GÃ¥ til innhold
larsejacobsen

1.5 tsi og DSG erfaringer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har kjøpt min første Skoda, og får den sendt fra andre siden av landet neste uke. Endte opp med en hvit Skoda Octavia 2018 modell 1.5 tsi med DSG. Pga at vi venter barn i august ble det en stasjonsvogn.  Bilen har 17" trius sommerfelg og 16" Alaris vinterfelger. Kjenner jeg gleder meg veldig til bilen kommer!

Men... Leste i ettertid på diverse utenlandske forum at det har vært en del problemer med DSG-kassene. Her kommer det bl.a. frem at 7-trinns DSG med tørr-klutsj er tunet til å tåle 250 NM.  Det finnes også 6 trinns DSG som er oljefylt og dermed tåler opp til 400 NM.

Noen som vet hvilke DSG kasse som blir levert sammen med en 2018 Octavia med 1.5 TSI ACT? Motoren i vår bil leverer jo 250 NM, så ble en smule stresset her... Eller er DSG-kassen som leveres med den nye 1.5 TSI ACT en ny type?

 

 

Skrevet
7 timer siden, larsejacobsen skrev:

Hei,

Har kjøpt min første Skoda, og får den sendt fra andre siden av landet neste uke. Endte opp med en hvit Skoda Octavia 2018 modell 1.5 tsi med DSG. Pga at vi venter barn i august ble det en stasjonsvogn.  Bilen har 17" trius sommerfelg og 16" Alaris vinterfelger. Kjenner jeg gleder meg veldig til bilen kommer!

Men... Leste i ettertid på diverse utenlandske forum at det har vært en del problemer med DSG-kassene. Her kommer det bl.a. frem at 7-trinns DSG med tørr-klutsj er tunet til å tåle 250 NM.  Det finnes også 6 trinns DSG som er oljefylt og dermed tåler opp til 400 NM.

Noen som vet hvilke DSG kasse som blir levert sammen med en 2018 Octavia med 1.5 TSI ACT? Motoren i vår bil leverer jo 250 NM, så ble en smule stresset her... Eller er DSG-kassen som leveres med den nye 1.5 TSI ACT en ny type?

 

 

Hei! 

Her er jeg veldig usikker. 

Min 2018 2.0TDI er 6-trinn oljefylt.

Når er bilen din førstegangsregistrert?

Skrevet

Fant denne i brosjyren til Skoda Ovtavia.

Er det en annen 7 trinns DSG kasse for 2.0 TDi 150 hk 4x4? Virker som alle motorer med 250 Nm eller mindre får DSG med 7 trinn, bortsett fra akkurat denne... 

Eller er alle 7 trinns DSG kassene av samme type for den oppgraderte MKIII (2018 og nyere)?

E186B718-016B-4ECB-BA73-79FAD0A93E27.jpeg

Skrevet

Octavia 2018 2,0/150hk TDi var alene om å ha den nye oljefylte DSG 7 girkassen en stund i Octavia familien, så jeg er 99,8% sikker på at det er en DSG 7 tørrplateclutch på den bilen du har valgt. Men det beste svaret på det kan du få av merkeforhandler, for det har de i sine systemer og opplysninger om denne bilen.
Ellers så ble vel den «nye» oljefylte DSG 7 kassen lansert i Skoda Kodiaq, så har den blitt levert til andre Skoda «familiemedlemmer» etter hvert.
Etter hva jeg husker så tror jeg den forøvrig tåler et dreiemoment på 500nm........

 

Når det er sagt, så var muligens jeg litt mer skeptisk enn deg når det gjaldt DSG 7 tørrplateclutch kassa, for jeg fant ut en stund etter at jeg hadde bestilt en Superb 2016 1,8/180hk TSi som i utg.pkt. har 320nm! fra fabrikk, men er nedtunet til 250nm for at DSG 7 kassa skal tåle dreiemomentet til motoren. Så da er en nok mye mer på grensene enn hva det vil være i bilen du har kjøpt. 
Når det gjelder bilen jeg bestilte så var det en feilvurdering fra Skoda sin side etter min mening, da hadde det vært bedre om de hadde satt inn den eldre oljefylte DSG 6 kassa i stedet som tåler 400nm, men det hadde nok med både pris på DSG kasse og drivstoff forbruk å gjøre, for det har en del å si for turtallet når en f.eks. kjører i motorveihastighet.

