Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Henning81

Vurderer ny Superb Sportline

Recommended Posts

Jeg har vært på jakt etter ny bil en stund nå, vurdert diverse mellomklasse SUVer og i tillegg Mondeo, Passat, A6 etc.. Men i går prøvekjørte jeg en Skoda Superb L&K 4x4 190 HK tdi, og jeg må si at det er kanskje den beste bilen jeg noen gang har kjørt. Jeg er 196 høy, så er avhengig av god plass og gode seter. Jeg prøvesatt også Sportline utgaven, og synes setene i den er hakket bedre og ikke minst kule.

Så jeg vurderer nå å klinke til på et ok tilbud jeg har fått av Møller Bil, på en Skoda Superb Sportline 4x4, 190 HK tdi 7trinns DSG. Dette er en bil de har leveringsklar nå, så jeg slipper å vente i 4 mnd. Den er godt utstyrt, men det er et par ting den mangler som jeg kanskje kan få noen kommentarer på her inne.

Følgende utstyr (jeg kunne tenkt meg) som bilen ikke har:

- Canton Sound system - Columbus 9" skjerm - DCC adaptivt understell - Digitalt Dashbord

Det er sportsetene og stylingen som gjør at valget faller på Sportline utgaven, men jeg er litt skeptisk til at den er senket med tanke på vinterkjøring og på litt ujevnt terreng (vurderte faktisk også en Alltrack)

Så kom gjerne med deres meninger og erfaringer dere har med både bilen og utstyret jeg har nevnt. Noe utstyr som man absolutt bør ha med etc..

 

Takker for kommentarer...

 

Edited by Henning81
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes også setene i Sportline er veldig gode å sitte i, enn f.eks standard-setene. 

Ellers så er både Canton sound system og DCC adaptiv understell et must (iallefall for meg) på en Superb. 

Canton gir meget bra lyd i forhold til det vanlige anlegget, og er du glad i musikk, så er Canton noe jeg mener man bare må ha da. 

DCC adaptivt understell ville jeg også ikke vært helt foruten - jeg bruker det en del, og har blitt veldig glad i det. Superben er stor, og den kan gjerne bli litt gyngete og slikt. Da er det greit å ha noe å velge mellom. Noen sier også at kun sportsunderstell blir i stiveste laget, og bor du litt usentralt, med dårlige veier og slikt, vil du nok merke dette ganske godt.

Du sier du er bekymret for at bilen er senket; med sportsunderstell er bilen senket 15mm, mens med DCC er bilen senket 10mm. Jeg selv har DCC, og har ikke hatt noen som helst problemer med de 10mm, og jeg kjører daglig på dårlige veier. :)

Ellers så er det idag ikke mer enn ca 2,5 måneders ventetid på en splitter ny Superb. (Fått bekreftet av flere selgere for mindre enn 2 uker siden), så her har selgeren du har snakket med virkelig lagt på litt leveringstid. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Core2Duo; Takk for gode tips og kommentarer, og godt å høre at du bekrefter dette med sportsetene. Canton lydanlegg og DCC adaptivt understell er absolutt noe jeg skal vurdere.  Det skal sies at anlegget i min Tucson er helt ubrukelig, så jeg er ikke veldig godt vant, så mulig standardanlegget i Superben er noe bedre..

Men da jeg prøvekjørte Superb`en (med DCC) i går så likte jeg faktisk Sportmodus best, jeg synes normal gynget litt for mye. Dette blir vel litt smak og behag kanskje. Men om jeg var veldig komfortabel med sportmodusen, så er kanskje behovet for DCC i en Sportline ikke nødvendig?

Edited by Henning81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått nytt tilbud. Og jeg har da valgt følgende ekstrautstyr i tillegg:

- Canton lydanlegg, DCC adaptivt understell og digitalt instrumentpanel. Det kostet tross alt "bare" 17500 kr mer. Da blir det en følelse av en moderne bil med instrumentpanelet, bedre kjøreopplevelse med DCC og ikke minst en grom lyd i bilen med Canton.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 3.4.2019 den 12.26, Henning81 skrev:

Men da jeg prøvekjørte Superb`en (med DCC) i går så likte jeg faktisk Sportmodus best, jeg synes normal gynget litt for mye. Dette blir vel litt smak og behag kanskje. Men om jeg var veldig komfortabel med sportmodusen, så er kanskje behovet for DCC i en Sportline ikke nødvendig?

