjon, så synspunkter på valg av utstyr, farge etc er hjertelig velkomment, men jeg får ikke gjort noe med det. Foliering, derimot er jeg gjerne mottagelig for synspunkter på. Tror også jeg ikke jeg er så happy for L&K felgene, men vil se de på før jeg vurderer noe annet.

Skal oppdatere med bilder når det er aktuelt, den er forventet inn til forhandler om ca 4 uker med påfølgende klargjøring inkl coating.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flott ut dette da @SeanAngus :) 

Virker som du har tenkt litt igjennom hva du ønsker å gjøre med bilen når du har hentet den også, så dette blir nok bra :) 

Det eneste jeg vil anbefale deg å tenke litt igjennom er en beskyttende list/folie oppå fangeren bak, for det er nesten ikke til unngå at det blir noe merker ut/inn av lasterommet, og da er det enklere/billigere å bytte en lastkantbeskytter/folie enn det er å lakkere fangeren.

Litt avhengig av hvor i landet du holder til og på hvilke veier du kjører mest, så kan jo også en understellsbehandling også være meget fornuftig. Det saltes utrolig mye i store deler av vårt langstrakte land, og den saltblandingen de benytter seg av her jeg kjører mest kleber seg fast til absolutt alt og er nesten umulig å få av igjen. 
Så jeg var ikke i tvil når jeg handlet ny bil i sommer, den ble sendt direkte på understellsbehandling inkludert en ekstra støydemping.

Om det er noe du vurderer, så snakk med din forhandler slik at du ikke behandler bilen med noe som de ikke godkjenner slik at du kan sette rustgarantien i fare. Dinitrol og Mercasol er gjerne mest brukt og anbefalt, men forhør deg med din forhandler som sagt om det er noe du vurderer å gjøre. :)

Om ikke L&K felgene frister, så kan de jo alltids benyttes som vinterfelger.
Jeg likte heller ikke L&K felgene som fulgte med min Superb (jeg kjøpte en utstillingsbil, så jeg fikk ikke valgt noe annet), så jeg byttet de inn og kjøpte et nytt sett med dekk og felger hos en lokal dekkforhandler.

Skal bli spennende å se bilder av bilen din etterhvert @SeanAngus :)  

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke eksakt tidspunkt, men var før kampanjen som gikk ut i august ble avsluttet (fortsatte riktignok nå til 31.10).

Tipset om understellsbehandling skal absolutt følges opp. Har lest det gjentatte ganger, men i alle avklaringer underveis glemte jeg å få pris på det. 

Hva tenker dere om å foliere grill på l&k? Vil det se rart ut med de "utstikkende lamellene" i svart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått bekreftet produksjons slot?

 

Jeg har forøvrig god erfaring med foliering, både på grill og vinduslister. Riktignok ikke på Skoda men Audi men det går jo for det samme. Problemet på L&K er vel at selve innmaten i grillen har krom?

Min subjektive mening er at alt må være sort eller så ser det rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerte kontrakten tidlig i august, og meldte til selger at det ble kjøp før det, så den ble nok lagt i systemet tidlig august. 

Jeg fikk også garantert at det ikke skulle bli prisøkning, selger ringte derfor importøren og fikk sikret levering innen 2019, men det var visst akkurat at det gikk. Snakket med selger i går som fortalte at den var ventet om 4 uker, har ikke noe mer håndfast. Skulle den komme senere enn han nå har meldt er det uproblematisk, bare kjipt med venting. 

Enig i at foliering vil se best ut med alt foliert, men ikke diffusor bak? Trodde det var noen utenpåliggende kromlister på l&k-grillen, men den går kanskje helt inn? 

Endret av SeanAngus
Lagt til info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på at om man folierer grill og innmat burde man også ta vinduslistene.

Det er krom på diffusor på vår Sportline uten at det har plaget meg nevneverdig.

Avgiftsendringen er fredet til 2020/21. Men de vanlige prisendringene pleier komme over nyttår. Vår gikk opp drøye 4000kr under bestilling - så ikke krise på en bil til allerede 720k.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...