Gå til innhold
tronna

tronnas Kodiaq Style 190 TDI 4x4 DSG 5 seter


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer som nevnt 190 diesel eller 150 bensin med Style utstyrsklasse og følgende ekstrautstyr:

Trafikkskiltgjenkjenning (PWD) 800 kr
ISOfix på passasjersetet foran (3G2) 500 kr
Barnepakke (PXC) 2 200 kr
Delingsnett (3CX) 1 700 kr
Bad Road (PF0) 3 000 kr
Nettbrettholder (IA1) 600 kr
Tilhengerfeste, elektrisk nedfellbart (1M6) 9 600 kr
Elektrisk bakluke, sensorstyrt (PK9) 6 800 kr
Elektriske seter foran med minnefunksjon for fører
(PB2)
9 400 kr
Oppvarmede bakseter (4A4) 2 100 kr
Ventilerte skinnseter (PHD) 7 900 kr
18" Aluminiumsfelger Trinity (PJ4) 1 000 kr
Elektriske speil med minne for elektriske seter
(PW2)
1 500 kr
Oppvarmet frontrute (PKV) 3 100 kr
Parkeringsvarmer med fjernkontroll (PHC) 9 900 kr
Ryggekamera (PWF) 4 300 kr
Sovepakke (PXB) 3 600 kr
Climatronic 3-soner (PHB) 2 900 kr
Assistance Package I (PWH) 0 kr
Canton sound system med 12 høyttalere (inkl.
Subwoofer) og 610 W forsterker (RA2)
4 200 kr
Handsfree Premium med SIM-kort inngang (PT2) 2 500 kr
Navigasjon Columbus 9,2" glassskjerm (kapasitiv)
med DAB+, CD/DVD og kart for Europa (RAE)
12 600 kr
Media Command app (RA5) 900 kr
Reservehjul, plassbesparende (PJD) 1 200 kr

 

Det eneste, utenom motor, som jeg er usikker på, er om jeg bør ha DCC. Koster ca 10k. Jeg har ikke kjørt bil uten DCC, men så og si utelukkende kjørt med DCC i normal.

Tror dere DCC er viktig å ha ved eventuelt salg? Og er det bedre enn jeg tror? Jobber DCC under kjøring, eller er det faste innstillinger? Ene selger jeg har snakket med mener DCC er unødvendig på Kodiaq. Han mener det har mer for seg på superb og octavia.

Kjør debatt! :D

Endret av tronna
Skrevet

Først av alt @tronna, jeg synes du har satt sammen en veldig flott bil her :) 

Jeg forstår godt at du vurderer flere forskjellige alternativer, og at du som en del av oss andre kanskje også har et visst budsjett og forholde deg til, men motormessig så hadde jeg nok vurdert 2,0/180hk TSi opp mot 2,0/190hk TDi. Da blir i hvert forskjellene med tanke på dreiemomentet ikke så store som de ellers vil være med de to du vurderer mot hverandre.

  • 150hk TSi - 250nm = 2.000kg hengervekt
  • 180hk TSi - 320nm = 2.200kg hengervekt
  • 190hk TDi - 400nm = 2.500kg hengervekt

Pluss at de 2 sterkeste motorutgavene her har den nyutviklede og oljefylte DSG 7 girkassen.

I min Superb har jeg 1,8/180hk TSi med den gamle DSG 7 kassen som har en begrensning på 250nm, og dermed har de tunet ned motoren i min Superb til 250nm, i stedet for 320nm som den faktisk yter med en annen girkasse (som dessverre ikke er tilgjengelig i Norge), dette merkes når bilen er fylt opp med personer og fullt lasterom. En Kodiaq som du vurderer veier mer og mankoen på nm kan bli enda mer merkbart. Dette er erfaringer jeg har gjort med min egen Superb i løpet av det året jeg har hatt den. En ny Superb hadde fått en større bensinmotor pga manglende dreiemoment om jeg skulle ha kjøpt en ny nå.

