Gå til innhold
arni1971

Skoda Kodiaq 20" felg og dekk


Anbefalte innlegg

 

Legger ved noen bilder av en felg og dekk kombinasjon som jeg syntes var fin.  Har bestilt sort Kodiaq 4x4 190tdi.

20" på sommerhjul.

Noen som vet hva maks last på felg:995 og dekk:775 betyr?

Er dette felg og dekk som er bra til Kodiaq?

Andre forslag?

kom gjerne med egne bilder ;-)

Skjermbilde 2017-05-22 kl. 22.06.07.png

Skjermbilde 2017-05-22 kl. 22.06.34.png

Skjermbilde 2017-05-22 kl. 22.07.46.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @arni1971, en virkelig flott bil du har bestilt deg :) 

Lag gjerne en egen tråd om bilen du har bestilt deg her

 

For å gjøre et forsøk på å svare på dine spørsmål, så er dette hva jeg fant på nettet, vet ikke om det hjalp deg noe?

 

For dekk så betyr dette maks last, og det er oppgitt etter en belastningsindeks, så her bør du vite hva bilen er beregnet for.

http://www.bfgoodrich.no/no/raad/Laer-alt-om-dekk/Hvordan-lese-merkingen-paa-et-dekk#Table de correspondance

 

Når det gjelder maks last for felg, så går det på maks aksellast, og den er/kan være forskjellig for frem -og bakaksel. Så igjen her bør du vite hva bilen du har bestilt tåler for å ha dette etter boka, om noe blir sjekket/kontrollert har jeg ingen kunnskaper om.

Legger ved skjermbilder fra kjøretøyopplysningene på SSV sin side for min egen bil Superb 2016,

592354a53eda2_Skjermbilde2017-05-22kl_23_12_31.thumb.png.a19c7569efb00ea550227051183de711.png

592354a639702_Skjermbilde2017-05-22kl_23_12_52.thumb.png.64ad0d566df379eec5eb7421bb88e446.png

 

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, arni1971 skrev:

 

Legger ved noen bilder av en felg og dekk kombinasjon som jeg syntes var fin.  Har bestilt sort Kodiaq 4x4 190tdi.

20" på sommerhjul.

Noen som vet hva maks last på felg:995 og dekk:775 betyr?

Er dette felg og dekk som er bra til Kodiaq?

Hei.

Maks. laster som er oppgitt her det som dekk og felg tåler i kg. I teorien (hvis bilen har lik vekt på alle hjul) så kan bilens totale vekt være 4x775 kg =  3100 kg. Egentlig rart at dekkene ikke blir oppgitt i lastindex.

Jeg kjenner ikke så godt til Kodiak og hva som er originaldimensjoner på felg og dekk. Det er mange parametre som må passes på ved kjøp på ettermarkedet. Men det ser ut som en bra kombinasjon av både dekk og felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, arni1971 skrev:

Hei.

 

Takk for raske og fine svar.

Gleder meg til å få bilen levert.. Valget på Sommerdekk og felg er fortsatt ikke tatt ;-), men syntes jeg fikk mye for den prisen.

Dette ser veldig bra ut på bildet må jeg si, så her synes jeg du får mye for pengene. :) 

Kjøpte originalfelger og vinterdekk til min 2016 Superb i std dimensjon 18", og det kom nesten 25.000,- Mulig det er en litt høyere pris på vinterdekk, men dette synes jeg var i meste laget selv. Det blir nok som du vurderer ved neste bilbytte, benytte de medfølgende felgene som vinterfelger og så kjøpe andre sommerdekk/felger utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, arni1971 skrev:

Hei.

 

Takk for raske og fine svar.

Gleder meg til å få bilen levert.. Valget på Sommerdekk og felg er fortsatt ikke tatt ;-), men syntes jeg fikk mye for den prisen.

Det var et voldsomt avslag! Enten er du heldig eller så er ordinærprisene ren fantasi. Har sett det før, masse prosent avslag (spesielt på dekk) til alle. Man må bare se bort fra avslagene og fokusere på sluttprisen i forhold til hva man får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at PH felger ikke er regnet som de beste felgene, uten at jeg har direkte erfaring med de, men på lavere nivå enn MAK, Martins etc

Nokia Z er vel en gammel dekkmodell? Husker ihvertfall at min svigerfar satte på et par av de og de forsvant fort.

Hakka Black har tatt over, så vidt jeg vet, og et mye mer slitesterkt dekk. Kanskje du også for Hakka Blue 2 i den dimensjonen?

For 20" felg og dekk bør du nok opp i nærmere 25 laken for god kvalitet, betaler selv ca 15 laken for god kvalitet 17", og mindre gummi, da til særdeles gode priser gjennom tidligere nabo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...