GĂ„ til innhold
Kristian009

El.sete vs vanlige seter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg valgte el seter nÄr jeg kjÞpte Octavia i 2016. 

El-setene hadde/har mye bedre justeringsmuligheter spesielt at en kan justere de i opp/ned (i hĂžyden) noe en ikke kan med manuelle.

Dette ga mye bedre stÞtte under beina/lÄra.

Skrevet

Forskjellen ligger i noe av det med hÞydejustering, men det er ikke helt riktig (for de bilene jeg har prÞvet) Ä si at bilene med vanlig justering av setet ikke har hÞydejustering, for det har dem. Det er en spak pÄ siden av setet en jekker seteputen opp/ned med (og igjen, det gjelder for de bilene jeg har prÞvet av Superb og Octavia, og det samme med VW).

Forskjellen for de bilene jeg har prÞvet med el.seter vs vanlige, er at de elektriske kan tiltes opp/ned i frem/bakkant alt avhengig av hvordan en vil sitte. Jeg hever (tilter) sitteputen opp i fremkant, og det gir da en bedre stÞtte under lÄrene for min del, enn om jeg bare kunne ha hevet hele sitteputen. Men dette er litt avhengig av lengden pÄ beina over hvor effektivt det er, sÄ dette bÞr prÞves av hver enkelt :) 

Skrevet

Jeg har elektrisk justerbart fÞrersete pÄ min 2015 modell. Der justeres ogsÄ korsryggstÞtten elektrisk, og har flere justerimgsmuligheter enn pÄ "vanlige"seter. Det er mulig Ä justere bÄde dybde og hÞyde. Sammen med individuell hÞydejustering av sitteputen foran og bak blir sittestillingen langt bedre enn setene med manuell justering. GÄ for elektriske seter hvis du kan.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...