Gå til innhold
Petnub

Petnubs Kodiaq Active 1.4 TSI 125hk Manuell 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er endelig drømmebilen ankommet og testet ut, Bergen -Sarpsborg.

Det første ; min bil kom med midtarmlene foran ,Selvvom utstyrsliste sier dette ikke er standard. På konfigen er det ikke dyser for klimaanlegg bak. Dette er også standard på active.  Det som derimot fraviker i fht.  Utstyrslisten er to handskerom,dette er ikke standard på active. Bilen er som mange skriver, stillegående, gode brede seter.  Fantastisk bolero skjerm som er ultra responsiv. Stor bil følelsen kommer etterhvert som man kjører. Bensin motoren med 125 hk er mer stillegående enn 190 diesel (som jeg har testet) motoren passer fint , men ingen reser med sine 10,6 sek til 100. , motoren trekker overraskende bra . Bedre enn forventet med fullastet bil. Dette skyldes nok turbo som setter inn raskt. Bilen er testet på e6 i 110 sonen og støynivå er fortsatt overraskende lavt.

Jeg kommer med bilder og video etterhvert. Har leitet og leitet på nett etter bilder av active uten resultat. Så da er det vel noen få som får nytte av en video av active :-) 

Håper Skoda oppdaterer utstyrslisten sin!

 

Skrevet

Grattis med levering! 

Fint du kommer med bilder/video så folk får se!

PS! Flytter denne tråden til "Min bil / mitt prosjekt" og endrer litt på tittelen :)

Skrevet

Gratulerer!
Det blir spennende å høre dine erfaringer.
Vi hadde 1.4 TSI 120hk DSG på en Passat 09 tidligere, den hørtes ut som en elbil når den kom kjørende. Så jeg tviler ikke på at din motor er mer stillegående en TDI variantene.
Om motoren holder for en vanlig familie er Active MYE bil for pengene for de som ikke er så opptatt av tiden fra 0-100 km/t. En annen Passat vi hadde var oppgitt til 11 sek. og det var aldri et problem for vår familie på fire.

Skal selv prøve en langkjøring til uken, Oslo - Stavanger.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Her kommet noen bilder av active utgaven. Skal lage en liten filmsnutt etterhvert .  Men tiden flyr ! 

Fantastisk praktisk bil! 

20170518_080045.jpg

20170518_080034.jpg

20170518_080019.jpg

20170518_080002.jpg

20170518_075950.jpg

20170518_075903.jpg

20170518_075855.jpg

20170518_075829.jpg

20170518_075839.jpg

20170518_075933.jpg

20170518_075921.jpg

20170518_075818.jpg

Skrevet

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Skrevet (endret)

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

Endret av Ooinaru
Skrevet
3 timer siden, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Ja jeg mener også at det minner mest om Quarts Grey metallic som jeg skrev @Ooinaru :) 

Men jeg har holdt på såpass mye med foto og redigering av bilder at jeg vet at justeringer av farger, lys og wb (hvitbalansen) i bilderedigeringen gjør at en kan få helt andre fargetoner/fargenyanser enn hva virkeligheten er. Samt en haug med forskjellige filtere og andre ting som er tilgjengelig i dag, så i dag er det faktisk ganske vanlig at «bilder lyver», eller i hvert fall ikke gjengir virkeligheten helt riktig........... ;) 

  • 4 uker senere...
Skrevet
På ‎18‎/‎05‎/‎2017 den 15.35, Superb lll skrev:

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Hei! her flyr tiden i pappaperm! hehe, dette er quartz grey. Joda merker det godt når bilen er stappet, skal testes i Sverige og Danmark i sommer. Men for vårt bruk, (langturer med småbarn) er ikke behovet for å komme forbi "sinkere"  i trafikken like stort som den en gang var. Og normal kjøring funker det fint.  Det skal sies at jeg har vert vant med 90 hk Fabia. da blir dette en oppgradering. =)

Video skal lages når det slutter å regne i bergen.

På ‎19‎/‎05‎/‎2017 den 10.31, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Skrevet
På 15.6.2017 den 9.33, Petnub skrev:

Video skal lages når det slutter å regne i bergen.

Ja, da er det bare å smøre seg med tålmodighet :D

Skrevet
På 6/15/2017 den 9.33, Petnub skrev:

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Skal hente Kodiaqen min i morgen så finner ut hvordan plassen (til meg) er da med baksetene regulert helt bak. Setet vi har er vel opp til 18kg mener jeg. Blir spennende som du sier, skal publisere bilder så fort jeg har fått satt setet i! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...