Gå til innhold
Radial

Årlige servicekostnader Kodiaq 190tdi 4x4 dsg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sitter å sammenligner driftskostnadene på min gamle Ssanyong Rexton opp imot NY kodiaq... veldig nær at det faktisk "lønner seg" med ny bil for meg, helt hinsides tidligere tankegang.

Selve Service-posten (som jeg utfører selv i dag med god suksess) er utfordringen.
Jeg ligger jevnt over på ca 3000kr årlig med koreaner'n når det kjøres 15-16000km i året.... det er ganske hyppige intervaller på diffoljer, filtere og girkasse som gir denne kostnaden.

Hva vil være årlig service kostnad på en Kodiaq over ett 5 års livsløp/100 000km? Reparasjoner er en annen post.
Tenkte å sette opp for fast 1år/15000km serviceintervaller, da jeg kommer til å ha bilen lenge, og den vil  nok ha godt av det med mitt (mis)bruk av tunge hengere og mye motorveikjøring.
Foreløpig satt opp 3500kr.... men det føltes litt lavt ut? eller?
Blir service der det er billigst...vil egentlig gjøre den selv, men da går garantien vil jeg tro. Halve poenget med ny bil er garanti :P

Skrevet
3 timer siden, Radial skrev:

Hei

Sitter å sammenligner driftskostnadene på min gamle Ssanyong Rexton opp imot NY kodiaq... veldig nær at det faktisk "lønner seg" med ny bil for meg, helt hinsides tidligere tankegang.

Selve Service-posten (som jeg utfører selv i dag med god suksess) er utfordringen.
Jeg ligger jevnt over på ca 3000kr årlig med koreaner'n når det kjøres 15-16000km i året.... det er ganske hyppige intervaller på diffoljer, filtere og girkasse som gir denne kostnaden.

Hva vil være årlig service kostnad på en Kodiaq over ett 5 års livsløp/100 000km? Reparasjoner er en annen post.
Tenkte å sette opp for fast 1år/15000km serviceintervaller, da jeg kommer til å ha bilen lenge, og den vil  nok ha godt av det med mitt (mis)bruk av tunge hengere og mye motorveikjøring.
Foreløpig satt opp 3500kr.... men det føltes litt lavt ut? eller?
Blir service der det er billigst...vil egentlig gjøre den selv, men da går garantien vil jeg tro. Halve poenget med ny bil er garanti :P

Hei,

Har ikke noen nøyaktige priser å komme med.
Men hos merkeforhandler ved årlig oljebytte f.eks så ligger nok kun den på oppmot 3000,- + inspeksjonss ervice som er årlig også.
Octavia har ca 3500,- på Oljeskift med inspeksjons service. Forventer nok at kodiaq ligger noe over dette.
+ Alt det andre som går på intervall. Luftfilter,bremsevæske,kjølevæske,pollenfilter. DSG Olje (60000km) Diff olje med 4x4 Usikker på intervall her.

Håper dette hjelper deg litt på veien.

Skrevet

Tja, så 5000kr kanskje i snitt pr år bør vel da være mer enn tilstrekkelig?

Haldex og DSG service kan og frittstående verksteder også utføre?

Bor ikke veldig langt fra svenskegrensa heller, hehe.

Tidligere erfaring med Møller verksteder er ikke sånn veldig gode i næringsvirksomhet ihvertfall😄 Og jeg tenker ha bilen mer enn 5år, slik sett blir serviceheftet mest for garantien sin skyld egentlig.

Skrevet
13 timer siden, Radial skrev:

Hei

Sitter å sammenligner driftskostnadene på min gamle Ssanyong Rexton opp imot NY kodiaq... veldig nær at det faktisk "lønner seg" med ny bil for meg, helt hinsides tidligere tankegang.

Selve Service-posten (som jeg utfører selv i dag med god suksess) er utfordringen.
Jeg ligger jevnt over på ca 3000kr årlig med koreaner'n når det kjøres 15-16000km i året.... det er ganske hyppige intervaller på diffoljer, filtere og girkasse som gir denne kostnaden.

