Gå til innhold
Sjåføren

Nye utgaver av Karoq


Anbefalte innlegg

Karoq var jo en spennende nyhet da den kom, men den har vel vært alt for dyr til liten SUV til å bli en salgssuksess. Den har nok lidd under at der har vært mange mellomstore hybrid-SUV'er som har slått den ned i støvlene på pris. Nå kommer jo et nytt avgiftssystem med mer realistiske forbrukstall, så kanskje den kan få en renesanse, hvis Skoda-importøren klarer å prise bilene litt mere aggressivt.

To nye, spennende versjoner er jo på trappene, Scoutline og Sportline, og flere varianter med 4x4:

http://www.skoda-auto.com/news/news-detail/karoq-scoutline

Kanskje det kan være noe, for bilen i seg selv er jo bra! Noen med Karoq som kan dele sine erfaringer?

 

Screenshot_2018-08-07-15-32-00.png

Endret av Sjåføren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TheHaughom skrev:

....Scoutline?

Hybrid utgave mellom Sportline og Scout?

Oops.

Her ble jeg visst lurt av internettadressen som sier karoq-scoutline. Men bilen heter altså "Scout", og er off-roadutgaven og kommer kun med 4x4. Den følger trenden med grå og svarte plastdetaljer og hjulbuer. Tøff i grønn.

Screenshot_2018-08-08-23-19-26.png

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har disse kommet på den norske Skoda-siden også, må si at Sportline-versjonen i rød ser VELDIG bra ut! Og nå kommer de "riktige" motorene som bilen fortjener, 2,0 litere bensin og diesel med 190 hk, med 4x4! Og så kommer 1,5 TSI endelig med 4x4 også. 

Jeg er spent på prisene, det spørs det om prisene blir hinsides all fornuft....... 

Screenshot_2018-08-10-07-52-53.png

Screenshot_2018-08-10-07-51-39.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både Karoq Sportline og Karoq Scout ser veldig flotte og spennende ut, og om de nå endelig skulle komme med 2,0/190hk bensinmotor og 4x4, så er det jo helt topp :) 

Det eneste jeg ser for meg som kan gi et skår i gleden her vil være prisen de setter på dem.

Synes Karoq er en flott bil, men jeg synes også at den er litt for dyr i forhold til prisen, og med større motorer og 4x4 i tillegg, så frykter jeg at den kan bli litt for kostbar for det norske markedet. Håper virkelig at jeg tar feil.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da er prisene på Sportline kommet til forhandlerene. Det viser seg at en 2,0 TSI 4x4 passelig spekket bil, inkl. vinterhjul kommer på rundt 600'.

Litt i meste laget.... (?) Jeg synes det, eller har prisene blitt slik at dette må forventes? Man kan få mye bra i  det prisleiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjåføren skrev:

Da er prisene på Sportline kommet til forhandlerene. Det viser seg at en 2,0 TSI 4x4 passelig spekket bil, inkl. vinterhjul kommer på rundt 600'.

Litt i meste laget.... (?) Jeg synes det, eller har prisene blitt slik at dette må forventes? Man kan få mye bra i  det prisleiet.

Hadde det vært snakk om Kodiaq hadde jeg kanskje forsvart prisen. 600.000 for en Karoq blir litt i meste laget syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Core2Duo skrev:

Hadde det vært snakk om Kodiaq hadde jeg kanskje forsvart prisen. 600.000 for en Karoq blir litt i meste laget syntes jeg.

Det merkelige er at Kodiak ikke blir så veldig mye dyrere enn Karoq! Både bilprisen og avgiftene er omtrentlig like på begge  bilene,  med samme motor og tilsvarende utstyr i Sportline. Og det er kampanjer på Kodiak, men ikke på Karoq. 

Men jeg har ikke lyst på Kodiak. Jeg synes den blir for stor, jeg er mest på utkikk etter en kompakt-SUV, ikke en 7-seter (potensielt). Så kanskje jeg skal vente og se om det dukker opp noen kampanjer etterhvert 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da, etter mye vingling, har jeg bestilt meg ny Karoq 2,0 TSI med 4x4!

