Gå til innhold
Superb lll

Ny Superb 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen sikkert har fått med seg, så vurderer jeg å bytte inn den Superben jeg har til en ny. Og det er pga et lavt dreimoment og ‹‹lite krefter›› på den utgaven vi har i dag. Den vi har er ned-trimmet for DSG 7 kassa ikke tåler belastningen i fra denne motoren, så i stedet for å gi den riktig DSG kasse så har de altså valgt å tune ned motoren..........

Til daglig bruk med kun en eller to personer i bilen så merkes det ikke i det hele tatt, men med en gang vi har med flere personer og last i lasterommet, så minker dra-villigheten og reaksjonen. Vi er 4 personer i familien og kjører ganska ofte med oss 4 i bilen, og i tillegg gjerne også en til i forbindelse med kjøring og henting av ungdommer på treninger/oppvisninger etc. Er også ofte på tur med lasterommet fullt, og det hender at vi også har med en henger etter, og da merkes det godt at vi har en ned-trimmet motor.

 

Jeg har nå stått litt i mellom to forskjellige motor utgaver på en evt. ny Superb og det er:

  1. 2,0/190hk 400nm 4x4 TDi DSG 6 L&K
  2. 2,0/220hk 350nm TSi DSG 6 L&K

De siste dagene har jeg faktisk vurdert mest 4x4 TDi utgaven pga et høyt dreimoment, 4x4 og et lavere forbruk. Men det jeg ikke liker med diesel, er lukta av diesel, ‹‹kakling›› fra motor, blir treg varm, svakheter med dobbeltmasse svinghjul, partikkelfilter (har mye småkjøring). Og når jeg så leste denne her i dag, så ble heller ikke lysta på en diesel større.........

http://www.tu.no/artikler/tror-diesel-snart-er-ferdig/351397

Hvor mye som ligger i dette vet jeg selvfølgelig ikke, men er en såpass stor aktør som Renault allerede begynner å fase ut sine dieselmotorer (i følge denne artikkelen) så synes jeg vel at det heller mest mot at det er noe som er i ferd med å skje på diesel fronten..........

 

Så derfor seiler mitt neste valg på lista oppover, men hvordan det vil være å håndtere en slik bensin motor med kun drift på forhjulene er jo en helt annen sak. På tørr asfalt er det jo helt greit, men ved våt veibane slipper det jo allerede i dag ved fullt gasspådrag, men på vinteren vet jeg ikke så mye om den jeg har, fordi vintersesongen var helt på slutten når jeg fikk min bil. Jeg har hatt på vinterhjul og truffet snø med dem, men det var kun på en liten tur i påsken..........

Nå kjører jeg sjelden med ‹‹gassen i bånn››, men det er jo ikke noe særlig om en til stadighet vil ha en traction control som ‹‹kveler›› motor kraft for at drivhjula skal ha en viss mulighet for fremdrift.

 

Det ultimate valget for min del er 2,0/280hk 4x4 TSi, men om jeg velger en slik så bør jeg nok pakke kofferten den samme dagen som jeg henter bilen, så den er (dessverre) ikke et alternativ for min del. Den er rett og slett altfor kostbar for vår økonomi.........

 

Er det noen som har prøvet en Superb med 2,0/220hk motoren, og kan si noe om hvordan den er på vinterføre?

Har spurt litt rundt i distriktet her også, men det er ingen som har en Superb med den motoren. Ei heller en Octavia VRS 220hk som blir på den samme måten.........

 

Men hva tror dere om den artikkelen jeg linket til, går det mot slutten for diesel motoren nå?

http://www.tu.no/artikler/tror-diesel-snart-er-ferdig/351397

Skrevet (endret)

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

Endret av Helge
Skrevet

Er vel nesten bortkastet att jeg svarer, ettersom jeg nylig har bestilt nettopp 2.0 190hk DSG 4x4... Jeg tror det er kun de som bor midt i bykjernen Oslo som har eldre biler som vil får større problemer med dette... Det er euro 6 motorer i nyere Skoda, dette skal da ikke være gjeldende dersom det blir dieselfrie dager!

