Gå til innhold
Core2Duo

Første smakebit av nye Superb 2020


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre så er det bilder med en meget lav oppløsning, så her må en nok bare vente til at Skoda sine egne bilder blir offentliggjort.

Ellers så har jo emblemene nå blitt mer slik som Volvo også har det bak på sine biler, logoen forsvinner og det blir kun bokstaver igjen. Jeg for min del synes heller ikke at måten å gi bilen sitt navn  S K O D A  på bakluken var så stilig, så det hadde nok blitt fjernet (om de kun er limt fast).

Er det noen som vet om dette er en lansering som vises på nettet?

Er vel kanskje ikke det etter som det kun er snakk om en FL, og ikke en ny modell, men en vet jo aldri i disse tider.........

Skrevet
15 timer siden, Superb lll skrev:

Er det noen som vet om dette er en lansering som vises på nettet?

Har tenkt litt på dette selv, hadde vært morro å sett live. 

Plutselig kom jeg på at når det er noe live-sendinger fra Skoda, så har de jo alltid sendt dette på YouTube! :)

Dermed fant jeg fram til dette: 

Verdenspremiere - Skoda PHEV og Citigo BEV

15:30 starter sendingen. Jeg skal hvertfall koble meg opp til tv'en og benke meg i soafen for å få med meg dette :)

Skrevet (endret)

Her er noe av det første jeg har lest og sett av Superb Scout,

https://www.motor1.com/news/351076/2020-skoda-superb-scout-revealed/

Ser flott ut på utsiden, men tredekor i dashbordet synes jeg ikke var like stilig som bilen, her kunne de godt ha funnet på noe annet synes jeg. Understellet er hevet 15mm i forhold til standard understell, og med ekstra beskyttelse under bil/motor.

Ellers så så blir nok dette en meget kostbar modell, for den ser vel ut til å bli mer kostbar enn L&K utgavene utstyrsmessig, og i tillegg så kommer den kun med 2 motoralternativer,

  • 2,0 TDi ,190hk, 400nm, 4x4, DSG 7
  • 2,0 TSi, 272hk, 350nm, 4x4, DSG 7

 

Skoda Superb hybridutgaven står det litt mer om her,

https://www.motor1.com/news/351053/2020-skoda-superb-facelift-revealed/

Ser vel egentlig ut som den får mer eller mindre den samme motoriseringen som Passat GTE.......

 

Begge linkene har også en del bilder og faktaopplysninger :) 

Endret av Superb lll
Skrevet

Da har de stengt av for bestilling på Superb 2019 - bestilling av Superb 2020 har ikke åpnet enda, men det skjer når som helst. 

Prislistene var håpet å komme denne uken, men nå sies det at den kommer noe forsinket, første uka i juni. :)

Skrevet

Skal bli spennende og se hvilke priser som kommer og ikke minst hvilke motor og drivlinjer som blir tilgjengelig her i Norge. :) Jeg skulle ønske Superb fikk den samme muligheten som Octavia i form av 2,0/190hk TSi og 4x4, men det kan en vel dessverre se langt etter tror jeg........

Da burde det vel kanskje snart komme noen skikkelige «go'biter» fra den nåværende Superb modellen på tilbud :) 

Jeg vet min lokale forhandler har helt nye både 2018 og 2019 modeller på lager, alle er i L&K versjon, men det vil selvfølgelig alltid være noe annet/mer utstyr en kunne tenkt seg i tillegg. Som f.eks. 19" sommerhjul, oppvarmet frontrute, digitalt dashbord, etc. Har tittet litt på dem, men mitt største ankepunkt mot dem er at de har dieselmotor og det passer nok litt dårlig i forhold til mitt vanlige kjøremønster........

Skrevet

Superb blir å få i 2,0 190TSI nå @Superb lll, men dessverre får du da ikke med 4x4 etter hva jeg har forstått. 

Jeg er som deg, jeg skulle veldig gjerne hatt den kombinasjonen. :) Diesel er heller ikke noe for meg, og igjen er fortsatt 2,0 272TSI alt for dyr, hvertfall bare for å få 4x4...