Joda, sportsmodus på understellet er mye brukt her også :) Bare vær obs på at sportsunderstellet visstnok er merkbart mer stivere enn sportsmodus på DCC. Jeg har ikke prøvd ut sportsunderstellet selv, så jeg kan ikke bekrefte dette, men jeg vet det er mange som har prøvd det ut, og sier dette. 

Du får ta en runde i tenkeboksen, oppdater oss gjerne på hva valget faller på. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En virkelig flott bil du vurderer her @Henning81 🙂

@Core2Duo beskriver også veldig godt mine egne erfaringer med Superb, jeg hadde en Superb 2016 Style med DCC og Canton lydanlegg som er et «must» etter min mening.

Den kjørte jeg i rett over 2 år (ca  45.000km), og kan med hånda på hjertet si at den ble kjørt i over 95% av tiden i Sportmodus, alt annet gjorde jo at bilen oppførte seg som et duvende slagskip eller en litt «satt amerikaner». Så en bil som Superb eller Kodiaq hadde jeg ikke kjøpt/bestilt uten DCC understell. Jeg hadde heller ikke valgt Sportsunderstell av samme årsaker som @Core2Duo beskriver, det er merkbart stivere enn sportmodus og er i tillegg enda lavere enn DCC.

Anbefaler deg å kjøpe skvettlapper foran/bak, for en skal ikke kjøre mange kilometere på norske veier før kanalene foran og i underkant støtfangeren bak er tilnærmet «sandblåst» og klarlakken blir matt/borte. Etter litt lengre tid så blir også lakken slitt bort. Skvettlappene til Superb er relativt små og anonyme, men likevel svært effektive for beskyttelse av disse panelene. Eller evt en foliering med tykk klar folie for beskyttelse mot lakkslitasje på disse utsatte karosseripanelene.

 

Ellers så vil jeg også anbefale deg

  • vinterpakke (med webasto og oppvarmede bakseter)
  • oppvarmet frontrute
  • svingbart hengerfeste
  • elektrisk bakluke,
  • el.sete også for passasjer foran,
  • solgardiner i sidevinduene bak (for VAG sine sotede ruter er ikke mørke etter min mening til at de blir effektive nok for passasjerene/barn i baksetet) eller evt en ekstra soting av de bakre vinduene slik jeg har gjort på min Octavia Scout.
  • oppvarmet ratt
  • ryggekamera
  • reservehjul (hjelper lite med et rep.sett om et dekk er ødelagt)
  • knapp for nedfelling av bakseter (fra lasterommet, det er meget praktisk)
  • utvidet garanti (5 år / 150.000km)

 

  • Canton lydanlegg
  • Columbus infotainment system
  • digitalt instrumentpanel

Har du jo allerede kommet med selv 🙂

Velg ikke en bil som ikke har utstyret du egentlig ønsker deg, det er verdt å vente på en bil som virkelig er slik du ønsker den. Det kan også ha med innbytteverdien om en stund frem i tid, det betyr også en del om du evt velger å selge den privat selvfølgelig. Det kan være greit å ha en bil som skiller seg litt mer ut i fra standardutstyret...... 😉

Jeg hadde kun positive opplevelser med min Superb, og mye av kjørekomforten, lydanlegget, størrelsen savner jeg, selv om Octavia'en jeg nå har også er meget bra. Det var kun at jeg ville ha 4x4 og en litt høyere bil i forhold til veien jeg kjører mest på, som gjorde at jeg byttet inn Superben. Det ble kun byttet trekk over lasterommet på den tiden jeg hadde den bilen.

Lykke til med valg (og en evt bestilling) av ny bil @Henning81 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Superb lll og @Core2Duo ; Tusen takk for veldig informative opplysninger om bilen, understellet og riktig utstyr👍🏻 Jeg har valgt alt utstyret du nevner @Superb lll med unntak av det jeg skrev selv, den Colombus skjermen, 13k for den synes jeg er litt i overkant mye. 