Jeg opplevde aldri noen problemer med den kombinasjonen så lenge jeg hadde den Superben, og har ikke lest at det er så mange som har hatt utfordringer i Norge heller. Superben jeg hadde nærmer seg nå 100.000km etter hva jeg ser neste eier har kjørt (EU-kontroll gjennom Bil og Henger appen til SVV). Så jeg tror ganske sikkert at vi er mer bekymret enn hva vi behøver å være, for det er mange biler den DSG 7 kassa sitter i. Samtlige biler med 1,8/180hk TSi f.eks til Superb 2016 og frem til de byttet den motoren med 2,0/190hk TSi i stedet, Octavia med fwd fra 2013/14 og frem til den motoren ble byttet ut til fordel for 2,0/190hk TSi. Så det er mange biler som har den kombinasjonen, og jeg har som nevnt så langt ikke hørt/lest om noen problemer med den her i Norge.
Jeg har lest at det gikk en del Taxier i Sverige som hadde denne DSG 7 kassen i VW som det var mange problemer med, og de gikk helt bort i fra å benytte den DSG 7 kassen.

Så jeg tror du trygt kan senke skuldrene dine @larsejacobsen og bare glede deg til du skal hente bilen :) 
Lykke til og gratulerer med ny bil :) 

 

  • Takk 1
Skrevet

Du har sikkert 7-trinns Dag med tørrclutch. (DQ200)  Er den girkassen som hovedsaklig blir brukt til bensinmotorar.  6-trinns (DQ250) og den "nye" 7- trinns kassen blir brukt til diesel, og større bensinmotorar.  Dei har våtclutch.   Uansett kva type kasse du har, er service /oljeskift viktig å ta i tide.  Og kjøre forsiktig og fornuftig med henger/campingvogn.  Mao. unngå unødvendig sluring ved rygging og krypkjøring, akkurat som du ville gjort med ein vanleg manuell kasse..Både 6 og 7 trinns kassene har vel vore so lenge på markedet no, at dei større problema og barnesjukdommane er nok plukka bort.  Ellers finner du litt info her:

https://www.rats.no/automatgir-tjenester/gearkasser/vag

  • Lik 1
Skrevet
6 timer siden, Superb lll skrev:

Octavia 2018 2,0/150hk TDi var alene om å ha den nye oljefylte DSG 7 girkassen en stund i Octavia familien, så jeg er 99,8% sikker på at det er en DSG 7 tørrplateclutch på den bilen du har valgt. Men det beste svaret på det kan du få av merkeforhandler, for det har de i sine systemer og opplysninger om denne bilen.
Ellers så ble vel den «nye» oljefylte DSG 7 kassen lansert i Skoda Kodiaq, så har den blitt levert til andre Skoda «familiemedlemmer» etter hvert.
Etter hva jeg husker så tror jeg den forøvrig tåler et dreiemoment på 500nm........

 

Når det er sagt, så var muligens jeg litt mer skeptisk enn deg når det gjaldt DSG 7 tørrplateclutch kassa, for jeg fant ut en stund etter at jeg hadde bestilt en Superb 2016 1,8/180hk TSi som i utg.pkt. har 320nm! fra fabrikk, men er nedtunet til 250nm for at DSG 7 kassa skal tåle dreiemomentet til motoren. Så da er en nok mye mer på grensene enn hva det vil være i bilen du har kjøpt. 
Når det gjelder bilen jeg bestilte så var det en feilvurdering fra Skoda sin side etter min mening, da hadde det vært bedre om de hadde satt inn den eldre oljefylte DSG 6 kassa i stedet som tåler 400nm, men det hadde nok med både pris på DSG kasse og drivstoff forbruk å gjøre, for det har en del å si for turtallet når en f.eks. kjører i motorveihastighet.

Jeg opplevde aldri noen problemer med den kombinasjonen så lenge jeg hadde den Superben, og har ikke lest at det er så mange som har hatt utfordringer i Norge heller. Superben jeg hadde nærmer seg nå 100.000km etter hva jeg ser neste eier har kjørt (EU-kontroll gjennom Bil og Henger appen til SVV). Så jeg tror ganske sikkert at vi er mer bekymret enn hva vi behøver å være, for det er mange biler den DSG 7 kassa sitter i. Samtlige biler med 1,8/180hk TSi f.eks til Superb 2016 og frem til de byttet den motoren med 2,0/190hk TSi i stedet, Octavia med fwd fra 2013/14 og frem til den motoren ble byttet ut til fordel for 2,0/190hk TSi. Så det er mange biler som har den kombinasjonen, og jeg har som nevnt så langt ikke hørt/lest om noen problemer med den her i Norge.
Jeg har lest at det gikk en del Taxier i Sverige som hadde denne DSG 7 kassen i VW som det var mange problemer med, og de gikk helt bort i fra å benytte den DSG 7 kassen.

