Gå til innhold
Core2Duo

Webasto drivstoff-forbruk


Anbefalte innlegg

Jeg trudde automatisk tilleggsvarmer var et varmeelement i dashbordet (nederst ved frontruta), som hjalp med å få kupévarmen opp jeg.. Hadde det på forrige dieselbiler min iallefall, uten webasto. Men der tok jeg kanskje feil? Er det webastoen som menes her altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er noe helt annet (den sitter vel i varmesystemet?), det du refererer til nå er en elektrisk tilleggsvarmer. Et typisk VAG produkt til dieselbiler. Noen andre bruker også dette, mens de smartere bruker varmepumpe.

Diesel/bensinvarmer, av typisk Webasto/Eberspracher fabrikat, er noe som varmer mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt huket av/deaktivert det ei god stund. Så igår huka på/aktiverte denne, starta opp og kjørte. Så stoppa jeg ved veien etter ett par minutters køring, og ja da hørte jeg godt lyden av webastoen så da er det den som fyrer og hjelper motor og bli kjappere varm. 

Kjørere ofte med oljetempvisning og den kom mye tidligere inn på 50 grader.

Så hvis man har auto aktivert tilleggsvarmeren ser jeg ikke poenget med å fyre igang webastoen manuelt 2ganger i mnd. Hvertfall på bensin utgaven, for den går uansett en stund etter stopp for avkjøling og utbrenning av siste rest drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også huket av dette alternativet på bilen. Hvordan er det med de (meg blant annet) som har veldig mye småkjøring? Nå bruker jeg allerede webasto 30 minutter, mens kjøreturen bare er på 20 minutter til jobb, så allerede der er jeg jo i "minus". Det må gå hardt utover batteriet vel? Nå topplader jeg batteriet en gang i måneden, men allikevel... 

Endret av Core2Duo
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg at jeg hadde startet den opp på tid før start de fleste dager, da får den godt litt skikkelig.

Det viktigste, tror jeg, er at brenneren får gått seg ferdig innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...