Gå til innhold
Jonas

Bilkonfigurator


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nylig bestilt meg min første Skoda og vil tipse om en ting jeg fant nyttig. Jeg syns bilkonfiguratoren på den tsjekkiske siden var bedre. Spesielt så er den grafiske delen med farger etc. mye bedre. Mulig den kommer på norske sider etter hvert. 

https://cc.skoda-auto.com/cze/cs-CZ/

Minuset er selvsagt at språket er en utfordring, men med den norske pris- og utstyrslisten var det meste forståelig. 

Så nå er det bare å glede seg til levering av Superb 2020 for min del :)

Skrevet
1 time siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny Superb @Jonas 😊

Blir jo litt nysgjerrig på hvilken motorisering, drivlinje, utstyrsnivå, farge, felger, etc du har valgt da......... 😊

Takk!

Ikke de mest dristige valgene på hverken farge eller motorisering :)

2,0 TDI 190hk 4x4 L&K .

Quartz grey med sort interiør/tak.

Propus Aero 18". - Gikk for 18 hovedsaklig pga. komfort, men skal innrømme at jeg er usikker på felgene. Usikker på begge 18" variantene, men har bare sett de på bilder. 

Digitalt instrumentpanel, hengerfeste, delingsnett, solgardin, multiratt med paddles og varme og et par andre småting. 

Screenshot_20190626-185624_Samsung Internet.jpg

  • Lik 1
Skrevet

Jeg har gjort en henvendelse til Møller ang konfigureringssiden. De skal lanseres en bedre konfigurator i Norge i løpet av året. 

Dette var svaret jeg fikk:

"Her var det noen gode poenger og vi takker for falkeblikk og kritisk sans.
Vi er prisgitt fabrikkens oppdateringer på oppdaterte bilder. Det er også noe treghet på konfigurator data. Her skal det nevnes at vi ruller ut ny plattform helt på tampen av året. Den tsjekkiske konfiguratoren er allerede oppe om du ønsker å ta en titt på denne - skoda-auto.cz
Vi takker for din tilbakemelding.

Vennlig hilsen / Best regards
Pål Liaker Holm
Customer Care Manager"

  • Lik 2
Skrevet
4 timer siden, Jonas skrev:

Takk!

Ikke de mest dristige valgene på hverken farge eller motorisering :)

2,0 TDI 190hk 4x4 L&K .

Quartz grey med sort interiør/tak.

Propus Aero 18". - Gikk for 18 hovedsaklig pga. komfort, men skal innrømme at jeg er usikker på felgene. Usikker på begge 18" variantene, men har bare sett de på bilder. 

Digitalt instrumentpanel, hengerfeste, delingsnett, solgardin, multiratt med paddles og varme og et par andre småting. 

Ser veldig flott ut denne Superben her da @Jonas :) 

Er jo en bjørnesterk og relativt pigg motor dette her, så denne vil jeg tro du blir meget godt fornøyd med. :) 

Jeg hadde også 18" hjul (235/45-18" både sommer og vinter) på en Superb 2016 jeg selv hadde, det var en hjulstørrelse jeg var meget godt fornøyd med. Ser det var et nytt felgdesign her ja, jeg synes de var finere enn turbinfelgene som er std for L&K i dag, men er nok likevel litt usikker som du selv skriver hva jeg synes, de må nok sees i virkeligheten før en kan uttale seg helt sikkert ser det ut til......... :) 

 

Om jeg skal komme med noen forslag til deg etter å ha hatt en Superb selv, så vil jeg anbefale deg å ta med; 

  • Oppvarmet frontrute, det er en helt usynlig folie som er meget effektiv for utvendig is og innvendig dugg.
  • Om du kjører en del på saltede vinterveier, så velg en ekstra understellbehandling. Bare forhør deg med forhandler hva de anbefaler, så du ikke får lagt på noe som går utover Skoda sin rustgaranti. Selv har jeg valgt Mercasol etter samråd med min lokale forhandler.
  • En ekstra lakkbeskyttelse kan være veldig nyttig, såfremt du ikke er en ivrig detailer selv da......... :) 
  • Montere skvettlapper både foran og bak, ellers så blir lakken helt slitt bort (sandblåst etter noen få mnd.
  • Beskyttelse oppå støtfangeren bak, enten folie eller list. Det kan spare deg for en del irriterende riper.
  • Gummimatte i lasterommet
  • Gummimatte over tunell for baksetet/gulvet (om det ikke allerede er std for L&K da?)

Av forslagene jeg kommer med her, så er det jo kun oppvarmet frontrute som evt. må forandres i bestillingen din, alt annet blir jo lagt inn/montert hos din lokale forhandler :) 

 

Er det estimert lang vente/leveringstid for denne bilen eller @Jonas?

Skrevet

@Superb lll takk for tips. 

Frontruta skal vurderes før det er for sent. "Et par andre småting" inkluderte lakkbeskyttelse, skvettlapper, bagasjeromsmatte og lastekantbeskytter. Så da nærmer jeg meg :)

Selger antok levering i løpet av september. Han regnet med mer detaljer i slutten av juli.

Skrevet

Bare hyggelig det @Jonas 🙂

Et lite tilleggstips vil være å ta med reservehjul om du ikke allerede har det med, har opplevd 3 ganger de siste årene at jeg har kjørt på noe som har ligget i veibanen (bolt, stor skrue, etc) som rett og slett gjør et rep.sett helt ubrukelig. Da er det kun et reservehjul som kan redde dagen.......

Kun et velment råd 🙂

  • Lik 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hei. Jeg liker forum veldig godt, jeg. Langt bedre oversikt og langt flere muligheter for kategorisering enn Facebook. Men FB er langt mer "moderne" og kjapt for oss som kanskje er kommet litt forbi ungdomstiden. Lett å søke opp grupper som interesserer, melde seg inn og delta. Der er det gjerne mange andre aktive som bidrar. Men, som sagt, jeg synes forum trumfer FB, så lenge det er en god slump med aktive medlemmer, og det er en spredning av kunnskaper og interesser. Så kanskje en promotering, fremsnakking og henvisninger på forskjellige FB-grupper til dette forumet kan skape litt mere aktivitet her. Skoda lider nok litt av at de ligger under VAG-familien, der de andre merkene kanskje er sterkere og "mer spennende" innad i forhandlersystemet. Jeg mener at Skoda som merkevare står sterkt blant mange av deres eiere, men kanskje det ikke er mange nok til å være aktive i et forum og kanskje ikke vet om forumet engang? Make forums great again!
    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...