De har kjørt diverse kampanjer i det siste, og ønsket om en liten SUV ble for stort. Og så ble det litt nå eller aldri.

Jeg kommer etterhvert til å lage en tråd under Min Bil. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @Sjåføren, skal bli spennende og se hvordan du har konfigurert en ny Karoq :) 

Takk-takk! Ja, det blir en tråd om den.

Det er ganske stille om Karoq her på forumet, så det er kanskje på tide å sparke i gang ..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 17.24, Sjåføren skrev:

Og det er kampanjer på Kodiak, men ikke på Karoq. 

 

Det er vel omvendt ift prislistene på nett i alle fall. Kampanje på Karoq Sportline 2.0 TSI til 524k mens Kodiaq Sportline har ingen kampanje pr nå til 613k (forutsatt at prislistene er korrekte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BGB skrev:

 

Det er vel omvendt ift prislistene på nett i alle fall. Kampanje på Karoq Sportline 2.0 TSI til 524k mens Kodiaq Sportline har ingen kampanje pr nå til 613k (forutsatt at prislistene er korrekte).

Det er kampanje på 25000,- for 4x4 og vinterpakke til kr. 0, og rentekampanje på mange av modellene nå, inkl. Kodiaq. Så hva som er rett er jeg sannlig ikke sikker på. Og nå er perioden forlenget til 31.august. Er prislisten du så for Kodiaq for 2020-modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BGB skrev:

Aha, før sto det «KAMPANJE» bak hver modell i den vanlige listen. 

