Gå til innhold
Brf

EPC og motorlampe lyser


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva feilen kan være når disse to lampene lyser. Var på Skoda idag og di pratet gresk og sa det kostet 9000 å fikse. Di snakket noe om et spjell som låser seg, men kan dette være luftmengde måleren di snakker om? Pga jeg har jo sett at den er ikke veldig dyr og det er noe jeg kan klare å skifte selv. Noen som kan hjelpe meg med noen svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EPC kan også være turbo, de bokstavene lyste jo så fint mot meg i min forrige bil. Det var en VW Golf 2014 modell som kun hadde kjørt ca 34.000km når dette skjedde, det var da ladetrykksregulatoren til turboen som ikke ville mer.

 

3 timer siden, Håvard skrev:

Tittelen beskriver jo hvilke lamper som lyser @Superb lll:P

Lampene sier bare at det er en feil i systemet, kan være alt mulig. Må vite feilkoder hvis det skal være mulig å hjelpe. 

Joda det så jeg @Håvard, men enkelte ganger så kan det være forskjellige farger på dem, hvor gul betyr oppsøk verksted og rødt betyr stopp. Det var derfor jeg skrev det slik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det vet jeg ikke, for min EPC lyste gult og når jeg ringte til merkeverkstedet så fikk jeg spørsmål av kundemottakeren om det lyste gult eller rødt. Men om det skulle ha lyst rødt, så ville bilen mest sannsynlig ha godt over i nødmodus og en ville hatt begrenset motorkraft.

Derfor mitt spørsmål, (selv om jeg selv kun så at det var gule lys i min bil her)

Ellers så er jeg selvfølgelig helt enig med deg, varsellampene/feilkodene blir lagret i bilens logg og må leses av (og fjernes) med riktig programvare........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...