Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Superb lll

Ny Superb 2017

Recommended Posts

Som noen sikkert har fått med seg, så vurderer jeg å bytte inn den Superben jeg har til en ny. Og det er pga et lavt dreimoment og ‹‹lite krefter›› på den utgaven vi har i dag. Den vi har er ned-trimmet for DSG 7 kassa ikke tåler belastningen i fra denne motoren, så i stedet for å gi den riktig DSG kasse så har de altså valgt å tune ned motoren..........

Til daglig bruk med kun en eller to personer i bilen så merkes det ikke i det hele tatt, men med en gang vi har med flere personer og last i lasterommet, så minker dra-villigheten og reaksjonen. Vi er 4 personer i familien og kjører ganska ofte med oss 4 i bilen, og i tillegg gjerne også en til i forbindelse med kjøring og henting av ungdommer på treninger/oppvisninger etc. Er også ofte på tur med lasterommet fullt, og det hender at vi også har med en henger etter, og da merkes det godt at vi har en ned-trimmet motor.

 

Jeg har nå stått litt i mellom to forskjellige motor utgaver på en evt. ny Superb og det er:

  1. 2,0/190hk 400nm 4x4 TDi DSG 6 L&K
  2. 2,0/220hk 350nm TSi DSG 6 L&K

De siste dagene har jeg faktisk vurdert mest 4x4 TDi utgaven pga et høyt dreimoment, 4x4 og et lavere forbruk. Men det jeg ikke liker med diesel, er lukta av diesel, ‹‹kakling›› fra motor, blir treg varm, svakheter med dobbeltmasse svinghjul, partikkelfilter (har mye småkjøring). Og når jeg så leste denne her i dag, så ble heller ikke lysta på en diesel større.........

http://www.tu.no/artikler/tror-diesel-snart-er-ferdig/351397

Hvor mye som ligger i dette vet jeg selvfølgelig ikke, men er en såpass stor aktør som Renault allerede begynner å fase ut sine dieselmotorer (i følge denne artikkelen) så synes jeg vel at det heller mest mot at det er noe som er i ferd med å skje på diesel fronten..........

 

Så derfor seiler mitt neste valg på lista oppover, men hvordan det vil være å håndtere en slik bensin motor med kun drift på forhjulene er jo en helt annen sak. På tørr asfalt er det jo helt greit, men ved våt veibane slipper det jo allerede i dag ved fullt gasspådrag, men på vinteren vet jeg ikke så mye om den jeg har, fordi vintersesongen var helt på slutten når jeg fikk min bil. Jeg har hatt på vinterhjul og truffet snø med dem, men det var kun på en liten tur i påsken..........

Nå kjører jeg sjelden med ‹‹gassen i bånn››, men det er jo ikke noe særlig om en til stadighet vil ha en traction control som ‹‹kveler›› motor kraft for at drivhjula skal ha en viss mulighet for fremdrift.

 

Det ultimate valget for min del er 2,0/280hk 4x4 TSi, men om jeg velger en slik så bør jeg nok pakke kofferten den samme dagen som jeg henter bilen, så den er (dessverre) ikke et alternativ for min del. Den er rett og slett altfor kostbar for vår økonomi.........

 

Er det noen som har prøvet en Superb med 2,0/220hk motoren, og kan si noe om hvordan den er på vinterføre?

Har spurt litt rundt i distriktet her også, men det er ingen som har en Superb med den motoren. Ei heller en Octavia VRS 220hk som blir på den samme måten.........

 

Men hva tror dere om den artikkelen jeg linket til, går det mot slutten for diesel motoren nå?

http://www.tu.no/artikler/tror-diesel-snart-er-ferdig/351397

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

Edited by Helge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er vel nesten bortkastet att jeg svarer, ettersom jeg nylig har bestilt nettopp 2.0 190hk DSG 4x4... Jeg tror det er kun de som bor midt i bykjernen Oslo som har eldre biler som vil får større problemer med dette... Det er euro 6 motorer i nyere Skoda, dette skal da ikke være gjeldende dersom det blir dieselfrie dager!