Så jeg tror du trygt kan senke skuldrene dine @larsejacobsen og bare glede deg til du skal hente bilen :) 
Lykke til og gratulerer med ny bil :) 

 

Takk for et godt og informativt svar. Da tar jeg rådet ditt og bare gleder meg til bilen kommet😀 Dette blir vår første Skoda og vi gleder oss veldig!

Skrevet

Bare hyggelig :) 

Jeg har faktisk enda litt mer erfaring med denne DSG 7 kassa, for høsten 2013 så bestilte jeg en ny VW Golf st.vogn (2014 mod) med 1,4/140hk 240nm DSG 7 kasse. Det var en kombinasjon som fungerte ganske bra, men en merket at «bunndraget» ikke var helt på plass med den motoren om en lastet bilen full og hadde en henger etter. Nå var selvfølgelig ikke det en bil som er beregnet til å dra tunge hengere og være fullastet til enhver tid, da burde en ha satset på diesel i stedet om det var bruksområdet. Men både bil, motor og DSG kasse spilte meget godt på lag sammen, så derfor tror jeg også at du vil bli godt fornøyd med ditt valg av bil her @larsejacobsen :) 

Har hatt denne DSG 7 kassa i 2 forskjellige biler, og kjørte ca 80.000km tilsammen på de to bilene den tiden vi hadde dem.
Golf ca 35.000km og Superb ca 45.000km, og null problemer på den tiden vi hadde dem. Golfen har nå snart rullet 200.000km og Superben nærmer seg 100.000km etter hva SVV sin app viser for EU kontroll, men jeg vet jo ikke hva eller om det har skjedd med bilene etter at jeg har byttet dem inn, men de ruller i hvert fall fremdeles på veien begge to :) 

Golfen ble fysisk litt for liten for vår familie på 2 voksne og 2 tenåringer, så vi bestemte oss for den tidligere nevnte Superb i stedet.

Etter det så har jeg hatt en Skoda Octavia Scout 1,8/180hk TSi  (280nm) 4x4 DSG 6 2018, for å få en litt høyere bil og 4x4, men det ble feil å nedgradere i fysisk størrelse for oss. Så da ble den byttet inn til fordel for en Superb etter 1 år.

Nå kjører vi Superb 2,0/190hk TDi (400nm) 4x4 DSG 7 2019, denne bilen har den «nye» oljefylte DSG 7 kassen.
Motoren er sterk som bjørn og vi har plass i massevis, så dette er virkelig et «landeveislokomotiv» ;) 

Skoda har imponert meg med både kjøreglede, komfort og driftssikkerhet så langt, det finnes selvfølgelig biler som vil gi mer kvalitetsfølelse og mer kjøreglede, men de koster betydelig mer. Så jeg synes en får veldig mye bil og utstyr for pengene når det gjelder Skoda, og jeg har så langt vært meget fornøyd med alle 3 Skodaene jeg har hatt. Noen småting har det vært med alle 3, men ikke noe som har ødelagt inntrykket eller skapt noen store frustrasjoner/utfordringer, alt er ordnet på garanti.

Så jeg tror nok ganske sikkert at du vil bli meget fornøyd med bilen du har valgt @larsejacobsen :) 

  • Takk 1
Skrevet
PÃ¥ 18.3.2020 den 22.32, Superb lll skrev:

Bare hyggelig :) 

Jeg har faktisk enda litt mer erfaring med denne DSG 7 kassa, for høsten 2013 så bestilte jeg en ny VW Golf st.vogn (2014 mod) med 1,4/140hk 240nm DSG 7 kasse. Det var en kombinasjon som fungerte ganske bra, men en merket at «bunndraget» ikke var helt på plass med den motoren om en lastet bilen full og hadde en henger etter. Nå var selvfølgelig ikke det en bil som er beregnet til å dra tunge hengere og være fullastet til enhver tid, da burde en ha satset på diesel i stedet om det var bruksområdet. Men både bil, motor og DSG kasse spilte meget godt på lag sammen, så derfor tror jeg også at du vil bli godt fornøyd med ditt valg av bil her @larsejacobsen :) 

Har hatt denne DSG 7 kassa i 2 forskjellige biler, og kjørte ca 80.000km tilsammen på de to bilene den tiden vi hadde dem.
Golf ca 35.000km og Superb ca 45.000km, og null problemer på den tiden vi hadde dem. Golfen har nå snart rullet 200.000km og Superben nærmer seg 100.000km etter hva SVV sin app viser for EU kontroll, men jeg vet jo ikke hva eller om det har skjedd med bilene etter at jeg har byttet dem inn, men de ruller i hvert fall fremdeles på veien begge to :) 

Golfen ble fysisk litt for liten for vår familie på 2 voksne og 2 tenåringer, så vi bestemte oss for den tidligere nevnte Superb i stedet.