Hva vil være årlig service kostnad på en Kodiaq over ett 5 års livsløp/100 000km? Reparasjoner er en annen post.
Tenkte å sette opp for fast 1år/15000km serviceintervaller, da jeg kommer til å ha bilen lenge, og den vil  nok ha godt av det med mitt (mis)bruk av tunge hengere og mye motorveikjøring.
Foreløpig satt opp 3500kr.... men det føltes litt lavt ut? eller?
Blir service der det er billigst...vil egentlig gjøre den selv, men da går garantien vil jeg tro. Halve poenget med ny bil er garanti :P

Det er veldig vanskelig å sette opp et årlig «service-budsjett» til nye biler i dag, for det er så mange forskjellige ting som skal gjøres til forskjellige tider og kjørelengder.

En ny Skoda i dag er satt opp fra fabrikk med et serviceintervall på inntil 2år/30.000km, og det vil si at det er ikke noe som skal gjøres før bilen varsler om det selv, og da er det som skjer først som gjelder, altså 2år eller kjørte 30.000km.
For min egen del så hadde jeg en kjørelengde på ca 16.000km i året, og da skulle det jo ha gått inntil 30.000km før jeg gjorde noe som helst, men jeg synes ikke noe om å kjøre i nesten 2 år på den samme oljen, selv om VAG sier det er slik det skal være. Så jeg gikk i fra ett Long-life serviceintervall på (inntil) 2år/30.000km og over til (inntil) 1år/15.000km i stedet, helt unødvendig i følge VAG/Møller, men det føles mye bedre for min egen del og bilens/motorens ve og vel.
Bytte av olje og oljefilter kostet ca 1.900,- utført på merkeverkstedet på min forrige bil (Octavia 2018).

Nå har jeg en Superb 190TDi 4x4 2019 og jeg kommer til å gjøre det samme her, altså bytte olje/oljefilter ved ca 15.000km.
Nå kjører jeg litt mer året med denne bilen (har nå kjørt ca 10.500km siden August 2019 da bilen var ny).
Her er det som nevnt flere ting som skal gjøres til forskjellige tider, med tanke på oljebytte på DSG kasse (120.000km), bytte av olje på Haldex (3 år), bremsevæske (3 år), register/tannrem (210.000km), pollen -og luftfilter, glødeplugger, kjølevæske, etc, og når noe av dette skjer samtidig så merkes også det på totalsummen av servicen, har lest noe om kostnader opp mot 12 - 14.000,- kroner (når alt inntreffer samtidig), da er det som nevnt mange ting som skal gjøres samtidig, men det forekommer heldigvis ikke så ofte. 


Bilene leveres i  dag ikke med servicehefte, kun et digitalt servicehefte som vi bileiere ikke har tilgang til, fordi vi kun skal gjøre det bilen varsler om selv i infodisplayet.
Det er så mange følere/sensorer som kjenner på kjørestil, mye småkjøring, etc, som føler på oljekvalitet bl.a., og derfor er det vanskelig å si så mye om faste årlige servicekostnader.
Jeg har fått tilsendt noen av de viktigste servicepunktene fra min merkeforhandler til min Superb og de kan du se her, om det skiller noe fra min Superb og en Kodiaq med samme motor, DSG kasse og 4x4 vet jeg ikke, men tror vel de viktigste punktene likevel er ganske like.........

105203696_Skjermbilde2020-01-05kl_12_59_47.thumb.png.8232da883196e59ee4447156f55e2336.png786913866_Skjermbilde2020-01-05kl_13_00_08.thumb.png.2dceffebeab742580ba5fd8a2ebcef9f.png82735779_Skjermbilde2020-01-05kl_13_00_28.thumb.png.a554291ba999f3741194fb2d2b1e4629.png


Mange uavhengige bilverksteder kan utføre servicer til litt andre priser, bare husk at alt de gjør må utføres i følge VAG sine service-spesifikasjoner/punkter, ellers kan det gå ut over nybilgarantien.
Service i Sverige er enda rimligere igjen, men de har ikke de samme servicepunktene som i Norge, og det er en av årsakene til at det er billigere der og da er det ikke så enkelt å komme til merkeforhandler i Norge i ettertid for garantireparasjoner.
Et annet punkt er f.eks. bytte av registerrem, i Sverige så byttes kun selve registerremmen (om en ikke spesifikt ber om noe annet), mens i Norge så er også bytte av strammehjul, løpehjul og vannpumpe inkludert, og dermed så er også prisen merkbart høyere i Norge.

