Gå til innhold
JohnMartin

Ny bil =)


Anbefalte innlegg

Hei,

Da er det rett før bestillingen går inn på ny Kodiaq.

Har satt opp en bil, men tenkte kanskje jeg kunne få noen input fra dere på oppsettet? :)

Har også noen uklarheter som kanskje noen her vet.

Får ikke valgt ventilerte seter, er dette inkludert i noe annet?

Bad road, er det kun forsterkning under, eller er er noe mer? Høyere klaring e.l.
 
Har også valgt handsfree premium med sim-kort. 
Droppet phone box, for ser ikke helt behovet for bedre dekning på mobilen når jeg har tvilling sim i bilen, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :)
 
-
John Martin

skoda Kodiaq.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til forumet @JohnMartin :) 

Ser ut til å bli en virkelig flott bil dette her, synes du har tatt med mye av utstyret jeg også ville ha gjort. Savner i grunnen bare Canton lydanlegget (det er verdt hver eneste krone = 4.200,-) og reservehjul/jekk (1.200,-). Hjelper lite med rep.sett om en har kjørt i stykker dekket/felgen, da er det kun et nytt hjul som er redningen..........  

 

Anbefaler deg å se litt i prislista også, for det er ikke alle tingene som blir helt korrekt i bilkonfiguratoren. Det er tre muligheter for skinnseter i Kodiaq til Styleutgaven;

  1. Skinnseter = 2.800,-
  2. Skinn Sportsseter = 5.600,-
  3. Ventilerte skinnseter = 8.000,-  *

*men ventilerte skinnseter setter også krav til at en har el.seter foran, og det gjør jo prisen enda litt høyere om en ikke har valgt el.seter fra før av slik det står i prislista.

 

BadRoad står det også om der, og det er kun en ekstra beskyttelsesplate på Kodiaq (3.000,-).

 

Når det gjelder dette med phonebox og/eller sim-kort mulighet, så har jeg ikke de rette kunnskapene om akkurat det.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Får ikke valgt det beste lydanlegget.. Vet ikke hva som hindrer det.

Men er å forstå at konfiguratoren er mangelfull da?

Avtalen med selger var å sette opp bilen og sende over til de, så skulle de komme med tilbud på kjøp/lån og leasing.

Men hvis ikke man får med alt, så må jeg evt sette meg ned med prislisten og skrive ned det jeg vil ha da. (?)

Screenshot_20170716-173852.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håvard skrev:

Men hvis ikke man får med alt, så må jeg evt sette meg ned med prislisten og skrive ned det jeg vil ha da. (?)

Jeg hadde definitivt satt meg ned og studert prislista i stedet, for der får du frem alt du kan velge og ikke minst også om noe av dette henger sammen, altså at en ting innebærer «tvang» til noe annet.

Canton lydanlegg og reservehjul kan du jo bare skrive ned i en mail i tillegg til selger at du ønsker å ha med i tillegg til det oppsettet du har laget i konfigurasjonen.

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JohnMartin skrev:

Får ikke valgt det beste lydanlegget.. Vet ikke hva som hindrer det.

Prøv å legg til "Reservehjul, plassbesparende" i konfiguratoren - da skal du nok kunne velge Canton også, om jeg ikke tar helt feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake i sivilisasjon og fått gått skikkelig igjennom.

Endte opp med dette:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/105986272?skipMobileDetection=true?utm_source=QRcode&utm_medium=konfigurator&utm_campaign=konfigurator

Eneste som ikke er valgt av det som ikke er utgrået, det er:

Bad road

Sports pedaler

Soltak

Sovepakke

 

Havnet også på Pacific blue, men den er jo ikke Metallic.

Har det noe å si? Skal høre med selger senere, men rett og slett den fargen som vi likte best(for en gangs skyld den billigste!).

Er det noe kvalitetsforskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo meget bra ut da @JohnMartin :) 

Forskjellene på «vanlig» lakk og metallic lakk var muligens litt større tidligere enn hva den er på den vannbaserte miljølakken de benytter i dag. Tidligere så «falmet» vanlig lakk mye fortere enn metallic, og ble også litt fortere matt. Akkurat hvor store forskjeller det er med tanke på dagens lakk er jeg ikke sikker på.

Dette kan jo også ha noe med hvor populær bilen er for neste eier, men ved leasing som du vurderte så spiller vel det kanskje ikke den største rollen for din del. 

Bilen med dette utstyrsnivået ser i hvert fall veldig flott ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom selger idag, og fikk bekreftet at Pacific Blue ikke har klarlakk. Så da er den uaktuell.

Fikk satt opp bilen med Lava Blue. De hadde en Superb i lava blue i utstillingen, og den var jo ikke i nærheten av det som er i konfiguratoren. Var jo egentlig ganske flott den.

Har enda ikke bestilt da.. Klarer ikke å bestemme meg for 5 eller 7 seter.

Har vært veldig kjekt med 2.5 tonn på kroken, men samtidig så hadde 7-seter vært veldig kjekt.. O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Blue metallic er en flott farge, og den synes jeg passer veldig bra på Kodiaq :) 

Kan jo ikke helt si hva som er fasiten for den enkelte, men vi har hatt 2 stk Nissan Qashqai +2 på rad uten at de bakre setene noen gang var oppe, så de vet jeg faktisk ikke hvordan så ut engang, ei heller hvordan de var å slå opp ;) Eneste grunnene til at vi valgte den var at det var en merkbar lengre akselavstand, merkbar bedre plass i baksetet og større lasterom, men når det gjelder Kodiaq så er det jo ikke fysiske forskjeller på bilen, slik det var på Qashqai.

Har du behov for 7 seter så velg den, har du mer behov for å kunne trekke en tyngre henger (2.000kg vs 2.500kg) så velger du 5 seter ;) Personlig så hadde jeg uten tvil valgt 5 seter utgaven fordi det også gir noen fordeler i lasterommet, når en ikke har ekstra seter å måtte ta hensyn til. Det hadde betydd mer for meg enn, enn 2 ekstra seter som aldri ville ha blitt brukt. Men det er selvfølgelig bare basert på egne preferanser/erfaringer og behov, andre familier har jo helt andre behov enn hva vi har :) 

Muligens så har en også mindre verditap på en 7 seter kontra en 5 seter, men det spiller kanskje ikke den største rollen for deg @JohnMartin så lenge du vurdererå lease bilen.........?

Du har som nevnt tidligere satt sammen en utrolig flott bil, og tror også du gjør veldig lurt i å velge en lakk med klarlakk, fremfor en som ikke har det beskyttende ekstra laget med lakk.

Lykke til med avgjørelsen nå som du er helt i sluttfasen slik det ser ut nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...