GĂ„ til innhold
Wendel

Forsikring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gikk idag gjennom mine forsikringer og sÄ at prisen pÄ min -17 Skoda Superb 190hk 4x4 L&K har steget med ca 45%!!

Har tidligere betalt 7200,- for 20.000km/Är med 75% bonus, men nÄ har steget til ca 10.600,-. Synes sÄklart at dette var en horibel Þkning og ringte Ä klaga. Personen jeg pratet med synes ogsÄ dette var veldig drastisk Þkning og mÄtte forhÞre seg med sine overordnede.

Fikk tilbakemeldig en times senere om at det har vÊrt Þkning i tariffpris og det ikke var noe Ä gÄ pÄ.

Er det flere her inne som har opplevd stor Þkning pÄ sin Superb?

Skrevet

Jeg sjekket akkurat pÄ min bil, og jeg betaler 7.490,- i Äret (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km Ärlig kjÞrelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

Skrevet
20 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat pÄ min bil, og jeg betaler 7.490,- i Äret (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km Ärlig kjÞrelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Skrevet
23 minutter siden, Wendel skrev:

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten Ä gi en bedre forsikring. SÄ jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen pÄ bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

SĂ„ ta en runde og forhĂžr deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forĂžvrig bankene ogsĂ„Â đŸ˜‰

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten Ä gi en bedre forsikring. SÄ jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen pÄ bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

SĂ„ ta en runde og forhĂžr deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forĂžvrig bankene ogsĂ„Â đŸ˜‰

Hehe, bankene er jeg flinke Ä vÊre utro mot! Men tidligere har Gjensidige alltid kommet veldig bra ut, mye pga YS avtalen. Men nÄ skal det sendes ut mailer til flere selskaper Ä innhente tilbud ;) En Þkning helt ut av det blÄ pÄ 45% er tung Ä fordÞye.

Endret av Wendel
Skrevet (endret)

Er du NAF medl. sÄ fÄr du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Endret av Jan-Arne
Skrevet
1 time siden, Wendel skrev:

Kan nevne at IF ville ha beskjedne 17200,- hos seg😂 Herrejerremias

Det viser jo enda klarere viktigheten av Ä sjekke priser, men bare som et lite tips,  det kan faktisk vÊre prisforskjeller i det samme selskapet fra en netthenvendelse til en telefonhenvendelse :) 

1 time siden, Jan-Arne skrev:

Er du NAF medl. sÄ fÄr du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Det er ogsÄ en del andre faktorer som spiller inn, bl.a. kjÞrelengde, hvor bilen er parkert, for noen selskaper om bilen benyttets til/fra jobb, om en organisert, medlem i NAF (som du nevner), totalkunderabatt med antall forsikringer (og evt bankkunde i tillegg), alder pÄ sjÄfÞr, hvor mange som skal kjÞre bilen (og alder pÄ dem), hvor i landet en bor og ikke minst hvor mange biler det finnes av den aktuelle bilen. Dette har med ulykkesstatistikk og gjÞre, det finnes mange flere Superb enn Kodiaq, og det kan ogsÄ ha en del Ä si for prisene.
Det er enda flere Octavia enn Superb igjen, og jeg har nettopp byttet bil fra Octavia 2018 til en Superb 2019, og premien ble lavere for Superb enn hva den var for Octavia. SÄ som sagt, det er mange faktorer som betyr noe for forsikringspremien.

Skrevet
8 timer siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat pÄ min bil, og jeg betaler 7.490,- i Äret (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km Ärlig kjÞrelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

 

@Superb lll, det hÞres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing sÄ er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Skrevet
15 timer siden, Jonas skrev:

@Superb lll, det hÞres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing sÄ er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Ja jeg har en grei premie pÄ min bilforsikring i Sparebank 1, sÄ den er jeg relativt fornÞyd med. Jeg har den beste forsikringen Sparebank 1 har Ä tilby pÄ min Superb, sÄ da synes jeg prisen er grei.
Det skiller fort mange tusen kroner i det samme selskapet for de samme bilene, for det er mange forskjellige faktorer som blir vurdert fĂžr det prises.

