Gå til innhold
Tor2r

Skoda Kodiaq fakta


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som vi vet litt mer om Kodiaq tenkte jeg å komme med litt fakta i denne tråden.

Priser:

Active
1,4 TSI 125 Hk
 
337 200
 
Ambition
1,4 TSI 150 hk 6-trinns DSG (Aut.)
1,4 TSI 150 hk 4x4
1,4 TSI 150 hk 6-trinns DSG (Aut.) 4x4
2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.)
2,0 TDI 150 hk 4x4
2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4
 

424 800
452 400
452 400
474 900
426 600
458 200
 
Style
1,4 TSI 150 hk 6-trinns DSG (Aut.)
1,4 TSI 150 hk 4x4
1,4 TSI 150 hk 6-trinns DSG (Aut.) 4x4
2,0 TSI 180 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4
2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.)
2,0 TDI 150 hk 4x4
2,0 TDI 150 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4
2,0 TDI 190 hk 7-trinns DSG (Aut.) 4x4
 

455 800
478 500
505 900
553 700
457 600
489 200
520 400
532 000

Prøvekjøring av Skoda Kodiaq kan skje i mars når Skoda Norge får de første bilene

Levering: mars/april 2017

Motoralternativer:

  • To-hjulstrekk: 1,4 TSI 125 hk manuelt gir, 1,4 TSI 150 hk DSG Automatgir, 2,0 TDI 150 hk DSG Automatgir.
  • 4x4 (4-hjulstrekk): 1,4 TSI 150 hk manuelt gir eller DSG Automatgir, 2,0 TSI 180 hk DSG Automatgir, 2,0 TDI 150 hk manuelt gir eller DSG Automatgir, 2,0 TDI 190 hk DSG Automatgir.

Div utstyr:

  • Trailer Assist, bilen kan ta over når man rygger med henger
  • Area View, som ved hjelp av kameraer foran, bak og i speilene, gir det deg mulighet til å få komplett oversikt over hva som befinner seg rundt bilen
  • Front Assist med nødbremsassistent som standard
  • «Emergency call» systmet som aktiveres automatisk ved en ulykke, eller som kan manuelt aktiveres ved å trykke på en knapp i taket på bilen og derigjennom kobles til en internasjonal alarmsentral.
  • Kodiaq kommer også med et helt nytt og spesielt dørbeskyttelsessystemet. Det felles ut en beskyttelse når dørene åpnes, og både din og naboens bil beskyttes på denne måten mot riper og bulker
  • Som ekstrautstyr kan bilen være online, noe som tilfører Kodiaq en helt ny dimensjon i forhold til navigasjon, informasjon og underholdning. Med navigasjonssystemet «Columbus» vil  f.eks Google Street View være tilgjengelig.
  • Bakluken kan styres ved hjelp av en fotbevegelse

Interiør:

  • Bilen kommer som 5 og 7 seter.
  • Plassen i baksetet (elbow room) er 1510 mm - Superb er til sammenlikning 1520
  • Baksetene kan flyttes inntil 18 centimeter i lengderetningen og har individuelle justerbare rygger. 40/60 opplegg.
  • 2 stk IsoFix fester bak
  • Bagasjerom på 720 liter! Bagasjeplassen kan økes til 2065 liter!

Annet:

  • Hengervekt på 2.5 tonn
  • 30 ”Simply Clever”-løsninger – hvorav syv er helt nye

Her er litt bilder av eksteriør og interiør

14196076_10157348348075285_3919162784059436019_o.jpg

14125053_10157348337635285_6627509788949549441_o.jpg

14195316_10157348347385285_1993931307978717116_o.jpg

14205980_10157348346645285_4165792268974269497_o.jpg

For mer lesning:
http://www.dn.no/privat/dnBil/2016/09/02/1226/Nye-biler/her-er-skodas-frste-store-suv
http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2016/09/Dette-blir-en-hyperaktuell-SUV-i-Norge
http://www.tv2.no/a/8560390/
http://www.topgear.com/car-news/first-look/brand-new-skoda-kodiaq-suv
http://www.autoexpress.co.uk/skoda/kodiaq/88859/new-skoda-kodiaq-prices-specs-and-video
http://www.tv2.no/broom/8624317/

