Gå til innhold
Wendel

Forsikring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gikk idag gjennom mine forsikringer og så at prisen på min -17 Skoda Superb 190hk 4x4 L&K har steget med ca 45%!!

Har tidligere betalt 7200,- for 20.000km/år med 75% bonus, men nå har steget til ca 10.600,-. Synes såklart at dette var en horibel økning og ringte å klaga. Personen jeg pratet med synes også dette var veldig drastisk økning og måtte forhøre seg med sine overordnede.

Fikk tilbakemeldig en times senere om at det har vært økning i tariffpris og det ikke var noe å gå på.

Er det flere her inne som har opplevd stor økning på sin Superb?

Skrevet

Jeg sjekket akkurat på min bil, og jeg betaler 7.490,- i året (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km årlig kjørelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

Skrevet
20 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat på min bil, og jeg betaler 7.490,- i året (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km årlig kjørelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Skrevet
23 minutter siden, Wendel skrev:

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten å gi en bedre forsikring. Så jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen på bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

Så ta en runde og forhør deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forøvrig bankene også 😉

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten å gi en bedre forsikring. Så jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen på bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

Så ta en runde og forhør deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forøvrig bankene også 😉

Hehe, bankene er jeg flinke å være utro mot! Men tidligere har Gjensidige alltid kommet veldig bra ut, mye pga YS avtalen. Men nå skal det sendes ut mailer til flere selskaper å innhente tilbud ;) En økning helt ut av det blå på 45% er tung å fordøye.

Endret av Wendel
Skrevet (endret)

Er du NAF medl. så får du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Endret av Jan-Arne
Skrevet
1 time siden, Wendel skrev:

Kan nevne at IF ville ha beskjedne 17200,- hos seg😂 Herrejerremias

Det viser jo enda klarere viktigheten av å sjekke priser, men bare som et lite tips,  det kan faktisk være prisforskjeller i det samme selskapet fra en netthenvendelse til en telefonhenvendelse :) 

1 time siden, Jan-Arne skrev:

Er du NAF medl. så får du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Det er også en del andre faktorer som spiller inn, bl.a. kjørelengde, hvor bilen er parkert, for noen selskaper om bilen benyttets til/fra jobb, om en organisert, medlem i NAF (som du nevner), totalkunderabatt med antall forsikringer (og evt bankkunde i tillegg), alder på sjåfør, hvor mange som skal kjøre bilen (og alder på dem), hvor i landet en bor og ikke minst hvor mange biler det finnes av den aktuelle bilen. Dette har med ulykkesstatistikk og gjøre, det finnes mange flere Superb enn Kodiaq, og det kan også ha en del å si for prisene.
Det er enda flere Octavia enn Superb igjen, og jeg har nettopp byttet bil fra Octavia 2018 til en Superb 2019, og premien ble lavere for Superb enn hva den var for Octavia. Så som sagt, det er mange faktorer som betyr noe for forsikringspremien.

Skrevet
8 timer siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat på min bil, og jeg betaler 7.490,- i året (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km årlig kjørelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

@Superb lll, det høres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing så er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Skrevet
15 timer siden, Jonas skrev:

@Superb lll, det høres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing så er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Ja jeg har en grei premie på min bilforsikring i Sparebank 1, så den er jeg relativt fornøyd med. Jeg har den beste forsikringen Sparebank 1 har å tilby på min Superb, så da synes jeg prisen er grei.
Det skiller fort mange tusen kroner i det samme selskapet for de samme bilene, for det er mange forskjellige faktorer som blir vurdert før det prises.

Min Superb er det kun jeg som står som sjåfør på, men begge mine døtre kan øvelseskjøre sammen med meg, men de kan ikke kjøre bilen alene når de tar sertifikat. Da må jeg først foreta en forandring på bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjøre på den årlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Min Superb er det kun jeg som står som sjåfør på, men begge mine døtre kan øvelseskjøre sammen med meg, men de kan ikke kjøre bilen alene når de tar sertifikat. Da må jeg først foreta en forandring på bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjøre på den årlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Etter hva jeg forstår av vilkårene, er det ingen problemer å la en under 23 år kjøre bilen. Det du må være obs på, er om en av døtrene dine selv er skyld i en ulykke, så må du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vært i alle år, også når jeg kjørte min mor sin bil, når jeg fikk førerkort. 

