Gå til innhold
Henning81

Vurderer ny Superb Sportline


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært på jakt etter ny bil en stund nå, vurdert diverse mellomklasse SUVer og i tillegg Mondeo, Passat, A6 etc.. Men i går prøvekjørte jeg en Skoda Superb L&K 4x4 190 HK tdi, og jeg må si at det er kanskje den beste bilen jeg noen gang har kjørt. Jeg er 196 høy, så er avhengig av god plass og gode seter. Jeg prøvesatt også Sportline utgaven, og synes setene i den er hakket bedre og ikke minst kule.

Så jeg vurderer nå å klinke til på et ok tilbud jeg har fått av Møller Bil, på en Skoda Superb Sportline 4x4, 190 HK tdi 7trinns DSG. Dette er en bil de har leveringsklar nå, så jeg slipper å vente i 4 mnd. Den er godt utstyrt, men det er et par ting den mangler som jeg kanskje kan få noen kommentarer på her inne.

Følgende utstyr (jeg kunne tenkt meg) som bilen ikke har:

- Canton Sound system - Columbus 9" skjerm - DCC adaptivt understell - Digitalt Dashbord

Det er sportsetene og stylingen som gjør at valget faller på Sportline utgaven, men jeg er litt skeptisk til at den er senket med tanke på vinterkjøring og på litt ujevnt terreng (vurderte faktisk også en Alltrack)

Så kom gjerne med deres meninger og erfaringer dere har med både bilen og utstyret jeg har nevnt. Noe utstyr som man absolutt bør ha med etc..

 

Takker for kommentarer...

 

Endret av Henning81
  • Lik 1
Skrevet

Jeg syntes også setene i Sportline er veldig gode å sitte i, enn f.eks standard-setene. 

Ellers så er både Canton sound system og DCC adaptiv understell et must (iallefall for meg) på en Superb. 

Canton gir meget bra lyd i forhold til det vanlige anlegget, og er du glad i musikk, så er Canton noe jeg mener man bare må ha da. 

DCC adaptivt understell ville jeg også ikke vært helt foruten - jeg bruker det en del, og har blitt veldig glad i det. Superben er stor, og den kan gjerne bli litt gyngete og slikt. Da er det greit å ha noe å velge mellom. Noen sier også at kun sportsunderstell blir i stiveste laget, og bor du litt usentralt, med dårlige veier og slikt, vil du nok merke dette ganske godt.

Du sier du er bekymret for at bilen er senket; med sportsunderstell er bilen senket 15mm, mens med DCC er bilen senket 10mm. Jeg selv har DCC, og har ikke hatt noen som helst problemer med de 10mm, og jeg kjører daglig på dårlige veier. :)

Ellers så er det idag ikke mer enn ca 2,5 måneders ventetid på en splitter ny Superb. (Fått bekreftet av flere selgere for mindre enn 2 uker siden), så her har selgeren du har snakket med virkelig lagt på litt leveringstid. 

  • Lik 1
Skrevet (endret)

Core2Duo; Takk for gode tips og kommentarer, og godt å høre at du bekrefter dette med sportsetene. Canton lydanlegg og DCC adaptivt understell er absolutt noe jeg skal vurdere.  Det skal sies at anlegget i min Tucson er helt ubrukelig, så jeg er ikke veldig godt vant, så mulig standardanlegget i Superben er noe bedre..

Men da jeg prøvekjørte Superb`en (med DCC) i går så likte jeg faktisk Sportmodus best, jeg synes normal gynget litt for mye. Dette blir vel litt smak og behag kanskje. Men om jeg var veldig komfortabel med sportmodusen, så er kanskje behovet for DCC i en Sportline ikke nødvendig?

Endret av Henning81
Skrevet

Da har jeg fått nytt tilbud. Og jeg har da valgt følgende ekstrautstyr i tillegg:

- Canton lydanlegg, DCC adaptivt understell og digitalt instrumentpanel. Det kostet tross alt "bare" 17500 kr mer. Da blir det en følelse av en moderne bil med instrumentpanelet, bedre kjøreopplevelse med DCC og ikke minst en grom lyd i bilen med Canton.

 

  • Lik 2
Skrevet
På 3.4.2019 den 12.26, Henning81 skrev:

Men da jeg prøvekjørte Superb`en (med DCC) i går så likte jeg faktisk Sportmodus best, jeg synes normal gynget litt for mye. Dette blir vel litt smak og behag kanskje. Men om jeg var veldig komfortabel med sportmodusen, så er kanskje behovet for DCC i en Sportline ikke nødvendig?