Diesel bruker mindre enn bensin, koster mindre (1,6kr nå i dag her), partikkelfiltre skal man ha temmelig uflaks og ha bilen lenge dersom skal bli ett problem! Lyden tenker jeg personlig ikke så mye over, seter lite motorstøy, og dette er en familiebil, ikke noe finbil jeg tar frem på sommerdager med taket nede :-P

Momentet er høyere, noe som er en stor fordel! Noe du erfarer.. 

Med 4x4 diesel kan man dra tyngre henger, 2200kg!

Velger å ikke tro på all skremselspropaganda ang diesel i aviser.... er så sinnsykt mange dieselbiler langs veien,og fortsatt selges dem! 

Jeg kommer til å vurdere alternativt drivstoff den dagen bensin hybridene kommer til Skoda, og den reelle kjørelengden er betraktelig lenger enn hva Passat har nå! Bør ha reellt minst 5-7 mil! Ellers blir det meningsløst etter min mening..

Skrevet
9 minutter siden, Helge skrev:

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

Du kan trygt si at din bestemor snakket av erfaring ja :) 

 

Jeg er klar over det jeg også, men om dette er noe som stadig kommer nærmere oss, så synes jeg det er mindre lurt å kjøpe en så kostbar bil, og så ramler den mye mer enn vanlig pga at de vil ha bort diesel motorer.

Det gjør meg i hvert fall mye mer betenkt om hvordan jeg burde velge nå.........

Skrevet

Ja, hva skal man si! Selv har jeg blitt altfor glad i 4x4. Ikke bare fordi det er en drøm på vinterføre, men det er bare noe helt annet. 

Du savner moment, gå for diesel og få skikkelig moment!

Siden du er åpen for å allerede bytte ut en nybil med en annen ny bil så er det vel sannsynlig at du har byttet bil igjen lenge før det helt store har skjedd på Diesel fronten. 

Er det virkelig sååå mye støy fra diesel kontra bensin da?

8 minutter siden, Helge skrev:

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

heheheheheh :D Min bestemor sa, og dette er også "passende": Menneske spår men Gud rår!
Om han rår over diesel sin skjebne gidder vi ikke ta nå ;)

 

Skrevet
53 minutter siden, Salcin skrev:

Er vel nesten bortkastet att jeg svarer, ettersom jeg nylig har bestilt nettopp 2.0 190hk DSG 4x4... Jeg tror det er kun de som bor midt i bykjernen Oslo som har eldre biler som vil får større problemer med dette... Det er euro 6 motorer i nyere Skoda, dette skal da ikke være gjeldende dersom det blir dieselfrie dager!

Diesel bruker mindre enn bensin, koster mindre (1,6kr nå i dag her), partikkelfiltre skal man ha temmelig uflaks og ha bilen lenge dersom skal bli ett problem! Lyden tenker jeg personlig ikke så mye over, seter lite motorstøy, og dette er en familiebil, ikke noe finbil jeg tar frem på sommerdager med taket nede :-P

Momentet er høyere, noe som er en stor fordel! Noe du erfarer.. 

Med 4x4 diesel kan man dra tyngre henger, 2200kg!

Velger å ikke tro på all skremselspropaganda ang diesel i aviser.... er så sinnsykt mange dieselbiler langs veien,og fortsatt selges dem! 

Jeg kommer til å vurdere alternativt drivstoff den dagen bensin hybridene kommer til Skoda, og den reelle kjørelengden er betraktelig lenger enn hva Passat har nå! Bør ha reellt minst 5-7 mil! Ellers blir det meningsløst etter min mening..

Alle svar er like velkomne :) 

Men noen blir kanskje litt inhabile i sine svar som du gjør her, hehe ;)

 

Jeg kjører et sted i mellom 40 - 50.000km i året på jobben med en dieselbil, og da har jeg egentlig brukt opp min kvote for hva jeg synes er greit med en diesel motor. Altså fordelene med et høyt dreimoment er jeg fullstendig enig i og klar over. Jeg kjører hele tiden på jobb med en ganske nedlesset bil, og har ofte henger etter også, og der hadde det bare ikke fungert med en bensin motor om en ikke skulle hatt en egen tankvogn e.l. til å hele tiden kunne fylt opp den tanken.

