Gå til innhold
Superb lll

Skoda Octavia


Anbefalte innlegg

Skrevet

Se der ja, jeg går fra Moon White metallic som jeg har på min Superb og over til Quarts Grey metallic :) 

Helt enig i at Scout kler den hvite fargen, men jeg vil ikke ha hvit en gang til (i hvert fall ikke 2 stk etter hverandre). Sølv fremhever jo også kontrastene mot de sorte plastikkdetaljene som Scout har, men jeg har hatt litt for mange sølv metallic biler opp igjennom tiden, så var det på tide med noe annet synes jeg :) 

Jeg valgte bensinmotor fordi det passer best til det kjøremønsteret jeg har privat, og det er en del småkjøring til tider, og det er jo ikke det beste for DPF (partikkelfilteret) om bilen/motoren ikke kjøres skikkelig varm. Det er mange ting som er bra med en dieselmotor, uten tvil, men jeg har ikke så stort behov for dem. Så jeg prioriterer heller en bil som har en litt roligere/lavere/behageligere motorlyd (i mine ører), blir fortere varm og takler småkjøring bedre. Hadde jeg derimot benyttet denne bilen frem og tilbake på jobb i tillegg til annen kjøring, så hadde jeg nok også sett litt mer i retning av en dieselmotor. Men jeg disponerer en VW Caddy fra arb.giver både i -og til/fra jobb, så jeg kjører egentlig nok dieselmotor der for å si det slik ;)  Så privat ønsker jeg da et annet støybildet med tanke på motorlyd.

 

Ja lag deg gjerne en egen tråd hvor du skriver litt om bilen du har bestilt og gjerne også hvilket tilleggsutstyr du har valgt/prioritert. Fint om du også legger til noen bilder av bilen din når du har fått den.

 

Når bestilte du bil da, og er det lang ventetid på den bilen du har bestilt da @Octy III ?

 

Skrevet

Antatt produksjon uke 17. Ca levering uke 22. Lagt til en uke ekstra pga. Dinitrol med ekstra støydemping hos forhandler. Forøvrig valgt akkurat samme utstyr som deg bortsett fra parkeringsassistent.  Blir parksensorer f/b selvfølgelig. 

Skrevet
39 minutter siden, Octy III skrev:

Antatt produksjon uke 17. Ca levering uke 22. Lagt til en uke ekstra pga. Dinitrol med ekstra støydemping hos forhandler. Forøvrig valgt akkurat samme utstyr som deg bortsett fra parkeringsassistent.  Blir parksensorer f/b selvfølgelig. 

Gratulerer med bestilling av ny bil @Octy III :) 

Min hadde antatt produksjon i uke 21 når jeg bestilte bilen på torsdag, men når jeg snakket med selgeren nå i dag så var den foreløpig justert til uke 20, og levering 2-3 uker etter det. 

Ekstra understellsbehandling og evt. ekstra støydemping ser jeg an litt behovet for, må teste den først og ikke minst se hvilke sommerdekk den leveres med fra fabrikk, for det er gjerne den største «synderen» for støy i bilene i dag. Det merkes godt når jeg setter på sommerhjula på min Superb for å si det slik, for Pirelli er bra på absolutt alt annet enn veistøy........

Jeg trenger ikke parkeringsassistenten i det hele tatt, men valgte den for å få ekstra parkeringssensorer på sidene av bilen. Vi har en datter som kommer til å øvelseskjøre litt snart, og da trenger en kanskje alle sensorer en kan ha........ ;) 

Har du tenkt noe på dekk og felg til både sommer og vinter da @Octy III , og hva har du evt. valgt der ?

Skrevet

Blir akkurat samme  sommerhjul som deg, vinterhjul er foreløpig Hawk   anthracite 17" 

Er usikker på om jeg liker disse, har heller ikke sett dem på bil selv. Noen tips? 

Skrevet
12 timer siden, Octy III skrev:

Hei. 

Har blitt noen runder ja? Skal forsøke å opprette en egen tråd. Jeg gikk for en 184 diesel, usikker på det valget enda men..Gikk motsatt vei mtp farge jeg. Fra mørk grå metallic på nåværende  til moon white met?Synes scouten kler denne utrolig bra. 

 

 

Gratulerer @Octy III. Velkommen til forumet. Jeg gikk også for moon white på min Scout. Lekker nyvaska, men akk så fort skitten. Mitt motorvalg ble 180 hk bensin. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Octy III skrev:

Blir akkurat samme  sommerhjul som deg, vinterhjul er foreløpig Hawk   anthracite 17" 

Er usikker på om jeg liker disse, har heller ikke sett dem på bil selv. Noen tips? 

