Gå til innhold
Scout

Støy, støy, støy


Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Tor2r skrev:

Er du god på venting? :)

 

Javisst! ?

Jeg lærte meg å vente da jeg leide en fyr til å finne bil til meg på bilauksjonene i New York. Det tok et par måneder. Så eksporterte jeg den til Georgia med container skip. Det tok åtte uker. Veldig morsomt da jeg tolla den inn i mottakerlandet, og kunne kjøre en fet ekte 4wd opp i fjellene etterpå. Venting er fint det ?

Skrevet
På 6.10.2016 den 22.40, Scout skrev:

Javisst! ?

Jeg lærte meg å vente da jeg leide en fyr til å finne bil til meg på bilauksjonene i New York. Det tok et par måneder. Så eksporterte jeg den til Georgia med container skip. Det tok åtte uker. Veldig morsomt da jeg tolla den inn i mottakerlandet, og kunne kjøre en fet ekte 4wd opp i fjellene etterpå. Venting er fint det ?

Jøsses, trodde ikke det gikk an å ha et sånt forhold til venting ;)

Har neppe vært i militæret å fått ødelagt venteegenskapene dine altså? Eller så har du hatt en lang karriere i grønt.. :)

Hva slags bil importere du?

 

Skrevet
2 timer siden, Tor2r skrev:

Jøsses, trodde ikke det gikk an å ha et sånt forhold til venting ;)

Har neppe vært i militæret å fått ødelagt venteegenskapene dine altså? Eller så har du hatt en lang karriere i grønt.. :)

Hva slags bil importere du?

 

Hehe. Venting handler bare om selvdisiplin og fokus. Man må erkjenne at belønningen er langt fram i tid, og at den tiden kan benyttes til noe annet konstruktivt. Personlig synes jeg tiden man bruker på å undersøke, lete, og forhandle om en bil er mest tilfredsstillende. Når den er i hus blir det litt tomt liksom. Så en ventetid er ok. Da kan man lese manualer :-)

Jeg importerte en relativt ny Toyota 4Runner. 4.0 liters V6, med 4WD/reduksjonsgear og sperrer. Jeg gir meg lenge før den gir opp. Suveren terrengbil, og god på landevei. Selges ikke i Europa. Derfor kjøpte jeg i US

Skrevet
20 timer siden, Scout skrev:

Venting handler bare om selvdisiplin og fokus.

Ah, der er problemet mitt ja ;)

  • 3 uker senere...
Skrevet

Fikk bekreftet produksjonsdato uke 47. Dvs om en måned. Etter det tar det 4-5 uker før levering. Da er vi vel oppe i nesten tre måneder fra bestilling til leveranse.

Skrevet

Det er jo enda en stund frem i tid til levering @Scout, men det nærmer seg jo i hvert fall :) 

Vet ikke hvordan det er med din tålmodighet, men det er noe av det verste jeg vet om, for den tiden virker jo helt uendelig..........

Men men, den som venter på noe godt, osv.......

Du får holde oss oppdatert @Scout :) 

 

Skrevet

Blir moro dette ja! satser på at vinteren har satt seg skikkelig slik at du får testet egenskapene til bilen skikkelig :)

 

Skrevet
1 time siden, Tor2r skrev:

Blir moro dette ja! satser på at vinteren har satt seg skikkelig slik at du får testet egenskapene til bilen skikkelig :)

 

Det vil nok ikke by på problemer. ?

  • 2 måneder senere...
Skrevet
På 25.10.2016 den 17.05, Superb lll skrev:

Det er jo enda en stund frem i tid til levering @Scout, men det nærmer seg jo i hvert fall :) 

Vet ikke hvordan det er med din tålmodighet, men det er noe av det verste jeg vet om, for den tiden virker jo helt uendelig..........

Men men, den som venter på noe godt, osv.......

Du får holde oss oppdatert @Scout :) 

 

Nå kom jo bilen etterhvert. Rakk å få den registrert i mellomjula, så jeg unngikk 11 000,- i avgiftsøkning. Ellers fikk jeg den levert med 16' felger med Continental dekk. Ekstra tykt lag med tectyl fikk jeg dem til å kline på også. Det gjorde susen mht støy: Nå er det premiumklasse over bilen synes jeg. Går som ei kule, og veldig god å kjøre. 

Innertier!

Skrevet
35 minutter siden, Scout skrev:

Nå kom jo bilen etterhvert. Rakk å få den registrert i mellomjula, så jeg unngikk 11 000,- i avgiftsøkning. Ellers fikk jeg den levert med 16' felger med Continental dekk. Ekstra tykt lag med tectyl fikk jeg dem til å kline på også. Det gjorde susen mht støy: Nå er det premiumklasse over bilen synes jeg. Går som ei kule, og veldig god å kjøre. 