Diesel bruker mindre enn bensin, koster mindre (1,6kr nå i dag her), partikkelfiltre skal man ha temmelig uflaks og ha bilen lenge dersom skal bli ett problem! Lyden tenker jeg personlig ikke så mye over, seter lite motorstøy, og dette er en familiebil, ikke noe finbil jeg tar frem på sommerdager med taket nede :-P

Momentet er høyere, noe som er en stor fordel! Noe du erfarer.. 

Med 4x4 diesel kan man dra tyngre henger, 2200kg!

Velger å ikke tro på all skremselspropaganda ang diesel i aviser.... er så sinnsykt mange dieselbiler langs veien,og fortsatt selges dem! 

Jeg kommer til å vurdere alternativt drivstoff den dagen bensin hybridene kommer til Skoda, og den reelle kjørelengden er betraktelig lenger enn hva Passat har nå! Bør ha reellt minst 5-7 mil! Ellers blir det meningsløst etter min mening..

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutter siden, Helge skrev:

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

Du kan trygt si at din bestemor snakket av erfaring ja :) 

 

Jeg er klar over det jeg også, men om dette er noe som stadig kommer nærmere oss, så synes jeg det er mindre lurt å kjøpe en så kostbar bil, og så ramler den mye mer enn vanlig pga at de vil ha bort diesel motorer.

Det gjør meg i hvert fall mye mer betenkt om hvordan jeg burde velge nå.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hva skal man si! Selv har jeg blitt altfor glad i 4x4. Ikke bare fordi det er en drøm på vinterføre, men det er bare noe helt annet. 

Du savner moment, gå for diesel og få skikkelig moment!

Siden du er åpen for å allerede bytte ut en nybil med en annen ny bil så er det vel sannsynlig at du har byttet bil igjen lenge før det helt store har skjedd på Diesel fronten. 

Er det virkelig sååå mye støy fra diesel kontra bensin da?

8 minutter siden, Helge skrev:

Min bestemor sa som følger: 

Det er vanskelig å spå, spesielt om framtiden.

Bestemor levde i 100 år så antar at det bygget på erfaring ?

heheheheheh :D Min bestemor sa, og dette er også "passende": Menneske spår men Gud rår!
Om han rår over diesel sin skjebne gidder vi ikke ta nå ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutter siden, Salcin skrev:

Er vel nesten bortkastet att jeg svarer, ettersom jeg nylig har bestilt nettopp 2.0 190hk DSG 4x4... Jeg tror det er kun de som bor midt i bykjernen Oslo som har eldre biler som vil får større problemer med dette... Det er euro 6 motorer i nyere Skoda, dette skal da ikke være gjeldende dersom det blir dieselfrie dager!

Diesel bruker mindre enn bensin, koster mindre (1,6kr nå i dag her), partikkelfiltre skal man ha temmelig uflaks og ha bilen lenge dersom skal bli ett problem! Lyden tenker jeg personlig ikke så mye over, seter lite motorstøy, og dette er en familiebil, ikke noe finbil jeg tar frem på sommerdager med taket nede :-P

Momentet er høyere, noe som er en stor fordel! Noe du erfarer.. 

Med 4x4 diesel kan man dra tyngre henger, 2200kg!

Velger å ikke tro på all skremselspropaganda ang diesel i aviser.... er så sinnsykt mange dieselbiler langs veien,og fortsatt selges dem! 

Jeg kommer til å vurdere alternativt drivstoff den dagen bensin hybridene kommer til Skoda, og den reelle kjørelengden er betraktelig lenger enn hva Passat har nå! Bør ha reellt minst 5-7 mil! Ellers blir det meningsløst etter min mening..

