Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Velkommen gjest!

Hvis du registrer deg vil du få mulighet til å delta i diskusjoner og laste ned filer. Du vil også få tilgang til medlemsfordelene dersom du når et visst antall innlegg.

Espen

Vann på taket - regn.

Recommended Posts

Jeg har en Superb, og skal snart gå over til Kodiaq.

"Problemet" med vann på taket er følgende: Når det har regnet mye, evt. regner mye, så legger det seg vann på taket. Når jeg så åpner bakdørene så renner det vann ned på baksetet i Superben min.

Er dette noe som skjer på Kodiaq også, eller har designerne funnet ut av dette litt irriterende fenomenet?

Nå har jeg ingen erfaring med Kodiaq, men slik ser det dessverre ut til at det er på de fleste biler i dag. Noen få biler har vel en liten list i overkant av døråpningen som leder bort vannet, men de er det ikke mange av. Har hatt den samme utfordringen på veldig mange av mine tidligere biler også, og slik var det på Superb som du skriver og det er akkurat det samme på Octavia som jeg kjører i dag også dessverre.

Men det kan jo hende at de har funnet opp noe Simply Clever» med Kodiaq, siden de har kommet med en beskyttende list som feller seg ut når en åpner dørene. Men den skal en visstnok følge litt med på, for den sliter på lakken til andre paneler har jeg sett at flere bemerker på andre fora og grupper.

• Like 1

Som du skriver @Superb lll, så hadde det vært fint om de fant opp noe "Simply Clever" rundt dette temaet. En takrenne er jo i den gata, men det gikk jo produsentene bort fra for mange år siden.

Dørlist beskyttelsen har jeg også lest kan slite litt på lakken, men jeg har også lest at det i tilfelle kommer av at den sitter ørlite skjevt og bør derfor justeres riktig...?

Det stemmer nok bra det du skriver her @Espen, for det er helt klart en reklamasjonssak i de tilfellene jeg har lest om, hvor de både justert beskyttelsen og har lakkert ved behov.

Det har vel dessverre litt med at sluttkontrollen går litt for fort, slik at de ikke får luket bort slike ting før bilene forlater fabrikken. Såfremt det ikke er bruken av dørene som etterhvert gjør at dørbeskytteren kommer litt ut av kurs da, for akkurat hva det har kommet av har jeg ikke lest, men det blir uansett utbedret. Bare synd at det da kanskje må lakkeres i enkelte tilfeller, for det er ikke bestandig at det er like vellykket, det vet jeg av selvopplevd erfaring.........

• Like 1

Reply to this topic