Lukta av diesel er heller ikke noe jeg liker, og den kan jeg godt tenke meg å unngå når jeg fyller drivstoff på privatbilen. Tidligere så var også plaget av tett dieselfilter (voks), for at de var for seint ute med å skifte til vinterdiesel på bensinstasjonene, men det er riktignok noen år siden nå.

Men de andre ulempene med diesel etter mitt eget synspunkt, vil jeg i aller høyeste grad oppleve. Jeg liker virkelig ikke lyden og etter å ha hatt diesel bil på jobben i snart 30 år, så begynner jeg å bli ganske lei av den kaklinga. Nye biler og motorer har blitt mye bedre, men en tar aldri feil når en setter seg inn i en bil med diesel motor. Tar tid før motoren blir varm og en får varme i kupéen, det kan jo ordnes med en webasto (som også er std i L&K), men om en ofte kjører korte avstander så bør en være forsiktig med for mye bruk av den, for den tapper jo batteriet for strøm om en ikke kjører langt nok til å lade batteriet. Blir dumt å måtte kjøre lenger enn det en egentlig skal for å få opp varmen i motoren og kupéen, og da sparer en jo heller ikke så mye på drivstoffet heller. Og jo, partikkelfilter problemer kommer fort om en har mye småkjøring, har måttet bytte på partikkelfilter og dobbeltmasse svinghjul på noen av bilene vi har på jobben, det er ikke alle som kjører like mye som meg og det merkes på hva som må gjøres med dem, dette + lite strøm på batteriet pga mye bruk av webasto på vinteren, er ikke uvanlig på bilene vi har på jobben. Den siste nå hadde tett partikkelfilter på en 2015 modell, lite kjørt og sjelden varm........

Det med vekten på hengeren er det 4x4 som gjør, ikke diesel vs bensin., for uten 4x4 så kan en ikke ha tyngre henger enn 2.000kg på 190hk TDi, og det er den samme vekta som en 220hk TSi også kan dra. 

 

En bensin hybrid er nok fremtiden ja, men foreløpig så har de altfor liten rekkevidde som du skriver, og en hybrid uten mulighet for ekstern lading hadde jeg i hvert fall aldri vurdert.

Det er mye ‹‹skremsels propaganda›› ute nå for å minske bruk og kjøp av diesel biler, og det ser jo ut til å virke også, for salget av dem har jo minket kraftig den siste tiden.

 

Og skal jeg være helt ærlig så er det veldig mye som taler for en bensin motor for min egen del, men jeg klarer bare ikke helt å overbevise meg selv om at en slik motor jeg vurderer er det rette på en fwd bil på vinterføre............ 

 

_______________________________

 

@Tor2r ja forskjellen på lydnivået i bensin vs diesel for Superb sin del er merkbar. Og som nevnt tidligere i et annet svar, jeg kjører mer enn nok diesel bil på jobben.......

Den eneste årsaken til at jeg har vurdert 190 TDi i Superb i det hele tatt er muligheten for 4x4 uten å betale meg ihjel, moment er det egentlig nok av i den bensin motoren jeg også vurderer.

Jeg har 1,8/180 hk og 250nm (begrenset av DSG 7 kassa), ellers så yter den moter 320nm med manuell kasse, men den kassa er dessverre ikke tilgjengelig i Norge..........

Den jeg vurderer har 2,0/220hk og 350nm, og det er mer enn nok for min del. 

 

Bensin motoren vil jo selvsagt bruke mer drivstoff enn diesel motoren, og enda større forskjeller vil det helt sikkert bli med en fullastet bil og henger etter. Men det er ikke det som er min ‹‹akilles hæl›› her, det er om hvilke egenskaper den har med fwd på vinterstid, det gjør meg mer betenkt........

Det finnes jo andre merker med flere valg når det gjelder bensin og 4x4, men nå er det ingen andre biler i denne str her, som har fått frem smilet på den samme måten som Superb har gjort, og hvert fall ikke helt ny til denne prisen :) 

Skrevet

Angående støy i bensin vs diesel, er standardutsagnet fra alle dieselsjåfører som sitter i min bil "oi kor stille den går"... Og det første jeg merker merke til når jeg f.eks prøvekjørte nye Superben var dieselraklinga, selv om den bilen er utrulig godt dempet så merkes det godt. 