Høres bra ut utstyrsmessig dette da @Octy III :) 

Selgeren foreslo også Hawk for meg til bilen jeg bestilte, og i utg.pkt så tittet jeg på Hawk Antrasitt eller Hawk Sort, men ble ikke helt overbevist om disse. De er fine, men likevel ikke mitt førstevalg, de finnes jo i fire forskjellige varianter da.

5aad297829ce5_Skjermbilde2018-03-17kl_15_30_18.thumb.png.21f6e5b44528182565601fc16f664129.png

Til en hvit bil så synes jeg vel at det bør være en kontrastfelg, men vet ikke hvor lurt det er med felger som ikke er hellakkerte på vinteren, men det kommer jo igjen an på hvor mye en kjører på saltede veier i løpet av vinterhalvåret. Her jeg bor og kjører mest, så ser det i hvert fall ut til at Mesta har fått et kjempetilbud på salt og har altfor mye av noe de må bruke før det går ut på dato.......... Altså jeg vet at det har med trafikksikkerhet å gjøre, men å pøse på med salt på helt tørre slik det er nå, blir jo bare tull.

 

For vår del så ble det tilslutt veldig enkelt, for fruen min valgte tilslutt en hellakkert originalfelg i antrasitt til vår Quarts Grey metallic Scout, Jeg vet  ennå ikke om jeg er 100% enig i det felgvalget, men det får jeg visstnok bare leve med gitt,. For fruens del så ble det 18" Trinity antrasitt, det er forøvrig en felg som er merket kun til Octavia Scout i utstyrskatalogen også.

 

Ellers så er det jo Nivalis som er 17" felgen Octavia Scout leveres med fra fabrikk og er merket med kun for Octavia Scout i katalogen, men den er heller ikke helt mitt førstevalg for å si det slik.

 

Se bare etter at du ikke velger felger med annet innpress enn maks +/- 7,5mm forandring fra ET 43 som er std på Ocatvia Scout. Trinity 7,5x18" som fruen valgte har et innpress på ET 46, og Braga 7,5"x18" som vi begge har valgt fra fabrikk har et innpress på ET 43. 

 

Ellers så kan du jo se litt på denne annonsen herda ser du en hvit Scout med Hawk felger. For meg så ser det ut når jeg forstørrer bildet at det enten er Hawk antrasitt eller Hawk sølv dette her, ved første øyekast så ser de nesten sorte ut på kantene, men det er de ikke når en forstørrer opp bildene. Jeg legger ved et skjermbilde her, ellers så kan du se flere bilder i selve annonsen.

5aad2e01d121a_Skjermbilde2018-03-17kl_15_59_19.thumb.png.65eb7bebc4016ded255a36cb487f7fe9.png

Ellers så finnes det jo selvfølgelig mange andre felger som f.eks. Martins som kan velges med riktig senterdiameter (slik at en slipper løse senterringer) og som er kompatible med de originale hjulboltene (slik at en slipper å ha flere å passe på). Ikke alle som tenker slik, men det får være opptil enhver. Jeg har på det meste hatt 3 forskjellige sett med hjulbolter pga uoriginale og ulike sommer -og vinterfelger, og så en originalfelg som reservehjul (aldri mer for å si det slik).........

 

Det er mange alternativer når det gjelder dekk og felg, men det finnes nesten bare en fasit pr. person, så alt blir jo bare hva enhver liker.

Lykke til med valget @Octy III :) 

 

Endret av Superb lll
Skrevet

Nå  er jo vinterhjul inkludert hos min forhandler (tillegg for 17") så da er vel  ikke ettermarkedsfelger så aktuelt.  Er klar over problematikken med polert/klarlakk finish og da har ikke utvalget i originalfelg mye som frister. Hva ble tillegget ca for 18"?

Skrevet
1 time siden, Octy III skrev:

Nå  er jo vinterhjul inkludert hos min forhandler (tillegg for 17") så da er vel  ikke ettermarkedsfelger så aktuelt.  Er klar over problematikken med polert/klarlakk finish og da har ikke utvalget i originalfelg mye som frister. Hva ble tillegget ca for 18"?

Ok, for meg så var det kun 4x4 og vinterpakken som det var kampanje på, vinterhjul var utenom. For min del så ble det en del av det jeg forhandlet med selger om, så fra 17" - 18" ble ikke noe dyrere for min del, men noen tusenlapper skiller det nok på totalsummen for komplette vinterhjul i 17" og 18" vil jeg tro.......