Etter det så har jeg hatt en Skoda Octavia Scout 1,8/180hk TSi  (280nm) 4x4 DSG 6 2018, for å få en litt høyere bil og 4x4, men det ble feil å nedgradere i fysisk størrelse for oss. Så da ble den byttet inn til fordel for en Superb etter 1 år.

Nå kjører vi Superb 2,0/190hk TDi (400nm) 4x4 DSG 7 2019, denne bilen har den «nye» oljefylte DSG 7 kassen.
Motoren er sterk som bjørn og vi har plass i massevis, så dette er virkelig et «landeveislokomotiv» ;) 

Skoda har imponert meg med både kjøreglede, komfort og driftssikkerhet så langt, det finnes selvfølgelig biler som vil gi mer kvalitetsfølelse og mer kjøreglede, men de koster betydelig mer. Så jeg synes en får veldig mye bil og utstyr for pengene når det gjelder Skoda, og jeg har så langt vært meget fornøyd med alle 3 Skodaene jeg har hatt. Noen småting har det vært med alle 3, men ikke noe som har ødelagt inntrykket eller skapt noen store frustrasjoner/utfordringer, alt er ordnet på garanti.

Så jeg tror nok ganske sikkert at du vil bli meget fornøyd med bilen du har valgt @larsejacobsen :) 

Bilen kommer i løpet av uken, og vi gleder oss veldig. Godt å høre at du har vært fornøyd med kjøreglede, komfort og driftsikkerheten! Har lest at Skoda-eiere er generelt svært fornøyde med bilene sine.

Jeg og kona har også kjørt golf (1.6 tdi med manuell kasse vel og merke), men siden hun er gravid ble det på tide med en større bil. Kriteriet var en 2 år gammel bil med lavest mulig km-stand, bensin og automat til under 250 000 kr. Valget stod mellom Passat GTE og Octavia. Likte begge veldig godt, men Passaten var akkurat litt for bred til at vi fikk parkert den i garasjeanlegget hvor vi bor nå. Så Octaviaen ble da den bilen med størst bagasjerom og bakseteplass som vi får plass ther vi bor nå :) 

Vi snuste også på en golf stasjonsvogn, men pga bakseteplassen i Octaviaen var betraktelig større ble valget enkelt. Endte opp med en 2018 modell Skoda (candy white farge) med  17" trius felger. Syns den ser veldig pen ut! Har prøvekjørt Octaviaen med 1.0 TSI (115 hk), og synes den var overraskende sprek til å ha beskjedne 3 sylindre. Så kjenner jeg gleder meg veldig til å teste 1.5 TSI motoren skikkelig når den kommer. Har lest at denne går veldig fint sammen med DSG'en.

Skrevet

Da har jeg nettopp fått bilen :) Nydelig bil og fantastisk deilig med så mye plass!

Første gang jeg har en DSG kasse og det er deilig å slippe å gire!! Men... er det vanlig at DSG'en er litt "rykkete" i det en slipper bremsen og kjører sakte ut av garasjeanlegget? 

God helg alle sammen!

  • Lik 1
Skrevet
PÃ¥ 27.3.2020 den 13.42, larsejacobsen skrev:

Da har jeg nettopp fått bilen :) Nydelig bil og fantastisk deilig med så mye plass!

Første gang jeg har en DSG kasse og det er deilig å slippe å gire!! Men... er det vanlig at DSG'en er litt "rykkete" i det en slipper bremsen og kjører sakte ut av garasjeanlegget? 

God helg alle sammen!

Gratulerer så mye med ny bil! :) 
Herlig tenker jeg!

Usikker på hva du mener med rykkete... Men, om du såvidt holder gassen inne, så kan det jo hende den slurer litt?
Litt usikker, for å være ærlig, har ikke vært borti dette før.