Min Superb er det kun jeg som stÄr som sjÄfÞr pÄ, men begge mine dÞtre kan ÞvelseskjÞre sammen med meg, men de kan ikke kjÞre bilen alene nÄr de tar sertifikat. Da mÄ jeg fÞrst foreta en forandring pÄ bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjÞre pÄ den Ärlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Min Superb er det kun jeg som stÄr som sjÄfÞr pÄ, men begge mine dÞtre kan ÞvelseskjÞre sammen med meg, men de kan ikke kjÞre bilen alene nÄr de tar sertifikat. Da mÄ jeg fÞrst foreta en forandring pÄ bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjÞre pÄ den Ärlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Etter hva jeg forstÄr av vilkÄrene, er det ingen problemer Ä la en under 23 Är kjÞre bilen. Det du mÄ vÊre obs pÄ, er om en av dÞtrene dine selv er skyld i en ulykke, sÄ mÄ du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vÊrt i alle Är, ogsÄ nÄr jeg kjÞrte min mor sin bil, nÄr jeg fikk fÞrerkort. 

Skrevet
2 timer siden, Core2Duo skrev:

Etter hva jeg forstÄr av vilkÄrene, er det ingen problemer Ä la en under 23 Är kjÞre bilen. Det du mÄ vÊre obs pÄ, er om en av dÞtrene dine selv er skyld i en ulykke, sÄ mÄ du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vÊrt i alle Är, ogsÄ nÄr jeg kjÞrte min mor sin bil, nÄr jeg fikk fÞrerkort. 

