Gå til innhold
Salcin

2017 Superb Columbus databruk


Anbefalte innlegg

16 timer siden, PaulusA skrev:

Jeg delte tidligere data fra mobilen, før jeg gikk over til 4G router. Bilen brukte da, for meg, ca 10-40 MB per dag, men så kjører jeg ca to timer daglig på E18

Dette må være med Google Earth visning? Jeg har ikke oppnådd noe i nærheten av disse datamengdene ved "vanelig" bruk av navigasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
4 timer siden, Salcin skrev:

Sliter med art min bruker sinnsykt mye data, flere gigabyte i løpet av nett par timer... Men lurer veldig på om det da kan være noe innstillinger på telefonen... men Ble plutselig sånn

Deler du nett via telefon, eller simkort direkte i hanskerom? Dette høres jo helt sykt ut.. flere gigabyte illøpet av noen timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marius skrev:

Deler du nett via telefon, eller simkort direkte i hanskerom? Dette høres jo helt sykt ut.. flere gigabyte illøpet av noen timer..

Ja, bruker datasim i hanskerom, og mobilen «kobler seg opp» til den når jeg setter meg i bilen.. tar jeg ut sim i bilen bruker jeg tilnærmet null.. men brukt faktisk 5gb på drøyt 2 timer kjøretur her om dagen :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Salcin skrev:

Ja, bruker datasim i hanskerom, og mobilen «kobler seg opp» til den når jeg setter meg i bilen.. tar jeg ut sim i bilen bruker jeg tilnærmet null.. men brukt faktisk 5gb på drøyt 2 timer kjøretur her om dagen :o 

Har du sjekket om den har begynt å laste ed noe kart oppdatering feks? For dette høres ikke riktig ut i det hele tatt.. ingenting som skal kunne bruke slike mengder.. utenom kart oppdatering selvfølgelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På anstendige mobiltelefoner kan du huke av for at enkelte wifi-nettverk er basert på mobilt bredbånd, slik at disse blir behandlet som om mobilen var koblet opp via eget mobilnettverk. Dermed unngår man at store mengder data går med når mobilen finner det for godt å utføre automatiske oppdateringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Salcin skrev:

Mobilen har ikke oppdatert seg, app’er har ikke oppdatert seg, dette må jeg gjøre msnuelt :o 

Men, pga du har eget datasim, kunne du bedt mobiloperatøren din sende over forbruket på kun det simkortet? Da får du litt mer oversikt over hva som kan ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Marius skrev:

Men, pga du har eget datasim, kunne du bedt mobiloperatøren din sende over forbruket på kun det simkortet? Da får du litt mer oversikt over hva som kan ha skjedd.

Jeg ba om det, men pga personvern så gikk vist ikke det.. eneste dem kunne si var att det var fra data sin tilnærmet all trafikk hadde vært.... har jo hatt data sim 2 år i bilen nå, og det begynte plutselig slik nå i høst (etter operatør bytte faktisk) :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Salcin skrev:

Jeg ba om det, men pga personvern så gikk vist ikke det.. eneste dem kunne si var att det var fra data sin tilnærmet all trafikk hadde vært.... har jo hatt data sim 2 år i bilen nå, og det begynte plutselig slik nå i høst (etter operatør bytte faktisk) :o 

Du skal ha krav på det.. så lenge du er jurdisk eier. Men, om mesteparten var fra data sim. Så begynner jeg å bli veldig usikker på hva det kan være.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...