Joda, sportsmodus på understellet er mye brukt her også :) Bare vær obs på at sportsunderstellet visstnok er merkbart mer stivere enn sportsmodus på DCC. Jeg har ikke prøvd ut sportsunderstellet selv, så jeg kan ikke bekrefte dette, men jeg vet det er mange som har prøvd det ut, og sier dette. 

Du får ta en runde i tenkeboksen, oppdater oss gjerne på hva valget faller på. :)

Skrevet

En virkelig flott bil du vurderer her @Henning81 🙂

@Core2Duo beskriver også veldig godt mine egne erfaringer med Superb, jeg hadde en Superb 2016 Style med DCC og Canton lydanlegg som er et «must» etter min mening.

Den kjørte jeg i rett over 2 år (ca  45.000km), og kan med hånda på hjertet si at den ble kjørt i over 95% av tiden i Sportmodus, alt annet gjorde jo at bilen oppførte seg som et duvende slagskip eller en litt «satt amerikaner». Så en bil som Superb eller Kodiaq hadde jeg ikke kjøpt/bestilt uten DCC understell. Jeg hadde heller ikke valgt Sportsunderstell av samme årsaker som @Core2Duo beskriver, det er merkbart stivere enn sportmodus og er i tillegg enda lavere enn DCC.

Anbefaler deg å kjøpe skvettlapper foran/bak, for en skal ikke kjøre mange kilometere på norske veier før kanalene foran og i underkant støtfangeren bak er tilnærmet «sandblåst» og klarlakken blir matt/borte. Etter litt lengre tid så blir også lakken slitt bort. Skvettlappene til Superb er relativt små og anonyme, men likevel svært effektive for beskyttelse av disse panelene. Eller evt en foliering med tykk klar folie for beskyttelse mot lakkslitasje på disse utsatte karosseripanelene.

 

Ellers så vil jeg også anbefale deg

  • vinterpakke (med webasto og oppvarmede bakseter)
  • oppvarmet frontrute
  • svingbart hengerfeste
  • elektrisk bakluke,
  • el.sete også for passasjer foran,
  • solgardiner i sidevinduene bak (for VAG sine sotede ruter er ikke mørke etter min mening til at de blir effektive nok for passasjerene/barn i baksetet) eller evt en ekstra soting av de bakre vinduene slik jeg har gjort på min Octavia Scout.
  • oppvarmet ratt
  • ryggekamera
  • reservehjul (hjelper lite med et rep.sett om et dekk er ødelagt)
  • knapp for nedfelling av bakseter (fra lasterommet, det er meget praktisk)
  • utvidet garanti (5 år / 150.000km)

 

  • Canton lydanlegg
  • Columbus infotainment system
  • digitalt instrumentpanel

Har du jo allerede kommet med selv 🙂

Velg ikke en bil som ikke har utstyret du egentlig ønsker deg, det er verdt å vente på en bil som virkelig er slik du ønsker den. Det kan også ha med innbytteverdien om en stund frem i tid, det betyr også en del om du evt velger å selge den privat selvfølgelig. Det kan være greit å ha en bil som skiller seg litt mer ut i fra standardutstyret...... 😉

Jeg hadde kun positive opplevelser med min Superb, og mye av kjørekomforten, lydanlegget, størrelsen savner jeg, selv om Octavia'en jeg nå har også er meget bra. Det var kun at jeg ville ha 4x4 og en litt høyere bil i forhold til veien jeg kjører mest på, som gjorde at jeg byttet inn Superben. Det ble kun byttet trekk over lasterommet på den tiden jeg hadde den bilen.

Lykke til med valg (og en evt bestilling) av ny bil @Henning81 🙂

Skrevet

@Superb lll og @Core2Duo ; Tusen takk for veldig informative opplysninger om bilen, understellet og riktig utstyr👍🏻 Jeg har valgt alt utstyret du nevner @Superb lll med unntak av det jeg skrev selv, den Colombus skjermen, 13k for den synes jeg er litt i overkant mye. 

Ellers blir det definitivt DCC, egentlig dette jeg har vært mest usikker på, så setter stor pris på at dere har oppklart dette med understellet😊

Prøvekjørte den nye Passaten i dag faktisk, følte ikke at jeg fant meg helt til rette, og synes førermiljøet i Superb’en er ganske mye bedre.

