Gå til innhold
Tonemor

Varsellampe med bilde av «hattehyllen» rød + pling


Anbefalte innlegg

Har googlet uten å bli klokere. Varselet viser et bilde av bilen fra siden med rødt markert der hvor «hattehyllen» på bilen er (antar det finnes et mye bedre navn på det «trekket» man drar over bagasjerommet) samtidig som det kommer et pling. Jeg kjører videre, nytt pling og samme bilde. Hva prøver bilen å fortelle meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bagasjeromstrekket/hattehyllen har vel ingen sensorer som kan gi slike varsler?

I hvert fall så får jeg ingen varsler om noe slikt, hverken på den forrige bil 2016 Superb eller den nye Octavia 2018 som jeg hentet i går.

Hvilken bil er det snakk om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonemor skrev:

Har googlet uten å bli klokere. Varselet viser et bilde av bilen fra siden med rødt markert der hvor «hattehyllen» på bilen er (antar det finnes et mye bedre navn på det «trekket» man drar over bagasjerommet) samtidig som det kommer et pling. Jeg kjører videre, nytt pling og samme bilde. Hva prøver bilen å fortelle meg? 

Kan det være bensin/diesel lokket som stod åpent? Og noen har lukket det igjen for deg, imens du var på butikken?

Endret av Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tonemor skrev:

Skodia Oktavia 2015-modell 

Hadde en ca 20-25 kg pakke liggende på setene bak på vei til butikken. Den vaklet litt frem og tilbake, kan det være av betydning? 

De tror jeg du kom med løsningen selv @Tonemor ?

Det er mest sannsynlig et varsel om at det "sitter" noen i baksetet som ikke bruker bilbeltet. 

Sier ikke at det er fasiten, men blir ikke forundret om det er det ?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...