Gå til innhold
MariusA

Problemer med rebooting av skjerm - Octavia 2018


Anbefalte innlegg

Jeg opplever flere problemer med panelet i bilen min, blant annet ved bruk av Apple Carplay. I flere tilfeller har jeg opplevd at panelet skrur seg av, for å skru seg på igjen etter et minutt eller to. Det ble fra leverandør sagt at dette var et kjent problem på 2018-modellene, og at jeg måtte komme inn for å oppdatere software på bilen. Dessverre finnes det ingen ny software til dette panelet (ca 10 måneder etter at jeg hentet bilen), så jeg må bare klare meg med de feilene jeg opplever. 

Ved enkelte tilfeller har jeg også opplevd å gå fra bilen med radioen fortsatt på, og ryggekamera forblir svart. 

Er det flere som har opplevd problemer med skjermen sin? Jeg fikk opplyst da jeg ringte inn første gang at det var personer som hadde ventet siden september i fjor på oppdateringen, så håpet mitt er at kanskje noen av dere er her?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Apple mobil, så da blir jo dette svaret litt på siden av det du spør om her. 

Siden dette er et kjent problem som du skriver, så lurer jeg litt på om det har betydning hvilket infotainment system bilen har?

Jeg har ikke hatt problemer med skjermen i hverken Superb (Columbus) eller nå i Octavia (Amundsen), men jeg benytter heller ikke Apple CarPlay som nevnt heller, og det er kanskje bare i forbindelse med det at problemene med skjermen oppstår?

Jeg er litt nysgjerrig fordi dette sikkert er interessant eller et problem for flere........   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt uten Navi, nettopp for å bruke Apple CarPlay som Navi. Det fungerer greit frem til skjermen rebooter. 

Reboot skjer også når jeg hører på radio. Tror ikke det har så mye med CarPlay å gjøre egentlig, mer en svakhet i skjermen.. 

Albjerk sier selv at det er lite de kan gjøre med dette, jeg må bare vente. Litt kjedelig når man kjøper ny bil og det er kjente feil man ikke er informert om. 

BC94423F-A9AA-49AE-B9C1-D14748DC8FD9.MOV

IMG_4582.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...