Gå til innhold
Stardustsilver

Stardustsilver's Superb Sportline 2.0 TDI 190HK 4x4 2020 mod


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da har tiden kommet for å bytte ut min Octavia Scout. Skulle egentlig vente på den nye Octavian, men det drar veldig ut i tid.

Derfor falt nå valget på en ny Superb Sportline 2.0 TDI 190HK 4x4 Moon white, med 19" Supernova sorte felger på sommerhjul, og 18" Cassiopea sort/sølv på vinterfelg.

Ekstrautstyr:

  • Ryggekamera
  • DCC adapitvt understell 
  • Sensorstyrt bakluke
  • Digitalt instrumentpanel
  • Varme i ratt og frontrute
  • Trafikkskilgjennkjenning
  • Solgardin sideruter bak
  • Hengerfeste
  • Canton lydanlegg
  • Skvettlapper foran og bak
  • Vinterpakke er kampanje til kr 0: parkeringsvarmer, varme i baksete og delingsnett

Bilen vil da se slik ut som på bildet ☺ Interiøret er i sort alcantara/skinn med sportseter. Gleder meg til en bil uten altfor mange chrom detaljer....

 

Leveringstid er vistnok som normalt 3-4 mnd.

SkodaWallpaper-1.png

SkodaWallpaper-2.png

Endret av Stardustsilver
Skrevet (endret)

Gratulerer med det som blir en flott bil! Savner litt  Superben jeg hadde med samme drivlinje, knall bil.

Endret av Erik123
  • 4 måneder senere...
Skrevet

"Bilhold" appen til Møller ble i går oppdatert til at bestilt bil er 2021 mod. 2.0 TDI 200 Hk.

Selv om det er lang ventetid, så er det positive at med nyere og renere motor, så blir avgiftene lavere, og bilen billigere☺

  • Lik 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 24.9.2020 den 19.05, Stardustsilver skrev:

"Bilhold" appen til Møller ble i går oppdatert til at bestilt bil er 2021 mod. 2.0 TDI 200 Hk.

Selv om det er lang ventetid, så er det positive at med nyere og renere motor, så blir avgiftene lavere, og bilen billigere☺

Det er jo konge, for jeg kikket litt på spesifikasjonene. Og ser ut til at 200hk motoren, går 0-100 på over 1 sekund kjappere enn 190hk. Og, det er jo ganske mye, for å si det slik :)

  • 1 måned senere...
Skrevet
3 timer siden, Stardustsilver skrev:

Bilen forlot fabrikken i går ☺ Ventetiden er lang nok nå....

Så moro :)

fikk du noen gang vite produksjonsuke som var planlagt? Jeg har ikke hørt noe fra selger enda på min, men planlagt produksjon uke 45 når jeg bestilte. Så, tenkte jeg skulle ringe og høre imorgen, om det er noen oppdateringer ;)

Skrevet

Da snakket jeg nettopp med min selger, da fikk jeg beskjed om at bilen var i produksjon nå, ferdig begynnelsen av neste uke og blir sendt oppover til bremerhaven :) Han mente at bilen burde være klar for utlevering andre uke av desember... :) 

Du får holde oss oppdatert på hvordan bilen ligger an, litt spennende dette her :) 

  • Lik 1
  • Takk 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei,

Hvordan går det her, har det blitt noe bil på deg @Stardustsilver ? :) 
Snakket nettopp med selger igjen, bilen min er kommet til Oslo tidligere i uken.
Venter kun på transport til Skien. Så blir det utlevering lløpet av neste uke :D 

Skrevet
18 timer siden, Marius skrev:

Hei,

Hvordan går det her, har det blitt noe bil på deg @Stardustsilver ? :) 
Snakket nettopp med selger igjen, bilen min er kommet til Oslo tidligere i uken.
Venter kun på transport til Skien. Så blir det utlevering lløpet av neste uke :D 

Spennende. Har ikke hørt noe mer fra min forhandler. Bilen forlot fabrikken 4.nov, så det bør ikke være lenge igjen. Ventet over 6 mnd nå 🤔

Skrevet
2 timer siden, Stardustsilver skrev:

Spennende. Har ikke hørt noe mer fra min forhandler. Bilen forlot fabrikken 4.nov, så det bør ikke være lenge igjen. Ventet over 6 mnd nå 🤔

Såpass ja, litt dårlig av forhandler å ikke informere.... :/ 
Selv om det er jeg som ringer å "maser" på min selger.... For å få oppdateringer.
Bilen min kom til Bremerhaven den 19.November. Så det gikk veldig fort å få den over til Norge, så din burde jo også være i Norge allerede..... :) 