Ellers blir det definitivt DCC, egentlig dette jeg har vært mest usikker på, så setter stor pris på at dere har oppklart dette med understellet😊

Prøvekjørte den nye Passaten i dag faktisk, følte ikke at jeg fant meg helt til rette, og synes førermiljøet i Superb’en er ganske mye bedre.

Jeg er ikke i tvil om ag det er en Superb jeg vil ha, og tror jeg har snekret sammen en god bil nå, takket være gode tips fra @Core2Duo og @Superb lll 👌🏻

Men.. Det kommer jo en ny utgave/facelift høsten 2019, med levering jan/feb 2020. Og det gjør meg jo litt usikker.. Jeg liker den utgaven som er nå veldig godt, men når en ny modell er på trappene om få måneder så blir jeg litt i tvil.. Har dere noen tanker eller informasjon om hvilke endringer det blir på den nye modellen? Innvendig og utvendige detaljer? Er det snakk om en helt ny bil, eller blir det kun en facelift? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
20 minutter siden, Henning81 skrev:

Er det snakk om en helt ny bil, eller blir det kun en facelift? 

Kun facelift, kommer til å være veldig lik utseendemessig den som er nå. Nye ting er hybrid drivlinje, full LED og diverse småting. 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt Superb nå ettersom det åpnes for bestilling forholdsvis snart. Men klart, om det ikke er viktig å ha det nyeste så kan det være penger å spare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hybrid er uansett uaktuelt for meg, og Om bilen ikke har full LED er ikke noe som holder meg våken om nettene. Betryggende å høre at det er kun facelift. Med tanke på et potensielt høyere verditap den gamle vil ha kontra den nye uroer meg vel heller ikke så mye, da jeg mest sannsynlig tar den ut på leasing. Det er mye debatt rundt privatleasing for tiden, og jeg har vel egentlig alltid vært litt skeptisk til dette. Men når jeg skal ha en ny bil med diesel motor i 2019, så føler jeg det er tryggest å lease i forhold til et antatt større verditap enn for noen år siden. 

Takk @BGB for oppklaring rundt dette. I forhold til den nye WLTP standarden, så blir vel Kodiaken 40k dyrere, og jeg vil jo tro at den nye Superb’en også kommer til å øke i pris? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
57 minutter siden, Henning81 skrev:

Takk @BGB for oppklaring rundt dette. I forhold til den nye WLTP standarden, så blir vel Kodiaken 40k dyrere, og jeg vil jo tro at den nye Superb’en også kommer til å øke i pris?

 

I Norge blir jo ikke de nye avgiftene satt i funksjon før i 2020/21, så det bekymrer ikke meg - dog Kodiaqen er dyr nok allerede, i alle fall den vi har på vei :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun en bitteliten facelift som @BGB nevner. Her har du noen bilder du kan se litt på: Bilnorge.no - Superb facelift 2019 . Stasjonsvogna er fra bilde 20 og utover.

Det eneste jeg klarer å se akkurat nå er bare litt forandringer på grillen og grøftelysene, som omhandler utseendet.

Jeg har selv vurdert ny bil, da samboer mest sannsynlig tar over nåværende Superb jeg har nå. Jeg var tenkt langt og lenge, men selv med et godt tilbud på nåværende modell - venter jeg altså nå på faceliften, mye av grunnen på grunn av Hybridmodellen, men også at jeg vil ha det "nyeste", med tanke på led-lys, facelift og slikt. I tillegg har jeg jo allerede nåværende Superb, da er det jo morro og vente litt, og få en litt  annen type bil, om man kan si det slik, istedenfor å ha 2 helt like biler. :)

Spennende det du sier om Kodiaq og at den vil bli 40.000 kr dyrere - er det sikre kilder, eller er det bare gjetting fra en bilselger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. ut i fra de bildene på utvendige endringer har jeg ingen problemer med å gå for den «gamle». Jeg er vel i overkant opptatt av førermiljøet, høyden på midtkonsoll etc, så synd det ikke er sluppet noen bilder av den innvendig ennå.. 

Jeg vurderte også hybrid, men ikke ladbar, da det ikke passer mitt kjøremønster (kun langturer til Sør-Sverige og den norske fjellheimen), men har en forkjærlighet for dreiemomentet i en sterk dieselmotor, og 2 literen med 190 hk i Superben imponerte i forhold til andre biler jeg har prøvd. 

