Gå til innhold
oktavia_1.8tsi

Plass til nye felger? innpress? Spacere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal handle felger til bilen min (som jeg ikke har fått enda.) Har søkt en del på nettet men finner ikke ut av hva jeg har plass til, og ettersom jeg ikke har bilen får jeg ikke målt. 

Jeg har funnet et sett jeg tror blir fine på bilen med størrelse 19x9,5 ET 42. Går dette bra? Hvor brede spacere trenger jeg eventuelt? Vil gjerne bestille de så det er klart til jeg får bilen. Det er noe leveringstid på dem.

Takk for svar.

fs29r.jpg

Skrevet

Hei og velkommen til forumet @oktavia_1.8tsi :) 

Jeg har funnet en del forskjellige av den nye Octavia med regnummer, slik at jeg har vært inne på SVV sine nettsider og funnet kjøretøyopplysningene for disse bilene. Og for de jeg har funnet så har de samme opplysningene angående innpress vært like. Dette er hva som står oppgitt på SVV sine nettsider,

593e5ee3e218a_Skjermbilde2017-06-12kl_11_16_21.thumb.png.80138f533b0be934b670a3903d5b2992.png

I følge kjøretøyforskriften §13 punkt 6.1 og 6.2 som omhandler dekk/felg (limer inn skjermbiler av dem her), så kan du gjøre følgende forandringer lovlig,

593e5eee994e6_Skjermbilde2017-06-12kl_11_23_27.thumb.png.f2c6e594c329068e129f381ca4bd257b.png

593e5ef839ee4_Skjermbilde2017-06-12kl_11_24_21.thumb.png.c1be3dc9fd747188944ddacd1dc4a4e2.png

Spacere er noe jeg personlig ville ha unngått, fordi det forandrer trykkpunktet på understell/hjuloppheng, og vil gi økt belastning på det. Så personlig hadde jeg heller funnet felger som hadde riktig innpress, eller i hvert fall kan brukes lovlig uten å benytte spacere, men det er kun min personlige mening. Å forandre litt på innpresset synes jeg bilen kler godt, for på Octavia så synes jeg hjulene er vel langt «inne i hjulbuen» spesielt når det gjelder bakhjulene.

Som nevnt, jeg hadde holdt meg innenfor hva kjøretøyforskriften sier og ikke valgt felger som krever bruk av spacere, men jeg skal ikke legge føringer for hva andre skal velge eller gjøre :) 

 

Artig om du kan gi oss noen detaljer om bilen du har bestilt @oktavia_1.8tsi utstyrsversjons, annet ekstrautstyr, farge, etc,

Lag også gjerne en egen tråd på bilen din her @oktavia_1.8tsi og sett inn noen bilder når du får den :) 

Er det lenge igjen å vente til du får bilen eller?

 

Skrevet (endret)

Hei. Råtøffe felger du tenker på! De kommer til å kle bilen.

Jeg skal ikke være 100% bombastisk med hensyn til dimensjonen du tenker på, men 9,5 brede felger er helt i grenseland for hva som er mulig å få på. Nå har ikke jeg prøvd noe spesielt selv, men jeg tror nok at du vil slite både på innsiden og ute mot skjermene. Jeg har sett at RS 230 TSI har vært satt opp med 9x19, ET38, men her har det nok mye å si om du skal senke, samt dekkdimensjonen du vil ha på. Peronlig synes jeg Octavia må ha senk for å kle 19" når det er lite høyde på gummien, fordi hjulbuene i utgangspunktet står høyt i forhold til dekkene.

Som sagt, så tror jeg du er i kategorien "skohorn" for at dekk og felg skal gå rundt uten å rubbe mot hjuloppheng og skjermer, spesielt i sving og med mye utslag i fjæring. Spacere kan du i utgangspunktet glemme, både fordi disse felgene i 9,5 " bredde allerede stikker langt ut mot skjermkanten, samt at det ikke er lov (og det er gode grunner for akkurat det).

Keep us informed!

Endret av Sjåføren
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men ganske, og tror at spacere er forbudt for vanlige gatebiler. Tror det isåfall må godkjennes spesielt

Skrevet

Håper du når frem til  noen som har prøvd den dimensjonen på tilsvarende bil, ang SVV så er det som @Superb lll sier visse regler og holde seg til, men jeg har personlig aldri i mine leve år brydd meg nevneverdig med dette, og har gått bra så langt :) Er det plass er det tøft :P Vet desverre ikke hva som er plass på din, men leste en del om min superb, og fant flere som hadde så bredt som 10" rundt hele på den, selv har jeg bare hatt 9,5" på den! Men du kan faktisk klare å måle deg frem selv. Finne forskjell på innpresset på felgen di har, og legg til bredden på felgen/dekket 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, PaulusA skrev:

Jeg er ikke helt sikker, men ganske, og tror at spacere er forbudt for vanlige gatebiler. Tror det isåfall må godkjennes spesielt

Du KAN bruke spacere, men bare for å bringe felger med feil innpress innenfor lovlig avvik, +/- 7,5 mm pr side.

