Gå til innhold
Vandreren

Parkeringshjelp - Hvordan aktivere denne?


Anbefalte innlegg

Bilen er bestilt med alt som heter parkeringsautomatikk og jeg har aktivert "rubbel og bit" i infosystemet.

Kjører sakte langs en gate med luker på høyre side og trykker inn knappen "parkeringsknappen" (P @) men ingen ting skjer i displayet. 

Hva er det jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått min Kodiaq ennå, så jeg vet ikke hva som er prosedyren der, men på min nåværende passat må jeg blinke til høyre i tillegg til å aktivere park assist for å få den til å lete etter luker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er om lukene du kjører forbi er store nok til at bilen registrer dem?

Jeg har ikke dette systemet på min bil, men tittet litt i instruksjonsboka. Dette er jo omhandlet over flere sider, og det er en del ting som skal på plass før dette fungerer. Du har sikkert lest igjennom dette selv også, men tok bare et lite utklipp av de første linjene som omhandler det å finne parkeringsluker og da er jo selvfølgelig dette under forutsetning av at alt er aktivert slik du skriver at du allerede har gjort.

5983046773e34_Skjermbilde2017-08-03kl_13_00_49.thumb.png.56049599bf60dd7c266a298196dea716.png

 

 Men om disse forutsetningen også er oppfylt så hadde jeg nok først forsøkt det med blinklyset som ble foreslått av @euphoria, deretter forhørt meg med selger/forhandler om noe er feil på parkeringsassistenten i din bil.

Håper du får det til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kommer til en luke du skal parkere, må du slå på park assist, deretter setter du på blinklys på den siden du vil bilen skal parkere på. Deretter kjører du sakte fremover, og følger med i display, da du har passert en stor nok luke for bilen (tror du kun trenger 60cm mer enn bilens lengde), så sier bilen du skal sette bilen i revers, deretter er det bare å følge anvisningene i bilen! Bilen tar seg av all styring... Og bilen sier når du skal kjøre fremover og bakover :) I min '17 Superb må jeg gasse, bremse og velge mellom drive og revers selv, men vet det er automatisk brems på '18 modell, vet ikke hva som er tilfelle på din Octavia :) 

Altså for å få det igang,start park assist OG sett på blink til rett side før du kommer til luke, på den måten mester bilen avstanden :) 

håper du får det til, det er litt gøy faktisk :P 

Du kan faktisk bruke det samme systemet for å komme deg "ut" igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trodde jeg hadde oppdatert med status her men det må ha blitt noe rot.
Ved gjennomgang av kontrakten ser jeg at parkeringshjelp/automatikk ikke er blitt med. Jeg husker tydelig at jeg sa jeg skulle ha det da vi gikk gjennom ekstrautstyret med selger men det har altså ikke blitt krysset av.

Sånn er det men ved nærmere ettertanke er jo dette mest gimmickpregede  funksjoner som man klarer seg fint uten. Jeg hadde lukeparkeringsautomatikk på forrige bilen men det ble mest som show off når jeg hadde noen med meg som ikke hadde sette dette før.

Jeg beklager!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...