Gå til innhold
tronna

tronnas Kodiaq Style 190 TDI 4x4 DSG 5 seter


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vurderer som nevnt 190 diesel eller 150 bensin med Style utstyrsklasse og følgende ekstrautstyr:

Trafikkskiltgjenkjenning (PWD) 800 kr
ISOfix på passasjersetet foran (3G2) 500 kr
Barnepakke (PXC) 2 200 kr
Delingsnett (3CX) 1 700 kr
Bad Road (PF0) 3 000 kr
Nettbrettholder (IA1) 600 kr
Tilhengerfeste, elektrisk nedfellbart (1M6) 9 600 kr
Elektrisk bakluke, sensorstyrt (PK9) 6 800 kr
Elektriske seter foran med minnefunksjon for fører
(PB2)
9 400 kr
Oppvarmede bakseter (4A4) 2 100 kr
Ventilerte skinnseter (PHD) 7 900 kr
18" Aluminiumsfelger Trinity (PJ4) 1 000 kr
Elektriske speil med minne for elektriske seter
(PW2)
1 500 kr
Oppvarmet frontrute (PKV) 3 100 kr
Parkeringsvarmer med fjernkontroll (PHC) 9 900 kr
Ryggekamera (PWF) 4 300 kr
Sovepakke (PXB) 3 600 kr
Climatronic 3-soner (PHB) 2 900 kr
Assistance Package I (PWH) 0 kr
Canton sound system med 12 høyttalere (inkl.
Subwoofer) og 610 W forsterker (RA2)
4 200 kr
Handsfree Premium med SIM-kort inngang (PT2) 2 500 kr
Navigasjon Columbus 9,2" glassskjerm (kapasitiv)
med DAB+, CD/DVD og kart for Europa (RAE)
12 600 kr
Media Command app (RA5) 900 kr
Reservehjul, plassbesparende (PJD) 1 200 kr

 

Det eneste, utenom motor, som jeg er usikker på, er om jeg bør ha DCC. Koster ca 10k. Jeg har ikke kjørt bil uten DCC, men så og si utelukkende kjørt med DCC i normal.

Tror dere DCC er viktig å ha ved eventuelt salg? Og er det bedre enn jeg tror? Jobber DCC under kjøring, eller er det faste innstillinger? Ene selger jeg har snakket med mener DCC er unødvendig på Kodiaq. Han mener det har mer for seg på superb og octavia.

Kjør debatt! :D

Endret av tronna
Skrevet

Først av alt @tronna, jeg synes du har satt sammen en veldig flott bil her :) 

Jeg forstår godt at du vurderer flere forskjellige alternativer, og at du som en del av oss andre kanskje også har et visst budsjett og forholde deg til, men motormessig så hadde jeg nok vurdert 2,0/180hk TSi opp mot 2,0/190hk TDi. Da blir i hvert forskjellene med tanke på dreiemomentet ikke så store som de ellers vil være med de to du vurderer mot hverandre.

  • 150hk TSi - 250nm = 2.000kg hengervekt
  • 180hk TSi - 320nm = 2.200kg hengervekt
  • 190hk TDi - 400nm = 2.500kg hengervekt

Pluss at de 2 sterkeste motorutgavene her har den nyutviklede og oljefylte DSG 7 girkassen.

I min Superb har jeg 1,8/180hk TSi med den gamle DSG 7 kassen som har en begrensning på 250nm, og dermed har de tunet ned motoren i min Superb til 250nm, i stedet for 320nm som den faktisk yter med en annen girkasse (som dessverre ikke er tilgjengelig i Norge), dette merkes når bilen er fylt opp med personer og fullt lasterom. En Kodiaq som du vurderer veier mer og mankoen på nm kan bli enda mer merkbart. Dette er erfaringer jeg har gjort med min egen Superb i løpet av det året jeg har hatt den. En ny Superb hadde fått en større bensinmotor pga manglende dreiemoment om jeg skulle ha kjøpt en ny nå.

 

Når det gjelder DCC så har jeg det på min Superb (2016) og skulle jeg kjøpt Superb en gang til, så hadde det blitt med enten DCC eller Sportsunderstell. DCC kjøres kun i Sportmodus av den enkle grunnen at Superb ellers oppfører seg som et duvende slagskip i brått sjø.

Skulle jeg kjøpt Kodiaq, så hadde jeg basert på min erfaring med Superb og i tillegg min prøvetur i Kodiaq valgt DCC på den bilen. Det er mer påtrengt der, enn hva det er i en mindre og lettere bil som Octavia er, så der er jeg ikke helt enig med selgeren du har snakket med. MEN dette er kun basert på mine egne preferanser og hvordan jeg liker at bilen skal være. Selgeren har sikkert helt andre preferanser enn meg på det punktet der. Jeg liker et fast og stødig understell, det er også derfor jeg er betenkt over den Octavia Scout bilen jeg vurderer, for den kan nemlig ikke kombineres med DCC...........