  • 2 uker senere...
Skrevet

I dag ble endelig bilen utlevert til meg. Nesten 7 mnd ventetid er over. La inn bestilling i mai på en 2020 Sportline 2.0 TDI 190 hk. Utlevert bil ble da en 2021 Sportline 2.0 200HK, er fornøyd med oppgraderingen, og lavere pris som følge av lavere avgifter på ny og renere motor. Så jeg føler jeg fikk igjen for ventetiden. Nå skal kvelden tilbringes med innstillinger i menyene på bilen og montering av dashbord kamera. Bilder av bilen får komme når søla forsvinner fra veiene ☺

  • Lik 2
Skrevet

Gratulerer så mye med ny bil @Stardustsilver 👍🙂

Det er en meget god følelse og hente ut sin nye bil fra forhandler sine lokaler, håper du blir fornøyd med bilen. Ser frem til å se bilder av din nye bil når omgivelsene tillater det 🙂

  • Takk 1
Skrevet
1 time siden, Stardustsilver skrev:

I dag ble endelig bilen utlevert til meg. Nesten 7 mnd ventetid er over. La inn bestilling i mai på en 2020 Sportline 2.0 TDI 190 hk. Utlevert bil ble da en 2021 Sportline 2.0 200HK, er fornøyd med oppgraderingen, og lavere pris som følge av lavere avgifter på ny og renere motor. Så jeg føler jeg fikk igjen for ventetiden. Nå skal kvelden tilbringes med innstillinger i menyene på bilen og montering av dashbord kamera. Bilder av bilen får komme når søla forsvinner fra veiene ☺

Gratulerer så mye med ny bil :) 
Endelig!!! 

  • Takk 1
Skrevet

Kjempe flott bil!! :)

Er du fornøyd så langt?

Her er det 7,5+ og regn, regn og atter regn... tror ikke vi har hatt 1 dag med sol siden november nå... :(

Skrevet
7 timer siden, Marius skrev:

Kjempe flott bil!! :)

Er du fornøyd så langt?

Her er det 7,5+ og regn, regn og atter regn... tror ikke vi har hatt 1 dag med sol siden november nå... :(

Veldig fornøyd. Passerte 1000km etter en tur på 42 mil i dag. Veldig behagelig å kjøre. En god oppgradering fra min Octavia Scout . Målte et forbruk på 0,58 l pr mil på første tanken. Da mye kjørt på våt vei og i snøslaps.

  • Takk 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

1mnd med bilen. Godt fornøyd etter 2900 km. Diesel fobruket er noe høyere en den gamle octavien, men det er vel som forventet. Super bil å kjøre, god komfort, sprek motor, stillgående, du hører knapt at du kjører diesel.  Det som er litt uvant er DSG kassa på denne mot min gamle Octavia, den girer litt høyt. Dette påvirker hastighet når man kjører på adaptive cruise, hastigheten faller med 5 km før den girer ned, så den er faktisk ganske ujevn på hastighet ved bruk av cruise kontroll. Skoda har på denne også programmert inn en Eco funksjon,  så fort du slipper gassen og bilen triller, så kobler den ut av gir, dropper turtallet og triller. Dette gjør at du må bremse mer enn normalt, da den ikke har noe motorbrems. Det å gå fra Octaviaen til denne har vært en stor oppgradering, nyter hver mil ☺

Skrevet
12 timer siden, Stardustsilver skrev:

1mnd med bilen. Godt fornøyd etter 2900 km. Diesel fobruket er noe høyere en den gamle octavien, men det er vel som forventet. Super bil å kjøre, god komfort, sprek motor, stillgående, du hører knapt at du kjører diesel.  Det som er litt uvant er DSG kassa på denne mot min gamle Octavia, den girer litt høyt. Dette påvirker hastighet når man kjører på adaptive cruise, hastigheten faller med 5 km før den girer ned, så den er faktisk ganske ujevn på hastighet ved bruk av cruise kontroll. Skoda har på denne også programmert inn en Eco funksjon,  så fort du slipper gassen og bilen triller, så kobler den ut av gir, dropper turtallet og triller. Dette gjør at du må bremse mer enn normalt, da den ikke har noe motorbrems. Det å gå fra Octaviaen til denne har vært en stor oppgradering, nyter hver mil ☺

Hei,

Godt du er fornøyd med bilen, det er jeg også ;) 
Anng. Eco funksjonen. hvis du bare berører bremsepedalen, så går den ikke i ecomodus igjen, før du har gitt gass og sluppet pedalene igjen ;) 
 

  • Lik 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet

1 år med bilen, passert 35000 km. Ingen problemer med bilen så langt. Diesel forbruket har stabilisert seg på rundt 0,57- 0,59 l pr mil. Det eneste negative er oljeforbruket. Den bruker ca 0,5 l pr 8000 km. Vekstedet mener det er normalt, men at det kan gå noe ned over tid. Skulle gjerne hatt noe smalere vinterhjul, 235 flyter godt i løssnø, og her på Innlandet kjører jeg på en del snødekte veier. Octavian var nok en litt bedre vinterbil, men alt blir jo en vanesak ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...