Det stemmer det @Core2Duo, det eneste jeg skal undersĂžke litt nĂŠrmere er hva som skjer ved ĂžvelseskjĂžring og et uhell da, hva skjer da med egenandelen.......
For akkurat den delen kommer ikke sÄ godt frem nÄr en bare ser pÄ vilkÄrene for egenandel, sÄ mulig jeg mÄ inkludere fÞrere under 23 Är ogsÄ, men det skal jeg spÞrre dem om til mandag. 
Har hatt en mnd gratis forsikring fra If etter bilkjÞpet, sÄ ny forsikring fra Sparebank 1 begynner i morgen, men det er noen smÄting jeg mÄ forhÞre meg litt om ser jeg av vilkÄrene/forsikringspapirene her.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjÞpte forsikring hos MÞller sammen med bilen,  var mye billigere enn noen andre. Byttet nettopp alt annet fra Gjensidige til If, men de ville ikke bry seg med Ä gi pris pÄ bilen nÄr de hÞrte at jeg hadde Skoda fra MÞller. Husker ikke hva jeg betaler. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Jeg er fleksibel. Interresert i Ă„ fĂ„ gjort dette fĂžr vinteren, sĂ„ hele Ăžstlandet er interresant. 🙂   
    • Er nok lurt Ă„ skriva kor hen i landet du befinner deg.. Men om du ikkje tenker Ă„.gĂ„ til MĂžller, blir det Ă„ spĂžr lokale verkstader der du bur.
    • Hei igjen.. Min Skoda Yeti Adventure treger Ă„ fĂ„ byttet varmeapparat register/varmeveksler. Noe som vet hvem som kan utfĂžre dette til en ok pris?  mvh BjĂžrn H 
    • Jeg kan ikke gi id4 skylda for at jeg har en Ăždelagt kropp/rygg, men setene er det definitive endepunktet for den bilen nĂ„. Det har ogsĂ„ vĂŠrt noen utfordringer med den, har byttet hovedskjermen etter gjentatte ganger hvor den «frĂžs» og ikke lot seg betjene i det hele tatt. Da fungerte heller ikke stemmestyringen, samt at mange andre ting fĂ„r en ikke da betjent/justert i det hele tatt. I tillegg sĂ„ har den noen ganger mistet all data forbindelse og gps, slik at bilen etter kartet da har lĂ„st seg langt ute i Skagerak. De haptiske knappene pĂ„ rattet er heller synes jeg mindre og mindre om, og spesielt vinterstid nĂ„r en kanskje har pĂ„ seg et par tynne hansker, sĂ„ er det jo nesten hĂ„plĂžst Ă„ betjene noe som helst. Savner ogsĂ„ at det er flere fysiske knapper, for det meste mĂ„ jo betjenes fra skjermen. Appen synes jeg ogsĂ„ var et veldig tilbakeskritt i forhold til Skoda sin, der kunne jeg fĂžlge med pĂ„ forbruk, kjĂžrelengder pĂ„ turer, etc, mens pĂ„ VW sin er det jo omtrentlig ingenting som kan leses av. Vinterstid var det vanskelig Ă„ sette i gang varmepumpa gjennom appen, fordi den ikke fikk kontakt med serveren (forsĂ„vidt kjent VAG problem). Skoda Enyaq RS har mer av det jeg savner i VW id4, samt seter som er bedre tilpasset til mine utfordringer. Type SUV mĂ„ jeg ha pga helsa, jeg mĂ„ inn i bilen, ikke ned. Jammen ikke greit Ă„ bli gammal «kĂŠll» skal jeg si deg, hehe   Fronten er jeg helt enig med deg i @Marius, den er den direkte Ă„rsaken til at jeg ikke valgte Enyaq sist jeg byttet bil. Liker ikke den forrige fronten i det hele tatt, og det hjalp heller ikke nĂ„r «Crystal Face» grillen kom, den er for dominerende i mine Ăžyne. Men smaken er heldigvis forskjellig   Om kvaliteten er bedre gjenstĂ„r jo Ă„ se, de er jo bygget pĂ„ samme plattformen, og deler jo mange komponenter og programvare. VW id7 er en veldig flott bil, det er det ingen tvil om.  Den er bĂ„de stillig og romslig, og har et fint design i mine Ăžyne. Fikk du med deg «oppgraderingen» av tilhengervekten til 1.800kg? Skoda Enyaq skal ogsĂ„ fĂ„ den i lĂžpet av hĂžsten etter hva jeg har forstĂ„tt, men mulig min blir produsert fĂžr det er tilgjengelig. Fikk opplyst produksjonsuken i gĂ„r, og den er i uke 45, sĂ„ da er det mulig bil levering i fĂžrste del av desember om transporten gĂ„r etter planen. Ja Enyaq RS ble kostbar og valgt ekstrautstyr gjĂžr ogsĂ„ sitt med totalprisen, bare vinterhjul er det over 43.000,- for pĂ„ kontrakten. Vi fikk et meget godt tilbud pĂ„ den nye bilen og mye av ekstrautstyret, men desto dĂ„rligere innbytte pga sterkt nedsatte priser og kampanjer pĂ„ helt nye id4. SĂ„ kan en jo sette sammen regnestykket slik en Ăžnsker, det er uansett mellomlegget som sier hva jeg mĂ„ betale.... HĂ„per du fĂ„r en bedre opplevelse og mindre feil pĂ„ din VW id enn det jeg har hatt sĂ„ langt. AltsĂ„ ikke noen graverende feil, likevel ganske irriterende nĂ„r en ikke fĂ„r gjort noe med verken lydanlegg, adaptivt understell, etc, for det mĂ„ gjĂžres pĂ„ en skjerm som ikke fungerer.