Jeg er ikke i tvil om ag det er en Superb jeg vil ha, og tror jeg har snekret sammen en god bil nå, takket være gode tips fra @Core2Duo og @Superb lll 👌🏻

Men.. Det kommer jo en ny utgave/facelift høsten 2019, med levering jan/feb 2020. Og det gjør meg jo litt usikker.. Jeg liker den utgaven som er nå veldig godt, men når en ny modell er på trappene om få måneder så blir jeg litt i tvil.. Har dere noen tanker eller informasjon om hvilke endringer det blir på den nye modellen? Innvendig og utvendige detaljer? Er det snakk om en helt ny bil, eller blir det kun en facelift? 

Skrevet
20 minutter siden, Henning81 skrev:

Er det snakk om en helt ny bil, eller blir det kun en facelift? 

Kun facelift, kommer til å være veldig lik utseendemessig den som er nå. Nye ting er hybrid drivlinje, full LED og diverse småting. 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt Superb nå ettersom det åpnes for bestilling forholdsvis snart. Men klart, om det ikke er viktig å ha det nyeste så kan det være penger å spare.

Skrevet

Hybrid er uansett uaktuelt for meg, og Om bilen ikke har full LED er ikke noe som holder meg våken om nettene. Betryggende å høre at det er kun facelift. Med tanke på et potensielt høyere verditap den gamle vil ha kontra den nye uroer meg vel heller ikke så mye, da jeg mest sannsynlig tar den ut på leasing. Det er mye debatt rundt privatleasing for tiden, og jeg har vel egentlig alltid vært litt skeptisk til dette. Men når jeg skal ha en ny bil med diesel motor i 2019, så føler jeg det er tryggest å lease i forhold til et antatt større verditap enn for noen år siden. 

Takk @BGB for oppklaring rundt dette. I forhold til den nye WLTP standarden, så blir vel Kodiaken 40k dyrere, og jeg vil jo tro at den nye Superb’en også kommer til å øke i pris? 

Skrevet
57 minutter siden, Henning81 skrev:

Takk @BGB for oppklaring rundt dette. I forhold til den nye WLTP standarden, så blir vel Kodiaken 40k dyrere, og jeg vil jo tro at den nye Superb’en også kommer til å øke i pris?

 

I Norge blir jo ikke de nye avgiftene satt i funksjon før i 2020/21, så det bekymrer ikke meg - dog Kodiaqen er dyr nok allerede, i alle fall den vi har på vei :(

Skrevet

Kun en bitteliten facelift som @BGB nevner. Her har du noen bilder du kan se litt på: Bilnorge.no - Superb facelift 2019 . Stasjonsvogna er fra bilde 20 og utover.

Det eneste jeg klarer å se akkurat nå er bare litt forandringer på grillen og grøftelysene, som omhandler utseendet.

Jeg har selv vurdert ny bil, da samboer mest sannsynlig tar over nåværende Superb jeg har nå. Jeg var tenkt langt og lenge, men selv med et godt tilbud på nåværende modell - venter jeg altså nå på faceliften, mye av grunnen på grunn av Hybridmodellen, men også at jeg vil ha det "nyeste", med tanke på led-lys, facelift og slikt. I tillegg har jeg jo allerede nåværende Superb, da er det jo morro og vente litt, og få en litt  annen type bil, om man kan si det slik, istedenfor å ha 2 helt like biler. :)

Spennende det du sier om Kodiaq og at den vil bli 40.000 kr dyrere - er det sikre kilder, eller er det bare gjetting fra en bilselger?

Skrevet

Hmm.. ut i fra de bildene på utvendige endringer har jeg ingen problemer med å gå for den «gamle». Jeg er vel i overkant opptatt av førermiljøet, høyden på midtkonsoll etc, så synd det ikke er sluppet noen bilder av den innvendig ennå.. 

Jeg vurderte også hybrid, men ikke ladbar, da det ikke passer mitt kjøremønster (kun langturer til Sør-Sverige og den norske fjellheimen), men har en forkjærlighet for dreiemomentet i en sterk dieselmotor, og 2 literen med 190 hk i Superben imponerte i forhold til andre biler jeg har prøvd. 

@Core2Duo Det virket ikke som det kun var gjetning fra selgers side når det gjaldt prisendringen på Kodiaken, fikk en følelse av at han var ganske sikker i sin sak. For meg var et kjøp av Kodiak uansett uaktuelt, så tror heller ikke at det var et salgstriks for å få meg til å klinke til på en deal nå.. Jeg vil tro at hybrid versjonen av superben blir ganske populær, og vil jo ikke bli berørt av den nye WLTP standarden i noe særlig grad. Jeg regner med at den kun kommer i ladbar versjon?