Innertier!

Se her ja, gratulerer så mye med ny bil da @Scout :) 

Flott at du er fornøyd med andre dekk enn Pirelli og ekstra tectyl som rustbeskyttelse og ekstra støydemping,  høres ut som du har gjort et godt valg der :) 

Skrevet
8 minutter siden, Superb lll skrev:

Se her ja, gratulerer så mye med ny bil da @Scout :) 

Flott at du er fornøyd med andre dekk enn Pirelli og ekstra tectyl som rustbeskyttelse og ekstra støydemping,  høres ut som du har gjort et godt valg der :) 

Glemte vel å si at jeg fikk med 17" felg med Michelindekk for sommer

Skrevet
9 minutter siden, Scout skrev:

Glemte vel å si at jeg fikk med 17" felg med Michelindekk for sommer

Ok, men da kom du deg i hvert fall unna Pirelli dekka, og det er det mest vesentlige for støynivået :) 

Skrevet
50 minutter siden, Superb lll skrev:

Ok, men da kom du deg i hvert fall unna Pirelli dekka, og det er det mest vesentlige for støynivået :) 

Ja der tror jeg du har helt rett. ? (Og hvit er selvsagt kongefarge)

Skrevet

Grattis med levering og ikke minst at du er strålende fornøyd! Nå er det bare kjøre og kose deg :D

Skrevet
2 timer siden, Tor2r skrev:

Grattis med levering og ikke minst at du er strålende fornøyd! Nå er det bare kjøre og kose degår :D

Takk, takk. ?

  • 3 måneder senere...
Skrevet

En oppdatering: Jeg fikk Scout'en levert på 16" felg med 195x55 Continental piggfrie vinterdekk. Dette fungerte godt. Lavt støynivå. Nå fikk jeg skifta til sommerdekk, 17" 225 x 45 Michelin Primacy 3. Det ble et forferdelig leven i bilen etter det. På grov, slitt asfalt (som det er overalt her i midt-norge) rumler og suser det så ille, at lyden fra Canton anlegget ødelegges helt. Jeg kommer til å skifte tilbake til vinterdekka, og gi faen i å kjøre på sommerdekk. Det hjalp ikke med ekstra tykt lag med Tectyl i hverfall. Michelindekka likna mye på Pirellidekka. Kan heller ikke tenke meg at sommerdekktype vil gjøre all verdens forskjell. Ned en dimensjon for å få mer gummi, og vinterdekk for å få nok mykhet i gummien blir løsninga.

Veldig skuffende dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Nyeste emner