@Core2Duo Det virket ikke som det kun var gjetning fra selgers side når det gjaldt prisendringen på Kodiaken, fikk en følelse av at han var ganske sikker i sin sak. For meg var et kjøp av Kodiak uansett uaktuelt, så tror heller ikke at det var et salgstriks for å få meg til å klinke til på en deal nå.. Jeg vil tro at hybrid versjonen av superben blir ganske populær, og vil jo ikke bli berørt av den nye WLTP standarden i noe særlig grad. Jeg regner med at den kun kommer i ladbar versjon?

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutter siden, Henning81 skrev:

Jeg regner med at den kun kommer i ladbar versjon?

Per nå er det kun ladbar hybrid, ja. Det offisielle navnet blir Superb PHEV. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Det er ingen som vet hvordan prisene blir når WLTP reformen innføres - da avgiftene ikke er satt enda. Vi bestilte Kodiaq i fjor og den vanlige prisøkningen til i år var på snaue 4000kr. 

Dette er Sportline 190 TSI. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

At Columbus er kostbar er det ingen tvil om, men den inneholder også noen funksjoner som er litt praktiske, men om det er verdt den summen er jo en helt annen sak.

Spesielt skiltgjenkjenning funksjonen er en ting jeg savner. Jeg valgte heller ikke Columbus til min Scout, siden Amundsen var standard. 

Det kan være veldig mye å spare på å velge en «utgående» modell, men når det ikke er større forskjeller enn hva det ser ut til på bildene jeg har funnet på nettet så langt, så er det jo ikke så mye som skiller disse fra hverandre. Men en ting er det kanskje likevel verdt å merke seg, og det er hvor effektive LED-lys faktisk er. Personlig så synes jeg de er vesentlig bedre enn Xenon, men om jeg hadde ventet i flere ekstra mnd pga det, er jeg ikke helt sikker på.

Hadde FL utgaven også hatt med seg f.eks digitalt instrumentpanel, oppvarmet ratt, oppgradert støydemping, e.l., så hadde det nok stilt seg litt annerledes, men nå er jo alt dette allerede tilgjengelig på nåværende utgave av Superb, og da er det jo kun noen små estetiske forandring foran og LED lys som er de mest synlige forskjellene som jeg har lagt merke til så langt. Om det er noen tekniske forskjeller ellers er det jo ikke så mye info om enda.

Octavia hadde jo flere forandringer i tillegg til en ny front når de kom med sin FL i 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
33 minutter siden, Superb lll skrev:

Spesielt skiltgjenkjenning funksjonen er en ting jeg savner. Jeg valgte heller ikke Columbus til min Scout, siden Amundsen var standard. 

 

Har du kameraet i frontvinduet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 time siden, BGB skrev:

 

Har du kameraet i frontvinduet?

På min forrige bil som jeg hadde den funksjonen på, så var det plassert i frontvinduet ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
2 timer siden, Superb lll skrev:

På min forrige bil som jeg hadde den funksjonen på, så var det plassert i frontvinduet ja.

 

Lurte på om du hadde det nå da det er svært lett å kode frem.

Eller så er det jo bare å ettermontere kameraet så får du både trafikkskilt gjenkjenning og flere assistent systemer: Klikk meg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helt ærlig så vet jeg ikke om denne bilen her har kamera eller ikke @BGB, men jeg tror vel ikke at den har det.

Jeg har ikke bestilt noe utover det som er vanlig std.utstyr når det gjelder «assistenter», så slik som f.eks. lane-assist har jeg ikke.

Skiltgjenkjenning er ikke noe jeg tenker på at jeg må ha, men siden den forrige bilen hadde det, så savnet jeg det litt til og begynne med, men det har mer eller mindre gått over nå, så det er nok ikke noe jeg kommer til å ettermontere.

