Gå til innhold
Tomnep88

Kjøp av skvettlapper til Superb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei?

Dette er nok et teit spørsmål, men siden jeg ikke kan det spør jeg likevel?

Sitter fortsatt å venter på bilen min som er bestilt og ikke kommer før i februar, men ser det er flere som anbefaler skvettlapper her og tenkte da at jeg skulle investere i dette, men ser på skodabutikken.no (https://www.skodabutikken.no/shop/no/skoda/tilbehor-til-din-skoda/utvendig-utstyr/skvettlapper/skvettlapper-foran-skoda-superb-2015->-3v0075111-p) at dette er kun til foran, men finner ikke til bak, er det noe forskjell?

følger dette med på  Superb L&K?

noen andre tips som bør investeres i?

kommer i tillegg til dette å investere i lastebedkytter da bikkja er er dråg på 40 kg?

Takker for alle svar?

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg er blandt de som anbefaler skvettlapper både foran og bak, fordi jeg selv har kjørt ca 6 mnd uten bak, og der er fangeren nesten helt fri for klarlakk i underkant av fangeren, og da har jeg kjørt mer 98% av min kjøring på asfalt.

Det er forskjellige skvett lapper til foran og bak, og de følger ikke med uansett hvilken utstyrsutgave du har kjøpt, men en hyggelig selger kan selvfølgelig inkludere det i kjøpet :) 

Det samme gjelder klar folie oppå støtfangeren bak, det har jeg også fått lagt på min bil i etterkant og den er virkelig verdt det.

Nå finnes det jo flere muligheter her, blandt annet en lastekantbeskytter i metall også, men den er kostbar og litt vanskelig å legge på. alene for den må limes. Og t.o.m. i bruksanvisningen så står det anbefalt med to mann for å holde den riktig. Jeg har den i esken nede i kjelleren, så det er derfor jeg vet dette :) 

Men igjen, dette er jo noe du kan snakke med forhandleren/verkstedet om også, så gjør de helt sikkert dette for deg.

Jeg fikk beskjed om at den ikke kunne leveres, og dermed så la de på folie for meg i stedet, men etter et par mnd så ringte selgeren og sa at de hadde fått dem inn likevel, så jeg kunne bare hente en under forutsetningen av at jeg monterte den selv.. Men siden jeg har folien der, så lar jeg den sitte inntil den blir skadet e.l., så får jeg se hva jeg evt gjør med lastekantbeskytteren da...........

Matte i lasterommet er en smart investering, men det skal du kanskje ha uansett så lenge du skal ha med deg en hund?

 

Skjermbilde 2017-01-11 kl. 18.37.56.png 

EDIT:

Når det gjelder skvettlapper, så er det her bilde av dem bak, og varenummer for både foran og bak ligger i teksten under bildet :)

Skjermbilde 2017-01-11 kl. 18.46.18.png

 

Endret av Superb lll
Skrevet

Skvettlapper, lastekantbeskyttelse og matte til lasterommet støtter jeg! Spesielt den matta til bagasjerom du som har en hund på størrelse med et lite menneske :D

Skrevet

Supert? 

Takker for svar og skvett-lapp-varenummer?

Matten har jeg bestilt så den ligger klar alt?

Tenkte som du sier @Superb lll nesten som en nødvendighet med tanke på hund.??

husker du sånn ca prisen på skvettlappene?

@Tor2r stemmer det, står han på 2 bein er han nesten 165 høy?

Så derfor jeg må ha Superb, eneste som har plass til en liten ponny baki?

Skrevet

Foran fikk jeg med i handelen, men da tenkte jeg ikke på bak. Men ble jo klar over behovet etterhvert som jeg kjente at klarlakken var i ferd med å bli sandblåst i underkant av fangeren bak. Så de bestilte jeg i etterkant, de kostet ikke så mange kronene 2 - 300,- tror jeg det var, og så betalte jeg ca 800,- totalt ferdig på bilen for de bak.

Men her kan du kanskje få til en liten deal med selgeren din, så lenge bilen ikke er levert enda, det skader jo i hvert fall ikke å spørre :) 

Skrevet

 Det var jo ikke så galt da, sender selgeren  en mail med engang tenker jeg?

Takker for raske  og gode svar alle sammen?

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg synes dette er utrolig merkelig Skoda fenomen! Tar man seg en kjøretur, finner man knapt biler med skvettlapper, foruten Skoda selvsagt! Du finner i alle fall ingen premiummerke med skvettlapp! Som @Superb lll sier så er hans superb nærmest sandblåst etter 6 mnd? Mine Skodaer har også blitt temmelig fort stygge... Har kjørt BMW'er, Ford etc og problemet har vært helt fraværende i forhold uten skvettlapper! Har vært penere lakk på en BMW som har gått 150 000 km enn en Skoda som har gått 20 000km.Må være elendig/tynn lakk på Skoda? Noen fler meninger om dette? 

Beklager å kuppe tråden litt....

Skrevet

Tja, om det er et Skoda (eller VAG etter 2014 mod) fenomen eller ikke skal jeg ikke si så mye om @Salcin, men det var helt annerledes i underkant av bakre støtfanger på min VW Golf st.vogn 2014 mkVll etter 2 år og 5 mnd (som det aldri ble montert skvettlapper bak på) enn det var etter kun 6 mnd med min Superb, og veiene jeg kjører på har jo ikke forandret seg så mye. Men i rettferdighetens navn så kjørte jeg ca 15.000km i året med Golfen, Superben kjørte jeg ca 25.000km i løpet av det første året (men Golfen hadde totalt kjørt 34.000km når den ble byttet inn, og fremdeles ikke matt i underkant av bakre støtfanger).......

Om det er klarlakken som ligger oppå som er tynnere/dårligere nå vet jeg ikke, men det var stor forskjell på de to bilene i underkant av bakre fanger (min forrige bil var sølv metallic). Superben er helt matt i underkant av fangeren bak og flekker seg utrolig godt fast, det hjelper ikke å polere heller, for det er tydeligvis ingen klarlakk å polere blank her. Renser og får bort flekkene, polerer opp igjen, men glansen og den glatte overflaten er ikke der lenger..........

 

Skrevet

Nei, hadde samme problemer med min forrige, og den hadde ikke gått mer enn 20 000km, og kun på asfaltveier... skremmende dårlig er min mening :( Lakken delvis borte og det som er der er matt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...