 

Når det gjelder DCC så har jeg det på min Superb (2016) og skulle jeg kjøpt Superb en gang til, så hadde det blitt med enten DCC eller Sportsunderstell. DCC kjøres kun i Sportmodus av den enkle grunnen at Superb ellers oppfører seg som et duvende slagskip i brått sjø.

Skulle jeg kjøpt Kodiaq, så hadde jeg basert på min erfaring med Superb og i tillegg min prøvetur i Kodiaq valgt DCC på den bilen. Det er mer påtrengt der, enn hva det er i en mindre og lettere bil som Octavia er, så der er jeg ikke helt enig med selgeren du har snakket med. MEN dette er kun basert på mine egne preferanser og hvordan jeg liker at bilen skal være. Selgeren har sikkert helt andre preferanser enn meg på det punktet der. Jeg liker et fast og stødig understell, det er også derfor jeg er betenkt over den Octavia Scout bilen jeg vurderer, for den kan nemlig ikke kombineres med DCC...........

Ta deg en tur til et par forskjellige forhandlere og se om du kan prøve en Kodiaq både med og uten DCC, det er det beste forslaget jeg kan komme med. Ellers så får du jo kun andres meninger på en bil det er du som skal kjøre, og det blir nok ikke helt den rette veien å gå spør du meg.

Selgeren du snakket med kjenner jo Skoda betydelig bedre enn meg, men jeg er likevel ikke enig med ham i hvordan han ville sette opp Kodiaq, basert på hva jeg selv foretrekker. Og det er jo kun du selv @tronna som kan avgjøre hvilket oppsett som passer best for deg :) 

Jeg mener ikke å gjøre det vanskeligere for deg, men jeg synes det er viktig at ting skal stemme ganske så godt på såpass dyre kjøp som en Kodiaq faktisk er, mange tenker ikke over slike ting i det hele tatt og merker heller ikke forskjell, mens for andre så kan det bety at de ikke ville hatt bilen uten. Jeg selv havner som nevnt i den siste kategorien, nettopp basert på hvordan jeg liker bilen satt og mine egne erfaringer fra over 1 år i Superb med DCC.

Lykke til :) 

 

  • Lik 1
Skrevet

Haha, du gjorde det virkelig ikke lettere for meg nå @Superb lll

Angående 2.0 bensin, så synes jeg den rett og slett er for dyr. 50k dyrere enn 1.4, og forskjellen er for liten.

DCC derimot er litt verre. Jeg synes bilen oppførte seg greit i normal modus. Men skal høre med en annen selger i morgen og høre hva han mener. 

Men takk for gode, innsiktsfulle og vel begrunnede svar.

Vet dere om det er mye feil på DCC når det har fått noen kilometer og år bak seg?

Skrevet

Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe deg med å gjøre det litt vanskeligere ;) 

Neida, men jeg er forsåvidt helt enig med deg, en Kodiaq med 2,0/180hk TSi motoren koster mange kroner, men forskjellene i ytelser er betydelige og langt mer merkbare enn hva de er på papiret.

Selv om den er kostbar så er det likevel den eneste motoren jeg kunne tenkt meg i Kodiaq. De andre bensinmotorene synes jeg blir for små, med tanke på at vi er fire personer i vår familie, 2 tenåringsjenter, kone og meg. Vi er glade i å dra på tur og har gjerne med oss alt som er kjelt å ha og vel så det :D 

Slik hadde vi det også i vår forrige bil (VW Golf stasjonsvogn med 1,4/140hk TSi), og der merker en fort mangelen på dreiemomentet når alle er med og lasterommet er fylt opp, og henger jeg en tilhenger etter i tillegg så blir det enda mer merkbart. Så med tanke på at Kodiaq veier noen (hundre) kilo mer og i tillegg skal ha 4x4 å dra på, så hadde ikke jeg vurdert den motoren i Kodiaq i det hele tatt it i fra mine egne erfaringer med nesten tilsvarende motor i Golf.

En dieselmotor er heller ikke aktuelt for min del i det hele tatt, så dermed ender det kun opp med 2,0/180hk TSi som det eneste reelle motoralternativet for min del, men kostnadene gjør at den setter seg selv ut av spill.