Endret av Sjåføren
Skrevet

Dette er vel ikke akkurat hva SVV henger seg mest opp i, om sporvidden er forandret mer enn 7,5mm pr side og/eller det er montert spacere, så der kan jeg godt både være enig og forstå hva @Salcin mener. Synes bare det var greit å vise til hva regelverket faktisk sier, for det er det ikke alle som er klar over, ikke at det faktisk er noe som heter kjøretøyforskriften engang, hehe............ ;) 

 

Det er mye kunnskap blant mange av medlemmene her på forumet som du ser av innleggene i tråden din @oktavia_1.8tsi, men i Skoda gruppa på FB , så er vel nesten hvert tredje spørsmål gjennomsnittelig ang senking og/eller dekk/felg kombinasjoner, så det kan hende at du kan få enda flere «kreative» løsninger der i tillegg til de du allerede har fått her. For der er det mange som gjør mye med spes Octavia.

Så det kan kanskje være en idé å ta en liten titt der @oktavia_1.8tsi, eller muligens også stille spørsmålet direkte der, om du ikke føler at du har fått helt det rette svaret eller løsningen her enda. :) 

 

  • 3 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hei

Vurdere strekt å skifte ut de sorte 18" bbs felgene mine.

Takler ikke sorte felger.

Har funnet ett sett nær meg her, som jeg tror kan gjøre seg på bilen.

Noen som har 19" på octavia?

Passer vel uten problemer disse? Zito - Felg 8"x19" - Boltsirkel 5x112 - ET45 med dekk 235/35 R19.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104384853

Endret av Ken
Skrevet

De passer.

Men pass på: du trenger senterringer. Mersche har 66(komma-noe) senterhull, mens Skoda har 57,1 mm. Og så har jeg hørt at Mershe har en annen diameter på boltene og/eller annen kon? Litt usikker, men greit å sjekke opp før man får fullt av postkasser i skjegget.

Skrevet (endret)

Ja bolter og ringer er jeg klar over.

Har avtale til helga, i morgen ettermiddag eller lørdag.

Håper på å få prøvemontere 2stk for å se utseende og sjekke klarininger mot understell osv.

Er jeg fornøyd montere de 2 siste og ta en liten testrunde for ikke å få skjegget i postkassa før evt kjøp. ?

Er 25 minutter unna meg så er ikke lange turen.

Kan forresten nevne at min er levert med lavere understell.

Men noen andre som har 19 på octavia, som har erfaringer å dele?

 

Endret av Ken
Skrevet

God kveld.

Vart vist nye felger på bilen ja.

Har skiftet, ble litt mørkt så skal ta noen bilder i morgen. Så poster bilder i morgen når det blir lyst.

Men gjorde seg ja, passa smekke bra. God plass med 46ET  og 8 tommers bred felg.

 

Moderatorer, tråden post ditt bilde av superb 3  med bilder av uorginale felger.

Kunne ikke den tråde  vært døpt om til " Post bilder av felgene på din skoda"  istedet ?

Eller bør vi ha det kategorisert som ""Post bilder av felgene på din "fabia"octavia"superb" osv""

 

Skrevet (endret)
10 timer siden, Ken skrev:

Kunne ikke den tråde  vært døpt om til " Post bilder av felgene på din skoda"  istedet ?

Så bra at det ordnet seg! Jeg har selv kjørt mange mil og tatt ferge for å kjøpe brukte felger, som viste seg å være i mye dårligere forfatning enn på bilder og beskrivelse. Prisen sto da ikke til tilstanden, så da ble det ikke kjøp.

Du kan jo starte en slik tråd du, og begynne med dine nye (og gamle felger forsåvidt). Så skal jeg følge opp med mine.