 

Jeg er der hvor jeg vurderer å ettermontere gassdempere til panseret, men det er vel nesten så langt jeg kommer til å gjøre noe som helst med denne bilen ;)  

Har kun montert støydempingsmatte under panseret og sotet de bakre vinduene ekstra, og det er det eneste jeg har gjort med denne bilen. Jeg savner riktignok skvettlapper foran og bak, men det er dessverre ikke tilgjengelig på Scout når jeg fikk bilen i fjor sommer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Gassdempere har jeg montert, rask og billig modifikasjon som gjør panseråpning mye mer praktisk. Skvettlapper finnes ikke til Scout noe som er utrolig frustrerende, faktisk den eneste modellen fra Skoda som ikke har dette. Dog de originale til vanlig Octavia passer sånn 98% med litt modifikasjoner (flytting av skruehull). Faktisk når vil bestilte Kodiaq var skvettlapper det første jeg satt på utstyrslista.

Uansett, har du kamera ser det slik ut:

spacer.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reply to this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg har noen deler liggende fra min Octavia 2015. Jeg er usikker på pris, de legger bare i boden og tar opp plass. Ikke alt er egnet til å sendes, men hvis noen er interessert i noe så gi meg tilbud. Mer info på forespørsel. Bilder kommer. 1. Sorte emblemer med rød bakgrunn. Disse er kjøpt på Superskoda og aldri montert. Kan faktisk brukes på alle bilfarger for de som tør å gå litt utenfor..... 2. Innsynsgardiner til bakrute og bakre sideruter. Veldig lettmonterte og stopper muligheten for innsyn til bagasjerommet. 3. Luftfilterinnsats, K&N 33-3005, med vaske- og reoljesett. Lett å montere, erstatter originalfilteret. Dette er et evigvarende filter som du renser selv. Det kalles "sportsfilter", skal visst gi noe effektøkning eller lettpustende motor. Men det er i tilfelle marginalt. Kjørt muligens 20000 km. 4. Speilkapper i RS-blue. Satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler. 5. Krom grillramme. Satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler. 6. Gearhendel til DSG/4x4. Ubrukt, satt på bilen fra fabrikk til forhandler, deretter byttet av forhandler.
    • Tusen takk for at du har tatt deg tid til å se hva Supernova felgene faktisk vil koste fra SuperSkoda @Core2Duo, det setter jeg stor pris på   Det gjør det i hvert fall enda tydligere at dette ikke er veien å gå for å kjøpe originale felger. Fint forslag det du kommer med her, jeg har ikke tenkt tanken på å ta en tur over grensen til «söta bror», så det kan jo være en idé og forhøre seg litt der også om det skal bli aktuelt. Tror faktisk ikke at det vil vært så mye mer kostbart og tatt turen til merkeforhandler heller om en snakker med selgeren som har solgt de siste bilene til meg, enn at en går rett til delelageret. Mulig selgeren kan ha noen «magiske evner og triks» i ermet med tanke på prisen   Men helt realistisk sett, så tror jeg enten det å tenke litt mer på felgene som ligger på Finn.no og så lakkere dem, er det nærmeste det jeg kan komme innenfor en fornuftig prisramme. Eller forsøke en annonse med ønskes kjøpt på Finn.no, her på forumet eller i Skoda gruppa på FB.  Utfordringen med det er jo at det er flere som selger «gråstein» til prisen av gull....... Det neste jeg vurderer er jo bare å beholde de felgene jeg kjøpte i fjor sommer, og så levere dem til lakkering. Det er ikke noen merker i felgene, men jeg merker meget godt at det er rimelige felger når jeg ser på «lakk finishen». Det er relativt grove lakkporer i klarlakken, og det gjør jo at absolutt alt setter seg meget godt fast, og er nesten helt håpløst og fjerne igjen. Selv med allverdens felgrens og felgbørster, og jo mer jeg må bruke av dette, jo mattere blir lakken og enda mer setter bremsestøv og skitt seg fast. Det sier vel det meste om kvaliteten på klarlakken også, og det er jo selvfølgelig en av årsakene til at felgene var såpass rimelige som det de var......... At det er mange skarpe kanter mot eikene på felgene og i selve felgen, gjør jo heller ikke rengjøringen til en enkel jobb for å si det slik. Det er jo selvfølgelig bare snakk om «jåleri» dette her, men jeg synes nå at en relativt grei bil som Superben er også burde ha litt fine felger på sommeren    