Skrevet
57 minutter siden, Henning81 skrev:

Jeg regner med at den kun kommer i ladbar versjon?

Per nå er det kun ladbar hybrid, ja. Det offisielle navnet blir Superb PHEV. 

Skrevet

Det er ingen som vet hvordan prisene blir når WLTP reformen innføres - da avgiftene ikke er satt enda. Vi bestilte Kodiaq i fjor og den vanlige prisøkningen til i år var på snaue 4000kr. 

Dette er Sportline 190 TSI. 

Skrevet

At Columbus er kostbar er det ingen tvil om, men den inneholder også noen funksjoner som er litt praktiske, men om det er verdt den summen er jo en helt annen sak.

Spesielt skiltgjenkjenning funksjonen er en ting jeg savner. Jeg valgte heller ikke Columbus til min Scout, siden Amundsen var standard. 

Det kan være veldig mye å spare på å velge en «utgående» modell, men når det ikke er større forskjeller enn hva det ser ut til på bildene jeg har funnet på nettet så langt, så er det jo ikke så mye som skiller disse fra hverandre. Men en ting er det kanskje likevel verdt å merke seg, og det er hvor effektive LED-lys faktisk er. Personlig så synes jeg de er vesentlig bedre enn Xenon, men om jeg hadde ventet i flere ekstra mnd pga det, er jeg ikke helt sikker på.

Hadde FL utgaven også hatt med seg f.eks digitalt instrumentpanel, oppvarmet ratt, oppgradert støydemping, e.l., så hadde det nok stilt seg litt annerledes, men nå er jo alt dette allerede tilgjengelig på nåværende utgave av Superb, og da er det jo kun noen små estetiske forandring foran og LED lys som er de mest synlige forskjellene som jeg har lagt merke til så langt. Om det er noen tekniske forskjeller ellers er det jo ikke så mye info om enda.

Octavia hadde jo flere forandringer i tillegg til en ny front når de kom med sin FL i 2018.

Skrevet
33 minutter siden, Superb lll skrev:

Spesielt skiltgjenkjenning funksjonen er en ting jeg savner. Jeg valgte heller ikke Columbus til min Scout, siden Amundsen var standard. 

 

Har du kameraet i frontvinduet?

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

På min forrige bil som jeg hadde den funksjonen på, så var det plassert i frontvinduet ja.

 

Lurte på om du hadde det nå da det er svært lett å kode frem.

Eller så er det jo bare å ettermontere kameraet så får du både trafikkskilt gjenkjenning og flere assistent systemer: Klikk meg!

Skrevet

Helt ærlig så vet jeg ikke om denne bilen her har kamera eller ikke @BGB, men jeg tror vel ikke at den har det.

Jeg har ikke bestilt noe utover det som er vanlig std.utstyr når det gjelder «assistenter», så slik som f.eks. lane-assist har jeg ikke.

Skiltgjenkjenning er ikke noe jeg tenker på at jeg må ha, men siden den forrige bilen hadde det, så savnet jeg det litt til og begynne med, men det har mer eller mindre gått over nå, så det er nok ikke noe jeg kommer til å ettermontere.

 

Jeg er der hvor jeg vurderer å ettermontere gassdempere til panseret, men det er vel nesten så langt jeg kommer til å gjøre noe som helst med denne bilen ;)  

Har kun montert støydempingsmatte under panseret og sotet de bakre vinduene ekstra, og det er det eneste jeg har gjort med denne bilen. Jeg savner riktignok skvettlapper foran og bak, men det er dessverre ikke tilgjengelig på Scout når jeg fikk bilen i fjor sommer.

Skrevet

Gassdempere har jeg montert, rask og billig modifikasjon som gjør panseråpning mye mer praktisk. Skvettlapper finnes ikke til Scout noe som er utrolig frustrerende, faktisk den eneste modellen fra Skoda som ikke har dette. Dog de originale til vanlig Octavia passer sånn 98% med litt modifikasjoner (flytting av skruehull). Faktisk når vil bestilte Kodiaq var skvettlapper det første jeg satt på utstyrslista.

