Gå til innhold
JohnMartin

Ny bil =)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da er det rett før bestillingen går inn på ny Kodiaq.

Har satt opp en bil, men tenkte kanskje jeg kunne få noen input fra dere på oppsettet? :)

Har også noen uklarheter som kanskje noen her vet.

Får ikke valgt ventilerte seter, er dette inkludert i noe annet?

Bad road, er det kun forsterkning under, eller er er noe mer? Høyere klaring e.l.
 
Har også valgt handsfree premium med sim-kort. 
Droppet phone box, for ser ikke helt behovet for bedre dekning på mobilen når jeg har tvilling sim i bilen, eller er det noe jeg ikke har fått med meg? :)
 
-
John Martin

skoda Kodiaq.pdf

Skrevet (endret)

Hei og velkommen til forumet @JohnMartin :) 

Ser ut til å bli en virkelig flott bil dette her, synes du har tatt med mye av utstyret jeg også ville ha gjort. Savner i grunnen bare Canton lydanlegget (det er verdt hver eneste krone = 4.200,-) og reservehjul/jekk (1.200,-). Hjelper lite med rep.sett om en har kjørt i stykker dekket/felgen, da er det kun et nytt hjul som er redningen..........  

 

Anbefaler deg å se litt i prislista også, for det er ikke alle tingene som blir helt korrekt i bilkonfiguratoren. Det er tre muligheter for skinnseter i Kodiaq til Styleutgaven;

  1. Skinnseter = 2.800,-
  2. Skinn Sportsseter = 5.600,-
  3. Ventilerte skinnseter = 8.000,-  *

*men ventilerte skinnseter setter også krav til at en har el.seter foran, og det gjør jo prisen enda litt høyere om en ikke har valgt el.seter fra før av slik det står i prislista.

 

BadRoad står det også om der, og det er kun en ekstra beskyttelsesplate på Kodiaq (3.000,-).

 

Når det gjelder dette med phonebox og/eller sim-kort mulighet, så har jeg ikke de rette kunnskapene om akkurat det.

Endret av Superb lll
Skrevet

Takk for svar!

Får ikke valgt det beste lydanlegget.. Vet ikke hva som hindrer det.

Men er å forstå at konfiguratoren er mangelfull da?

Avtalen med selger var å sette opp bilen og sende over til de, så skulle de komme med tilbud på kjøp/lån og leasing.

Men hvis ikke man får med alt, så må jeg evt sette meg ned med prislisten og skrive ned det jeg vil ha da. (?)

Screenshot_20170716-173852.png

Skrevet

Dms=Driving mode selection 

Til Octavia får du da også tre personlige nøkler, veldig kjekt

Lykke til med flott bil!

Skrevet
1 time siden, Håvard skrev:

Men hvis ikke man får med alt, så må jeg evt sette meg ned med prislisten og skrive ned det jeg vil ha da. (?)

Jeg hadde definitivt satt meg ned og studert prislista i stedet, for der får du frem alt du kan velge og ikke minst også om noe av dette henger sammen, altså at en ting innebærer «tvang» til noe annet.

Canton lydanlegg og reservehjul kan du jo bare skrive ned i en mail i tillegg til selger at du ønsker å ha med i tillegg til det oppsettet du har laget i konfigurasjonen.

Lykke til :) 

Skrevet
2 timer siden, JohnMartin skrev:

Får ikke valgt det beste lydanlegget.. Vet ikke hva som hindrer det.

Prøv å legg til "Reservehjul, plassbesparende" i konfiguratoren - da skal du nok kunne velge Canton også, om jeg ikke tar helt feil. :)

Skrevet

Da var man tilbake i sivilisasjon og fått gått skikkelig igjennom.

Endte opp med dette:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/105986272?skipMobileDetection=true?utm_source=QRcode&utm_medium=konfigurator&utm_campaign=konfigurator

Eneste som ikke er valgt av det som ikke er utgrået, det er:

Bad road

Sports pedaler

Soltak

Sovepakke

 

Havnet også på Pacific blue, men den er jo ikke Metallic.

Har det noe å si? Skal høre med selger senere, men rett og slett den fargen som vi likte best(for en gangs skyld den billigste!).

Er det noe kvalitetsforskjeller?

Skrevet

Dette ser jo meget bra ut da @JohnMartin :) 

Forskjellene på «vanlig» lakk og metallic lakk var muligens litt større tidligere enn hva den er på den vannbaserte miljølakken de benytter i dag. Tidligere så «falmet» vanlig lakk mye fortere enn metallic, og ble også litt fortere matt. Akkurat hvor store forskjeller det er med tanke på dagens lakk er jeg ikke sikker på.

Dette kan jo også ha noe med hvor populær bilen er for neste eier, men ved leasing som du vurderte så spiller vel det kanskje ikke den største rollen for din del. 

Bilen med dette utstyrsnivået ser i hvert fall veldig flott ut :) 

Skrevet

Var innom selger idag, og fikk bekreftet at Pacific Blue ikke har klarlakk. Så da er den uaktuell.

Fikk satt opp bilen med Lava Blue. De hadde en Superb i lava blue i utstillingen, og den var jo ikke i nærheten av det som er i konfiguratoren. Var jo egentlig ganske flott den.

Har enda ikke bestilt da.. Klarer ikke å bestemme meg for 5 eller 7 seter.

Har vært veldig kjekt med 2.5 tonn på kroken, men samtidig så hadde 7-seter vært veldig kjekt.. O.o

Skrevet

Lava Blue metallic er en flott farge, og den synes jeg passer veldig bra på Kodiaq :) 

Kan jo ikke helt si hva som er fasiten for den enkelte, men vi har hatt 2 stk Nissan Qashqai +2 på rad uten at de bakre setene noen gang var oppe, så de vet jeg faktisk ikke hvordan så ut engang, ei heller hvordan de var å slå opp ;) Eneste grunnene til at vi valgte den var at det var en merkbar lengre akselavstand, merkbar bedre plass i baksetet og større lasterom, men når det gjelder Kodiaq så er det jo ikke fysiske forskjeller på bilen, slik det var på Qashqai.

Har du behov for 7 seter så velg den, har du mer behov for å kunne trekke en tyngre henger (2.000kg vs 2.500kg) så velger du 5 seter ;) Personlig så hadde jeg uten tvil valgt 5 seter utgaven fordi det også gir noen fordeler i lasterommet, når en ikke har ekstra seter å måtte ta hensyn til. Det hadde betydd mer for meg enn, enn 2 ekstra seter som aldri ville ha blitt brukt. Men det er selvfølgelig bare basert på egne preferanser/erfaringer og behov, andre familier har jo helt andre behov enn hva vi har :) 

Muligens så har en også mindre verditap på en 7 seter kontra en 5 seter, men det spiller kanskje ikke den største rollen for deg @JohnMartin så lenge du vurdererå lease bilen.........?

Du har som nevnt tidligere satt sammen en utrolig flott bil, og tror også du gjør veldig lurt i å velge en lakk med klarlakk, fremfor en som ikke har det beskyttende ekstra laget med lakk.

Lykke til med avgjørelsen nå som du er helt i sluttfasen slik det ser ut nå :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...