    • Jeg har jo bruker på Superskoda jeg - men jeg rakk ikke å finne brukernavn- og passord da jeg skrev svaret ang nettsiden til toll.no. Jeg fant innloggingen nå, jeg sjekket totalpris og slikt på Supernova iallefall; Totalt inkl. gebyrer og frakt på Superskoda skal de ha 1.553 EURO.  Da sier toll.no følgende:  Totalt for varen inkludert avgifter 19 606,63 NOK I tillegg må du betale et gebyr til firmaet som fortoller varen for deg. For eksempel tar Posten 299 kroner for å fortolle denne typen sendinger. Dette gir en totalpris på 19 905,63 kroner. Så det blir altså ikke spesielt billig å handle derifra. Da er det som du nevner, at du like gjerne kan være heldig å få en matchende pris hos din lokale forhandler, om ikke billigere? Kunne det vært et alternativ å dra over til "söta bror"? Jeg spurte en forhandler over grensa angående akkurat disse Supernova-felgene, og de kunne tilby disse til 3768 SEK. Jeg må understreke at dette var i mars 2016, så det er jo en stund siden. Gitt at prisen fortsatt er 3768 SEK blir regnestykket slik: Resultat (i norske kroner) Sum før fortolling 14 440,48 Toll (0 %) 0,00 Merverdiavgift (25 %) 3 610,12 Sum etter fortolling 18 050,60
    • Takk for innspill @Sjåføren   Jeg har allerede felger som ikke er originale, de er kjøpt i Norge og de er helt greie. Men jeg må si at jeg har et ønske om originale felger i stedet om jeg skal gjøre et bytte av felger. Jeg har kommet over noen på Finn.no som jeg vurderer litt, de er uten dekk og har noen merker. De selges til en relativt grei pris og der tenker jeg at de kan bli meget pene i finishen om en leverer de til reparasjon og lakkering, men så var det om en liker designet da. For det er ikke alle originale felger som frister meg heller, og disse var nok ikke ett førstevalg for å si det slik, men om de lakkeres i en mørkere gråtone som ingen andre har, så blir de nok ganske fine likevel til en hvit bil   Det er jo en del som bytter ut originale felger, for å få et annet innpress og/eller større hjul enn 19", så en annonse om å kjøpe felger ligger også til vurdering. De felgene jeg linket til fra SuperSkoda er helt uaktuelle, i hvert fall Phoenix felgene. Jeg la ikke merke til at de var av chrome utførelse før jeg la inn linken heller, og da er de garantert ikke av interesse for meg. Jeg har mest lyst på Phoenix  som kan bestilles originalt til Superb L&K i 19", så mulig en ønskes kjøpt annonse er veien å gå for min del om jeg skal gjennomføre dette. Supernova er også et alternativ jeg kan tenke meg.  Vega er også fine felger, men de er jo først og fremst originale felger til Sportline, så det er muligens litt «feil» å ha dem på en L&K. Men alt kommer jo an på hva som er tilgjengelig på markedet, og ikke minst til hvilken pris de selges. Det billigste er jo selvfølgelig å beholde de jeg allerede har, og evt lakkere dem i en annen fargetone, men det hele må nok «modnes» litt mer før en går videre i denne prosessen.  
    • Mange spennende felger på markedet, @Superb lll  To fine du tenker på der, men Phoenix var jo, ehmm litt  i øvre prisleie! Kjøper du slike, blir du ganske alene om å ha dem. Ikke så mange kromfelger å se! Supernova er tøffe de også, og litt mer overkommelig i pris. Men originale felger er kostbare, finnes mange fine felger på ettermarkedet. Skal de brukes som sommerfelger, så er ikke toppkvalitet absolutt nødvendig, Det er mye bra (og fint) til lavere pris. Personlig liker jeg slike som disse: https://www.finn.no/166595725  Da har du kontroll på prisen, og du stiller litt sterkere mtp event. reklamasjon (i forhold til utlandet). 
