Gå til innhold
Core2Duo

Automatisk bagasjeromstildekning


Anbefalte innlegg

Jeg har denne funksjonen, som automatisk skal rulle bagasjeromstildekningen halvveis tilbake når jeg åpner bagasjeluka. Problemet er bare at jeg ikke får dette til å fungere. Så, spørsmålet er jo her da, hvordan får man dette til å fungere? :) 

Jeg har sjekket Amundsen, og der er det haket av for automatisk sammenrulling. Jeg har også prøvd å ta ut og inn denne bagasjeromstildekningen. Jeg leste en plass at man først måtte sette den inn på venstre side, for så å klikke den på plass på høyre side. Dette er også gjort, uten at jeg får dette til å fungere. Så, hva er hemmeligheten? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min virket heller ikke når jeg hentet bilen min, men da manglet det kun å huke av for det i innstillingene, og da virket det med engang.

Jeg har hatt ut trekket/rullen noen ganger uten å tenke på hvilken ende som skal inn først, og det fungerer hver eneste gang for det. 

Har også fått et nytt trekk/rull fordi fjørene ikke rullet tilbake trekket i det hele tatt, og det var bare å sette det inn så fungerte det. Mulig det er noe de må gjøre med en oppdatering på verkstedet for deg @Core2Duo?

Jeg har lest om enkelte som også får en feilmld når de skal programmere Webastoen via Infotainmentsystemet sitt, de får varsel om at det ikke er mulig pga lite strøm, men det er kun en oppdatering som skal til for at det fungerer, så mulig det er det som må til?

For å sette ditt Infotainment system til fabrikkinnstilling, slå av tenningen, og så forsøke på nytt å huke av automatisk tilbaketrekking av bagasjeromstildekning har du muligens allerede forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å stille inn webasto, det har jeg brukt et par ganger allerede, og det funker fint. 

Har også fabrikkstilt infotainment da jeg hadde problemer med Smartgate. Alt dette er løst nå, men fortsatt så er det denne tildekningen. Jeg har dog ikke startet motoren og kjørt etter jeg satt på plass tildekningen, kun sett litt med tenningen på. Kanskje det er problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Core2Duo skrev:

Jeg har ingen problemer med å stille inn webasto, det har jeg brukt et par ganger allerede, og det funker fint. 

Har også fabrikkstilt infotainment da jeg hadde problemer med Smartgate. Alt dette er løst nå, men fortsatt så er det denne tildekningen. Jeg har dog ikke startet motoren og kjørt etter jeg satt på plass tildekningen, kun sett litt med tenningen på. Kanskje det er problemet? 

Tja, akkurat hva som skal til her vet jeg ikke. Men det skader jo sikkert ikke å ha startet opp, og så gjort et nytt forsøk.

Jeg har i hvert fall merket at bagasjeromstildekningen kun fungerer noen ganger etter hverandre før den kutter ut å gå halvveis tilbake , og så må bilen startes opp før den virker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det til etterhvert her. Jeg må dog først dra ut tildekningen helt, for så å dytte den litt tilbake en mm eller to. Kan det være at trekket er helt nytt, at det må "sette" seg før det fungerer optimalt? 

Jeg rotet veldig mye med det variable bagasjerommet også, jeg måtte helt inn i bagasjen for å legge ned gulvet ordentlig på plass før jeg fikk satt det i posisjon, mest sannsynlig fordi brettene på gulvet var så ferske og stive. Det fikset jeg enkelt med å la hundeburet (som er tungt) stå baki et par dager, så gulvet, ble mer "fleksibelt". Nå går det i posisjon med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Core2Duo skrev:

Jeg fikk det til etterhvert her. Jeg må dog først dra ut tildekningen helt, for så å dytte den litt tilbake en mm eller to. Kan det være at trekket er helt nytt, at det må "sette" seg før det fungerer optimalt? 

Det kan jo hende, men det virket med en gang jeg fikk huket det av på min bil. Men etterhvert så begynte det å gå veldig tregt fra halvveis og helt inn (det som må gjøres manuelt), for så at det stoppet helt opp. Selger og kundemottaker ba meg smøre litt i slidene, slik at det kunne gli litt lettere, men her var det fjørene inne i rullen som ikke ville mer. 

Så kan jo hende at med litt mer bruk og litt smøring i slidene så kan det gå enklere etter hvert........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...