Slik trenden synes å være blir diesel faset ut av de minste bilene, mens biler i større klasser fortsatt vil ha diesel i mange år framover. Det er jaggu ikke lenge siden diesel var det mest miljøvennelige og fikk dertil reduserte avgifter pga lavt Co2 utslipp, så valgte myndighetene å se bortifra alle advarselene om partikkelutslipp som man i dag fokuserer på.... vinden snur kjapt i politikkens verden. 

Man klarer seg godt med fwd til normal bruk og med normal kjøring, men morrofaktoren blir betydelig høyere med 4x4 :D:D

Skrevet

Som sagt så er jeg absolutt mest fristet av 4x4 når det blir såpass med krefter som den motoren jeg vurderer, men dessverre så er det ikke mulig med 4x4 til denne motoren.

Synes det er merkelig at en enten må velge en ‹‹undermotorisert versjon›› slik som 1,4/150hk TSi eller en nesten ‹‹overmotorisert versjon›› slik som 2,0/280hk TSi er. Den er sikkert morsom den altså, men er dessverre ikke realistisk prismessig for min del.

Så enten 1,8/180hk TSi DSG 6 hvor de ikke struper ned dreimomentet, eller 2,0/220hk TSi DSG 6, med 4x4 hadde vært en flott versjon av Superb etter min mening. Men markedet for 4x4 er vel stort sett begrenset til Norden, Sveits, Østerrike, så det er nok ikke noe Skoda prioriterer å satse på heller. Ellers i Europa så har de jo heller ikke det synet som Norge har på dieselmotorene, så da klarer de seg nok enklere med en stor diesel og 4x4, enn hva det sre ut til at vi må tenke mer og mer på i fremtiden her i Norge.

 

Når det gjelder støy så er jo ikke 2,0/190 TDi motoren som sitter i Superb den verste, men det er likevel ingen tvil om at Taxi-følelsen kommer når en setter seg inn i en slik. Det er definitivt en lyd jeg forbinder med Taxier, varebiler, etc., og dermed ikke en lyd jeg vil ha i min privatbil. Og som nevnt tidligere, det er kun pga av dreimomentet og muligheten for 4x4 som gjorde at jeg har vurdert den, men det har definitivt gått over for min del.

Så nå er det egentlig bare to muligheter igjen jeg vurderer, og den ene er å bare beholde den jeg har og leve med en ned-tunet motor som egentlig har potensiale for et vesentlig høyere dreimoment med riktig girkasse, et merkelig valg av Skoda synes jeg.

Den andre muligheten er å svelge unna litt av fornuften og velge 2,0/220hk motoren med kun fremdrift på forhjula. Men da får jeg kreftene jeg savner og vil ha, og får bygget bilen slik jeg egentlig ville hatt den jeg har i utg.pkt., men det blir ‹‹dyr morro›› og gjøre det........

En lever riktignok bare en gang, men det hadde jo vært hyggelig å ha råd til noe annet enn bare bil også, for om jeg er helt ærlig så er det vel egentlig et luksus-problem dette her............ ;)  :)  

Skrevet

Ulempen med den er at det er så få eksemplarer i Norge etter mening, og at de som er her er ganske hardt kjørt. Slik hverken kjører jeg -eller behandler mine biler selv.

Men det kan selvfølgelig være et alternativ om en finner et fint eksemplar :) 

 

Diesel blir det i hvert fall ikke, selv om VW motorene ikke ser ut til å være verstingen lenger, bare at de andre benytter litt ‹‹kreative›› løsninger for å komme under utslippskrava ved en viss temperatur.

 

Les selv her,

http://www.ta.no/nyheter/motor/bil-og-motor/sjokkrapport-alle-andre-bilprodusenter-er-verre-en-vws-skandale-dieselbiler/s/5-50-257933

Skrevet

Jeg tror at de fleste som kjøper en Superb vil være familiefolk eller godt voksne som har lyst på nok krefter uten å ha behov for å kjøre idiot. Ungdommen vil sikkert velge seg noe annet heftig. Dog, det finner man kjapt ut hvis man kommer dithen at man har et konkret kjøretøy som man vurderer. 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...