    • Takk for svar og info @Core2Duo   Jeg har ikke laget en bruker på SuperSkoda (enda), men jeg har undersøkt litt likevel, og det er ikke sikkert at det blir så billig med felger fra SuperSkoda heller.  Det var kun to sett med felger jeg kunne tenkt meg fra Superskoda, og det er  Phoenix - de koster 2.499,99 EURO for 4 stk, og da kommer alle avgifter i tillegg. Supernova - de koster 1.339,99 EURO for 4 stk, og da kommer alle avgifter i tillegg.  Pakkene veier 51 kg totalt, så det vil jo bli litt kostnader med frakt for å si det litt forsiktig......... Så her tror jeg faktisk at å snakke litt med den lokale Skoda forhandleren kanskje kan være lurt for å få til en «deal», er ikke så sikker på at det vil bli så mye mer kostbart, i hvert fall ikke om en ser i retning av Phoenix felgene. Så jeg tror rett og slett at jeg får ha litt is i magen, og heller se om det dukker opp noen originale 19" felger til Superb tilsalgs etterhvert. Jeg har sett noen komplette sett med dekk og felg, men de var allerede solgt dessverre. Jeg trenger forsåvidt bare felgene, men her må en nok bare slå til når det kommer noe en liker og vil ha ser det ut til.  
    • Velkommen! Fine, gode biler, begge to. Men de er fra to forskjellige tidsepoker, ja. Sikkert forskjellige kjøreopplevelser med de også. Begge har sine nykker, men hvis du passer på dem og tar det som dukker opp så kan begge ha et langt liv. Sønnen min hadde en -98 modell (tror jeg det var) 1,6 bensin. God og behagelig å kjøre, stor plass og faktisk ganske så gjerrig på forbruket. Ikke avskrekkende mye problemer som dukket opp heller. Bilen ruller på veiene enda, i alle fall i fjor høst. Nå leaser han en Fabia, så han har holdt seg til Skoda han også. Fortell gjerne mer om dem og flere bilder er også kjekt. 
    • Gå inn på www.toll.no så får du fasiten der.   Lag deg evt. en bruker på Superskoda, så får du eksakt hvor mye det koster i frakt osv om du legger det i handlekurven, så får du eksakte tall du kan bruke på www.toll.no .
    • Hei. Har kjøpt Superb 2017 modell og ønsker bagasjeromsgitter i den.    noen erfaringer?  møller sier jeg trenger 3v9 017 222 og -221, og dette er kostbart.   mvh    
    • Er det noen som vet hvor mye det koster i frakt, toll/avgifter og sende felger SuperSkoda hit til Norge, jeg er klar over at det tilkommer mva på hele summen i etterkant. Jeg vurderer å kjøpe originale 19" felger til min Superb, hos forhandler koster de ett sted i mellom 3 - 4.000,- pr felg (avhengig av hvilken felg som velges), og det synes jeg koster betydelig mer enn det smaker. Nå har jeg bare fått en ca pris hos merkeforhandler,  om det kan "forhandles" litt med en selger i stedet for delelager har jeg foreløpig ikke spurt om.  Først vil jeg vite hva totalen på felger inkludert frakt og alle avgifter blir fra SuperSkoda, så jeg har noe å sammenligne med.
  • Other new topics

  • Andre nye innlegg

    • Ligger an for overgang til Audi, nærmere bestemt e-tron🙄 Har ikke bestilt enda, men nært forestående... Er vel litt leveringstid, så Octavian må nok holde ut med meg noen måneder til!
    • Den var både artig og stilig @Tommy Thon  
    • I dag fikk jeg en t-shirt med en kombinasjon av favoritt bil merke, og favoritt rockeband. Litt barnslig for en gubbe i 50åra, men det får stå til...😎😉
    • Det  tror jeg nok kan være et godt valg @Helge (selv om det ikke er Skoda ), bilen ser flott ut    Så er det som du sier at det er lov å håpe at oppfølgeing og serviceinnstillingen til BOS er bedre enn hva den kan være hos Møller på litt for mange verksteder etter hva en leser. Det er jo snart på tide at de forstår at de er avhengig av sine kunder for å overleve, synd at det er merkeverksteder/forhandlere som ødelegger slik at flere bileiere velger andre bilmerker fordi de har fått for dårlig oppfølging, da har det sviktet i flere grunnleggende ledd etter min mening............

Skodaforum Norge

Uoffisielt forum for Skoda eiere og andre interesserte

Nyttig informasjon:

Populær kategori:

×
×
  • Create New...