Endret av Sjåføren
  • Lik 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet
På 12.6.2017 den 11.49, Superb lll skrev:

Hei og velkommen til forumet @oktavia_1.8tsi :) 

Jeg har funnet en del forskjellige av den nye Octavia med regnummer, slik at jeg har vært inne på SVV sine nettsider og funnet kjøretøyopplysningene for disse bilene. Og for de jeg har funnet så har de samme opplysningene angående innpress vært like. Dette er hva som står oppgitt på SVV sine nettsider,

593e5ee3e218a_Skjermbilde2017-06-12kl_11_16_21.thumb.png.80138f533b0be934b670a3903d5b2992.png

I følge kjøretøyforskriften §13 punkt 6.1 og 6.2 som omhandler dekk/felg (limer inn skjermbiler av dem her), så kan du gjøre følgende forandringer lovlig,

593e5eee994e6_Skjermbilde2017-06-12kl_11_23_27.thumb.png.f2c6e594c329068e129f381ca4bd257b.png

593e5ef839ee4_Skjermbilde2017-06-12kl_11_24_21.thumb.png.c1be3dc9fd747188944ddacd1dc4a4e2.png

Spacere er noe jeg personlig ville ha unngått, fordi det forandrer trykkpunktet på understell/hjuloppheng, og vil gi økt belastning på det. Så personlig hadde jeg heller funnet felger som hadde riktig innpress, eller i hvert fall kan brukes lovlig uten å benytte spacere, men det er kun min personlige mening. Å forandre litt på innpresset synes jeg bilen kler godt, for på Octavia så synes jeg hjulene er vel langt «inne i hjulbuen» spesielt når det gjelder bakhjulene.

Som nevnt, jeg hadde holdt meg innenfor hva kjøretøyforskriften sier og ikke valgt felger som krever bruk av spacere, men jeg skal ikke legge føringer for hva andre skal velge eller gjøre :) 

 

Artig om du kan gi oss noen detaljer om bilen du har bestilt @oktavia_1.8tsi utstyrsversjons, annet ekstrautstyr, farge, etc,

Lag også gjerne en egen tråd på bilen din her @oktavia_1.8tsi og sett inn noen bilder når du får den :) 

Er det lenge igjen å vente til du får bilen eller?

 

Hei igjen. Lovlig sent svar på meg, men takk for alle svar. Jeg endte opp med å handle felgene og senket bilen 40mm. Det var absolutt ikke behov for noe spacere, i hvert fall ikke bak, her er det akkurat(!) plass. Foran kunne blitt penere med 5mm spacere, men jeg lar det være som det er nå. Syntes den kunne vært enda lavere for estetikkens skyld, men da er den jo ikke så praktisk og bruke lenger. Den er faktisk i overkant lav nå på vinteren fordi den jo er enda lavere med vinterhjul, og subber hvis veien er veldig sporete. Et par parkeringshus jeg også styrer unna!? Det gjør like vondt hver gang det skjer...

Skrevet

Det er visst slik at Facelift av Octavia har bredere sporvidde bak enn pre-FL. Det ser mye bedre ut hjulene ligger lengre ut, men jeg vet ikke hva forskjellen utgjør.

Bilen ser kanonbra ut, men hva mener du med at bilen er lavere med vinterhjul?

Skrevet
2 timer siden, Sjåføren skrev:

Det er visst slik at Facelift av Octavia har bredere sporvidde bak enn pre-FL. Det ser mye bedre ut hjulene ligger lengre ut, men jeg vet ikke hva forskjellen utgjør.

Bilen ser kanonbra ut, men hva mener du med at bilen er lavere med vinterhjul?

Takk :-) Nei den er jo nå senket 40mm. Vinterhjulene har mindre dimensjon som gjør at den blir en del lavere enn med sommerhjulene. Vurderte og sette på de andre fjørene før vinteren men ble ikke noe av. 

Skrevet

235/35-19 har jeg og det er innafor fem prosenten. Litt pluss mener jeg å huske, speedometer har 1km/t feilmargin mener jeg no. 

Synes det såg ut på bildene dine at det var mye gummisider ja. 235/40-19 bli nok for stor rulleomkrets ja

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fått litt for mye «juling» i jobb, så da er jeg nødt til å gjøre noe med det. Fant to biler som kunne være bedre, så prøvde Tesla M Y Juniper Performance først. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for å si det litt forsiktig   Den gikk som et uvær, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. Så da valgte vi å bestille en slik. Volvo er jo også kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke på hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjørt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er så mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten håpløst å følge med på alt sammen. Så der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du må ut av landet for å ta få tak på dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises også, da det er kun er kjølevæske. Men, kanskje litt jobb å få ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har også vært veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornøyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornøyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde så mange alternativer iforhold til det jeg jaktet på, så endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornøyd til nå, med både rekkevidde og ladehastigheter på litt lengere turer!   Har passert 6000km nå.. Så ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...