Uansett, har du kamera ser det slik ut:

spacer.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
    • Reg.reim tenker eg på, ikkje multireima. Reg.reima er jo under dekselet. Har den vore bytta tidligare?
    • Som i drivreim? I så fall så er den hel. 2,0 16V diesel 4 sylinder  tdi 4x4 Automat  Generasjon 2…
    • Kva type motor?  Har du sjekka registerreim?
    • Hei. Jeg har hatt flere Skodaer og ikke hatt problemer med sinkslipp. Jeg tror det kan være årsmodeller som er mere utsatt enn andre, men jeg vet ikke helt. Haldex. Her må du være nøye med oljeskift og rens av sil (på Octavia 3 og nyere). Tidligere versjoner hadde sil på pumpa + oljefilter på Haldex'en. Men på de nyere versjonene, så ble filteret tatt bort (Haldex ble solgt til Borg Warner). Da forsvant også forbruker-informasjonen om dette systemet. I tillegg ble silen i pumpa IKKE sjekket og dermed ikke renset ved behov. Og det er behov for rensing av silen. Så dette MÅ du be om ved hvert oljeskift. Og olja bør helst skiftes oftere enn anbefalt intervall. Da har du større sikkerhet for at firehjulstrekken faktisk virker når du trenger det, og at pumpa ikke skjærer seg på grunn av manglende oljegjennomstrømning. Oljepumpa går så lenge motoren går (eller kanskje til og med så lenge tenningen er på). Bildet viser silen på min ca. et halvt år etter at jeg kjøpte bilen (brukt). Jeg vet ikke hvor lenge det var siden siste oljeskift eller silrens, men det er absolutt verdt å passe litt ekstra på.
    • Hei @Lars1988 Trykket i dekkene er det som bærer vekten av bilen. Det er mange faktorer som virker inn på hva som er "riktig" trykk i dekka, dekkgummien er fleksibel og vil forme seg etter underlaget, innvendig trykk og generell belastning (statisk og dynamisk). Så på vinterdekk ville jeg absolutt ikke brukt for lavt eller for høyt trykk i forhold til det som står oppgitt i tanklokket. På vinterdekk ville jeg lagt på 10-15%, men ikke mer. Alt er relativt, og det er forskjellige vinterforhold gjennom sesongen, pluss at føret varierer mye. Kjører du mye på motorvei med "svart" asfalt og høy hastighet, så kan høyt trykk være greit for å få ned forbruket. Men kjører du på varierte forhold der vinteregenskapene er viktigst, så hadde jeg ikke satset på at høyt trykk gir godt grep når du trenger det som mest. Jeg hadde i alle fall satt forbruk lengre ned på prioriteringslista på vinterdekk. På vinteren er det flere andre forhold som uansett drar opp forbruket. Hvis du synes 2,5 bar gir gode egenskaper, så hadde i alle fall jeg fortsatt å kjøre på det. Men igjen, alt er relativt.
    • Hei. Min skoda har gått helt fint uten problemer frem til nå. Kjørte hjem fra jobb, satte fra meg bilen. Sto en 5-6 timer. Startet den på kvelde, sto på tomgang ca 10 min, for å bli varm. Kom en rar lyd fra motoren, (som om noen sto med en spade og hakket i grusen) Så stoppet den plutselig. og vil ikke starte igjen. Er strøm på batteriet. full tank diesel. Alt av lys i dash og bil + radio og varmeapparat  funker. Drivreima er hel, tenninga funker, ingen fare varsellamper har begynt å lyse.....vil bare ikke starte...som om den ikkemfår diesel kan virke som... Har kjørt diagnose på den, men ingen fornuftige feilkoder som dukker opp... annet  enn :  vannpumpe 2, - brudd på strømkrets.  og dieel-varmer, men den har vært ute av drift lenge. + cruisecontroll- noe jeg ikke visste at jeg hadde en gang... Kan nesten virke som en plutselig nødmodus har slått inn eller noe. startsperre? Hva kan jeg gjøre?  Er en utomat, så får jo  ikke akkurat tauet den til verksted.... Noen ideer?  Kan det  evt være noen sikringer ssom forårsaker dette? hvor finner jeg evt de?  HJELP. Takker for svar.
    • Hei! Jeg kjører vinterdekkene Continental VikingContact 7 på min Octavia og pleier å holde trykket på 2,5 bar foran og bak. Synes de gir veldig godt grep på is og snø, men vurderer å øke til 2,6 bar for å redusere rullemotstand. Har noen erfaring med hvordan dette påvirker komforten eller slitasjen på dette dekket?  
    • Hei alle sammen! Dette forumet er skikkelig nyttig. Jeg ser noen nevner utfordringer med zinkslipp – er det noe som bare gjelder spesifikke årsmodeller? Og er det noe spesielt å være obs på når det gjelder service for Haldex-systemet? Setter stor pris på innspill!
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...