Skrevet

Ja at den kommer med den motoren og den «nye» oljefylte DSG 7 kassa er jeg klar over @Core2Duo, og at den får den DSG kassa slik at en får brukt dreiemomentet motoren har blir jo en virkelig opptur i forhold til hva den hadde med 1,8/180hk TSi :) 

Jeg synes virkelig at Superben hadde fortjent å få 4x4 med denne 2,0/190hk TSi motoren, det er noe jeg tror hadde blitt en salgssuksess her i Norge, men markedet er vel for lite til at det er noe de satser på vil jeg tro. Ikke vet jeg om det er en kombinasjon som Skoda leverer i det hele tatt heller.......?

 

Er også litt forundret over at Octavia vRS med bensinmotor(ene) heller ikke har 4x4 , uansett hvor god den aktive XDS diffen (som i hvert fall både 230hk og 245hk har) er, så blir det definitivt ikke som 4x4 uansett, men det var en liten avsporing........ ;) 

Skrevet
3 timer siden, Superb lll skrev:

Er også litt forundret over at Octavia vRS med bensinmotor(ene) heller ikke har 4x4 , uansett hvor god den aktive XDS diffen (som i hvert fall både 230hk og 245hk har) er, så blir det definitivt ikke som 4x4 uansett, men det var en liten avsporing........ ;)

Det er fordi det hadde drept salget av Golf GTI ;) 

Og det er nok en slik grunn de bruker for å ikke levere Superb med 190TSI og 4x4, samme som Audi A4 ikke kommer med denne komboen - det spiser opp et annet segment av markedet som de heller vil selge, som naturligvis er dyrere.

Skrevet

Joda, det har du nok ganske så rett i @BGB, en Octavia vRS med 4x4 hadde nok kunnet kapret noen av de potensielle Golf GTI kundene, men noen direkte konkurrenter føler jeg vel egentlig ikke at de er med tanke på at Golf GTI kun kommer som 5 dørs og Octavia vRS kun kommer som stasjonsvogn. Hadde Octaviaen kommet med en enda hissigere motor og 4x4 så hadde den kanskje kunnet kommet i samme sjanger som Golf R, men det er jo likevel bil en litt annen kundegruppe enn Octavia vil jeg tro......

Tja, Superb mot A4 er vel ikke helt biler jeg tenker i samme klasse, Audi sikter seg vel mer inn mot en annen (finere) kundegruppe enn hva Skoda gjør, Premium mot et merke en gjerne setter i en litt lavere divisjon....... Størrelsesmessig så er de vel heller ikke helt på samme linje.

Nå kommer jo kun Audi A4 med en motor her i Norge 2,0/190hk TDi med/uten quattro, så det ville kanskje vært her du tenker at da evt Superb kunne kapret noen kunder om de fikk lov til å ha en 2,0/190hk TSI 4x4 versjon..........?

 

Forsøkte å se litt mot VW Passat med tanke på motor og drivlinjer, men den finnes ikke i prislistene for øyeblikket siden den kommer i en helt ny versjon til høsten.......... Men sist jeg sjekket den, så hadde de 1,5/150hk TSi og 2,0/280hk TSi motorer, og 2,0/220hk TSi i Passat Alltrack som alternativer med ren bensinmotor. Så når Superb FL nå kommer med både hybrid og 2,0/190hk TSi i tillegg så er det vel VW Passat som kanskje vil få sin største konkurrent fra Superb (og det internt i VAG konsernet). :) 

Skrevet
29 minutter siden, Superb lll skrev:

men noen direkte konkurrenter føler jeg vel egentlig ikke at de er med tanke på at Golf GTI kun kommer som 5 dørs og Octavia vRS kun kommer som stasjonsvogn.

Husk at Golf og Octavia er akkurat samme bilen - og i tillegg får man førstnevnte som 3-dørs og sistnevnte også som sedan.

29 minutter siden, Superb lll skrev:

Tja, Superb mot A4 er vel ikke helt biler jeg tenker i samme klasse,

Du misforsto nok litt, jeg mente at på samme måte som Superb ikke får 190TSI og 4x4 så får ikke Audi A4 det heller.