Alle svar er like velkomne :) 

Men noen blir kanskje litt inhabile i sine svar som du gjør her, hehe ;)

 

Jeg kjører et sted i mellom 40 - 50.000km i året på jobben med en dieselbil, og da har jeg egentlig brukt opp min kvote for hva jeg synes er greit med en diesel motor. Altså fordelene med et høyt dreimoment er jeg fullstendig enig i og klar over. Jeg kjører hele tiden på jobb med en ganske nedlesset bil, og har ofte henger etter også, og der hadde det bare ikke fungert med en bensin motor om en ikke skulle hatt en egen tankvogn e.l. til å hele tiden kunne fylt opp den tanken.

Lukta av diesel er heller ikke noe jeg liker, og den kan jeg godt tenke meg å unngå når jeg fyller drivstoff på privatbilen. Tidligere så var også plaget av tett dieselfilter (voks), for at de var for seint ute med å skifte til vinterdiesel på bensinstasjonene, men det er riktignok noen år siden nå.

Men de andre ulempene med diesel etter mitt eget synspunkt, vil jeg i aller høyeste grad oppleve. Jeg liker virkelig ikke lyden og etter å ha hatt diesel bil på jobben i snart 30 år, så begynner jeg å bli ganske lei av den kaklinga. Nye biler og motorer har blitt mye bedre, men en tar aldri feil når en setter seg inn i en bil med diesel motor. Tar tid før motoren blir varm og en får varme i kupéen, det kan jo ordnes med en webasto (som også er std i L&K), men om en ofte kjører korte avstander så bør en være forsiktig med for mye bruk av den, for den tapper jo batteriet for strøm om en ikke kjører langt nok til å lade batteriet. Blir dumt å måtte kjøre lenger enn det en egentlig skal for å få opp varmen i motoren og kupéen, og da sparer en jo heller ikke så mye på drivstoffet heller. Og jo, partikkelfilter problemer kommer fort om en har mye småkjøring, har måttet bytte på partikkelfilter og dobbeltmasse svinghjul på noen av bilene vi har på jobben, det er ikke alle som kjører like mye som meg og det merkes på hva som må gjøres med dem, dette + lite strøm på batteriet pga mye bruk av webasto på vinteren, er ikke uvanlig på bilene vi har på jobben. Den siste nå hadde tett partikkelfilter på en 2015 modell, lite kjørt og sjelden varm........

Det med vekten på hengeren er det 4x4 som gjør, ikke diesel vs bensin., for uten 4x4 så kan en ikke ha tyngre henger enn 2.000kg på 190hk TDi, og det er den samme vekta som en 220hk TSi også kan dra. 

 

En bensin hybrid er nok fremtiden ja, men foreløpig så har de altfor liten rekkevidde som du skriver, og en hybrid uten mulighet for ekstern lading hadde jeg i hvert fall aldri vurdert.

Det er mye ‹‹skremsels propaganda›› ute nå for å minske bruk og kjøp av diesel biler, og det ser jo ut til å virke også, for salget av dem har jo minket kraftig den siste tiden.

 

Og skal jeg være helt ærlig så er det veldig mye som taler for en bensin motor for min egen del, men jeg klarer bare ikke helt å overbevise meg selv om at en slik motor jeg vurderer er det rette på en fwd bil på vinterføre............ 

 

_______________________________

 

@Tor2r ja forskjellen på lydnivået i bensin vs diesel for Superb sin del er merkbar. Og som nevnt tidligere i et annet svar, jeg kjører mer enn nok diesel bil på jobben.......

Den eneste årsaken til at jeg har vurdert 190 TDi i Superb i det hele tatt er muligheten for 4x4 uten å betale meg ihjel, moment er det egentlig nok av i den bensin motoren jeg også vurderer.

Jeg har 1,8/180 hk og 250nm (begrenset av DSG 7 kassa), ellers så yter den moter 320nm med manuell kasse, men den kassa er dessverre ikke tilgjengelig i Norge..........