 

Oppdatering fra Paris Motorshow 29.09.16:

kodiaq_int.JPG

kodiaq_bluw.JPG

kodiaq_bag.JPG

kodiaq_interiør.jpg

Fiffige kroker i bagasjerommet. Her ser man 5-seteren:

kodiaq_5.jpg

Vil du se enda flere bilder av Kodiaq? Sjekk vår Twitter konto, der har vi retweetet en hel haug tweeeets som inneholder bilder fra #ParisMotorshow

Skrevet

Den har mange flotte specs og funksjoner den nye Kodiaq ser det ut til, og det vil jeg i aller høyeste grad tro at blir en skikkelig salgssuksess for Skoda :)

 

Er nok ikke helt der selv at jeg vil ha en så høy bil, selv om det både kan være praktisk og nyttig for den enkelte. Håper også noe av dette også tilfaller f.eks. Octavia og Superb også, slik som enn del av utstyret som ser ut til å bli tilgjengelig, og ikke minst også 4x4 på den nye 2,0/180hk bensin motoren som også benyttes i VW Tiguan. Der er det også en oppgradert DSG 7trinns kasse, slik at en ikke lenger vil ha en ned-tunet motor for å passe hva den nåværende DSG 7 trinns kassa tåler av dreimoment. :) 

Skrevet

Ser ikke ut som de velger den samme 4x4 versjonen som sitter i den nye Tiguan, eller med andre ord, det er jo ikke sikkert at VW lar Skoda få bruke deres nye 4 Motion system/løsning heller da.........?

Ser jo mye mer praktisk og fornuftig ut å kunne velge hvilket underlag en skal kjøre på før evt. problemer dukker opp.

 

 

Skjermbilde 2016-09-05 kl. 06.43.22.png

  • 4 uker senere...
Skrevet

Broom er på plass i Paris under Paris Motorshow. Stilte dem følgende spørsmål.

defaultProfilePic.svg
Skodaforum.no

Skoda Kodiaq: Hvor stor er den egentlig innvendig? Har lest målene og alt det. Men hva føles den som. Hva ville dere sammenliknet den med?

  • d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Broom
    d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Digert bagasjerom når du bruker den som femseter. Men det er også litt plass igjen med alle sju setene i bruk. Den plasserer seg litt midt mellom de "vanlige" klassene. Større enn Outlander / Santa Fe, men mindre enn XC90 og Q7. For å nevne noen. Vi er veldig spent på prisen her
     
defaultProfilePic.svg
Skodaforum.no

Skoda Kodiaq vises i rimelig sprek farge. Er dette bare en show farge?

  • d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Broom
    d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Det tør vi ikke si sikkert. Men det er litt i tiden med spreke farger nå. Helt sikkert ikke dumt av Skoda å satse på noe som blir et skikkelig blikkfang.

 

 

defaultProfilePic.svg
Skodaforum.no

Skoda Kodiaq: Skoda Norge har antydet priser først litt ut i oktober. Tror dere det er mulig å få noen hint nå, basert på andre europeiske priser eller liknende?

  • d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Broom
    d51fe3f0-f03a-4db9-8215-5167587e897a.jpg
    Vi skal gjøre vårt beste! Det gikk rykter om at priser skulle være klare til Paris-utstillingen, men ser ikke slik ut så langt. Men hvis vi skal tippe, ikke umulig at startprisen kan komme under 500.000 kroner her

 

TV2 Broom sin video av Kodiaq fra Paris. Se nederst på siden.

http://www.tv2.no/broom/8624317/

  • 2 uker senere...
Skrevet

En grafisk oversikt over Skoda Kodiaq motoralternativer med forbruk, girkasse, Co2 og akselerasjon.

kodiaq_engines.jpg

Skrevet

Pris på Kodiaq i UK: £21,495 (basic modellen)

Til sammenlikning ligger Superb på £20,260 og Octavia på £17,880 - her er det på alle priser snakk om basic modellene.