30 minutter siden, Superb lll skrev:

Nå kommer jo kun Audi A4 med en motor her i Norge 2,0/190hk TDi med/uten quattro, så det ville kanskje vært her du tenker at da evt Superb kunne kapret noen kunder om de fikk lov til å ha en 2,0/190hk TSI 4x4 versjon..........?

Audi kommer med utallige forskjellige motorer her i Norge, fra 190 TFSI til 272 TFSI og 190 TDI og 272 TDI.

Skrevet
20 minutter siden, BGB skrev:

Husk at Golf og Octavia er akkurat samme bilen - og i tillegg får man førstnevnte som 3-dørs og sistnevnte også som sedan.

Ja er klar over at de er laget på samme plattform, men Octavia kommer kun som stasjonsvogn ny i Norge i dag, og det er jo det markedet jeg sikter til. Hva som finnes ellers i Europa eller andre verdensdeler for den delen, er jo uansett ikke tilgjengelig hos en norsk forhandler etter dagens prislister.

At det finnes en del sedan utgaver fra både Superb og Octavia på bruktmarkedet er jeg selvfølgelig klar over, men så lenge vi er i tråden til 2020 Superb, så siktet jeg til hva som er tilgjengelig som nye biler fra norske forhandlere i dag. Burde kanskje spesifisert det bedre, men det trodde jeg ikke skulle være nødvendig...... :) 

Hva som blir tilgjengelig av karosserier når Octavia 4 blir lansert til høsten er det jo for tidlig å si noe om foreløpig.

24 minutter siden, BGB skrev:

Du misforsto nok litt, jeg mente at på samme måte som Superb ikke får 190TSI og 4x4 så får ikke Audi A4 det heller.

Da misforsto jeg helt klart hva du siktet til her ja. :) 

25 minutter siden, BGB skrev:

Audi kommer med utallige forskjellige motorer her i Norge, fra 190 TFSI til 272 TFSI og 190 TDI og 272 TDI.

Gjør de det i A4 som jeg spesifikt nevnte i forrige innlegg?  

For i Audi sine egne prislister for A4 Limousine og A4 Avant, så er det kun en motor tilgjengelig etter hva jeg kan se, såfremt jeg ikke har funnet helt feil prisliste selvfølgelig?

Mener ikke å kverulere, her @BGB men jeg fant ingen andre norske prislister eller tilgjengelige motorer levert til en ny Audi A4 her i Norge i dag, og jeg skal selvfølgelig være den første til å korrigere og rette opp dette om jeg har bommet.........

 https://www.audi.no/dam/nemo/no/pricelists/2019-03-01_Prisliste_Audi_A4.pdf

906800563_Skjermbilde2019-05-31kl_23_16_22.thumb.png.4e58f0c49e485b5638c5b4c5f1dd0859.png1432250202_Skjermbilde2019-05-31kl_23_16_09.thumb.png.8cebd8d7b1e4bb0457716b8b5cb4f2e9.png

Jeg er klar over at det finnes både S -og RS utgaver av Audi (A4) også, men da snakker en vel nesten mer om rendyrkede sportsbiler/ulv i fåreklær elns ;)  

At Audi har flere motoralternativer i andre serier er jeg selvfølgelig klar over, men jeg holdt meg kun til A4 siden det var den bilen fra Audi du nevnte, selv om jeg misforsto hva du siktet til når den ble nevnt tidligere :) 

Mulig det også finnes flere A4 versjoner tilgjengelig fra norske forhandlere som jeg mener er riktig å se på for oss her i Norge, men da har jeg muligens bommet på prislista jeg fant, for der er kun en motorisering tilgjengelig i Norge etter hva jeg har funnet. Men jeg har bommet før, og kommer helt sikkert til å gjøre det flere ganger også....... ;) 

Skrevet

Litt vel mye avsporing her nå men en moderator får evt rydde opp. Dette er motorer som Audi leverer i Norge:

1395483412_Skjermbilde2019-06-01kl_10_12_05.thumb.png.d35171e56c89b9fee65b8e5906d8912e.png

1933233094_Skjermbilde2019-06-01kl_10_11_48.thumb.png.77ecc0f65610fdc04d45af003254949b.png

Skrevet (endret)

Er vel forsåvidt ikke uvant at det blir noen avsporinger her, men @Marius eller @Core2Duo kan jo splitte tråden og legge dette her i en bedre egnet kategori.

