Gå til innhold
Tor2r

Årets første skikkelige vask!


Anbefalte innlegg

Ja...først NÅ faktisk! La om dekk i går og i dag, 3. mai kom første SKIKKELIGE og grundige vask! Ikke hovedvasken med polering, den kommer senere :)

Den aller viktigste ingrediensen av dem alle, Prick Bort! Avfettingen gjør halve jobben, eller 1/3 av jobben! Uten denne hadde ikke resultatet blitt like bra.
20170503_211015.jpg
Denne sprøytes på tørr bil og lar den stå "noen minutter" mens jeg finner frem HT og annet utstyr.

Bilen spyles av og man ser skiten forsvinner, utrolig effektiv!

Neste er å skumlegge bilen. I dag ble Gtechniq sin brukt, ikke aller beste på skumme-egenskaper men den tar godt med møkk.
20170503_211116.jpg
20170503_211040.jpg
20170503_210953.jpg
Dette er et par minutter etter påsprøyting så skummet har rent litt bort. (jada, jeg vet, det er ikke en Skoda)

Mer HT før jeg kjørte på med denne:
20170503_211206.jpg
Fjerner piggdekkstøv og andre metallpartikler som har "brent" seg fast i lakken, tar til og med på plast som vi ser på bildet under. Dette er samme produkttype som kjente Iron-X.
20170503_213106.jpg
Dette er etter et par minutter. Lilla greiene er partikler som løses opp.
Så en ny runde med HT.

Kom også på at jeg var tom for bilshampo/såpe..så da måtte jeg grave frem denne:
20170503_211307.jpg
Fra mine aller tidligste dager som bilvasker :D

Etter en god runde med håndvask var det klar for ny runde med HT.
Skifter alltid viskere på våren. Går som regel for biltema sine, rimelige og holder greit. Skifter heller flere ganger enn å kjøpe de som er dobbelt så dyre.
20170503_212537.jpg

Og slik ble det altså til slutt:

20170503_215816.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SigurdH skrev:

Ser bra ut!

Hvordan syns du Iron S er kontra Iron X?
Jeg har brukt Iron X hittil, men gikk tom her om dagen så tenkte og prøve Iron S denne gangen.

Da jeg brukte Iron x så hadde jeg en lysere bil og det var dermed mye lettere å se fargen når den traff partikler. Synes det er vanskelig å vurdere. Er i alle fall lite nupper igjen i lakken etter behandling. Det som er helt sikkert er at de begge lukter like ille ;)

10 timer siden, Core2Duo skrev:

Det burde virkelig jeg gjort også! Bilen full av asfalt- og diverse. Har en flaske Iron S stående jeg også, den flaska skal få kjørt seg!  xD

Bare å sette i gang! Brukte 1/3 Av flaska denne runden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...