Skrevet
2 timer siden, Core2Duo skrev:

Etter hva jeg forstår av vilkårene, er det ingen problemer å la en under 23 år kjøre bilen. Det du må være obs på, er om en av døtrene dine selv er skyld i en ulykke, så må du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vært i alle år, også når jeg kjørte min mor sin bil, når jeg fikk førerkort. 

Det stemmer det @Core2Duo, det eneste jeg skal undersøke litt nærmere er hva som skjer ved øvelseskjøring og et uhell da, hva skjer da med egenandelen.......
For akkurat den delen kommer ikke så godt frem når en bare ser på vilkårene for egenandel, så mulig jeg må inkludere førere under 23 år også, men det skal jeg spørre dem om til mandag. 
Har hatt en mnd gratis forsikring fra If etter bilkjøpet, så ny forsikring fra Sparebank 1 begynner i morgen, men det er noen småting jeg må forhøre meg litt om ser jeg av vilkårene/forsikringspapirene her.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte forsikring hos Møller sammen med bilen,  var mye billigere enn noen andre. Byttet nettopp alt annet fra Gjensidige til If, men de ville ikke bry seg med å gi pris på bilen når de hørte at jeg hadde Skoda fra Møller. Husker ikke hva jeg betaler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • 2018 Kodiaq sportline 190hk tdi, hvor det er tydelig lekkasje av AdBlue rundt fordeleren i motorrommet. Bilen varsler om ingen start etter 1000km, men får AdBlue, og verkstedet sier at det ikke er farlig å kjøre med. Diagnosen fra verksted er at det er lekkasje på påfyllingsslangen og at denne må byttes. Møller skal ha 14000kr for dette (delprisen er ca 3500kr). Noen som har vært borti det samme, og kan si noe om hvor komplisert denne jobben egentlig er, og evt om det er noen vits i å sjekke pris andre steder? Jeg har fått tetta slangen ved nippel i motorrom, og får nå feilmelding mye sjeldnere, men den blir som sagt ikke borte. Er det ikke mulig å få ned prisen på bytte av slange, eller fikse det på annet vis, vurderer jeg å bare kode vekk hele AdBlue systemet. Og da ønsker jeg meg tips på noen i Osloområdet som kan gjøre det, og er trygg å bruke 
    • Hei, Jeg ser at det er svært få av våre medlemmer som får svar eller løsninger på sine spørsmål. Hva er egentlig vitsen med dette forumet? Hvis ikke Skoda i Norge tar litt ansvar og hjelper til med sine teknikere, er ikke dette liv laga. Og det vil de hvertfall ikke Skoda tjene på. Har andre gode forslag, så fyr i vei!
    • Hei! Har en 2018 kodiaq sportline som jeg lurer på å montere ledbar/ekstralys på. Noen som har bilder å vise? Forslag til ledbar og monteringsmetode? Noen som har montert inni grill under skilt?
    • Hvordan skifter en motor til luftfordelingsspjeld til skoda scout diesel 2017 mod.
    • Når jeg prøver å åpne bakluken, klikker det bare i løsen, men den åpner ikke. Noen som har vært borti lignende problem?
    • Jeg er fleksibel. Interresert i å få gjort dette før vinteren, så hele østlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt å skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker å.gå til Møller, blir det å spør lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger å få byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utføre dette til en ok pris?  mvh Bjørn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en ødelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nå. Det har også vært noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frøs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting får en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg så har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har låst seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene på rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid når en kanskje har på seg et par tynne hansker, så er det jo nesten håpløst å betjene noe som helst. Savner også at det er flere fysiske knapper, for det meste må jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg også var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg følge med på forbruk, kjørelengder på turer, etc, mens på VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig å sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsåvidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV må jeg ha pga helsa, jeg må inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit å bli gammal «kæll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte årsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke når «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine øyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstår jo å se, de er jo bygget på samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er både stillig og romslig, og har et fint design i mine øyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal også få den i løpet av høsten etter hva jeg har forstått, men mulig min blir produsert før det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i går, og den er i uke 45, så da er det mulig bil levering i første del av desember om transporten går etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjør også sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for på kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud på den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dårligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer på helt nye id4. Så kan en jo sette sammen regnestykket slik en ønsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg må betale.... Håper du får en bedre opplevelse og mindre feil på din VW id enn det jeg har hatt så langt. Altså ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende når en ikke får gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det må gjøres på en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke følte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det også, såvidt jeg har skjønt. Ikke prøvd. da jeg ikke ønsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. Også pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornøyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. Tøft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom på litt over 600k. Holder i massevis det også egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris på Superb'en. Så, da var prisene litt enklere å svelge! 
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...