Gå til innhold
Tor2r

Skvettlapper, kjære skvettlapper!


Anbefalte innlegg

Jeg er jo som tidligere nevnt en fan av skvettlapper selvom noen mener de ikke alltid kler alle modeller.

Her i dag fikk jeg virkelig sett hva slags jobb dem gjør da jeg kjørte i en ny-opptint lysløype/hyttevei. På det verste var det 20-25 cm gjørme.

Man ser tydelig forskjell der hvor spruten sto da jeg måtte rygge og det sprutet forover fra bakhjulene. Ellers beskyttet skvettlappene ganske bra på sidene og bakfanger.

Jada jada jada..det er en Volvo.....

20170521_151650.jpg

20170521_151657.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tor2r skrev:

Ja, hvis du fjerner de får du høre en kjent setning fra @Superb lll:D

Hehe, nå forstår jeg ikke hva du sikter til gitt @Tor2r ;):D 

Joda de fleste har nok helt sikkert fått med seg hva jeg mener om akkurat det, så ja mine skvettlapper blir også værende på ja :) 

De som er på Superben beskytter ikke så godt som det dine ser ut til å gjøre mot skitt og søle @Tor2r, men de beskytter godt mot steinsprut og «lakkslitasje» i underkant av kanalen og fangeren bak. De er nok litt for små til å gi den best mulige beskyttelsen mot søle og skitt, men vil likevel ikke ha de større, da blir de for «prangende» og synlige, i hvert fall på Superb. På din bil så synes jeg de passer veldig godt sammen med de andre sorte plastdetaljene som XC modellene har. 

Ser jo hvor godt de beskytter på din bil, selv fotografen kommer fint frem på bildet pga begrenset sprut ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvettlapper er det mye meninger om, og jeg har det foran, ikke bak... kommer aldri til å ha det bak på noen bil, da jeg synes det utseende messig ødelegger alt! Og som sagt i tidligere innlegg, har jeg ikke på noen av mine tidligere biler hatt det! Det har heller aldri vært noe problem, men på superben så synes det faktisk etter få 1000km att lakken blir slitt! Har hatt spacere og hjul som ligger langt ut på alle mine biler, og ikke noe problem... Ble også sterkt anbefalt å ha på skvettlapper av selger! Alt tyder på att Skoda/Vag lakk ikke holder tritt med de andre bilmerkene jeg har hatt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Salcin skrev:

Skvettlapper er det mye meninger om, og jeg har det foran, ikke bak... kommer aldri til å ha det bak på noen bil, da jeg synes det utseende messig ødelegger alt! Og som sagt i tidligere innlegg, har jeg ikke på noen av mine tidligere biler hatt det! Det har heller aldri vært noe problem, men på superben så synes det faktisk etter få 1000km att lakken blir slitt! Har hatt spacere og hjul som ligger langt ut på alle mine biler, og ikke noe problem... Ble også sterkt anbefalt å ha på skvettlapper av selger! Alt tyder på att Skoda/Vag lakk ikke holder tritt med de andre bilmerkene jeg har hatt :( 

Emne som engasjerer, her var det mange utropstegn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...