Ja, det er litt inkonsekvent. Skjønner ikke helt tankegangen, det er vel ingen som kjøper til vanlig pris, når samme bilen finnes på kampanje 😦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Angående auto start/stop så fant jeg en ledning-fix: https://www.aliexpress.com/item/1005003162150780.html Med den montert aktiverer man bare en modus ved en kombinasjon av knappetrykk og så vips vil tenningen aldri kutte når motoren er i gang.   Jeg skulle gjerne hatt VCDS modul, men jeg har ingen bærbar pc eller nettbrett, så da må det også handles. Ikke har jeg noe bruk for det heller til noe annet, og ikke eier jeg garasje så mekkemulighetene begrenser seg. Er mer interessert i diagnoseverktøy for å vite om et verksted prater sant eller ei, så vi får se på sikt. OBDEleven benytter micro transactions som apper som enkeltfunksjoner og abonnements løsning, så selvom det ser bra ut på papiret ønsker jeg å eie verktøy fullt ut. Jeg misliker business modellen deres. Det burde eksistert en mellomting mellom de to som gjorde det rimeligere å koble opp med en mobiltelefon f.eks så hadde det vært mer interessant, samtidig at man eier verktøyet fullt ut uten noe nedbetalingsgreier eller annet. Jeg må ærlig si jeg liker oldschool looken til VCDS best, men jeg er liten lysten på å handle bærbar pc eller nettbrett som kun vil bli benyttet til dét formålet.  
    • Åja, nå ble det klart. Har ikke tenkt over det, men jeg sjekket gjennom menyene for lys nå, og finner ikke mulighet for å ta bort tenning av kurvelys ved svinging. Trodde det var "valgfritt". Men da må det kodes bort. Jeg foretrekker som sagt å spare hovedlysene og heller bruke parklys + grøfte-/tåkelysene som daglige kjørelys, så sant det ikke er mørkt. Jeg har kjøpt Xenonlook-pærer som bor hvitere og forhåpentlig bedre lys, men det gjenstår å se.  Og baklys burde i alle fall lyst i alle bryterposisjoner, det må også kodes inn. Det er en enkel affære, men man må ha rette utstyret. Post gjerne bilde når du har montert nye pærer. Spent på hvordan gule grøfte-/tåkelys ser ut.
    • Tåkelys ønsker jeg kun å aktivere manuelt, da tåkelys for meg kun er ekstrabelysning.   Jeg ønsker xenon lyktene påskrudd til enhver tid, sammen med led listen under. Så ønsker jeg også de rød led listene bak påskrudd som kjørelys uansett når. Dette for meg er hva kjørelys er og da må jeg velge manuell belysning som jeg jo benytter. Det eneste ankepunktet mitt når bryteren står i denne posisjonen er som nevnt at det er uønsket at tåkelys aktiveres ved blinklysbruk.   Jeg får nok bare prøve meg litt frem med de ulike pærene da alt av pærer rundt om skal bli oppgradert, så får man heller vurdere koding på sikt.
    • Jeg har også savnet at det automatisk tennes bedre lys på bilen enn det gjør i standardoppsettet. Det er tullete at det bare er led-stripa som kommer på automatisk som kjørelys. Det er nok styrt av EU, med ønske om energisparing: mindre strømforbruk = lavere drivstofforbruk. Mulig jeg misforstår hva du er ute etter. Men det er mulig å kode inn at tåke-/grøftelysene skal tenne automatisk som kjørelys når du starter bilen (i tillegg til parklys og led-stripa i hovedlampa). Det kan også kodes inn at baklys skal lyse samtidig. Dette altså når lysbryteren står i 0 (null) eller AUTO. Hvis du ønsker at både hovedlysa + tåke-/grøftelysa alltid skal lyse samtidig med lysbryteren i On (vridd helt til høyre), så er det sikkert mulig å kode det også. Men det er ikke lovlig og da har du et problem hvis du blir stoppa. Da må det kodes vekk igjen og bilen må vises på nytt (kontroller er muligens ikke et vanlig problem rundt deg). Men jeg nevner det fordi det ikke er like lett å reversere som å slå av tåke-/grøftelysa med bryteren. Start-stopp kan også kodes vekk, ja. Det gjøres ofte ved at innslagspunktet for batterispenning eller temperatur endres til en uoppnåelig setting. Det må nok brukes avansert kodeutstyr for dette, ikke billige kode- eller diagnoseapparater.
    • Det er både tåkelys óg kurvelys. Begge lyser om jeg aktiverer tåkelys. Så har man kurvelysfunksjonen som lyser opp korresponderende side som man svinger til avhengig av fart og hvor mye man svinger. Det jeg prater om er at jeg kan sitte med bilen i park, hjulene står beint frem, og hvor jeg så aktiverer enten blink til høyre eller venstre uten å røre rattet en millimeter. Da aktiveres også korresponderende tåkelys(jeg kaller dem tåkelys fordi det er hva de representerer for meg, da det er deres hovedfunksjon)   Jeg er ikke på noe sosiale medier, og hvis det med kodes med noe diagnoseverktøy så får jeg foreløpig se det ann litt. Jeg har nå også bestilt switchback pærer for å kunne teste litt frem og tilbake. Målet mitt er helst å kunne slippe unna med færrest mulig innstillinger hver gang jeg setter meg i bilen, akkurat som jeg gjerne også skulle ønsket å få kodet ut det tullete autotenning av/på som stopper motoren ved lyskryss. Jeg ønsker å kunne sette meg i bilen og vri om tenningen, og så tut og kjør.  Frem til nå har jeg hatt lysbryter på venstre side i full manuell modus så det alltid er fulle kjørelys på uansett tid på døgnet eller vær eller noe annet. Dette er det eneste som gir mening i mine øyne. Jeg kan la bryteren stå der uten å måtte vri av å på hver gang, hvilket er ønskelig. Med de switchback pærene så må jeg først aktivere tåkelys og så skru dem av og på igjen før de blir gule. Skulle helst ønsket å slippe det, men de pærene kan i det minste brukes uten å måtte kode noe, så mulig det får bli midlertidig.