  • Lik 1
Skrevet

Er idet jeg slipper bremsen at den "nøkker" litt. Men dette se rut til å forsvinne etter at jeg  gir gass. Snatter med forhandleren jeg kjøpte bilen hos, og fikk vite at det kunne skyldes det du nevner. Så het normalt, da DSGen skal oppføre seg slik forstod jeg :)

Takk for gratulasjon! Bilen er veldig godt å kjøre! Venter barn i august, så tror vi har funnet en veldig bra familiebil i Octaviaen. Skal få tatt et bilde av den og lagt ut her. Den har fargen candy white, sotete bakruter og 17 tommers trius sommerfelger :D 

  • Lik 1
Skrevet

Gratulerer med «ny» bil @larsejacobsen, den tror jeg helt sikkert at du vil bli meget fornøyd med :) 

Når det gjelder den DSG kassa som du har i din Octavia, så ja, den kan oppleves litt rykkete og i enkelte tilfeller også litt «brå» når en skal kjøre i gang, spesielt om du skal akselerere ut i en luke i trafikken.
Da kan den oppleves som litt «treg» akkurat som det er en liten forsinkelse og så gir en da litt mer gass, og da tar den plutselig tak og bilen skyter fart. Det kan kreves en liten tilvenning på akkurat det punktet, inntil dere blir litt mer samkjørte. Ikke noe problem når en først er klar over og vant til at det er slik den fungerer.

Ellers så kan den føles litt rykkete når DSG kassa er kald og/eller har stått rolig en stund, det virker liksom som at det «slurer» litt som @Marius har nevnt her.

Har prøvet noen biler med den DSG kassa (i tillegg til de 2 jeg har hatt selv) og de oppfører seg likt alle sammen.
De oljefylte DSG kassene er litt mer følsomme og mykere, men de kan til tider nøle litt ved i gang kjøring de også, men det er på en helt annen måte.

Gikk det greit å montere skvettlapper bak @larsejacobsen, eller har du ikke kommet så langt enda?

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Tusen takk @Superb lll😀 Jeg og DSG'en begynner å bli mer samkjørte nå heldigvis! Var kun den første dagen jeg opplevde lit rykking, men dette har gitt seg nå. Har lest at DSG'en lærer seg å kjenne føreren og trener seg inn deretter, så mulig det var dette som skjedde. Har ikke fått montert skvettlappene bak enda. Tenker det blir et av mange gøye prosjekter jeg kan holde på med i sommer heller :)

Endret av larsejacobsen
  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig Ã¥ feilsøke pÃ¥ nett, jeg har ikke direkte hatt en sÃ¥nn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk sÃ¥ kan det være bakakseldiff/Haldex ogsÃ¥. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen gÃ¥r rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dÃ¥rlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter ogsÃ¥? Og du vil ha hørt at lydnivÃ¥et har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder nÃ¥r du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsomrÃ¥de ubalanse i dekk/felg. Det kan ogsÃ¥ være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, hÃ¥per du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivÃ¥.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren stÃ¥r pÃ¥ laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhÃ¥ndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om pÃ¥ dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. MÃ¥lt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil pÃ¥ ved Ã¥ dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her fÃ¥r jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frÃ¥ ECU til innsprøytingsdyse sÃ¥ lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. SÃ¥ til spørsmÃ¥let. Dersom jeg kjøper ECU frÃ¥ høgger , kva mÃ¥ til for Ã¥ ta denne i bruk. Er det mulig Ã¥ montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlÃ¥ser osv, eller mÃ¥ koding gjøres først for at vi skal fÃ¥ strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som mÃ¥ til for Ã¥ fÃ¥ bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt Ã¥ riste nÃ¥r jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet sÃ¥ gÃ¥r bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg mÃ¥ innom flere verksted for Ã¥ finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvÃ¥r.  NÃ¥r jeg slÃ¥r inn mitt VIN nummer fÃ¥r jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for Ã¥ ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er pÃ¥ reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mÃ¥ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrÃ¥det/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gÃ¥tt inn pÃ¥ vegvesenet sine sider, funne navn pÃ¥ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ã¥ høyre om problema med bilen har vore der lenge.  DÃ¥ har du meir kunnskap og meir Ã¥ argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nÃ¥ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pÃ¥ nybil garanti sÃ¥ null stress. eg leverte bil inn pÃ¥ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... sÃ¥ 2.... sÃ¥ 3.... sÃ¥ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sÃ¥ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at nÃ¥r jeg starten den var det vibrasjoner pÃ¥ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sÃ¥ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pÃ¥ at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... fÃ¥r meg til og kjenne pÃ¥ en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- fÃ¥r meg til og tenke pÃ¥ og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsÃ¥ problemer med appen. FÃ¥r ikke lov til Ã¥ lÃ¥se eller lÃ¥se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...