Som sagt @BGB, jeg er fullstendig klar over at Audi har mange forskjellige motorer tilgjengelig her i Norge når en tar med alle deres modeller, og tar en med S og RS utgavene så er det enda flere muligheter, men det er vel fremdeles bare en motor som er tilgjengelig for Audi A4 i de norske prislistene som er nevnt tidligere i tråden her i Norge?

Det er så vidt jeg kan se kun 2,0/190hk TDi som er den motoren.

Endret av Superb lll
Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor prislisten viser kun 190 TDI nå @Superb lll, men alle motorene i listen over er å få her i Norge hos Audi.

Skrevet
12 minutter siden, BGB skrev:

Jeg vet ikke hvorfor prislisten viser kun 190 TDI nå @Superb lll, men alle motorene i listen over er å få her i Norge hos Audi.

Da er jeg selvfølgelig den første til å si at jeg har bommet på hva som er tilgjengelig av motorer til Audi A4 her i Norge @BGB , det er det ingen tvil om🙂

 

Jeg er lurt av Audi sin egen norske prisliste på nettet, og som nevnt tidligere i tråden her, jeg har både bommet og blitt lurt flere ganger tidligere, og vil sikkert bli det igjen også........ 😉

Men da får en også være så voksen at en innrømmer når en tar feil, og det gjorde jeg her 🙂

  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei

 

Ser 2020 FL prislista har kommet ut . Men ikke ny  katalog og konfigurator ennå. Scout 272 frister, må nok prøvekjøres. Også spent på om bilen er ytterligere støy dempet. Synes det er vel mye romling når en sitter baki stasjonsvogna.   

Skrevet

Scout bråker litt mer enn samme bil med vanlig understell, blir mer resonans i hjulhusene.

Skrevet
23 timer siden, Belsby skrev:

Hei

 

Ser 2020 FL prislista har kommet ut . Men ikke ny  katalog og konfigurator ennå. Scout 272 frister, må nok prøvekjøres. Også spent på om bilen er ytterligere støy dempet. Synes det er vel mye romling når en sitter baki stasjonsvogna.   

Superb ble ekstra støydempet i gulvet og fikk tykkere sidevinduer i løpet av 2017 (mulig det ble lagt inn støydemping i sidedørene også, det husker jeg ikke), men likevel så er det hjulstøy det som kan være litt hørbart, M E N det er også veldig avhengig av hvilket dekkmerke som er på bilen. Det er ingen tvil om at Pirelli Cinturato P7 som svært ofte blir levert til Superb fra fabrikk ikke er et dekk med gode egenskaper når det gjelder dekkstøy. Jeg har kjørt og sittet i flere andre Superber med dekk fra Michelin, Good Year, Nokian og Continental, og lydbildet i bilen blir da helt forandret (til det positive). Da har det vært litt ymse om det har vært med 18" eller 19" hjul, men ingen av bilene jeg har sittet i har hatt bredere dekk enn 235 (som er std bredde). Om en velger enda bredere dekk enn dette, så vet jeg ikke av egen erfaring hvordan dekkstøy da vil oppleves.

Det jeg opplevde som «negativt» med Superb 2016 som jeg hadde var dekkstøy, og den hadde 235/45-18" Pirelli Cinturato P7 sommerdekk..........

Skrevet

Leste nå i prislista vedrørende Nye 2020 FL Superb, der står det at alle modeller ha ekstra støyisolering under samt støydempende plass. Men, står som kommentar,   2) Scout har ikke støydempende glass.! Det var da pussig at denne ikke skulle ha dette?

Skrevet

Det høres merkelig ut at det skal være utstyrsavhengig hvilken modell som har støydempende glass eller ikke, mulig det finnes en god forklaring på det, men «Simply Clever» synes jeg ikke akkurat at det er.......... For støydemping kan det jo egentlig ikke bli nok av etter min mening, for støy, vibrasjonslyder/skrangling, etc er vel noe av det verste jeg hører i bil.