  • 1 måned senere...
Skrevet

Neste uke er det jo uke 17 @Octy III, er produksjonsuken for din bestilte Scout bekreftet nå eller?

Min Scout er definitivt ikke det, startet med uke 21, ble så 20, tilbake til 21, så uke 23, og nå..........?

Helt uvisst ser det ut til, skal ha min Superb på inspeksjons service neste uke, så jeg skal forhøre meg litt nærmere da, men blir jo ikke akkurat overrasket om det fremdeles ikke har blitt en bekreftet produksjonsuke.........

Skrevet

Hei. 

Snakket med selger i går da var bilen produsert og hadde akkurat  trillet ut av fabrikken. Jeg fikk tidligere opplyst at den var produksjonsbekteftet til uke 16. Altså fremdskyndet en uke. Skulle få beskjed når bilen kom til Oslo. Så går det vel 2-2,5 uke derfra til levering. ?

Nå  er jo vinterhjul inkludert hos min forhandler (tillegg for 17") så da er vel  ikke ettermarkedsfelger så aktuelt.  Er klar over problematikken med polert/klarlakk finish og da har ikke utvalget i originalfelg mye som frister. Hva ble tillegget ca for 18"?

Skrevet

Se der ja, da har du i hvert fall noe flott i vente @Octy III :) 

Transportetappene kan gå veldig hurtig, men det kan også være at det omtrentlig blir smurt med tjære og lim........ Om det er noe du ikke har blitt informert ang. transporten, så kan jeg godt informere deg litt, men der har kanskje selgeren din allerede gjort en god jobb med å informere deg?

Ikke at det kanskje betyr så mye, for det tar jo tiden det tar uansett.......

Når det gjelder tillegg for 18" vinterhjul, så var det som nevnt i et tidligere innlegg ikke noe som kostet noe som helst for min del. Jeg fikk et tilbud på 17" vinterhjul i kontraktsforslaget, men jeg forlangte rett og slett å få med 18" vinterhjul, samt lydisoleringsmatte under panseret (om den mangler fra fabrikk pga bensinmotor) og en del andre ting av ymse slag som vi forhandlet om før jeg skrev under kontrakten........

Personlig så synes jeg at denne bilen kler 18" bedre enn 17", men det er jo selvfølgelig bare min personlige mening. Fant heller ingen 17" originalfelger jeg likte, jeg fant jo noen 18" jeg likte godt (tror egentlig det var vRS felger) og følte at passet til Scouten. Men fruen var definitivt ikke enig i dem, og da ble det helt andre felger gitt, men de felgene hun valgte kjenner jeg at  jeg er litt skeptisk til........ Men de hun plukket ut er faktisk merket at de passer til Scout i tilbehørskatalogen, så det var muligens det hun så på, men jeg er likevel ikke helt overbevist om at de felgene er de rette....... Men men, for husfredensskyld så lar jeg det ligge, hehe ;)    

Skrevet (endret)

Er ikke informert om transport, men er vel både tog og ferje involvert?  Blir vel fort slutten av mai tenker jeg. Forhandler skal jo også stå for komplett understellsbehandling. 

 

 

 

Nå  er jo vinterhjul inkludert hos min forhandler (tillegg for 17") så da er vel  ikke ettermarkedsfelger så aktuelt.  Er klar over problematikken med polert/klarlakk finish og da har ikke utvalget i originalfelg mye som frister. Hva ble tillegget ca for 18"?

Endret av Octy III
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Octy III skrev:

Er ikke informert om transport, men er vel både tog og ferje involvert?  Blir vel fort slutten av mai tenker jeg. Forhandler skal jo også stå for komplett understellsbehandling. 

Ja det stemmer. Bilen blir ferdig produsert og havner ut på en kjempestor oppsamlingsplass på fabrikkomerådet. Så ender bilen på et tog til kaia i Bremerhaven, hvor den venter på fergetransport til Bekkelagskaia i Oslo. den fergen går kun 2 ganger i uken, så her kan det bli noen turer uten at bilen en venter på er med......

Men når den endelig har ankommet Bekkelagskaia i Oslo, så blir bilene igjen plassert på en venteplass til at bilen blir transportert til forhandleren bilen skal, og her spiller det jo også ganske stor rolle hvor i vårt langstrakte land bilen skal. Det kan ta alt fra noen få timer om det er i nærheten av Oslo, til flere dager til de forhandlerne som er lengst unna.