Jeg har akkurat satt sammen en Kodiaq 2,0/180hk 4x4 Style slik jeg ville hatt den, og den kom på den nette summen av 678.800,- (alt er listepriser og inkl. vinterhjul).

Så gjør jeg akkurat det samme med en Superb 2,0/280hk 4x4 L&K slik jeg vil ha den, og den får da sluttsummen av 675.500,- (alt er listepriser og inkl. vinterhjul). For min del så er da valget definitivt klart, her hadde jeg mye heller gått for Superb so ville blitt en meget morsom bil, men hverken fruen eller økonomien tillater det (eller rettere sagt, jeg vil ikke bruke så mye penger for å komme meg fra A - B).

 

Når det gjelder DCC så har jeg hatt dette nå siden vi fikk levert bilen Mars 2016, og har nå kjørt totalt 32.815km med bilen, og ikke problemer med noen verdens ting. DCC fungerer helt utmerket (som alt annet også gjør), så jeg er strålende fornøyd.

Men et lite tips til skal jeg gi deg, for at du skal få enda bedre og mer konkrete svar på ditt spørsmål angående DCC, så anbefaler jeg deg å stille det samme spørsmålet i Skodagruppa på Facebook (om du er medlem der, ellers så er det bare å melde seg inn, under forutsetningen av at du har en Facebookprofil da selvfølgelig). Der har du et mye større medlemstall, med også bilmekanikere som aktive medlemmer, som vil kunne gi deg langt flere svar enn hva du får her inne på akkurat det spørsmålet. Flere Taxi-sjåfører som har passert 100.000km og vel så det med lik min Superb med DCC, og det samme vil jeg tro gjelder for Octavia med DCC også (uten at jeg vet hvor utbredt DCC er på Octavia).

Skrevet

Skodaklubben på face var et godt tips.

Inntrykket derfra er at alle med Superb og Octavia er helt DCC frelst, mens Kodiaq eierne ikke har det samme utbyttet av den. Jeg tror kanskje det har sammenheng med vekt og høyde på bilen. Utslaget blir kanskje ikke like stort fra Sport til Comfort som på en lavere, lettere stasjonsvogn.

Skrevet (endret)

Ja har lest litt i det innlegget du la ut der, og ser jo at det er litt delte meninger når det gjelder Kodiaq også nå, men som sagt det kommer jo veldig an på hva hver enkelt sjåfør liker også.

Det hjelper f.eks. ikke meg om noen sier at Superb i Normal -eller Comfortmodus er behagelig og de benytter aldri noe annet, jeg klarer ikke disse innstillingene i det hele og bruker kun Sport.

F.eks. noen senker jo en Octavia slik at fangerene og kanalene nesten skraper asfalten, mens andre hever sine Octaviaer fordi de har behov for det, noe har selvfølgelig med utseendet å gjøre, men det har selvfølgelig også noe med hva de liker og har behov for å kjøre med.

Så mitt neste råd er å ta en tur til forhandleren og prøv ut det de har på en skikkelig tur, ikke bare rundt hjørnet eller en liten times tur, du trenger en lengre prøvetur og på mange forskjellige type veier og underlag. En helgetur hadde kanskje vært det beste for deg. Og har ikke din forhandler Kodiaq med begge understell tilgjengelig, så ta deg en tur til en annen forhandler også om du har muligheten til det. En kan sikkert lære seg å like det meste, men når det er snakk om såpass mye penger som dette, så er det vel best å velge det en selv er mest fornøyd med, og ikke tro at andres meninger passer best for deg. Gjør som du vil, det er kun et velment råd fra min side, slik at du ikke blir skuffet eller velger noe du ikke blir 100% fornøyd med :) 

Jeg hadde uten den minste tvil valgt DCC, men det er langt i fra sikkert at du deler den erfaringen der etter en skikkelig prøvetur, lykke til @tronna :) 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet

Samme får det være. Jeg har bestilt bil :)

190 diesel som vist over, og uten DCC. Tenker det blir bra jeg.