Ta deg en tur til et par forskjellige forhandlere og se om du kan prøve en Kodiaq både med og uten DCC, det er det beste forslaget jeg kan komme med. Ellers så får du jo kun andres meninger på en bil det er du som skal kjøre, og det blir nok ikke helt den rette veien å gå spør du meg.

Selgeren du snakket med kjenner jo Skoda betydelig bedre enn meg, men jeg er likevel ikke enig med ham i hvordan han ville sette opp Kodiaq, basert på hva jeg selv foretrekker. Og det er jo kun du selv @tronna som kan avgjøre hvilket oppsett som passer best for deg :) 

Jeg mener ikke å gjøre det vanskeligere for deg, men jeg synes det er viktig at ting skal stemme ganske så godt på såpass dyre kjøp som en Kodiaq faktisk er, mange tenker ikke over slike ting i det hele tatt og merker heller ikke forskjell, mens for andre så kan det bety at de ikke ville hatt bilen uten. Jeg selv havner som nevnt i den siste kategorien, nettopp basert på hvordan jeg liker bilen satt og mine egne erfaringer fra over 1 år i Superb med DCC.

Lykke til :) 

 

  • Lik 1
Skrevet

Haha, du gjorde det virkelig ikke lettere for meg nå @Superb lll

Angående 2.0 bensin, så synes jeg den rett og slett er for dyr. 50k dyrere enn 1.4, og forskjellen er for liten.

DCC derimot er litt verre. Jeg synes bilen oppførte seg greit i normal modus. Men skal høre med en annen selger i morgen og høre hva han mener. 

Men takk for gode, innsiktsfulle og vel begrunnede svar.

Vet dere om det er mye feil på DCC når det har fått noen kilometer og år bak seg?

Skrevet

Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe deg med å gjøre det litt vanskeligere ;) 

Neida, men jeg er forsåvidt helt enig med deg, en Kodiaq med 2,0/180hk TSi motoren koster mange kroner, men forskjellene i ytelser er betydelige og langt mer merkbare enn hva de er på papiret.

Selv om den er kostbar så er det likevel den eneste motoren jeg kunne tenkt meg i Kodiaq. De andre bensinmotorene synes jeg blir for små, med tanke på at vi er fire personer i vår familie, 2 tenåringsjenter, kone og meg. Vi er glade i å dra på tur og har gjerne med oss alt som er kjelt å ha og vel så det :D 

Slik hadde vi det også i vår forrige bil (VW Golf stasjonsvogn med 1,4/140hk TSi), og der merker en fort mangelen på dreiemomentet når alle er med og lasterommet er fylt opp, og henger jeg en tilhenger etter i tillegg så blir det enda mer merkbart. Så med tanke på at Kodiaq veier noen (hundre) kilo mer og i tillegg skal ha 4x4 å dra på, så hadde ikke jeg vurdert den motoren i Kodiaq i det hele tatt it i fra mine egne erfaringer med nesten tilsvarende motor i Golf.

En dieselmotor er heller ikke aktuelt for min del i det hele tatt, så dermed ender det kun opp med 2,0/180hk TSi som det eneste reelle motoralternativet for min del, men kostnadene gjør at den setter seg selv ut av spill.

Jeg har akkurat satt sammen en Kodiaq 2,0/180hk 4x4 Style slik jeg ville hatt den, og den kom på den nette summen av 678.800,- (alt er listepriser og inkl. vinterhjul).

Så gjør jeg akkurat det samme med en Superb 2,0/280hk 4x4 L&K slik jeg vil ha den, og den får da sluttsummen av 675.500,- (alt er listepriser og inkl. vinterhjul). For min del så er da valget definitivt klart, her hadde jeg mye heller gått for Superb so ville blitt en meget morsom bil, men hverken fruen eller økonomien tillater det (eller rettere sagt, jeg vil ikke bruke så mye penger for å komme meg fra A - B).

 

Når det gjelder DCC så har jeg hatt dette nå siden vi fikk levert bilen Mars 2016, og har nå kjørt totalt 32.815km med bilen, og ikke problemer med noen verdens ting. DCC fungerer helt utmerket (som alt annet også gjør), så jeg er strålende fornøyd.

Men et lite tips til skal jeg gi deg, for at du skal få enda bedre og mer konkrete svar på ditt spørsmål angående DCC, så anbefaler jeg deg å stille det samme spørsmålet i Skodagruppa på Facebook (om du er medlem der, ellers så er det bare å melde seg inn, under forutsetningen av at du har en Facebookprofil da selvfølgelig). Der har du et mye større medlemstall, med også bilmekanikere som aktive medlemmer, som vil kunne gi deg langt flere svar enn hva du får her inne på akkurat det spørsmålet. Flere Taxi-sjåfører som har passert 100.000km og vel så det med lik min Superb med DCC, og det samme vil jeg tro gjelder for Octavia med DCC også (uten at jeg vet hvor utbredt DCC er på Octavia).

Skrevet

Skodaklubben på face var et godt tips.

Inntrykket derfra er at alle med Superb og Octavia er helt DCC frelst, mens Kodiaq eierne ikke har det samme utbyttet av den. Jeg tror kanskje det har sammenheng med vekt og høyde på bilen. Utslaget blir kanskje ikke like stort fra Sport til Comfort som på en lavere, lettere stasjonsvogn.

