Gå til innhold
Petnub

Petnubs Kodiaq Active 1.4 TSI 125hk Manuell 2017


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er endelig drømmebilen ankommet og testet ut, Bergen -Sarpsborg.

Det første ; min bil kom med midtarmlene foran ,Selvvom utstyrsliste sier dette ikke er standard. På konfigen er det ikke dyser for klimaanlegg bak. Dette er også standard på active.  Det som derimot fraviker i fht.  Utstyrslisten er to handskerom,dette er ikke standard på active. Bilen er som mange skriver, stillegående, gode brede seter.  Fantastisk bolero skjerm som er ultra responsiv. Stor bil følelsen kommer etterhvert som man kjører. Bensin motoren med 125 hk er mer stillegående enn 190 diesel (som jeg har testet) motoren passer fint , men ingen reser med sine 10,6 sek til 100. , motoren trekker overraskende bra . Bedre enn forventet med fullastet bil. Dette skyldes nok turbo som setter inn raskt. Bilen er testet på e6 i 110 sonen og støynivå er fortsatt overraskende lavt.

Jeg kommer med bilder og video etterhvert. Har leitet og leitet på nett etter bilder av active uten resultat. Så da er det vel noen få som får nytte av en video av active :-) 

Håper Skoda oppdaterer utstyrslisten sin!

 

Skrevet

Grattis med levering! 

Fint du kommer med bilder/video så folk får se!

PS! Flytter denne tråden til "Min bil / mitt prosjekt" og endrer litt på tittelen :)

Skrevet

Gratulerer!
Det blir spennende å høre dine erfaringer.
Vi hadde 1.4 TSI 120hk DSG på en Passat 09 tidligere, den hørtes ut som en elbil når den kom kjørende. Så jeg tviler ikke på at din motor er mer stillegående en TDI variantene.
Om motoren holder for en vanlig familie er Active MYE bil for pengene for de som ikke er så opptatt av tiden fra 0-100 km/t. En annen Passat vi hadde var oppgitt til 11 sek. og det var aldri et problem for vår familie på fire.

Skal selv prøve en langkjøring til uken, Oslo - Stavanger.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Her kommet noen bilder av active utgaven. Skal lage en liten filmsnutt etterhvert .  Men tiden flyr ! 

Fantastisk praktisk bil! 

20170518_080045.jpg

20170518_080034.jpg

20170518_080019.jpg

20170518_080002.jpg

20170518_075950.jpg

20170518_075903.jpg

20170518_075855.jpg

20170518_075829.jpg

20170518_075839.jpg

20170518_075933.jpg

20170518_075921.jpg

20170518_075818.jpg

Skrevet

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Skrevet (endret)

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

Endret av Ooinaru
Skrevet
3 timer siden, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Ja jeg mener også at det minner mest om Quarts Grey metallic som jeg skrev @Ooinaru :) 

Men jeg har holdt på såpass mye med foto og redigering av bilder at jeg vet at justeringer av farger, lys og wb (hvitbalansen) i bilderedigeringen gjør at en kan få helt andre fargetoner/fargenyanser enn hva virkeligheten er. Samt en haug med forskjellige filtere og andre ting som er tilgjengelig i dag, så i dag er det faktisk ganske vanlig at «bilder lyver», eller i hvert fall ikke gjengir virkeligheten helt riktig........... ;) 

  • 4 uker senere...
Skrevet
På ‎18‎/‎05‎/‎2017 den 15.35, Superb lll skrev:

En virkelig flott bil dette @Petnub :)  Gratulerer så mye med ny bil :) 

Er dette Quarts Grey -eller Business Grey metallic @Petnub? (synes den minner mest om Quarts Grey, men en kan jo fort bli lurt av det tilgjengelige lyset når du tok bildene).

 

Jeg har også hatt en prøvetur i Kodiaq og må si at jeg virkelig likte denne bilen, den jeg kjørte hadde også DCC (adaptivt understell) og det synes jeg var noe som passet bilen veldig bra. Plassen er god og bilen var mer romslig enn hva jeg hadde trodd, har selv en Superb som er 16 cm lenger enn Kodiaq, men de cm vet jeg ikke helt hvor har blitt av når jeg ser hvilken plass Kodiaq har innvendig.

 Litt interessant å lese om ditt valg av motor, det var noe jeg ville trodd var for lite i en såpass stor og tung bil som dette. Klart en turbo hjelper jo litt, men det blir jo ikke all verdens dreiemoment her. Men bra du er fornøyd selv om du tydeligvis merket at du fylte den opp med last på din Bergen - Sarpsborg tur. Jeg har 1,8/180hk TSi i min Superb og den synes jeg godt kunne hatt et litt høyere dreiemoment når den er fullpakket, flere hk har jeg egentlig ikke behov for (selv om det er artig og kan være kjekt å ha, hehe). Hadde nok valgt 2,0/180hk TSi selv om jeg skulle hatt Kodiaq, men dessverre så blir den altfor kostbar da den kun leveres i Style versjon med DSG og 4x4, og blir dermed den mest kostbare Kodiaq av dem alle (før en velger evt ekstrautstyr). 

Ser frem til en liten video-snutt etterhvert også :D 

Hei! her flyr tiden i pappaperm! hehe, dette er quartz grey. Joda merker det godt når bilen er stappet, skal testes i Sverige og Danmark i sommer. Men for vårt bruk, (langturer med småbarn) er ikke behovet for å komme forbi "sinkere"  i trafikken like stort som den en gang var. Og normal kjøring funker det fint.  Det skal sies at jeg har vert vant med 90 hk Fabia. da blir dette en oppgradering. =)

Video skal lages når det slutter å regne i bergen.

På ‎19‎/‎05‎/‎2017 den 10.31, Ooinaru skrev:

Ser absolutt ut som Quartz grey dette @Superb lll. Ser det på det første bildet av front/panser at den er noe mørkere enn business grey :)

Kjempefin gjennomgang av bilen @Petnub! Hvilket barnesete er det der? Jeg har et BeSafe Izi combi x4 som er ganske svært, der poden på 9mnd skal straks begynne å bruke. Er spent på hvordan plassen blir med det setet feks bak førersetet :)

 

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Skrevet
På 15.6.2017 den 9.33, Petnub skrev:

Video skal lages når det slutter å regne i bergen.

Ja, da er det bare å smøre seg med tålmodighet :D

Skrevet
På 6/15/2017 den 9.33, Petnub skrev:

dette er også bezafe med isofix bunn, dette er baby setet , altså opp til 9 Kg, skal også bytte stol nå =) kan bli spennede, uansett er det bare å regulere baksetene, vips så er det masse plass!

Skal hente Kodiaqen min i morgen så finner ut hvordan plassen (til meg) er da med baksetene regulert helt bak. Setet vi har er vel opp til 18kg mener jeg. Blir spennende som du sier, skal publisere bilder så fort jeg har fått satt setet i! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...