Gå til innhold
Core2Duo

Core2Duos Superb SportLine 2,0 TSI 220hk DSG MY17


Anbefalte innlegg

Da slapp jeg faktisk å kjøre innom verkstedet forrige tirsdag som egentlig var planen. Ja, ryggekamera tuller fortsatt, dessverre. Nå er det så å si konstant feil der, så nå burde det vel skje noe snart.

Iallefall har de fått inn enda en Superb med identisk problem som meg, så istedenfor at jeg også skulle dra innom for "ingen nytte", sendte de istedenfor bare data fra den andre bilen inn, for å se hva problemet kunne være. Så får vi satse på at de da tar det litt mer seriøst, og prøver å finne ut av det. 

Nå skal det jo innom Møller-systemet i tillegg da, ifølge det jeg forsto. Må jeg regne med å smøre meg tålmodighet da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Håvard skrev:

Da får en krysse fingrene for at det er samme feilen som gir identiske problemer! 

Får virkelig satse på det, ja! De skulle iallefall gjøre akkurat det samme på min som de gjorde med den andre.. :) Alt annet fungerer, så jeg skal ikke klage sånn sett. Noe "pirk" på enhver bil må man nesten regne med, mener jeg da. Selv om alt i teorien selvfølgelig skulle ha fungert ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Håvard skrev:

må nok innom med min snart, tror jeg har en feil på AFS lys.. de svinger ikke, så er nok en sensor som må byttes.. alt annet funker som det skal :) 

Bare et lite spørsmål til deg @Håvard hvilken innstilling har du på lysbryteren?

De skal svinge om den står i auto, ellers ikke, jeg har bommet litt på dette selv med min forrige bil (VW Golf 2014)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
18 timer siden, Core2Duo skrev:

Da står bilen på sykehuset og forhåpentligvis blir feilen med ryggekamera og diverse nå fikset! ^_^

Det de har gjort med den andre bilen skal visstnok ha fungert bra de siste 2-3 ukene!

Får håpe de har en permanent fiks på dette da @Core2Duo, slik at det blir i orden en gang for alle. Sa de noe om hva reparasjonen på den andre bilen var? Litt spent siden min bil sikkert har mye av den samme teknologien, sensorene og programvaren, men jeg har ikke hatt disse problemene du har (så langt).

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Superb lll skrev:

Sa de noe om hva reparasjonen på den andre bilen var?

De byttet ut "hjernen" til infotainmentet som sitter i hanskerommet, der du b.la setter inn SD-kortet til navigasjonen. :)

Dette er nok en sjelden feil sånn sett, selv om man kan tenke seg at det er en kjent feil når 2 biler plutselig får slike feil, og selv fra samme forhandler. ;) Så det er nok en tilfeldighet, at bilene er produsert etter hverandre, og da f.eks har fått infotainment fra en "serie" som har hatt produksjonsfeil.

Finner ikke mye info om dette på internett, og både verksted og Møller hadde jo problemer med å finne ut hva som egentlig var, eller hva som er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...