    • Det var jo synd du ikke fĂžlte deg til rette i ID4, for det er jo knall bil det ogsĂ„, sĂ„vidt jeg har skjĂžnt. Ikke prĂžvd. da jeg ikke Ăžnsker "SUV" ... Derfor jeg gikk for en ID7 denne gangen. OgsĂ„ pga Skoda ikke hadde noe alternativ.  Tesla var ikke noe alternativ for min del heller, for mye problemer med de bilene der. Har jeg inntrykk av i hvertfall.  Enyaq RS er knall bil sies det Den blir du nok HELT sikkert fornĂžyd med. Liker nye "trynet" til Skoda. TĂžft! Syntes Enyaq RS blir noe dyr med "Alt" utstyr. Kommer vel tett oppmot 700k vel. ID7 kom pĂ„ litt over 600k. Holder i massevis det ogsĂ„ egentlig, men... Det er vel slik prisene er i dag. Fikk en veldig god innbytte pris pĂ„ Superb'en. SĂ„, da var prisene litt enklere Ă„ svelge! 
    • Takk for det @Marius   Jeg fant meg rett og slett ikke til rette i id4, setene passer ikke min rygg/kropp som har fĂ„tt litt for mye «juling» i jobb, sĂ„ da er jeg nĂždt til Ă„ gjĂžre noe med det. Fant to biler som kunne vĂŠre bedre, sĂ„ prĂžvde Tesla M Y Juniper Performance fĂžrst. Det var jo en fin bil med heftige prestanda for Ă„ si det litt forsiktig   Den gikk som et uvĂŠr, hadde ganske gode seter, men traff likevel ikke helt 100%. Den neste var Skoda Enyaq RS, og der traff setene godt i forhold hvilke utfordringer jeg har med rygg. SĂ„ da valgte vi Ă„ bestille en slik. Volvo er jo ogsĂ„ kjent for gode seter, men jeg synes at EX40 er litt gammeldags og nesten litt utdatert med tanke pĂ„ hvor gammel den faktisk er (som XC40). Ikke 100% overbevist etter alle skriverier den siste tiden heller. Id7 er jo en fantastisk bil, den er dessverre litt for lav for meg, og setene er heller ikke de rette. Men jeg har kjĂžrt litt id7, og det er virkelig en bil som tiltaler meg. Synd kroppen er som den er, for det setter dessverre mange biler og bilmerker ut av bildet. Det viktigste @Marius er faktisk at bilen passer til de behovene en har i hverdagen, ikke hvilket merke den har i grillen. Det er sĂ„ mange samarbeid mellom forskjellige bilmerker i dag, at det er nesten hĂ„plĂžst Ă„ fĂžlge med pĂ„ alt sammen. SĂ„ der har du gjort et godt valg vil jeg tro  
    • Hei, Noe sent svar! Her ser det ut som du mĂ„ ut av landet for Ă„ ta fĂ„ tak pĂ„ dette. f.eks  https://www.skoda-parts.com/spare-part/03l121151l-connecting-pipe-european-union-52036.html Dette kan helt sikkert sveises ogsĂ„, da det er kun er kjĂžlevĂŠske. Men, kanskje litt jobb Ă„ fĂ„ ut?
    • Hei, Velkommen tilbake til forumet!  Jeg har ogsĂ„ vĂŠrt veldig stille og ikke altfor ofte innom her fortiden. Gratulerer med bestilling av ny bil! Du blir helt sikkert fornĂžyd!   Jeg kvittet meg med Superb'en i juni, Ikke for det jeg var misfornĂžyd. Men, hadde hatt den altfor lenge i forhold til planen! Da Skoda ikke hadde sĂ„ mange alternativer iforhold til det jeg jaktet pĂ„, sĂ„ endte jeg faktisk opp med en VW ID7 GTX Exclusive -25 modell. Hentet ut 17.Juni. Meget fornĂžyd til nĂ„, med bĂ„de rekkevidde og ladehastigheter pĂ„ litt lengere turer!   Har passert 6000km nĂ„.. SĂ„ ikke voldsomme mengder
    • Takk for det @SjĂ„fĂžren 🙂 Har tittet innom forumet, men ikke vĂŠrt aktiv siden jeg byttet over til et annet merke i fjor hĂžst, blir nok litt mer aktiv til tider etter at jeg har mottatt bilen. Ja bilen virker meget bra, var svĂŠrt behagelig Ă„ kjĂžre. RS har 4-hjulstrekk og er vel den utgaven av Skoda som har mest krefter, selv om det er mer enn nok i hverdagen, sĂ„ er det jo veldig lite i forhold mange andre elbiler. Den er jo egentlig meget rask fra 0-100km/t om en tenker noen fĂ„ Ă„r tilbake i tid, men blir jo likevel regelrett «parkert» av svĂŠrt mange andre i dag. Den utviklingen gĂ„r meget fort i dag, prĂžvekjĂžrte Tesla M Y Juniper Performance tidligere i uken, og der var det 0-100km/t pĂ„ 3,5 sekunder. Ingen som trenger dette i hverdagen selvfĂžlgelig, men Norges desidert mest solgte bil har altsĂ„ slike «ess i ermet» for dem det betyr mye for. Etter snart 1 Ă„r med elbil, sĂ„ mĂ„ jeg bare si at det fungerer helt utmerket for min del. Synd jeg ikke gikk over til elbil tidligere, men var lenge meget skeptisk og synes de alle sammen hadde altfor kort rekkevidde etter hva jeg var vant til fra fĂžr med mine bensin/diesel biler.  