Den jeg vurderer har 2,0/220hk og 350nm, og det er mer enn nok for min del. 

 

Bensin motoren vil jo selvsagt bruke mer drivstoff enn diesel motoren, og enda større forskjeller vil det helt sikkert bli med en fullastet bil og henger etter. Men det er ikke det som er min ‹‹akilles hæl›› her, det er om hvilke egenskaper den har med fwd på vinterstid, det gjør meg mer betenkt........

Det finnes jo andre merker med flere valg når det gjelder bensin og 4x4, men nå er det ingen andre biler i denne str her, som har fått frem smilet på den samme måten som Superb har gjort, og hvert fall ikke helt ny til denne prisen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angående støy i bensin vs diesel, er standardutsagnet fra alle dieselsjåfører som sitter i min bil "oi kor stille den går"... Og det første jeg merker merke til når jeg f.eks prøvekjørte nye Superben var dieselraklinga, selv om den bilen er utrulig godt dempet så merkes det godt. 

Slik trenden synes å være blir diesel faset ut av de minste bilene, mens biler i større klasser fortsatt vil ha diesel i mange år framover. Det er jaggu ikke lenge siden diesel var det mest miljøvennelige og fikk dertil reduserte avgifter pga lavt Co2 utslipp, så valgte myndighetene å se bortifra alle advarselene om partikkelutslipp som man i dag fokuserer på.... vinden snur kjapt i politikkens verden. 

Man klarer seg godt med fwd til normal bruk og med normal kjøring, men morrofaktoren blir betydelig høyere med 4x4 :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som sagt så er jeg absolutt mest fristet av 4x4 når det blir såpass med krefter som den motoren jeg vurderer, men dessverre så er det ikke mulig med 4x4 til denne motoren.

Synes det er merkelig at en enten må velge en ‹‹undermotorisert versjon›› slik som 1,4/150hk TSi eller en nesten ‹‹overmotorisert versjon›› slik som 2,0/280hk TSi er. Den er sikkert morsom den altså, men er dessverre ikke realistisk prismessig for min del.

Så enten 1,8/180hk TSi DSG 6 hvor de ikke struper ned dreimomentet, eller 2,0/220hk TSi DSG 6, med 4x4 hadde vært en flott versjon av Superb etter min mening. Men markedet for 4x4 er vel stort sett begrenset til Norden, Sveits, Østerrike, så det er nok ikke noe Skoda prioriterer å satse på heller. Ellers i Europa så har de jo heller ikke det synet som Norge har på dieselmotorene, så da klarer de seg nok enklere med en stor diesel og 4x4, enn hva det sre ut til at vi må tenke mer og mer på i fremtiden her i Norge.

 

Når det gjelder støy så er jo ikke 2,0/190 TDi motoren som sitter i Superb den verste, men det er likevel ingen tvil om at Taxi-følelsen kommer når en setter seg inn i en slik. Det er definitivt en lyd jeg forbinder med Taxier, varebiler, etc., og dermed ikke en lyd jeg vil ha i min privatbil. Og som nevnt tidligere, det er kun pga av dreimomentet og muligheten for 4x4 som gjorde at jeg har vurdert den, men det har definitivt gått over for min del.

Så nå er det egentlig bare to muligheter igjen jeg vurderer, og den ene er å bare beholde den jeg har og leve med en ned-tunet motor som egentlig har potensiale for et vesentlig høyere dreimoment med riktig girkasse, et merkelig valg av Skoda synes jeg.

Den andre muligheten er å svelge unna litt av fornuften og velge 2,0/220hk motoren med kun fremdrift på forhjula. Men da får jeg kreftene jeg savner og vil ha, og får bygget bilen slik jeg egentlig ville hatt den jeg har i utg.pkt., men det blir ‹‹dyr morro›› og gjøre det........