Så takk for all hjelp(eller ikke? :D), nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet og glede meg som en unge til jul!

Skrevet

Hehe, vi må jo gjøre det litt utfordrende for deg også da ;)

Gratulerer med bestilling av bil @tronna, motor, drivlinje og utstyrslista ser meget bra ut, så dette blir en bil du kommer til å bli meget fornøyd med :) 

Husk bare at det er «pålagt» bildetvang her når du får bilen din ;) 

Lykke til med ventingen, og det kommer kanskje til å være den verste biten av hele prosessen for deg? ;) 

  • Lik 1
Skrevet

Takk for det. :)

Jeg håper jeg glemmer at jeg har bestilt bilen, så jeg får en positiv overraskelse når den står klar hos forhandler.

Jeg lover å diske opp bilder. ;)

Skrevet

Vi skal holde liv i tråden din vi @tronna slik at du ikke glemmer det ;) For her på forumet så forsøker vi hjelpe til så godt vi kan med alt mulig, å hindre at noe går i glemmeboken tror jeg at vi skal fikse lett som bare det, hehe:D 

Flott du kommer med bilder etterhvert, morsomt å følge andres prosesser fra vurdering av bil/utstyr og helt frem til levering. :) 

Skrevet

Haha, ja vi får nå se hvor dette bærer hen. Kommer nok tilbake når jeg ikke skjønner hvordan Kessy fungerer, eller hvordan jeg får ut el-hengerfeste. ;)

Skrevet

Grattis med bestillingen. Omtrent som den jeg går og venter på... Bestilte først 150 bensin, men angret meg og endret til 190 diesel etter noen uker. Tok da også med parkeringsvarmer og droppet varme i frontrute, men jeg lurer litt på om jeg skal legge inn det siste igjen nå rett før produksjonen blir låst...

Har greid å glemme bestillingen i et par måneder, men røk nettopp på en smell der 9_9. Får prøve å glemme igjen, men håper nå å få bilen i tide til høstferien...

  • Lik 1
Skrevet

Takk for det, og gratulerer til deg også :)

Skulle gjerne sett at det ikke var fullt så lenge til bilen kommer. 

Med så lang ventetid, så er det ikke umulig at det kommer mer på bestillingen.

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Fått produksjon uke 45 nå. Bilen forventes leveringsklar uke 50 i Skodas kliss nye butikk på Oslo Vest. I underkant av 4000000 sekunder igjen ?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Da er godbilen omsider på vei til Bremerhaven. Skal innom og titte på den nye butikken senere i dag. Må snart finne ut av hvordan jeg skal behandle bilen før jeg tar den ut på veien.

Så var det takstativ og skiholdere. Har bedt om pris på noe Thule greier. 

Hva annet må man ha til bilen?

Skrevet
On 11/10/2017 at 12:53 PM, tronna said:

Hva annet må man ha til bilen?

Plastkopp til hengerfestet, hvis du mener det er praktisk... Min ble levert uten dette, og selger mente det kanskje ikke var plass når festet ble svingt inn under bilen, men det gikk fint... :-)