Rekkevidde er jo ikke noe jeg tenker pĂ„ engang lengre, det som er mye mer interessant er jo ladehastigheten nĂ„r en fĂžrst stopper for Ă„ ta en pause. Der er jo ikke Enyaq noen racer, verken i hvor hĂžy effekt den kan ta i mot (max 185kW), eller hvor fort det gĂ„r. De beste elbilene har i dag 800V DC og lader med +/- 400kW, og da gĂ„r det virkelig unna. Men det er ikke noe jeg har behov for til mitt bruk, men at det er et viktig punkt for mange andre i hverdagen forstĂ„r jeg veldig godt. 99% av min lading gjĂžr jeg hjemme i garasjen, sĂ„ har kun prĂžvet hurtiglading 3-4 ganger i lĂžpet de 10 mnd jeg har hatt elbil, trengte det ikke da heller, men det var bare for Ă„ ha prĂžvet det slik at en har litt erfaring den dagen en skulle ha et konkret behov. Dessverre sĂ„ er tilhengervekten den kan dra svĂŠrt begrenset (1.200kg). Jeg vet at det kommer versjoner i 2026 som fĂ„r Ăžket det til 1.800kg, og det vil jo ble vesentlig bedre. VW id4 GTX 2026 mod. har allerede fĂ„tt Ăžket det til 1.800kg. SĂ„ det er hĂžyst usikkert om bilen jeg har bestilt kommer med 1.800kg hengervekt, men nĂ„ drar jeg aldri pĂ„ campingvogn eller andre store/tunge tilhengere, sĂ„ for min del er det ikke et problem uansett. 21'' sommerhjul kler den bilen veldig godt synes jeg, og det sammen med DCC (adaptivt understell), sĂ„ blir det en bil som sitter ganske bra pĂ„ veien. Har 21'' sommerhjul pĂ„ den jeg har i dag og 20'' vinterhjul, og det er helt uproblematisk. Det som virkelig er behagelig med denne typen bil er jo hvor stille og rolig det er, billige driftskostnader, effekten/dreiemomentet er der umiddelbart og har jo nm i massevis. Er ferdig oppvarmet pĂ„ under 5 min, og det kan ogsĂ„ gjĂžres i en lukket garasje. Men elbil passer selvsagt ikke til alle, selv om det blir flere og flere elbiler pĂ„ markedet som gjĂžr at det nĂ„ er vanskelig Ă„ ikke finne noe som passer. Men enkelte bor slik til at det ikke er mulig med hjemmelading og at det er langt til en ladestasjon, mens andre drar pĂ„ store campingvogner, bĂ„thengere, etc, og det er klart at da er det ikke like bra med elbil. Med tung tilhenger/campingvogn etter en elbil, sĂ„ forsvinner strĂžmmen fort, og da mĂ„ det lades desto oftere. Kulda gjĂžr jo ogsĂ„ sitt med tanke pĂ„ rekkevidde, sĂ„ er det greit Ă„ ha litt stĂžrrelse pĂ„ batteriet. En ting er i hvert fall helt sikkert, jeg har eid min siste bil som det mĂ„ fylles bensin/diesel pĂ„ 😉
    • Wow, gratulerer! SĂ„ kjekt Ă„ ha deg tilbake igjen. Vi fĂ„r ta opp igjen trĂ„den, men det har vĂŠrt temmelig stilt pĂ„ forumet det siste Ă„ret. Spennende bil du har gĂ„tt for. 21" sommerstĂžrrelse  er heftig. Jeg er ikke sĂ„ veldig i elbil verdenen, har RS 4-hjulstrekk? Du har ikke campingvogn eller tung henger du skal dra pĂ„?
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trĂžbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, mĂ„ du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrĂ„det/ NAF om nĂždvendig. Er bilen kjĂžpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (MĂžller?..) Ellers ville eg gĂ„tt inn pĂ„ vegvesenet sine sider, funne navn pĂ„ tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for Ă„ hĂžyre om problema med bilen har vore der lenge.  DĂ„ har du meir kunnskap og meir Ă„ argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, Ăžnsker og hĂžre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjĂžpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjĂžre at nĂ„ jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk pĂ„ nybil garanti sĂ„ null stress. eg leverte bil inn pĂ„ verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prĂžvet alternativ 1... sĂ„ 2.... sĂ„ 3.... sĂ„ 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, sĂ„ det beklaget de for. og fant ut av det etter forsĂžk 5. jeg fikk bilen, det fĂžrste jeg la merke til at nĂ„r jeg starten den var det vibrasjoner pĂ„ tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, sĂ„ var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prĂžve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter pĂ„ at over gang fra el til bensin under kjĂžring ikke alltid er like smuuud som det skal vĂŠre, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen fĂžr bensin motor kobler seg inn... fĂ„r meg til og kjenne pĂ„ en fĂžlelse jeg ikke Ăžnsker etter kjĂžp av bil til ca 350.000.- fĂ„r meg til og tenke pĂ„ og heve kjĂžp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har ogsĂ„ problemer med appen. FĂ„r ikke lov til Ă„ lĂ„se eller lĂ„se opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...