 

 

Skrevet
5 minutter siden, Superb lll skrev:

Det er veldig vanskelig å sette opp et årlig «service-budsjett» til nye biler i dag, for det er så mange forskjellige ting som skal gjøres til forskjellige tider og kjørelengder.

En ny Skoda i dag er satt opp fra fabrikk med et serviceintervall på inntil 2år/30.000km, og det vil si at det er ikke noe som skal gjøres før bilen varsler om det selv, og da er det som skjer først som gjelder, altså 2år eller kjørte 30.000km.
For min egen del så hadde jeg en kjørelengde på ca 16.000km i året, og da skulle det jo ha gått inntil 30.000km før jeg gjorde noe som helst, men jeg synes ikke noe om å kjøre i nesten 2 år på den samme oljen, selv om VAG sier det er slik det skal være. Så jeg gikk i fra ett Long-life serviceintervall på (inntil) 2år/30.000km og over til (inntil) 1år/15.000km i stedet, helt unødvendig i følge VAG/Møller, men det føles mye bedre for min egen del og bilens/motorens ve og vel.
Bytte av olje og oljefilter kostet ca 1.900,- utført på merkeverkstedet på min forrige bil (Octavia 2018).

Nå har jeg en Superb 190TDi 4x4 2019 og jeg kommer til å gjøre det samme her, altså bytte olje/oljefilter ved ca 15.000km.
Nå kjører jeg litt mer året med denne bilen (har nå kjørt ca 10.500km siden August 2019 da bilen var ny).
Her er det som nevnt flere ting som skal gjøres til forskjellige tider, med tanke på oljebytte på DSG kasse (120.000km), bytte av olje på Haldex (3 år), bremsevæske (3 år), register/tannrem (210.000km), pollen -og luftfilter, glødeplugger, kjølevæske, etc, og når noe av dette skjer samtidig så merkes også det på totalsummen av servicen, har lest noe om kostnader opp mot 12 - 14.000,- kroner (når alt inntreffer samtidig), da er det som nevnt mange ting som skal gjøres samtidig, men det forekommer heldigvis ikke så ofte. 


Bilene leveres i  dag ikke med servicehefte, kun et digitalt servicehefte som vi bileiere ikke har tilgang til, fordi vi kun skal gjøre det bilen varsler om selv i infodisplayet.
Det er så mange følere/sensorer som kjenner på kjørestil, mye småkjøring, etc, som føler på oljekvalitet bl.a., og derfor er det vanskelig å si så mye om faste årlige servicekostnader.
Jeg har fått tilsendt noen av de viktigste servicepunktene fra min merkeforhandler til min Superb og de kan du se her, om det skiller noe fra min Superb og en Kodiaq med samme motor, DSG kasse og 4x4 vet jeg ikke, men tror vel de viktigste punktene likevel er ganske like.........

105203696_Skjermbilde2020-01-05kl_12_59_47.thumb.png.8232da883196e59ee4447156f55e2336.png786913866_Skjermbilde2020-01-05kl_13_00_08.thumb.png.2dceffebeab742580ba5fd8a2ebcef9f.png82735779_Skjermbilde2020-01-05kl_13_00_28.thumb.png.a554291ba999f3741194fb2d2b1e4629.png


Mange uavhengige bilverksteder kan utføre servicer til litt andre priser, bare husk at alt de gjør må utføres i følge VAG sine service-spesifikasjoner/punkter, ellers kan det gå ut over nybilgarantien.
Service i Sverige er enda rimligere igjen, men de har ikke de samme servicepunktene som i Norge, og det er en av årsakene til at det er billigere der og da er det ikke så enkelt å komme til merkeforhandler i Norge i ettertid for garantireparasjoner.
Et annet punkt er f.eks. bytte av registerrem, i Sverige så byttes kun selve registerremmen (om en ikke spesifikt ber om noe annet), mens i Norge så er også bytte av strammehjul, løpehjul og vannpumpe inkludert, og dermed så er også prisen merkbart høyere i Norge.

 

 

Takker for svar.