En lever riktignok bare en gang, men det hadde jo vært hyggelig å ha råd til noe annet enn bare bil også, for om jeg er helt ærlig så er det vel egentlig et luksus-problem dette her............ ;)  :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulempen med den er at det er så få eksemplarer i Norge etter mening, og at de som er her er ganske hardt kjørt. Slik hverken kjører jeg -eller behandler mine biler selv.

Men det kan selvfølgelig være et alternativ om en finner et fint eksemplar :) 

 

Diesel blir det i hvert fall ikke, selv om VW motorene ikke ser ut til å være verstingen lenger, bare at de andre benytter litt ‹‹kreative›› løsninger for å komme under utslippskrava ved en viss temperatur.

 

Les selv her,

http://www.ta.no/nyheter/motor/bil-og-motor/sjokkrapport-alle-andre-bilprodusenter-er-verre-en-vws-skandale-dieselbiler/s/5-50-257933

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at de fleste som kjøper en Superb vil være familiefolk eller godt voksne som har lyst på nok krefter uten å ha behov for å kjøre idiot. Ungdommen vil sikkert velge seg noe annet heftig. Dog, det finner man kjapt ut hvis man kommer dithen at man har et konkret kjøretøy som man vurderer. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg har noen deler liggende fra min Octavia 2015. Jeg er usikker på pris, de legger bare i boden og tar opp plass. Ikke alt er egnet til å sendes, men hvis noen er interessert i noe så gi meg tilbud. Mer info på forespørsel. Bilder kommer. 1. Sorte emblemer med rød bakgrunn. Disse er kjøpt på Superskoda og aldri montert. Kan faktisk brukes på alle bilfarger for de som tør å gå litt utenfor..... 2. Innsynsgardiner til bakrute og bakre sideruter. Veldig lettmonterte og stopper muligheten for innsyn til bagasjerommet. 3. Luftfilterinnsats, K&N 33-3005, med vaske- og reoljesett. Lett å montere, erstatter originalfilteret. Dette er et evigvarende filter som du renser selv. Det kalles "sportsfilter", skal visst gi noe effektøkning eller lettpustende motor. Men det er i tilfelle marginalt. Kjørt muligens 20000 km. 4. Speilkapper i RS-blue. Satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler. 5. Krom grillramme. Satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler. 6. Gearhendel til DSG/4x4. Ubrukt, satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler.
    • Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se hva Supernova felgene faktisk vil koste fra SuperSkoda @Core2Duo, det setter jeg stor pris på   Det gjør det i hvert fall enda tydligere at dette ikke er veien å gå for å kjøpe originale felger. Fint forslag det du kommer med her, jeg har ikke tenkt tanken på å ta en tur over grensen til «söta bror», så det kan jo være en idé og forhøre seg litt der også om det skal bli aktuelt. Tror faktisk ikke at det vil vært så mye mer kostbart og tatt turen til merkeforhandler heller om en snakker med selgeren som har solgt de siste bilene til meg, enn at en går rett til delelageret. Mulig selgeren kan ha noen «magiske evner og triks» i ermet med tanke på prisen   Men helt realistisk sett, så tror jeg enten det å tenke litt mer på felgene som ligger på Finn.no og så lakkere dem, er det nærmeste det jeg kan komme innenfor en fornuftig prisramme. Eller forsøke en annonse med ønskes kjøpt på Finn.no, her på forumet eller i Skoda gruppa på FB.  