Norske priser på Superb og Octavia er: 327 100 kr og 278 300 kr

I UK så ligger prisen på Kodiaq ca 6% over Superb og 16% over Octavia. Hvis man leker seg litt uhøytidelig med kalkulatoren og norske priser vs UK priser, og tar et lite gjennomsnitt (og litt pluss minus) kommer jeg frem til en startpris på kanskje 334 000,- til 346.000,-

Man har jo de norske avgiftene og alt det der, vekt, effekt osv. Men dette er som sagt bare et moro forsøk på å gjette seg til startpris mens vi venter i spenning!

Skrevet

Skal bli artig å se hva de faktisk blir priset til.

Må jo si at versjonen med 2,0/180hk 4x4 TSi versjonen frister meg litt (i hvert fall på papiret), men frykter vel at den kommer til å bli vesentlig dyrere enn den Superben jeg har.

For Kodiaq kommer jo her da med en større motor 2,0 vs 1,8, og 4x4 vs fwd som jeg har på min bil. Dreiemomentet er jo da også slik det burde være, og ikke nedsatt som det er på min Superb, og har i tillegg en DSG 7 kasse som tåler belastningen fra dreiemomentet.

Synd de ikke kan levere Superb med den samme motoriseringen, 4x4 og DSG 7 kassa her, da hadde jeg betilt meg Superb tvert :) 

Skrevet

Tror dessverre den fort konkurrerer med Superb 2,0/220hk utgaven, og det er ca 530.000,- i L&K versjon. Så kommer jo vinterdekk, h.feste, met. lakk, etc i tillegg.

En må jo også legge på en hel del utstyrs pakker på Kodiaq også, for den kommer ikke i L&K ser det ut til. Og da blir det Style med kostbare tilleggspakker/utstyr som gjelder, og da går kronene fort.

Men det blir spennende dette her @Tor2r :) 

Skrevet

Ja alt annet blir jo bare gjetting og spekulasjoner, men skal jo likevel bli spennende å se brosjyrer og prislister :)

Men det kan jo kanskje ta litt tid, for selv om de første eksemplarene av Superb Sportline nå har kommet til Norge, så er det fremdeles ingen brosjyrer tilgjengelig på nettet av den. Står i prislista riktignok, men er ikke nevnt i brosjyra enda, og den ble jo lansert for noen mnd siden..........

Skrevet

Ja jeg synes det tar litt tid med Skoda Norge på visse områder. Infosiden som de nettopp la ut har vært tilgjengelig i andre land i flere uker nesten.

Får vel en enkel prisliste i slutten av oktober, så tikker vel mer fakta inn etter hvert.

Skrevet

Ser på konfiguratoren at Sportline er tilgjengelig for konfigurering i UK og Tjekkia bl.a men ikke Norge og Sverige, så er visst ikke bare i Norge ting tar tid. 

Skrevet

Siste fra Skoda Norge i dag er at prisene er forsinket. Dette er vel strengt tatt ikke overraskende..

Skrevet

Jeg ble ikke veldig overrasket over det nei, for jeg har i grunnen vært forberedt på det. 

Jeg snakket med en selger for et par dager siden, og de var forespeilet noe rundt slutten av Oktober, og ikke rundt midten som ryktene har sagt en stund.

Men du har kanskje info om en enda senere lansering av prisene på Kodiaq @Tor2r?

Skrevet

DE skriver bare at de håper å ha prisene klar innen kort tid. Hva kort tid vil si er jo ikke godt å vite

Skrevet

Jeg har fått den samme mld selv også, jeg bare lurte på om du hadde tilgang til noen andre opplysninger enn oss andre @Tor2r for noen fordeler som Admin her i gruppa burde du jo ha ;) :)

 

Jeg fikk forøvrig denne mailen fra Møller i går, og det er muligens den samme som du har fått?

 

Skjermbilde 2016-10-21 kl. 12.12.16.png 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...