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Takk for det @Sjåføren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vært aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor høst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svært behagelig å kjøre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, så er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen få år tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svært mange andre i dag. Den utviklingen går meget fort i dag, prøvekjørte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t på 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfølgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altså slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 år med elbil, så må jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra før med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker på engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten når en først stopper for å ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor høy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det går. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da går det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstår jeg veldig godt. 99% av min lading gjør jeg hjemme i garasjen, så har kun prøvet hurtiglading 3-4 ganger i løpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for å ha prøvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre så er tilhengervekten den kan dra svært begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som får øket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fått øket det til 1.800kg. Så det er høyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nå drar jeg aldri på campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, så for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), så blir det en bil som sitter ganske bra på veien. Har 21'' sommerhjul på den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet på under 5 min, og det kan også gjøres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler på markedet som gjør at det nå er vanskelig å ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar på store campingvogner, båthengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, så forsvinner strømmen fort, og da må det lades desto oftere. Kulda gjør jo også sitt med tanke på rekkevidde, så er det greit å ha litt størrelse på batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det må fylles bensin/diesel på 😉
    • Wow, gratulerer! Så kjekt å ha deg tilbake igjen. Vi får ta opp igjen tråden, men det har vært temmelig stilt på forumet det siste året. Spennende bil du har gått for. 21" sommerstørrelse  er heftig. Jeg er ikke så veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra på?
    • Da er jeg på vei tilbake til Skoda igjen, gresset er definitivt ikke grønnere på andre steder i VAG universet. Har nå bestilt en, Skoda Enyaq RS 2026 Graphite Grey metallic MAXX 21'' Vision antrasitt sommerhjul Svingbart tilhengerfeste Bagasjeromspakke Delingsnett Skvettlapper foran 20'' Neptune sort/polert vinterhjul Levering forespeilet i desember 2025 Skal bli artig å være en del av Skoda «universet» igjen 🙂
    • Hei!   Har en trofast Yeti Adventure med 348.000 km på telleren. Den begynte å bruke mye kjølvæske, som viste seg at det var sprekk i kjølerøret: Det er det vistnok ikke lagervare hos Møller, og verkstedet vet ikke når de kan få tak i det. OE nr: Kjølerør 03L 121 151 L. Noen som har erfaring med dette, eller kan det røret tettes/sveises?  mvh Bjørn H Bergseth    
    • Leter meg grønn og blå etter bilbur til hunden som og passer i vår Skoda Octavia 2014 modell.  Hund str stor, som en stor schäefer eller stor boxer, han er nesten 70 cm i skulderhøyde. Finner ikke bur som både passer han og bilen. Har nedsenket bagasjerom.  Noen som har erfaring eller tips?
    • Litt sent svar... Har hatt to stk type III hvor sirkulasjonspumpa er defekt. Denne sitter under innerskjermen høyre side ved siden av Webastoen. Kjøpte begge på Autodoc. Hjelper ikke å slette feilkode på denne, den må "låses" opp på en feilkodeleser som takler det.
    • Skoda Superb 2011. Fra å fungere feilfritt har Columbus lyd- og navigasjonssystemet plutselig sluttet å virke. Verken skjerm eller knapper på sidene av skjermen responderer. Knappene på rattet til å styre lyd med er også døde. Eneste som virker er av/på-knappen og cd-spilleren ettersom den starter automatisk. System-reset med knapper fungerer ikke ettersom knappene er blitt inaktive. Har noen tips til noe som kan forsøkes?  Om systemet er kaputt er det dyrt å kjøpe ny Columbus, og å kjøpe brukt innebærer risiko for at det samme skjer igjen. Vet noen om alternative lydsystemer som passer inn fysisk?  
    • Har kjøpt en Superb 2013 mod diesel som  ligger inne med noen feil koder og cruis kontroll som ikke virker. Feilkodene som kommer og som ikke kan slettes er  B121112 B115411 U000200 B105F13 B111A13 P056800 U11300 Har hørt at feil koder kan medføre at blant annet cruis kontrollen ikke virker. Mener å huske at jeg hadde samme feilen på en Golf jeg hadde for noen år siden men klarer ikke å huske hva løsningen blei men den fungerte på slutten. Kan noen komme med tips.
    • Hei! Jeg har problemer med min Skoda octavia 2014 modell 4x4 diesel    har fått opp en blinkende lampe som tydeligvis skal være forvarmer dieselmotor. Så kom vanlig motorlampe opp så bilen går i nødmodus. Har fått opp 2 feilkoder som jeg legger ved her på bildet. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? 
    • Hei! Jeg har fått samme varsel på Skoda Octavia 2019 mod. Det kom på vei til hytta, men var borte dagen etter. På hjemveien etter ca en time kom det tilbake igjen, og etterhvert virket kun oddetalls-gir. Skoda-verkstedet har ikke tid før om to uker. Kan bilen brukes som normalt (korte turer) fram til det...?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...