Utfordringen med det er jo at det er flere som selger «gråstein» til prisen av gull....... Det neste jeg vurderer er jo bare å beholde de felgene jeg kjøpte i fjor sommer, og så levere dem til lakkering. Det er ikke noen merker i felgene, men jeg merker meget godt at det er rimelige felger når jeg ser på «lakk finishen». Det er relativt grove lakkporer i klarlakken, og det gjør jo at absolutt alt setter seg meget godt fast, og er nesten helt håpløst og fjerne igjen. Selv med allverdens felgrens og felgbørster, og jo mer jeg må bruke av dette, jo mattere blir lakken og enda mer setter bremsestøv og skitt seg fast. Det sier vel det meste om kvaliteten på klarlakken også, og det er jo selvfølgelig en av årsakene til at felgene var såpass rimelige som det de var......... At det er mange skarpe kanter mot eikene på felgene og i selve felgen, gjør jo heller ikke rengjøringen til en enkel jobb for å si det slik. Det er jo selvfølgelig bare snakk om «jåleri» dette her, men jeg synes nå at en relativt grei bil som Superben er også burde ha litt fine felger på sommeren    
    • Jeg har jo bruker på Superskoda jeg - men jeg rakk ikke å finne brukernavn- og passord da jeg skrev svaret ang nettsiden til toll.no. Jeg fant innloggingen nå, jeg sjekket totalpris og slikt på Supernova iallefall; Totalt inkl. gebyrer og frakt på Superskoda skal de ha 1.553 EURO.  Da sier toll.no følgende:  Totalt for varen inkludert avgifter 19 606,63 NOK I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 299 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 19 905,63 kroner. Så det blir altså ikke spesielt billig å handle derifra. Da er det som du nevner, at du like gjerne kan være heldig å få en matchende pris hos din lokale forhandler, om ikke billigere? Kunne det vært et alternativ å dra over til "söta bror"? Jeg spurte en forhandler over grensa angående akkurat disse Supernova-felgene, og de kunne tilby disse til 3768 SEK. Jeg må understreke at dette var i mars 2016, så det er jo en stund siden. Gitt at prisen fortsatt er 3768 SEK blir regnestykket slik: Resultat (i norske kroner) Sum før fortolling 14 440,48 Toll (0 %) 0,00 Merverdiavgift (25 %) 3 610,12 Sum etter fortolling 18 050,60
    • Takk for innspill @Sjåføren   Jeg har allerede felger som ikke er originale, de er kjøpt i Norge og de er helt greie. Men jeg må si at jeg har et ønske om originale felger i stedet om jeg skal gjøre et bytte av felger. Jeg har kommet over noen på Finn.no som jeg vurderer litt, de er uten dekk og har noen merker. De selges til en relativt grei pris og der tenker jeg at de kan bli meget pene i finishen om en leverer de til reparasjon og lakkering, men så var det om en liker designet da. For det er ikke alle originale felger som frister meg heller, og disse var nok ikke ett førstevalg for å si det slik, men om de lakkeres i en mørkere gråtone som ingen andre har, så blir de nok ganske fine likevel til en hvit bil   Det er jo en del som bytter ut originale felger, for å få et annet innpress og/eller større hjul enn 19", så en annonse om å kjøpe felger ligger også til vurdering. De felgene jeg linket til fra SuperSkoda er helt uaktuelle, i hvert fall Phoenix felgene. Jeg la ikke merke til at de var av chrome utførelse før jeg la inn linken heller, og da er de garantert ikke av interesse for meg. Jeg har mest lyst på Phoenix  som kan bestilles originalt til Superb L&K i 19", så mulig en ønskes kjøpt annonse er veien å gå for min del om jeg skal gjennomføre dette. Supernova er også et alternativ jeg kan tenke meg.  Vega er også fine felger, men de er jo først og fremst originale felger til Sportline, så det er muligens litt «feil» å ha dem på en L&K. Men alt kommer jo an på hva som er tilgjengelig på markedet, og ikke minst til hvilken pris de selges. Det billigste er jo selvfølgelig å beholde de jeg allerede har, og evt lakkere dem i en annen fargetone, men det hele må nok «modnes» litt mer før en går videre i denne prosessen.  