En god/dyp brumming fra motor er noe helt annet, men en slik motor har ikke Skoda uansett, for da må det noen flere sylindre til etter min mening da........ ;) 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei, har en 2017 Fabia 1,2 med automat. Når man starter/tar løs hugger clutchen til. Ved kjøring ellers, er den ok. Dette medfører problemer på vinterføre ved at bilen kan spinne på flatmark. Er ikke særlig behagelig og streng tatt så skal det vel ikke være slik. Verkstedet sier de ikke finner feilkoder på dette. Hvis noen kan og vil dele erfaringer, mottas det med takk.
    • Har forsket på bruk av webastoen. Har ikke brukt fjernkontrollen og manuellknapp i bilen. Kun startet motor og har latt denne gå på tomgang eller har kjørt en runde. Opplever at jeg får varme på bilens kjølevann (kjølevannstemp blir fort varmt selv om det er -10 gr lufttemp.)  Tenker som så at det kan være feil (defekt sikrulasjonspmpe) feil eller defekt temp.sensor. Har meldt inn mitt problem som forsikringsak, da jeg har utvidet forsikring på bilen. blir innteresant og se hva merkeverksted finner ut. mvh JGD
    • Utelukk aller først svakt/dårlig 12v batteri, og at du har nok diesel på tanken.. Ellers er den gjerne "låst" pga. sot i brennkammer, glødeplugg eller andre ting. Må nok få diagnose/verksted til å sjekka. Viktig at den får gå full tid når den er i bruk for å unngå soting.
    • Hei I min bil, skoda oktavia 2013 modell starter ikke webastoen ved bruk av fjernkontroll eller startknapp i cupeen. Det lyser grønt noen sek. så slukker det og det er ikke noe lyder fra webastoen. Hva kan være feil  
    • Hei håper noen kan komme med et svar,har en skoda karoq 2018 1.5 tdi .jeg har hatt en feil melding i displayet " girkasse I nødmodus,  mulig å kjøre videre" Tok den inn til diagnose hos et verksted i nærheten og fikk beskjed om at det var posisjonsensor som ga utslag på feilmelding.  Og at jeg mulig måtte skifte dsg clutch, jeg skulle ha flushet girkasse for det er ikke gjort i mitt eie .har skiftet girkasse olje i juni 2022. Men lurer på om det er andre som har opplevd å måtte skifte sensor og dobbel clutch, verksted sa at det ville komme på 30000-50000 pluss minus arbeidstimer . Håper noen har et svar 
    • Det ruller jevnt på kilometer på telleren på Dølle Grå. Ikke fort, men snart er det klart for EU-kontroll og inspeksjonsservice. Bilen har begynt å plinge og mase, så time er bestilt. Det er noe som heter +5 service og innbefatter ny motorolje og filter. Greit nok med fast "lav" pris, så får vi se. Litt oppfølging på putlerier og tilpasninger. Det første som ble gjort var de iøynefallende men likevel puslete ekstralysene. Det følte jeg var litt 80-/90-talls, så de ble plukket av. Det viste seg at det var xenon-lys med bra lysmengde og egentlig dyre saker, så de ble solgt til en som trengte å ha kontroll på skogen for å unngå hjortpåkjørsler. Disse xenonlysa har jo ballaster, så det le litt fundering for å få de ut av grillen uten å demontere hele frontfangeren. Det ordnet seg greit for tidligere eier hadde laget utsparinger i grillen som var akkurat store nok til å lirke/tvinge de ut. Sommeren forløp uten ekstra lys foran, men jeg slo til og kjøpte en LED-bar fra Xenonkungen, midt på den lyseste sommeren. Så når mørke kvelder kom på høsten, så ble det montering av den på en ny skiltplate. Nydelig med litt hjelp på fjernlyset. Har berget meg i alle fall én gang fra viltpåkjørsler på seinhøsten i fjor. Andre ting som har vært gjort, skifte av gearkasseolje (med flushing) og bytte av olje på Haldex'en. Veldig greit å gjøre det og få silen renset samtidig. Det var det virkelig behov for! Gir litt ro i sjela å vite at alt er i orden under og bak