  • Siste Innlegg

    • Hm, jeg har visst tolket det du skrev litt feil. Det er vanskelig å feilsøke på nett, jeg har ikke direkte hatt en sånn feil. Men har du sjekka hjula for ubalanse i maskin? Det kan være bakhjula. Har du firehjulstrekk så kan det være bakakseldiff/Haldex også. 
    • Det rister ikke i rattet og bilen går rett frem uansett 
    • Heihei. Det er mange ting som kan gjøre at det rister i rattet. Som du sier, det kan være en foring eller bærekule i hjulopphenget, eller en drivakselknute. Et dårlig motorfeste eller f.eks en skjev drivaksel vil vel merkes i lavere hastigheter også? Og du vil ha hørt at lydnivået har blitt forskjellig i bilen fra tidligere. For eksempel klunkelyder når du kjører over fartshumper eller dumper og kanter i vegen. Hva mener du med at du har sjekket alle dekk? Har alle hjul blitt sjekka i avbalanseringsmaskin? Som oftest er risting i rattet i et gitt fartsområde ubalanse i dekk/felg. Det kan også være at ett eller flere balanselodd i en felg har ramlet av. Har du nettopp lagt om til sommerdekk? Lykke til, håper du finner ut av det. Og kom gjerne med tilbakemelding og oppfølging her.
    • Det er mobiltelefonen som er tilkoblet bilen som har lavt batterinivå.
    • Hva betyr det at denne batteri-indikatoren står på laveste trinn og er rød? Finner ikke ut av dette i brukerhåndboken.
    • Medlem Skrevet 7 minutter siden Hei. Har ein Roomster som plutselig begyntge å gå på 3 sylindere. Feilkode: misfire cyl 3. Bytta tennplugg, sjekka for gnist, bytta om på dyse 2 og 3 utan at feil fulgte over til cyl 2. Målt motstand i spoler til  alle dyser 6 ohm, alle. Sjekka kompresjon sylinder 3, ok. Sjekka at det faktisk er cyl 3 det er feil på ved å dra ut pluggledning med motor i gang. Sjekka om det kjem spenning "pulsvis" til dyse 3. Her får jeg litt variabel blink i prøvelampe inntil det ikkje kjem puls i de heile etter ca 10 sek. Sjekka kabling frå ECU til innsprøytingsdyse så lant det lar seg gjera, ingen feil funnet. Konkluderer med defekt ECU. Så til spørsmålet. Dersom jeg kjøper ECU frå høgger , kva må til for å ta denne i bruk. Er det mulig å montere denne og teste om bilen starter og deretter eventuelt kode om dørlåser osv, eller må koding gjøres først for at vi skal få strata bilen ( startsperre osv) Takknemlig for alle seriøse tips til kva som må til for å få bytta ECU 🙂
    • Hei har en karoq 2018 som har begynt å riste når jeg kjører i 90 km/t , det starter i 85 men mer voldsomt i 90 . Har sjekket alle dekk og  det er ikke noen risting I dekk, ratt det er i selve bilen under 85 er det ingen risting.  Er litt redd for at det  kan være foringer,motorfeste,kulelager o.s.v for hvis jeg slipper rattet så går bilen 100 % rett frem og null risting . Er det noen som har opplevd dette og funnet ut hva det kan være , det er litt lettere enn at jeg må innom flere verksted for å finne ut hva som er galt. 
    • Hei. Jeg har en Octavia 2018 med Columbus, og har hittil oppdatert kartene hvert halvår.  Når jeg slår inn mitt VIN nummer får jeg opp kartene over Indonesia? Noen ganger 29GB, andre ganger 9GB. Jeg tør ikke teste installasjon av 29GB som jeg tror er den rette, da filene ikke er likadan som tidligere, jeg er redd for å ødelegge hele kartsystemet. Er det andre som har opplevd dette?  https://updateportal.skoda-auto.com/en-US  
    • Hei. Har hat samme Symptom. Har vært 2 grunner til at den  ikke starter. For lav spenning (Ladeproblem) Eller at bilen er på reservetank.
  • Andre nye emner

  • Andre nye innlegg

    • Ikke kjekt med "ny" bil og masse trøbbel. Eg har heldigvis hatt veldig lite problem med min 2016 modell som har passert 215000 km. Men uansett, må du ta kontakt med selger, og evnt.fobrukerrådet/ NAF om nødvendig. Er bilen kjøpt av forhandler? Og er det der du har hatt bilen til reparasjon? (Møller?..) Ellers ville eg gått inn på vegvesenet sine sider, funne navn på tidliger eigar, og tatt kontakt med han/ho viss mulig , for å høyre om problema med bilen har vore der lenge.  Då har du meir kunnskap og meir å argumentere med. 
    • Heisan  Ny i skodaforum Norge, ønsker og høre om noen her har erfaring med skoda superb sport line 2020mod bensin og el(218hk) kjøpte en for ca 2 mnd siden. selger sa i fra at de sko bytte noe i driv led/akslingen, som gjøre at nå jeg rygget med bilen, var det ulyd og merket at den nappet litt. dette gikk på nybil garanti så null stress. eg leverte bil inn på verksted, det sko ta 1 dag... men det ble til nesten 4 uker, og mekanikeren fant ikke ut hva det var... prøvet alternativ 1... så 2.... så 3.... så 4.... da klarte de og brenne en styring unit, det var deres feil, så det beklaget de for. og fant ut av det etter forsøk 5. jeg fikk bilen, det første jeg la merke til at når jeg starten den var det vibrasjoner på tom gang... etter 1 min, stoppet jeg bilen og startet den, så var den vekke. kontaktet verksted de sa at jeg sko prøve bilen noen dager og problemet i revers var borte. men har merket i ukene etter på at over gang fra el til bensin under kjøring ikke alltid er like smuuud som det skal være, har noen ganger mistet alt kraft i 1-2 sek i over gangen før bensin motor kobler seg inn... får meg til og kjenne på en følelse jeg ikke ønsker etter kjøp av bil til ca 350.000.- får meg til og tenke på og heve kjøp. og finne en ny superb   
    • Hei, har ikke tips til hvordan du skal ordne ditt problem, men jeg har også problemer med appen. Får ikke lov til å låse eller låse opp bilen. Dette har virket tidligere. Skikkelig irriterende. 
    • Maiden er fett, kul skjorte! Har du flere? :P
×
×
  • Opprett ny...