    • Hei, nydelig bil! Kunne dere tatt kontakt dersom det en gang i fremtiden skal bli aktuelt å selge bilen? Er på jakt etter tilsvarende, men lite utvalg på finn om dagen
    • Hei. Lysene nede er nok ikke tåkelys. De lyser ut til sidene, og er vel å regne som kurvelys. Tåkelys er mere overalt-lysende, lys med god spredning men kort rekkevidde (og de kan gjerne være gule for ikke å blende føreren). Grunnen til at et kurvelys tenner når du setter på blinklyset og svinger, er at innersvingen skal lyses opp så fører har god belysning dit bilen skal svinge. Ikke egentlig for å komplettere blinklys. Det går sikkert an å kode vekk denne funksjonen, men jeg vet ikke hvordan. Du kan jo høre på FB, der er sikkert noen grupper som driver med eller formidler kontakter for å få gjort sånt. Jeg kjører veldig ofte med parklys + kurvelys som kjørelys så sant det ikke er mørkt. Da lyser begge, og da har jeg ikke funksjonen med tenning/slukking av en side. Jeg har kjøpt og skal montere Xenon-lookpærer, som lyser litt hvitere.
    • På min 2016 Scout står det i håndboken som følger bilen at den kan bruke opp til 0,5L olje per 100 mil og at det var i følge Skoda innafor når det kommer til garanti. Min bil har nå rullet ca. 200.000km og bruker rundt 0.25L per 100 mil hvilket jeg i starten syntes var mye og jeg syntes fortsatt det ikke burde være slik, men men. Mitt råd er og alltid ha hvert fall 1L liggende i bilen, for da spiller det ingen rolle hvor du måtte være når lampen lyser.
    • Jeg er i ferd med å oppgradere diverse belysning på bilen, og var for sen til å tenke på alt hva tåkelysene faktisk gjør på denne bilen. De er tåkelys(naturligvis), kurvelys og også lyser korrespondere side opp når du benytter blinklys når man bruker lysbryter i full ON eller kl 3 retningsmessig(jeg ønsker alltid å ha full kjørebelysning uansett da det for meg er viktig å bli sett. Auto er inget alternativ) Ettersom jeg ønsker gule tåkelys(kun pæren), så føler jeg det blir kræsj om det skal lyse opp gult på den ene siden nede, når det blinker orange ovenfor. Er det noen måte å deaktivere at det ene tåkelyset lyser opp hver gang man benytter blinklys(har allerede bestilt kraftigere blinklyspærer så jeg føler det er nok, i tillegg til kraftigere blinkere i speilene)?   Jeg har sett at noen selger såkalte switchback H8 led pærer som kan lyse hvitt eller gult i én og samme pære, men da må jeg handle enda flere pærer hvilket hadde vært ønskelig å slippe. De gule H8 LED pærene jeg har bestilt er allerede blitt sendt, så det hadde vært best om jeg faktisk kan bruke dem.    
    • Hei jeg har en karoq 2018 modell, fikk skiftet registerreim og vannpumpe i fjor sommer. Har nå fått en kjøleveske lekasje som tapper beholderen mye. Etterfyller en del , jeg har sjekket alle slanger , rør fra kjølevæske beholderen men der er alt tørt. Ser at ved det dekselet som er under motoren rett under registerreim er det en del kjølevæske og det lekker igjennom og bak til eksos. Det kommer ingen røyk eller væske noen andre steder. Kun under registerreim og ned på dekselet, kan dette være vannpumpen eller topp pakning som er defekt. Som sagt så ble registerreim og vannpumpe skiftet hos møller Førde mai 2023. Noen som kan hjelpe??     Siter  
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Simplify Your Move with Nacka Flytt https://nackaflyttstad.se/ och Transport AB! At Nacka Flytt och Transport AB, we provide premium planning, packing, and moving services for private clients. With over 14 years of experience, we handle each item with exceptional care and precision. From fragile china to large furniture, we ensure secure packing, thorough protection, and on-time delivery. 🌟 Why Nacka Flytt och Transport AB? Expert Handling: Our experienced team uses cutting-edge techniques to keep your belongings safe and sound. Free Consultation and Quote: Take advantage of our complimentary inspection and receive a customized quote tailored to your needs. Complete Packing Supplies: We offer all necessary packing materials at no extra cost. Personalized Attention: We customize our services to meet your unique requirements, ensuring clear communication and a tailored moving experience. For a seamless and worry-free move, trust Nacka Flytt och Transport AB. Contact us today for your free consultation and quote, and let us handle all the details!
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
    • Gotta love it ! Min bluetooth tilkobling heter faktisk Iron Maiden 😃
×
×
  • Opprett ny...