Skrevet (endret)

Ja har lest litt i det innlegget du la ut der, og ser jo at det er litt delte meninger når det gjelder Kodiaq også nå, men som sagt det kommer jo veldig an på hva hver enkelt sjåfør liker også.

Det hjelper f.eks. ikke meg om noen sier at Superb i Normal -eller Comfortmodus er behagelig og de benytter aldri noe annet, jeg klarer ikke disse innstillingene i det hele og bruker kun Sport.

F.eks. noen senker jo en Octavia slik at fangerene og kanalene nesten skraper asfalten, mens andre hever sine Octaviaer fordi de har behov for det, noe har selvfølgelig med utseendet å gjøre, men det har selvfølgelig også noe med hva de liker og har behov for å kjøre med.

Så mitt neste råd er å ta en tur til forhandleren og prøv ut det de har på en skikkelig tur, ikke bare rundt hjørnet eller en liten times tur, du trenger en lengre prøvetur og på mange forskjellige type veier og underlag. En helgetur hadde kanskje vært det beste for deg. Og har ikke din forhandler Kodiaq med begge understell tilgjengelig, så ta deg en tur til en annen forhandler også om du har muligheten til det. En kan sikkert lære seg å like det meste, men når det er snakk om såpass mye penger som dette, så er det vel best å velge det en selv er mest fornøyd med, og ikke tro at andres meninger passer best for deg. Gjør som du vil, det er kun et velment råd fra min side, slik at du ikke blir skuffet eller velger noe du ikke blir 100% fornøyd med :) 

Jeg hadde uten den minste tvil valgt DCC, men det er langt i fra sikkert at du deler den erfaringen der etter en skikkelig prøvetur, lykke til @tronna :) 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Skrevet

Samme får det være. Jeg har bestilt bil :)

190 diesel som vist over, og uten DCC. Tenker det blir bra jeg.

Så takk for all hjelp(eller ikke? :D), nå får jeg bare smøre meg med tålmodighet og glede meg som en unge til jul!

Skrevet

Hehe, vi må jo gjøre det litt utfordrende for deg også da ;)

Gratulerer med bestilling av bil @tronna, motor, drivlinje og utstyrslista ser meget bra ut, så dette blir en bil du kommer til å bli meget fornøyd med :) 

Husk bare at det er «pålagt» bildetvang her når du får bilen din ;) 

Lykke til med ventingen, og det kommer kanskje til å være den verste biten av hele prosessen for deg? ;) 

  • Lik 1
Skrevet

Takk for det. :)

Jeg håper jeg glemmer at jeg har bestilt bilen, så jeg får en positiv overraskelse når den står klar hos forhandler.

Jeg lover å diske opp bilder. ;)

Skrevet

Vi skal holde liv i tråden din vi @tronna slik at du ikke glemmer det ;) For her på forumet så forsøker vi hjelpe til så godt vi kan med alt mulig, å hindre at noe går i glemmeboken tror jeg at vi skal fikse lett som bare det, hehe:D 

Flott du kommer med bilder etterhvert, morsomt å følge andres prosesser fra vurdering av bil/utstyr og helt frem til levering. :) 

Skrevet

Haha, ja vi får nå se hvor dette bærer hen. Kommer nok tilbake når jeg ikke skjønner hvordan Kessy fungerer, eller hvordan jeg får ut el-hengerfeste. ;)

Skrevet

Grattis med bestillingen. Omtrent som den jeg går og venter på... Bestilte først 150 bensin, men angret meg og endret til 190 diesel etter noen uker. Tok da også med parkeringsvarmer og droppet varme i frontrute, men jeg lurer litt på om jeg skal legge inn det siste igjen nå rett før produksjonen blir låst...

Har greid å glemme bestillingen i et par måneder, men røk nettopp på en smell der 9_9. Får prøve å glemme igjen, men håper nå å få bilen i tide til høstferien...

  • Lik 1
Skrevet

Takk for det, og gratulerer til deg også :)

Skulle gjerne sett at det ikke var fullt så lenge til bilen kommer. 

Med så lang ventetid, så er det ikke umulig at det kommer mer på bestillingen.

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Fått produksjon uke 45 nå. Bilen forventes leveringsklar uke 50 i Skodas kliss nye butikk på Oslo Vest. I underkant av 4000000 sekunder igjen ?

  • 2 uker senere...
Skrevet

Da er godbilen omsider på vei til Bremerhaven. Skal innom og titte på den nye butikken senere i dag. Må snart finne ut av hvordan jeg skal behandle bilen før jeg tar den ut på veien.

Så var det takstativ og skiholdere. Har bedt om pris på noe Thule greier. 

Hva annet må man ha til bilen?

Skrevet
On 11/10/2017 at 12:53 PM, tronna said:

Hva annet må man ha til bilen?

Plastkopp til hengerfestet, hvis du mener det er praktisk... Min ble levert uten dette, og selger mente det kanskje ikke var plass når festet ble svingt inn under bilen, men det gikk fint... :-)

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...