GĂ„ til innhold
Wendel

Forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gikk idag gjennom mine forsikringer og sÄ at prisen pÄ min -17 Skoda Superb 190hk 4x4 L&K har steget med ca 45%!!

Har tidligere betalt 7200,- for 20.000km/Är med 75% bonus, men nÄ har steget til ca 10.600,-. Synes sÄklart at dette var en horibel Þkning og ringte Ä klaga. Personen jeg pratet med synes ogsÄ dette var veldig drastisk Þkning og mÄtte forhÞre seg med sine overordnede.

Fikk tilbakemeldig en times senere om at det har vÊrt Þkning i tariffpris og det ikke var noe Ä gÄ pÄ.

Er det flere her inne som har opplevd stor Þkning pÄ sin Superb?

Skrevet

Jeg sjekket akkurat pÄ min bil, og jeg betaler 7.490,- i Äret (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km Ärlig kjÞrelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

Skrevet
20 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg sjekket akkurat pÄ min bil, og jeg betaler 7.490,- i Äret (inkludert Trafikkforsikringsavgift). Dette er med 75% bonus og 16.000km Ärlig kjÞrelengde, for en Superb 2,0 190hk 4x4 2019. 

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Skrevet
23 minutter siden, Wendel skrev:

Oi, jeg betaler det dobbelte da. Hvilket selskap er dette? Jeg er i Gjensidige.

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten Ä gi en bedre forsikring. SÄ jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen pÄ bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

SĂ„ ta en runde og forhĂžr deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forĂžvrig bankene ogsĂ„Â đŸ˜‰

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Superb lll skrev:

Jeg benyttet Gjensidige tidligere, men de ble alt for kostbare uten Ä gi en bedre forsikring. SÄ jeg byttet til Sparebank 1 i stedet, det ble omtrent en halvering av prisen pÄ bilforsikringen og betaler noe rundt 2/3 av husforsikringen prisen til Gjensidige. 

SĂ„ ta en runde og forhĂžr deg litt om priser fra flere forsikringsselskap @Wendel, ingen av dem er verdt et evig "ekteskap", det samme gjelder forĂžvrig bankene ogsĂ„Â đŸ˜‰

Hehe, bankene er jeg flinke Ä vÊre utro mot! Men tidligere har Gjensidige alltid kommet veldig bra ut, mye pga YS avtalen. Men nÄ skal det sendes ut mailer til flere selskaper Ä innhente tilbud ;) En Þkning helt ut av det blÄ pÄ 45% er tung Ä fordÞye.

Endret av Wendel
Skrevet (endret)

Er du NAF medl. sÄ fÄr du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Endret av Jan-Arne
Skrevet
1 time siden, Wendel skrev:

Kan nevne at IF ville ha beskjedne 17200,- hos seg😂 Herrejerremias

Det viser jo enda klarere viktigheten av Ä sjekke priser, men bare som et lite tips,  det kan faktisk vÊre prisforskjeller i det samme selskapet fra en netthenvendelse til en telefonhenvendelse :) 

1 time siden, Jan-Arne skrev:

Er du NAF medl. sÄ fÄr du rabatt hos Gjensidige. Jeg har Skoda Kodiaq sportline 2.0 TSI 190hk 2019  12000km og  betaler kr.4900,- hos Gjenidige med NAF rabatt 75% bonus.

Det er ogsÄ en del andre faktorer som spiller inn, bl.a. kjÞrelengde, hvor bilen er parkert, for noen selskaper om bilen benyttets til/fra jobb, om en organisert, medlem i NAF (som du nevner), totalkunderabatt med antall forsikringer (og evt bankkunde i tillegg), alder pÄ sjÄfÞr, hvor mange som skal kjÞre bilen (og alder pÄ dem), hvor i landet en bor og ikke minst hvor mange biler det finnes av den aktuelle bilen. Dette har med ulykkesstatistikk og gjÞre, det finnes mange flere Superb enn Kodiaq, og det kan ogsÄ ha en del Ä si for prisene.
Det er enda flere Octavia enn Superb igjen, og jeg har nettopp byttet bil fra Octavia 2018 til en Superb 2019, og premien ble lavere for Superb enn hva den var for Octavia. SÄ som sagt, det er mange faktorer som betyr noe for forsikringspremien.