    • Mange spennende felger på markedet, @Superb lll  To fine du tenker på der, men Phoenix var jo, ehmm litt  i øvre prisleie! Kjøper du slike, blir du ganske alene om å ha dem. Ikke så mange kromfelger å se! Supernova er tøffe de også, og litt mer overkommelig i pris. Men originale felger er kostbare, finnes mange fine felger på ettermarkedet. Skal de brukes som sommerfelger, så er ikke toppkvalitet absolutt nødvendig, Det er mye bra (og fint) til lavere pris. Personlig liker jeg slike som disse: https://www.finn.no/166595725  Da har du kontroll på prisen, og du stiller litt sterkere mtp event. reklamasjon (i forhold til utlandet). 
    • Takk for svar og info @Core2Duo   Jeg har ikke laget en bruker på SuperSkoda (enda), men jeg har undersøkt litt likevel, og det er ikke sikkert at det blir så billig med felger fra SuperSkoda heller.  Det var kun to sett med felger jeg kunne tenkt meg fra Superskoda, og det er  Phoenix - de koster 2.499,99 EURO for 4 stk, og da kommer alle avgifter i tillegg. Supernova - de koster 1.339,99 EURO for 4 stk, og da kommer alle avgifter i tillegg.  Pakkene veier 51 kg totalt, så det vil jo bli litt kostnader med frakt for å si det litt forsiktig......... Så her tror jeg faktisk at å snakke litt med den lokale Skoda forhandleren kanskje kan være lurt for å få til en «deal», er ikke så sikker på at det vil bli så mye mer kostbart, i hvert fall ikke om en ser i retning av Phoenix felgene. Så jeg tror rett og slett at jeg får ha litt is i magen, og heller se om det dukker opp noen originale 19" felger til Superb tilsalgs etterhvert. Jeg har sett noen komplette sett med dekk og felg, men de var allerede solgt dessverre. Jeg trenger forsåvidt bare felgene, men her må en nok bare slå til når det kommer noe en liker og vil ha ser det ut til.  
    • Velkommen! Fine, gode biler, begge to. Men de er fra to forskjellige tidsepoker, ja. Sikkert forskjellige kjøreopplevelser med de også. Begge har sine nykker, men hvis du passer på dem og tar det som dukker opp så kan begge ha et langt liv. Sønnen min hadde en -98 modell (tror jeg det var) 1,6 bensin. God og behagelig å kjøre, stor plass og faktisk ganske så gjerrig på forbruket. Ikke avskrekkende mye problemer som dukket opp heller. Bilen ruller på veiene enda, i alle fall i fjor høst. Nå leaser han en Fabia, så han har holdt seg til Skoda han også. Fortell gjerne mer om dem og flere bilder er også kjekt. 
    • Gå inn på www.toll.no så får du fasiten der.   Lag deg evt. en bruker på Superskoda, så får du eksakt hvor mye det koster i frakt osv om du legger det i handlekurven, så får du eksakte tall du kan bruke på www.toll.no .
    • Hei. Har kjøpt Superb 2017 modell og ønsker bagasjeromsgitter i den.    noen erfaringer?  møller sier jeg trenger 3v9 017 222 og -221, og dette er kostbart.   mvh    
    • Er det noen som vet hvor mye det koster i frakt, toll/avgifter og sende felger SuperSkoda hit til Norge, jeg er klar over at det tilkommer mva på hele summen i etterkant. Jeg vurderer å kjøpe originale 19" felger til min Superb, hos forhandler koster de ett sted i mellom 3 - 4.000,- pr felg (avhengig av hvilken felg som velges), og det synes jeg koster betydelig mer enn det smaker. Nå har jeg bare fått en ca pris hos merkeforhandler,  om det kan "forhandles" litt med en selger i stedet for delelager har jeg foreløpig ikke spurt om.  Først vil jeg vite hva totalen på felger inkludert frakt og alle avgifter blir fra SuperSkoda, så jeg har noe å sammenligne med.
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

    • Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...