Gå til innhold
Oct2018FL

Octavia2018FLs Octavia L&K 2.0 TDI 184 4x4 DSG 2017 Stv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny bruker i forumet og førstegangskjøper av Skoda

Bestilte den nye 2018 FL Octaviaen forrige måned etter å ha kjørt både VW og Audi tidligere.

Valgte en 184 hk 4x4 DSG i racingblue og med det meste av tilleggsutstyr . Kessy, trav pakke med 9.2 " skjerm, park assistent, el seter , panorama soltak, DCC adaptivt understell .

Fikk veldig godt inntrykk etter å ha prøvekjørt både Octaviaen og Superb, men valget falt til slutt på Octaviaen.

ville vel helst valgt en annen interiørfarge, men dette er ikke valgfritt i L&K versjonen.

Er også spent på inotainment med bare touch kontroll istedenfor dedikerte brytere for de viktigste funksjoner.

Er det noen som har erfaringer med dette systemet?

Andre nyttige tips som dere kan dele med en førstegangs Skoda kjøper?

Er blitt forespeilet en leveringstid på ca 3 mnd, så da blir det forhåpentligvis bilferie i ny bil. xD

 

 

 

 

Skrevet

Hei og velkommen til forumet @Oct2018FL :) 

Er nok der hvor mest sannsynlig min neste bil vil være Octavia, og jeg skulle gjerne hatt L&K utgaven, men med den interiørfargen den blir levert med så er nok ikke det aktuelt for min del, det er synd en ikke kan velge slik en kan på Superb L&K.

Tøff farge du har valgt deg, og du har jo utstyrt den meget godt etter min mening, tror ikke du vil mangle så mye her :) Vet ikke om du har tatt det med, men så ikke at du nevnte Vinterpakken her, det er i hvert fall noe jeg ville valgt, spesielt med tanke på at du kjører diesel. Jeg kommer aldri til å kjøpe en bil uten parkeringsvarmer igjen, er det mulig så vil jeg også ha med oppvarmet frontrute, de er utrolig effektiv. For det er jo ikke bestandig en kommer til å bruke tilleggsvarmeren om en bare skal ut en liten kort tur e.l., og da er det greit å slippe å måtte skrape frontruta.

Jeg har ingen erfaring med den nye skjermen og Infotainment systemet som er i FL Octavia, men jeg har sett den hos forhandleren og jeg likte den skjermen meget godt. Stor, klar og detaljert skjerm, vet ikke helt hvor mye «skinn» det vil være i en slik blank overflate i enkelte situasjoner, men får håpe den er godt «refleks behandlet» slik at en slipper å bli blendet av lav sol e.l.

Håper du blir fornøyd med bilen når den kommer, og legg gjerne ut noen bilder av den også :) 

Skrevet

Jo, jeg har vinterpakken, spesielt siden jeg kjører en del på hytta. Har det også på min nåværende bil,  og er veldig fornøyd med dieselvarmeren.

Enig med ang. interiørfarge, men det måtte jeg akseptere.

Har for første gang valgt å lease bilen, i en tre årsperiode. Så da får vi kanskje en indikasjon på hvilken veg det går med diesel, hybrid og helelektrisk :) 

Skrevet

Hei og velkommen @Oct2018FL

Grattis med bestilling av flott bil! Kan si meg enig med interiørfargen, men men.

Som jeg sier til alle som skal vente på ny bil, håper du har mye å gjøre fremover så ventinga ikke blir så altfor lang!

Skrevet

Hei, godt å se flere som går får ny Octavia og med diesel.

Tror du kan specce opp en vanlig style mer eller mindre lik L&K, men da med valgfrie farger. L&K er mørkebrun, men så mørk at nesten svart. Jeg liker den, men usikker på om jeg hadde valgt den.

Ellers får du en grom maskin ?

Skrevet
10 minutter siden, PaulusA skrev:

Hei, godt å se flere som går får ny Octavia og med diesel.

Tror du kan specce opp en vanlig style mer eller mindre lik L&K, men da med valgfrie farger. L&K er mørkebrun, men så mørk at nesten svart. Jeg liker den, men usikker på om jeg hadde valgt den.

Ellers får du en grom maskin ?

Når det gjelder L&K i Octavia så er det interiøret ganske brunt ja, seter, dashbord etc., det er faktisk merkbart mørkere brunt i Superb L&K, men selv det synes jeg var for brunt. Men nå kan heldigvis interiørfargen for L&K velges som sort i Superb.

Jeg er ikke så kjent med L&K i Octavia, men for Superb sin del, så er det faktisk noe utstyr en ikke får på andre utgaver enn L&K, men om det er tilfelle for Octavia vet jeg ikke. MEN den største forskjellen er jo prisen, en oppgradert Superb Style koster mer enn L&K utgaven, og det er jo noe en aldri vil få noe særlig igjen for. Når en slik bil kommer til en forhandler som innbyttebil, så er det kun en Style, selv om den sikkert blir forsøkt solgt som en «L&K»..........

Grom motor og utstyrt bil dette, det er jeg helt enig med deg i @PaulusA :)  (selv om jeg definitivt hadde valgt bensin, hehe ;)

Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Når det gjelder L&K i Octavia så er det interiøret ganske brunt ja, seter, dashbord etc., det er faktisk merkbart mørkere brunt i Superb L&K, men selv det synes jeg var for brunt. Men nå kan heldigvis interiørfargen for L&K velges som sort i Superb.