Så kommer jo jobben med klargjøring som den lokale forhandleren skal gjøre, og det er jo alt fra montering av ekstrautstyr, klargjøring av vinterhjul, ekstra lakkbeskyttelse, ekstra rustbeskyttelse, etc. Det de gjør internt går som regel helt på skinner, mens det som eksterne skal utføre kan det være litt ventetid på, pga at de ikke helt eksakt vet når bilen ankommer og da kanskje må vente noen dager før de har ledig kapasitet. 

EDIT:

Så transportetappene kan ta alt fra ca 2 uker og opptil 4-5 uker om en er riktig uheldig og en bor et stykke unna Oslo. Superben jeg har i dag bestilte jeg 08.02.16 og hentet den 21.03.16 ferdig hos forhandler, så der tok hele prosessen ca 6 uker fra bestilling til henting. Den forrige bilen jeg bestilte (VW Golf 2014 modell) ble bestilt i førsten av August 2013 og hentet hos forhandler helt sist i November 2013. Der tok bare transport og klargjøring hele 6 uker totalt, så det kan også ta relativt lang tid.........

23 minutter siden, Octy III skrev:

Nå  er jo vinterhjul inkludert hos min forhandler (tillegg for 17") så da er vel  ikke ettermarkedsfelger så aktuelt.  Er klar over problematikken med polert/klarlakk finish og da har ikke utvalget i originalfelg mye som frister. Hva ble tillegget ca for 18"?

Dette er besvart 2 ganger tidligere, men for å gjenta det, for meg ble det ikke noe tillegg fra 17" og opp til 18" vinterhjul, det forhandlet jeg med frem til før jeg skrev under kjøpekontrakten. Prisen for vinterhjulene som står på kontrakten er rett i underkant av 17.000,- og det er relativt billig med 18" vinterhjul på originalfelger, og da har jeg valgt Nokian Hakkapeliitta R2 (piggfrie vinterhjul) i dimensjonen 225/45-18".

Endret av Superb lll
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 21.4.2018 den 20.40, Octy III skrev:

Hei. 

Snakket med selger i går da var bilen produsert og hadde akkurat  trillet ut av fabrikken. Jeg fikk tidligere opplyst at den var produksjonsbekteftet til uke 16. Altså fremdskyndet en uke. Skulle få beskjed når bilen kom til Oslo. Så går det vel 2-2,5 uke derfra til levering. ?

Har bilen kommet til Oslo enda eller @Octy III ?

Og har du kommet noe lenger med tanke på om du skal oppgradere til 18" vinterhjul, eller skal du beholde 17" og Hawk felgene som vinterhjul?

Skrevet

Har ikke hørt noe enda.. Ikke bestemt meg for vinterhjul. Er fan av antrasitt til slikt bruk, og det passer fargen (hvit). Utvalget er noe skralt etter min smak. 

Skrevet (endret)

Antrasitt er veldig fint til hvit bil, det er det ingen tvil om @Octy III  :) 

Min Superb blir kjedeligere når jeg bytter over til de sølvfargede vinterfelgene jeg har på den.

 

Utvalget av antrasittfargede original felger i 17" er ikke så stort, det er jeg helt enig med deg i. Så det var 2 årsaker til at vi (eh, fruen) valgte de hun valgte i stedet for 17" Hawk som selgeren synes var fine.

  1. Flere felger og velge i mellom når det gjelder 18"
  2. Trinity 18" antrasitt har et annet innpress som gjør at hjula kommer litt lenger ut mot hjulbuen, og det synes jeg bilene kler mye bedre. 18" Trinity felgene er også merket med at de er beregnet til Scout, og det synes jeg gjør at de er bedre tilpasset til den bilen med tanke på innpresset på de felgene som nevnt.
Endret av Superb lll
Skrevet

I fare for å repetere meg selv, men Martins har flotte, forborrede, felger i tilsvarende originalkvalitet i antrasitt. Har selv et sett av de på Merca B El og funker perfekt med originale bolter etc

Skrevet
30 minutter siden, PaulusA skrev:

I fare for å repetere meg selv, men Martins har flotte, forborrede, felger i tilsvarende originalkvalitet i antrasitt. Har selv et sett av de på Merca B El og funker perfekt med originale bolter etc

Gode råd og forslag kan aldri sies for ofte @PaulusA :) 

Men for @Octy III sin del, så har det vel mest med at han har fått med vinterhjul i kontrakten, slik at han får med 17" vinterhjul uten ekstra kostnader, det er i hvert fall slik jeg har forstått det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...