Gå til innhold
Sven-Gøran

Parkeringsvarmer funker ikke


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en 2014 Skoda Superb med fabrikksmonternt fjernstyrt parkeringsvarmer.

Denne har vært flittig brukt hele vinterhalvåret i fjor da jeg bor i nord-norge. Aldri noe feil.

Så var bilen inne på service i April 2016, og jeg har ikke hatt behov for parkeringsvarmeren etter dette. Når det nå begynte å bli kaldt igjen tenkte jeg at jeg skulle bruke den igjen, men da fungerer plutselig ikke fjernkontrollen lengre. Når jeg skal forsøke å gå inn i innstillingene for å slå den på manuelt/stille timer er menyen til parkeringsvarmeren borte.

Er det noen som har vært borti dette og som vet om en fiks? Har tilgang til VCDS-kabel og program selv dersom dette kan fikses der.

Har 15 mil til nærmeste skoda-verksted der service ble utført i april, så hadde svært lyst å slippe å dra dit for å få fikset dette.

 

Tusen takk for tips til utbedringer.

Skrevet

Her har det nok skjedd noe når du hadde bilen på service vil jeg tro, uten at jeg med sikkerhet kan si det selvfølgelig.

Men bilen din har jo fremdeles fabrikkgaranti, så her hadde jeg tatt en tur til merkeverkstedet for å få de til å fikse dette. Synd at du bor så langt unna det nærmeste merkeverkstedet som du gjør, men jeg hadde likevel gjort det der.

Selvfølgelig ingen umulighet at noen med den rette kabelen og programmet kan gjøre dette for deg, men som nevnt på en bil med fabrikkgaranti, så hadde jeg heller latt merkeverkstedet rydde opp i dette for deg.

 

Lykke til :) 

Skrevet

Ja her ville jeg bare gått for garantien altså, i stedet for å begynne å knote med noe man ikke helt har kontroll på, evt på tips fra noen som tror de har den rette programmeringsoppskriften

Skrevet

Min fjernkontroll sluttet også å fungere, fikk forslag om å bytte batteriet uten at det hjalp noe. Klarte å miste fjernkontrollen før jeg fikk gjort noe med det. Må få kjøpt meg en ny etterhvert.

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Har samme problemet selv. Får opp feilbeskjeden "Aux heating system fault" i kjørekomputeren når jeg prøver å skru på webasto. Har brukt den flittig i det siste uten noen problemer. Jeg finner heller ikke menyen til webasto under innstillinger. Har byttet air-condition kompressoren nå i høst, men det skal vel ikke være noen sammenheng med det? 

Skrevet

Dette blir bare noe ville gjetninger, og behøver ikke å stemme med den Webastoen som sitter i Superb 3, men jeg vet av erfaring at den Webastoen jeg hadde i min forrige bil samlet opp feilmeldinger hver gang den forsøkte å starte uten hell, og selv bare det at den forsøker å starte når det er lite diesel på tanken (at tanklyset lyser i dashboardet) genererer en feilmelding, og det skulle ikke mer enn 3 feilmeldinger til før Webastoen motsatte seg all start. Da måtte man til merkeverksted eller man kunne resette feilmeldinger om man hadde eget diagnoseapparat (som jeg hadde, og som tjente seg inn igjen i løpet av kort tid...).

Jeg ville kanskje håpe at dagens generasjon Webasto er litt mindre vrang, men så godt kjenner jeg den ikke.

Sotet brennkammer var også en gjenganger, og jeg har selv byttet brennkammer og spart mange tusen i stedet for å overlate den jobben til et verksted.

Dette gjaldt forresten ikke en VAG-bil, så det er sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...