Jeg er ikke så kjent med L&K i Octavia, men for Superb sin del, så er det faktisk noe utstyr en ikke får på andre utgaver enn L&K, men om det er tilfelle for Octavia vet jeg ikke. MEN den største forskjellen er jo prisen, en oppgradert Superb Style koster mer enn L&K utgaven, og det er jo noe en aldri vil få noe særlig igjen for. Når en slik bil kommer til en forhandler som innbyttebil, så er det kun en Style, selv om den sikkert blir forsøkt solgt som en «L&K»..........

Grom motor og utstyrt bil dette, det er jeg helt enig med deg i @PaulusA :)  (selv om jeg definitivt hadde valgt bensin, hehe ;)

Hehe,

Jeg gleder meg til 7 trinns kassa mi jeg da ??

Skrevet
26 minutter siden, PaulusA skrev:

Hehe,

Jeg gleder meg til 7 trinns kassa mi jeg da ??

Hehe, ja det forstår jeg veldig godt. ?

Den nye DSG 7 er vesentlig bedre enn den DSG 7 trinnskassa jeg har i min Superb ja. At DSG 7 kassa i min bil er underdimensjonert ?og sommerdekka støyer mye er de to tingene jeg ikke er helt tilfreds med, men ellers så har overgangen til Skoda vært meget bra ??

Skrevet
26 minutter siden, Superb lll skrev:

Hehe, ja det forstår jeg veldig godt. ?

Den nye DSG 7 er vesentlig bedre enn den DSG 7 trinnskassa jeg har i min Superb ja. At DSG 7 kassa i min bil er underdimensjonert ?og sommerdekka støyer mye er de to tingene jeg ikke er helt tilfreds med, men ellers så har overgangen til Skoda vært meget bra ??

Bra overgang da. Har prøvd den kassa di i en Golf med 160hk 1.4 (turbo og kompressor) som fatter hadde. Kjapp og fin, men nappete der man ønsket å ta det med ro.

Blir første Skoda for meg også, har vel både tvilt og jobbet meg frem til denne Octavia som et godt kompromiss.

Skrevet
12 minutter siden, PaulusA skrev:

Bra overgang da. Har prøvd den kassa di i en Golf med 160hk 1.4 (turbo og kompressor) som fatter hadde. Kjapp og fin, men nappete der man ønsket å ta det med ro.

Blir første Skoda for meg også, har vel både tvilt og jobbet meg frem til denne Octavia som et godt kompromiss.

Ja den kan være litt rykkete og nølende ved i igangkjøring, så det kan være litt utfordrende om en skal ut i en luke i trafikken eller underlaget er vått/glatt, blir fort hjulspinn. Men det verste er jo at den dreper momentet på min motor, det synes jeg er et talentløst valg av Skoda, de har definitivt satt inn feil DSG kasse i bilen jeg har, hadde mye heller hatt DSG 6 kassa enn den jeg har.........

Ellers så er har det fungert helt upåklagelig med Skoda, det eneste besøket jeg har hatt på verkstedet/forhandleren i løpet av 13 mnd er for å få et nytt lasteromstrekk, siden det ikke ville rulle seg tilbake lenger. Etter 13 mnd og 26.600km så har jeg heller ikke fylt på noe olje, det synes jeg også er meget bra, ser det har minket litt på peilepinnen, men likevel ikke nok til at det er nødvendig å etterfylle olje. Oljenivået var 2-3 mm over midten på peilepinnen når jeg fikk bilen, og nå er den 2-3 mm under midten, men det var helt unødvendig å etterfylle dette som de sa når jeg hentet det nye lasteromstrekket i Mars mnd, nærmer seg jo den første servicen også.

Tok litt tid før jeg valgte Skoda også, egentlig så hadde jeg planer om en godt utstyrt 2014/2015 BMW 520i st.vogn, men slik utstyrt som jeg ville ha den var ikke enkelt å finne. Den ene de tilslutt klarte å spore opp var rettet opp etter en del småskader, og det fristet ikke. Den neste de fant etter at jeg hadde bestemt meg for Superb hadde kjørt ca det dobbelte av innbyttebilen min, og det fristet heller ikke, i tillegg så manglet den et par vesentlige ting på utstyrslista mi.........

Så får vi se hva det blir neste gang, hittil så har jeg vært fristet av Ocativa 1,8/180hk TSi 4x4 og Octavia vRS 230, men har ikke tenkt så mye over det enda. Ny Superb frister jo også, men den jeg vil ha er for kostbar..........

Skrevet (endret)

Tror du har gjort et klokt valg :)

Det er nettopp den rykkinga jeg var skeptisk til i forhold til DSG, men så fant jeg ut at det kun var ved tørr clutch...

Men, har hørt mye rart om de tørr clutch kassene til VW gruppen....., den er egentlig i svakeste laget, men er nok satt inn grunnet økonomi

Endret av PaulusA
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Da er endeligventetiden over og jeg går over fra å være en fornøyd Audi eier til en spent Skoda eier.

Må bare si at førsteinntrykket er meget bra, synes både de flittig diskuterte nye lyktene, og de brune setene, ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildene.

Mye kjekke og spennende funksjoner, og en sprek motor. 

Om ikke får den prøvd seg på den første langturen til Tyskland, gleder meg allerede

Nedenfor har jeg lagt til et par bilder

 

 

IMG_0801.JPG

IMG_0807.JPG

IMG_0809.JPG

IMG_0810.JPG

Skrevet (endret)

Jeg gikk også 2x Audi til Skoda og er godt fornøyd med bytte.

Octavia har muligens noe mer hjulstøy enn Audien. Utover det så har jeg ingen ting å være missfornøyd med.

Godt med plass i seter og bagasjerom er det også.

Lykke til :-)

 

Endret av Helge
Skrevet (endret)

Gratulere med flott bil!

Jeg liker lyktene veldig godt, aggressiv og fin front ?

Endret av PaulusA
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...