Gå til innhold
Sven-Gøran

Parkeringsvarmer funker ikke


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2014 Skoda Superb med fabrikksmonternt fjernstyrt parkeringsvarmer.

Denne har vært flittig brukt hele vinterhalvåret i fjor da jeg bor i nord-norge. Aldri noe feil.

Så var bilen inne på service i April 2016, og jeg har ikke hatt behov for parkeringsvarmeren etter dette. Når det nå begynte å bli kaldt igjen tenkte jeg at jeg skulle bruke den igjen, men da fungerer plutselig ikke fjernkontrollen lengre. Når jeg skal forsøke å gå inn i innstillingene for å slå den på manuelt/stille timer er menyen til parkeringsvarmeren borte.

Er det noen som har vært borti dette og som vet om en fiks? Har tilgang til VCDS-kabel og program selv dersom dette kan fikses der.

Har 15 mil til nærmeste skoda-verksted der service ble utført i april, så hadde svært lyst å slippe å dra dit for å få fikset dette.

 

Tusen takk for tips til utbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det nok skjedd noe når du hadde bilen på service vil jeg tro, uten at jeg med sikkerhet kan si det selvfølgelig.

Men bilen din har jo fremdeles fabrikkgaranti, så her hadde jeg tatt en tur til merkeverkstedet for å få de til å fikse dette. Synd at du bor så langt unna det nærmeste merkeverkstedet som du gjør, men jeg hadde likevel gjort det der.

Selvfølgelig ingen umulighet at noen med den rette kabelen og programmet kan gjøre dette for deg, men som nevnt på en bil med fabrikkgaranti, så hadde jeg heller latt merkeverkstedet rydde opp i dette for deg.

 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her ville jeg bare gått for garantien altså, i stedet for å begynne å knote med noe man ikke helt har kontroll på, evt på tips fra noen som tror de har den rette programmeringsoppskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei.

Har samme problemet selv. Får opp feilbeskjeden "Aux heating system fault" i kjørekomputeren når jeg prøver å skru på webasto. Har brukt den flittig i det siste uten noen problemer. Jeg finner heller ikke menyen til webasto under innstillinger. Har byttet air-condition kompressoren nå i høst, men det skal vel ikke være noen sammenheng med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare noe ville gjetninger, og behøver ikke å stemme med den Webastoen som sitter i Superb 3, men jeg vet av erfaring at den Webastoen jeg hadde i min forrige bil samlet opp feilmeldinger hver gang den forsøkte å starte uten hell, og selv bare det at den forsøker å starte når det er lite diesel på tanken (at tanklyset lyser i dashboardet) genererer en feilmelding, og det skulle ikke mer enn 3 feilmeldinger til før Webastoen motsatte seg all start. Da måtte man til merkeverksted eller man kunne resette feilmeldinger om man hadde eget diagnoseapparat (som jeg hadde, og som tjente seg inn igjen i løpet av kort tid...).

Jeg ville kanskje håpe at dagens generasjon Webasto er litt mindre vrang, men så godt kjenner jeg den ikke.

Sotet brennkammer var også en gjenganger, og jeg har selv byttet brennkammer og spart mange tusen i stedet for å overlate den jobben til et verksted.

Dette gjaldt forresten ikke en VAG-bil, så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...