Gå til innhold
PaulusA

El sete, snodig endring av vinkel


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ny Octavia FL

El sete og tre nøkler gir mange muligheter, men ser ut som at el-sete minne går mot nøkkel og ikke minnefunksjon i setet. Klarer ikke å få den til å huske riktig sete vinkel...

Tips?

Skrevet

Gratulerer med ny bil da @PaulusA håper du er fornøyd så langt? :) 

Ser i instruksjonsboka for min Superb her nå @PaulusA, og der står det ganske greit forklart hvordan det skal gjøres. Nå har jeg bare en nøkkel i bruk siden det er kun jeg som kjører bil her i huset, og den har jeg ikke programmert heller, jeg har kun programmert knapp nummer 1 på setet. Men er litt usikker på om seteryggen også forandrer seg til det jeg har programmert den til, for setet har kun vært flyttet på en gang siden bilen var ny når en kamerat prøvekjørte bilen, men han flyttet kun setet i lengderetningen. Det skal jeg prøve ut litt i morgen @PaulusA og gi deg en tilbakemelding på. Og forutsetningen er jo da også at det fungerer likt på Octavia og Superb, men jeg gjør et forsøk i løpet av morgendagen :) 

Skrevet (endret)

El sete knyttet mot nøkkel har jeg gitt opp, virker sjelden og om det virker så er det alltid kona sin innstilling som blir valgt. Tror egentlig det er feil i  software. Gjelder det samme for muligheten for senking av speil ved rygging, helt vilkårlig om det virker og virker det så går det ikke tilbake når bilen settes i forover igjen. 

Kommer til å be om en software oppdatering når bilen skal på service som forløbig er berammet til høst 2018. Dette er jo en stund til, men dette er ikke funksjoner som jeg savner. 

Når jeg bruker knappene så endrer setene som programert også seteryggen slik jeg oppfatter det.

Endret av Helge
Skrevet
3 minutter siden, Helge skrev:

Gjelder det samme for muligheten for senking av speil ved rygging, helt vilkårlig om det virker og virker det så går det ikke tilbake når bilen settes i forover igjen.

Det snur seg oppover om du kjører over en 15/20 km/t forover igjen? Speilet mitt gjør iallefall ikke det på min før jeg når denne fartsgrensen. Det samme var det på gamlebilen min (Octavia III). 

Skrevet

Minne på el. sete og minne på nøkkel er ikke det samme.

Minne på sete kan lagre 3 forskjellige innstillinger.

Minne på nøkkel husker innstillingene på sete fra sist du låste bilen med den nøkkelen.

Det er slik jeg oppfatter det på min bil (og den forrige).

Skrevet
41 minutter siden, Arooo skrev:

Minne på el. sete og minne på nøkkel er ikke det samme.

Minne på sete kan lagre 3 forskjellige innstillinger.

Minne på nøkkel husker innstillingene på sete fra sist du låste bilen med den nøkkelen.

Det er slik jeg oppfatter det på min bil (og den forrige).

Det er slik jeg oppfatter at det fungerer også, men er kun kona sine innstillinger som er lagret. Har ikke lykkes med å få den til å lagre når den låses med min nøkkel. Så har gitt opp og ikke er det en funksjon jeg savner mye heller.

Skrevet
3 timer siden, Helge skrev:

Det er slik jeg oppfatter at det fungerer også, men er kun kona sine innstillinger som er lagret. Har ikke lykkes med å få den til å lagre når den låses med min nøkkel. Så har gitt opp og ikke er det en funksjon jeg savner mye heller.

Jeg tror minne på nøkkel må aktiveres per nøkkel. Har du gjort dette?

På min forrige bil (Octavia 2013) så måtte jeg åpne bilen med nøkkel nr 1 - aktivere minne på nøkkel i infotainment - låse bilen.
Deretter la jeg nøkkel nr 1 fra meg 10 meter fra bilen (pga KESSY) og hentet nøkkel nr 2 - denne aktiverte jeg også i infotainment.

Etter dette fungerte det som en drøm! Fruen har egen nøkkel og setene justerer seg selv når bilen låses opp.

Skrevet

Det som er tydelig er at lagring i setet har 0 betydning når Kessy

Alt lagres bortsett fra at setet hopper litt opp i bakkant og litt ned foran (tilten) hver gang jeg åpner døra

Any ideas?

 

Kanskje bilen mener jeg ikke skal ha setet helt i bunn? Haha, spor av gammel kommunisme....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...