der... Noe annet jeg alltid gjør: montering av panseråpnere. Super-enkelt å montere. Sånne manuelle pinner er noe herk, mye kjekkere å få på gassdempere. Da er det smooth enhånds åpning (og lukking) av panser. Jeg leita frem gassfjærer på THansen og kulebolter ble kjøpt på Mekonomen (jeg har delenr og typer, hvis noen er interessert i å gjøre samme installasjonen). I samme slengen blir dempematte til panseret alltid montert, koster ikke mange hundrelappene hos forhandler. På høstferietur klarte jeg noe helt utrolig. På et vegarbeidsområde hadde entreprenør brukt rivningsmaterial fra bygningsmur i igjenfylling av noen drenskulverter. Oppi der var det tydeligvis armeringsjern, som jeg klarte å kjøre på så det ble tredd igjennom dekket... Uten at det punkterte. Men det gikk delvis gjennom mønsteret og ut i dekksiden, og satt blegg fast. Måtte kjøre hjem på reservehjul (veldig bra at slikt finnes). Hvis ikke, hadde eneste løsning vært bilberging hjem. Så da måtte jeg kjøpe 2 nye dekk. Det kan jo være tricky med firehjulstrekk, men heldigvis var to av dekkene såpass nye at de matchet. Nok for denne gang, fortsettelse følger nok... 
    • Hei Fikk en påminnelse i dag om at "Remote Access" vil slutte å fungere, og at jeg skal fornye abonnementet. Men når jeg går  inn på "shop-skoda-connect.com" står det at det kun er mulig å bestille dette til utgangen av 2024. Jeg trenger da vel ikke betale for noe som slutter å virke...? Eller er det noe jeg misforstår? 
    • Har en Skoda octavia 2024 modell. Bilen står parkert ca 20 meter fra huset og flere ganger har jeg observert at baklysene er slått på for så å slå seg av..? Nøkkelen ligger inne og det er lenge siden bilen var i bruk. Noen som skjønner hva som skjer?
    • En bruktbilhistorie. Etter litt fundering og nøling, så tenker jeg å lage en tråd her om min bruktkjøpte Octavia Scout. Altså en 2015 modell, som er kjøpt brukt i februar 2024. Nå, etter å ha brukt den 11 måneder, så er det kanskje på sin plass. Funderingen har egentlig gått på manglende aktivitet og interesse for forum-plattformen. Det virker som det langt større aktivitet for Facebook, og det er kanskje greit nok. Men FB har en del negative sider, og jeg begynner ærlig talt å miste interessen for FB, med all reklamen og alle de uinteressante innleggene som står i kø i feeden. Men altså... Jeg har altså "hoppet av" nybil for en tid tilbake, etter at Karoq'en ble levert inn etter leasingperioden på 3 år. Da prøvde jeg meg på en 2014 Rapid 1,2 TSI , men ble aldri helt fortrolig med den. Mest på grunn av manglende firehjulstrekk, lav bakkeklaring og den lave sitteposisjonen. Men jeg likte godt bilens enkelhet og den var faktisk ganske sporty. I Rapid-perioden leita jeg endel etter en passende bensin-Yeti med firehjulstrekk. Men det er et magert marked for slike (selv om jeg har merket en større bruktsirkulasjon nå de siste månedene). Så dukka denne Octavia Scout'en opp lokalt. Den hadde det meste av utstyret jeg ønsker, og jeg skjønte ganske fort at det var et godt kompromiss, og det ble handel. Bare gått litt over 100' og så ut til å være ganske godt holdt. Så var det å finne noen representative bilder av klenodiet, da. Begynner med noen fra salgsannonsen på Finn. Den har fått kallenavnet "Dølle Grå" (selv om den er i en noe blå nyanse og har MØRK BRUNT interiør (!). Nå har jeg kjørt bilen i snart et år og rundt 10' km. Så vil jeg komme tilbake med "putlerier og rariteter" som jeg har ordnet på bilen og beskrive litt av inntrykkene jeg har fått av denne "Norgesfavoritten".
    • Er det noen som vet om billige alternativ til orginallykt og nivåsensor til min Skoda Octavia scout?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...