 

Ja jeg ser hva du mener..2år/30k har jeg null tro på gir en bil som klarer 200-300k uten mye ekstra slitasje.

Ser de ikke har nevnt bakdiffen i serviceprogrammet, vanlige på biler med tung last er 30-60k på disse. Kan være noen ønsker seg bytte av bakdiff rett over 100k? 😜

 

Uansett, 1år/15k vil jo treffe MYE bedre med service intervallene på alt? Man får jo ikke tatt feil, da uansett motoroljeskift også vil ha noe "ekstra" de gjør.

2år/30k vil jo kreve verkstedsbesøk uten motoroljeskift, ifm DSG og haldex service feks.

Ser man fordeler kostnadene, men sparer man egentlig så mye i det lange løp?

Skjønner ett leasing selskap som gjerne dytter kostnader forran seg ,ønsker seg dette systemet...

Skrevet

Lange serviceintervaller blir bare mer og mer vanlig, og som du korrekt skriver @Radial, så er vel dette noe som passer leasingselskapene ganske godt med tanke på de vanligste leasingavtalene de leverer.
 

Enda lengre intervaller er også mer og mer vanlig for varebiler som gjerne blir enda hardere belastet med mye vekt i lasterommet og tunge tilhengere, så begynner en jo å se intervaller en ikke skulle tro de turte å ha. 

VW har inntil 2år/40.000km
Ford har inntil 2år/60.000km
Mercedes har inntil 2 år/80.000km (bensin) 2år/100.000km (diesel) for enkelte av sine modeller

Nå er det jo også veldig viktig å informere om at en god del varebiler har helt andre motorer enn hva de leverer til privatbilene, selv om de på papiret ser like ut med tanke på spesifikasjonene. Bl.a. så er de mer solid bygget og har vesentlig mer olje.
Men andre deler av bilen slites jo på samme måte (eller enda hardere) for andre slitasjedeler, så at de velger å ha så lange serviceintervaller virker jo litt rart når varebiler gjerne blir kjørt mye og belastet hardere.

Skrevet

Det med lange service intervaller på nyere motorer i næring, har svigerfar en del erfaring med fra lastebil (100k intervaller)

De opplever at det etter en del oljeskift regelrett brenner hull i stemplene, fordi koksbelegget under stemplene (oljekjølt stempel) blir for tykt når olja blir så gammel hver gang, stemplet mister for mye av kjølinga si og brenner hull i en tung motbakke.

Rensegenskapene regelrett forsvinner fra olja.

Samme motor uten longlife (avtales på forhånd i software), havarerer aldri av slike årsaker.

Nå er lastebil ekstremt belastet, men det illustrerer at ingeniører og naturlover ikke alltid er på samme bølgelengde... Og all erfaring siden tidenes morgen viser at hyppig service alltid lønner seg🙂

Skrevet
16 minutter siden, Radial skrev:

Nå er lastebil ekstremt belastet, men det illustrerer at ingeniører og naturlover ikke alltid er på samme bølgelengde... Og all erfaring siden tidenes morgen viser at hyppig service alltid lønner seg🙂

Her traff du spikeren på hodet ganske godt @Radial :) 

Jeg savner et fysisk servicehefte slik at jeg selv kan se hva jeg har i vente til neste service med tanke på kostnader, men dessverre så er det en saga blott. Jeg har jo fått en viss oversikt med hva som kommer til hvilke kilometere og tid, men om en slavisk følger dette så kan det bli mange verkstedbesøk, og det er vel akkurat det de ønsker. 

Men jeg er forberedt på at det koster å ha bil, og dermed så må en jo bare følge opp dette om en vil beholde nybil -og mobilitetsgarantiene. 

Jeg velger jo også å påføre meg selv enda hyppigere kostnader i.o.m. at jeg tar hyppigere oljeskift enn hva Skoda fabrikken, VAG konsernet og Møller selv anbefaler, men jeg vil ikke kjøre i inntil 2 år på den samme oljen i det norske klimaet, ca 2.000,- kroner er det verdt er i hvert fall min mening.
Det tror jeg likevel på sikt at bilen/motoren vil være mest tjent med, selv om det for min del mest sannsynlig vil komme neste eier mest tilgode.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...