Skrevet
8 timer siden, Superb lll skrev:

@Superb lll, det hÞres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing sÄ er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Skrevet
15 timer siden, Jonas skrev:

@Superb lll, det hÞres ut som en god pris. 6767,- uten trafikkforsikring her. Leasing sÄ er vel ca 700 mer enn for ikke-leasing. 75%, 16.000km, Superb L&K 2,0 190 4x4 2020. "Bil pluss" forsikring hos Gjensidige.

Ja jeg har en grei premie pÄ min bilforsikring i Sparebank 1, sÄ den er jeg relativt fornÞyd med. Jeg har den beste forsikringen Sparebank 1 har Ä tilby pÄ min Superb, sÄ da synes jeg prisen er grei.
Det skiller fort mange tusen kroner i det samme selskapet for de samme bilene, for det er mange forskjellige faktorer som blir vurdert fĂžr det prises.

Min Superb er det kun jeg som stÄr som sjÄfÞr pÄ, men begge mine dÞtre kan ÞvelseskjÞre sammen med meg, men de kan ikke kjÞre bilen alene nÄr de tar sertifikat. Da mÄ jeg fÞrst foreta en forandring pÄ bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjÞre pÄ den Ärlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Skrevet
2 timer siden, Superb lll skrev:

Min Superb er det kun jeg som stÄr som sjÄfÞr pÄ, men begge mine dÞtre kan ÞvelseskjÞre sammen med meg, men de kan ikke kjÞre bilen alene nÄr de tar sertifikat. Da mÄ jeg fÞrst foreta en forandring pÄ bilforsikringen, men hvor mye det vil utgjÞre pÄ den Ärlige forsikringspremien har jeg ikke kunnskap om.

Etter hva jeg forstÄr av vilkÄrene, er det ingen problemer Ä la en under 23 Är kjÞre bilen. Det du mÄ vÊre obs pÄ, er om en av dÞtrene dine selv er skyld i en ulykke, sÄ mÄ du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vÊrt i alle Är, ogsÄ nÄr jeg kjÞrte min mor sin bil, nÄr jeg fikk fÞrerkort. 

Skrevet
2 timer siden, Core2Duo skrev:

Etter hva jeg forstÄr av vilkÄrene, er det ingen problemer Ä la en under 23 Är kjÞre bilen. Det du mÄ vÊre obs pÄ, er om en av dÞtrene dine selv er skyld i en ulykke, sÄ mÄ du ut med 6.000 kr ekstra i egenandel, i tillegg til den selvvalgte egenandelen. 

Slik har det vÊrt i alle Är, ogsÄ nÄr jeg kjÞrte min mor sin bil, nÄr jeg fikk fÞrerkort. 

Det stemmer det @Core2Duo, det eneste jeg skal undersĂžke litt nĂŠrmere er hva som skjer ved ĂžvelseskjĂžring og et uhell da, hva skjer da med egenandelen.......
For akkurat den delen kommer ikke sÄ godt frem nÄr en bare ser pÄ vilkÄrene for egenandel, sÄ mulig jeg mÄ inkludere fÞrere under 23 Är ogsÄ, men det skal jeg spÞrre dem om til mandag. 
Har hatt en mnd gratis forsikring fra If etter bilkjÞpet, sÄ ny forsikring fra Sparebank 1 begynner i morgen, men det er noen smÄting jeg mÄ forhÞre meg litt om ser jeg av vilkÄrene/forsikringspapirene her.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjÞpte forsikring hos MÞller sammen med bilen,  var mye billigere enn noen andre. Byttet nettopp alt annet fra Gjensidige til If, men de ville ikke bry seg med Ä gi pris pÄ bilen nÄr de hÞrte at jeg hadde Skoda fra MÞller. Husker ikke hva jeg betaler. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...